X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה בדיוק מצפה גלעד שנעשה עם המידע הנורא הזה? שניכנס למקלטים עד יעבור זעם, אם יעבור? שנברח מן הארץ? שנצא למלחמת-מנע חדשה בלבנון כדי להעביר את רוע הגזירה? או אולי נמשיך לחיות את חיינו בהתעלמות מן המציאות ונמתין כעדר צאן מובל לטבח?
▪  ▪  ▪
עמוס גלעד [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

אם היו חסרים לישראל איומים מפחידים המגיעים מאירן ומן החזיתות השונות של העולם האיסלאמי הרצחני מסביב לנו, והנה בא לו ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף במיל' עמוס גלעד ומטיח בנו איום מבהיל נוסף כדי שלא נהיה רגועים גם לא לרגע אחד. ממש נחמד מאוד מצדו.
במסגרת אירוע "שבתרבות" בבאר שבע השמיע גלעד בקול רם וברור את אחד הסודות שכנראה רק בכירי מערכת הביטחון כמוהו מודעים להם. וזה דבר הבשורה המרה: "יכולות חיזבאללה לתקוף את ישראל מתעצמות בצורה חסרת תקדים. במלחמה האחרונה שוגרו לעבר ישראל 14 אלף רקטות, ואילו כיום קיים בלבנון מערך של 100 אלף רקטות".
משמעות המספר הזה היא שאם לוחמי חיזבאללה ישתמשו בכל המאגר המשחית שלהם, הרי בכל יום מ-365 ימות השנה, כולל שבתות וחגים, ינחתו על כל שטחה של ישראל 273 טילים. כל יום. ממש מכת-מוות משמיים. וזה כשהמדובר ברקטות שהן לא אמצעי לחימה מדויק יותר מדי. אבל לאן נעלמו הטילים שיש בידי חיזבאללה שהם הרבה יותר מדויקים? גלעד כנראה שכח את המספר או שהוא אינו חושף אותו כיוון שהוא לא ממש רוצה להבהיל.
שני דברים לא ברורים בהודעה המאיימת. האחד: למה הוא מספר לנו את החדשה המרעישה הזו? האם המדובר בתרגיל הפחדה שעתיד לשמש כארגומנט להכפלת תקציב הביטחון לקראת הדיון הצפוי על גודלו? והשני: מה בדיוק מצפה גלעד שנעשה עם המידע הנורא הזה? שניכנס למקלטים עד יעבור זעם, אם יעבור? שנברח מן הארץ? שנצא למלחמת-מנע חדשה בלבנון כדי להעביר את רוע הגזירה? או אולי נמשיך לחיות את חיינו בהתעלמות מן המציאות ונמתין כעדר צאן מובל לטבח לקראת נחיתתה של השואה הבאה על ראשינו?
מסתבר בסך-הכל, כי גלעד מציע פתרון סתמי "מתון". איך עושים זאת? נורא פשוט. "לשלול על הסף מלחמת-מנע אבל לשמור על הרתעה, על מודיעין וגם לפתח את היכולות ההגנתיות הטכנולוגיות". פירוש רש"י אפשרי: להגדיל עוד את ארסנל הטילים נגד טילים, בכל השכבות, שגם הוא כידוע עולה ממון רב. וגם זה ארגומנט מכריע שיש להתחשב בו ברצינות, כיוון שהוא מציג פתרון הגנתי ראוי, אף כי יקר מאוד, שתפקידו להציל את העם הזה מכל הזוועות הצפויות לו.
אבל כדי שלא נהיה רגועים ושאננים מוסיף גלעד איום על איום, שהרי פטור בלי הגרעין האירני אי-אפשר. וכה אמר המבהיל הלאומי: "אם אירן תהפוך למדינת סף גרעינית הם עלולים להמתין לשעת כושר וזה מצב גרוע מאוד, כי האתגרים הביטחוניים יכולים להפוך מאיום לסכנה מוחשית. ואת זה צריך למנוע".
