X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אתה חושב ברוך שאחרי שהפרס הזה עושה שימוש מסחרה - יעני, עסקי - במעמדו, כנשיא לשעבר של הילידים, צריך לתקן החוק הזה של נשיא המדינה? יעני, נכתוב בו שנשיא לשעבר, לא יוכל לעבוד בשכר וגם/או במשכורת ויחיה רק מהפנסיה שלו, כנשיא, שגם נדאג שתהיה מכובדת
▪  ▪  ▪
שמעון פרס. לא מסתפק בפנסיות [צילום: AP/Angelo Carconi]

ככל שנקפו השנים ושמעון פרס דילג מתפקיד ציבורי אחד למשנהו והאהדה הציבורית אליו גאתה, נראה היה כי הוא נהנה הנאה רבתי ממעמדו החדש כ"אהוב הציבור", עד כי הוא החל לסגל לעצמו גינוני אדנות של מורם מעם. כשנמתחה ביקורת על התנהלותו הציבורית הפומפוזית שגבלה בראוותנות לשמה חזרה ונשמעה, מאנשי חוגו הקרוב, ביקורת נגדית, מתגוננת, צדקנית משהו, לפיה כל מעשיו של פרס נעשים למען הציבור. במסגרת עשיות ציבוריות אלה כך נטען מותר לפרס גם ליהנות הנאה מינימלית. ההשוואה לארכידוכסית ומלכת צרפת האחרונה, מארי אנטואנט, לה יוחס מתוך טעות היסטורית ומתוך רצון השמצה גרידא של המהפכנים הצרפתיים - המשפט: "אם אין לחם שיאכלו בריוש", רק מתבקשת.
ממשלות רבות נתחלפו בישראל, מאז אסיפת הבחירות המפורסמת, בחודש יולי 1981, בעיר, פתח-תקווה. אותם ימים ידעו הכל, כי: "אימא של פרס היא ערביה והוא הבעלים של מפעל תדיראן". מנחם בגין התמודד אז, לתקופת כהונה שנייה, כראש-ממשלה והאהדה לבואש השכונתי, בכל הכבוד הראוי הייתה גבוהה, בהרבה, מזו שזכה לה שמעון פרס, אם בכלל, אותם ימים. בראש המתפרעים באסיפת הבחירות בפתח-תקווה של תומכי הליכוד - שהסתיימה בהתפרעות המונית ובפיצוץ עצרת הבחירות של פרס - עמד פלוני, הרצל חנוכה, שצולם כשהוא מחזיק סכין בידו. האהדה הציבורית לפרס - אם ניתן היה, בכלל, להצמיד המונח "אהדה" לשמו, אותם ימים - הייתה בשפל שהיה אף מתחת לטעות שצפה כל מדגם בחירות סטטיסטי.
מאז עבר שמעון פרס כברת דרך ארוכה והוא הצליח תוך השקעת מאמצים עצומים וכבירים של ניהול מערכת יחסי ציבור מרושתת ומקושרת היטב - לרכוש לעצמו אהדה רבה, בקרב הציבור בישראל. שמעון פרס ייזכר אם לא יבצע, בכל הכבוד הראוי, שטויות מהותיות בהמשך התנהלותו הציבורית - כאחד מהנשיאים האהודים של מדינת ישראל. יש לזכור גם, כי שמעון פרס השיב למוסד הנשיאות היוקרה שאבדה לו, עם הרשעתו של קודמו, הנשיא המכהן, משה קצב, בפלילים.
על אהדה ציבורית זו העיב במעט פרויקט הענק של חגיגת יום ההולדת ה-90 לשמעון פרס, לפני שנתיים ימים. עלות חגיגות אלה, במסגרת ועידת הנשיא, הגיעו לגובה של 11 מיליון שקלים. משנמתחה ביקורת על כך, שבו אנשיו של פרס אל הביקורת המתגוננת והתוקפת, כאחת. "כל המימון הגיע מתרומות", התגאו הם והוסיפו: "לא לקחנו שקל מקופת המדינה". אז מה, ישאל השואל. בכל זאת, מדובר בנשיא ולא באדם פרטי. מבקר המדינה אמר שראוי שאירוע ממלכתי ימומן מקופת המדינה.