איך למנוע? במלחמה קונבנציונלית? בשימוש בנשק גרעיני? את זה גלעד אינו מסביר. כנראה כיוון שאסור לחשוף תוכניות מבצעיות. אבל, כרגיל, לא אלמן ישראל. אנחנו הרי מומחים בעמימות ולכן תמיד טוב להשתמש בסיסמה החבוטה "כל האופציות על השולחן", אמר גלעד ולא פירט באיזה אופציות מדובר - אולי הפעם תוצג בפני עם ישראל הנפחד גם האופציה הימית באמצעות צוללות הדולפין החדשות?
לאדם מן השורה קשה מאוד להבין מה מריץ בכירים במערכת הביטחון, כמו עמוס גלעד, לחשוף את המידע שברשותם מבלי לחשוב על משמעות הדברים שהם משליכים לחצר התקשורת כדי לזכות בכותרת. האם הם חושבים לפני שהם לוחצים על הכפתור המפעיל את צפירות האזעקה מחרישות האוזניים? האם הם בכלל שואלים את הממונים עליהם מן הדרג המיניסטריאלי - אם טוב וראוי לפרסם את הדברים ולהפחיד את העם היגע עד מוות ממלחמות, מפיגועי דריסה, מדקירות סכינאי טרור, וזאת כל כך בסמוך ליום השואה והגבורה? רק זה חסר לנו?
על זה כבר נאמר: סייג לחוכמה - שתיקה. וחז"ל מבהירים כך את המשמעות העמוקה של האמרה: הסייג המשמעותי ביותר של האדם החכם הוא יכולתו לשתוק, לעצור מעט ולחשוב על מה שהוא מתכוון לומר, לעצור מעט ולחשוש שאולי הוא טועה.

תאריך:  19/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמוס גלעד המבהיל הלאומי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מדבר שטויות בצרורות
אהרון שחר  |  19/04/15 08:12
2
עמי דוראון.אולי תחפש עסוק אחר?
איפה אתה ואיפה  |  19/04/15 13:44
3
כתבה אהבלית לגמרי!
ינקותא  |  20/04/15 14:34
4
רק למר דור און מותר לדעת...
jdt  |  20/04/15 15:48
5
דור-און צודק ביותר. מדוע כל
מאמר צודק  |  20/04/15 20:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אליקים העצני
לאובמה היו הזדמנויות רבות לבלום את הסכנה האירנית בקלות יחסית והוא החמיץ אותן במכוון. היום הוא טוען: 'מה החלופה?' כך הבליג העולם על החימוש החשאי, האסור, של הצבא הגרמני, על פלישת היטלר לחבל הריין המפורז, על חיסולה של אוסטריה. ההבלגה הזאת לא פייסה את היטלר, היא הגבירה את תאבונו
אליקים העצני
הפייסנים רצו להאמין שהדיפלומטיה תוכל להחליף את הכוחנות: אם רק ינסו לראות את העולם דרך עיני היריב ויספקו את דרישותיו הלגיטימיות, הדיו של השלום תחליף את דם המלחמות. אפשר להשוות את זה להפרות האירניות, שהביאו אותם עד לסף הפצצה, וכל הזמן אובמה נמנע, ומונע את ישראל, מפעולה צבאית שהייתה עדיין אפשרית
אריאל י. לוין
מדוע אירן ממהרת להתחמש בטילי S-300 רוסיים? מדוע היא מחמשת את חיזבאללה וחמאס מיד לאחר ההסכם בלוזאן? התשובה היחידה: אירן לא מתכוונת לוותר על התוכנית הגרעינית וכבר מתכוננת ליום שבו תותקף
איציק וולף
ראש הממשלה תוקף את מנהיגי מעצמות המערב ובראשם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על ניסיונותיהם לפייס את האירנים    "ההסכם הרע עם אירן מלמד שהלקח ההיסטורי לא נלמד"    "הסכמה עם רבות משכנותיה של ישראל בדבר טעות מנהיגי המערב תהווה בסיס לשיתוף פעולה עתידי"    "לא נירתע גם אם נידרש לפעול לבד"
מירב ארד
הדמוקרטים והרפבוליקנים גיבשו הצעת חוק פשרנית בנושא פיקוח ההסכם שייחתם עם אירן    בהצעה הפשרנית הוצאו סעיפים שנתניהו ביקש להכלילם, כגון: התניית הסרת הסנקציות מעל אירן בסיום תמיכתה בארגוני הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il