לפני כשנה פורסמו לפי דרישת התנועה לחופש המידע הוצאות בית הנשיא, בשנה הקודמת. באותה שנה הסתכמו הוצאות בית הנשיא ב-57.5 מיליון שקלים. נמסר שפרס לא ניצל במלואו התקציב, אם כי את רובו שכן תקציב נשיא המדינה ולשכתו עומדים על 58 מיליון ו-537 אלף שקל. הוצאות בית הנשיא עמדו, אותה שנה, על 8 מיליון שקלים לנסיעות ו-11 מיליון שקלים לטקסים. עם העברת הנתונים מבית הנשיא ביקשה הממונה על חופש המידע בלשכה להבהיר כי: "הנשיא שמעון פרס, בחר שלא לעשות שימוש שוטף (בסופי שבוע) במעון פרטי, וזאת על-מנת לחסוך בעלויות הגבוהות הכרוכות בכך. משכך מתגורר הנשיא במעון הרשמי בבית הנשיא". בקשת התנועה לחופש המידע, בראשות המנכ"לית עו"ד אלונה וינוגרד, לקבלת חשבוניות התשלום של בית הנשיא לא התקבלה עד כה. התנועה מסרה, כי היא ממשיכה לפעול כדי לקבל גם חשבוניות תשלום אלה.
לפני ימים מספר, פוצצה העיתונאית, שרון שפורר, סקופ ענק. מתברר, כי שמעון פרס מקבל מבנק הפועלים תשלום חודשי, בגובה של 30,000 דולר ארה"ב. התשלום לפרס, כך פורסם ייתכן שנועד להוות גמול למאמציו הצפויים של פרס למניעת חקיקה אפשרית של שר האוצר המיועד, משה כחלון. במשך כל יום פרסום הידיעה זרמו לתקשורת, הכחשות שעיקרן, שפרס אינו מתכוון לפעול, עבור בנק הפועלים, בארץ. הכחשה לקיום חוזה העסקה שכזה, לא יצאה מטעם פרס. ותסלחו לי רבותיי המכובדים. מה זה משנה אם שמעון פרס עובד עבור בנק הפועלים, בארץ או בחו"ל. האם הוא חושב שמעמדו כנשיא מדינה לשעבר, מאפשר לו להעניק שירותים לגופים עסקיים, כגימלאי? איפה היושרה הציבורית? איפה הגילוי הנאות והפומבי?
לא עבר זמן רב מפרסום עובדת התקשרותו העסקית של פרס עם בנק הפועלים ופרס הודיע על ביטול ההתקשרות עם בנק זה. הוא גם הודיע שכל הכספים שהיה אמור לקבל ואולי כבר קיבל מיועדים למטרות ציבוריות ולא לכיסו הוא. אז מה? זה בדיוק מה שחסר לנו? נשיא לשעבר העובד כגימלאי בשירותו של בנק ומעביר הכנסותיו לצדקה ולמטרות ציבוריות? אתה רוצה להיות פילנטרופ, פרס? לך תעמוד בראש גוף ציבורי שמטרותיו צדקה ועזרה לזולת. הרי אינך זר לצורת התנהלות שכזו.
אתמול התפרסמה ידיעה של עדי בן-ישראל, ב"גלובס", לפיה פרס יספק ייעוץ גם לחברת התרופות "טבע" תמורת 10,000 דולר ארה"ב לחודש ויזכה לרכיב תגמול משתנה נוסף שיוענק עבור פרויקטים פרטניים, באמצעות חברת פרס יועצים, שהקים. ואל תדאגו - הייעוץ לא יתייחס לישראל. "טבע" מסרה בתגובה שהסכם המסגרת שבינה לבין חברת פרס יועצים, תתמקד "בזירה הגלובלית בלבד". אתה הבנת ת'זה ברוך? הבנת טוב? שמעון פרס לא קשור בייעוץ למדינה. אין לו קשר עם הילידים והמקומיים. הוא מייעץ למעלה - יעני, גלובלית. מה קוראים אצלנו ייעוץ עננים. ואתה חושב זה בסדר, ברוך? בכל זאת, הכל יודעים שהוא היה נשיא מדינה של הילידים ולא נשיא גלובלי? אפילו אובמה לא נשיא גלובלי?
חוק נשיא המדינה קובע בפשטות שבראש המדינה עומד נשיא. הנשיא יצהיר ויחתום בפני הכנסת הצהרת אמונים זו: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה ולמלא באמונה את תפקידי כנשיא המדינה". בחוק נקבע, כי על-אף האמור בכל דין אחר אין בכוחן של תקנות-שעת-חרום לנות חוק זה, להפקיע זמנית את תקפו או לקבוע בו תנאים.
אתה חושב ברוך שאחרי שהפרס הזה עושה שימוש מסחרה - יעני, עסקי - במעמדו, כנשיא לשעבר של הילידים, צריך לתקן החוק הזה של נשיא המדינה? יעני, נכתוב בו שנשיא לשעבר, לא יוכל לעבוד בשכר וגם/או במשכורת ויחיה רק מהפנסיה שלו, כנשיא, שגם נדאג שתהיה מכובדת? דרך אגב כמה פנסיות יש לו, לפרס הזה? הוא עשה הרבה תפקידים מלפני שקמה המדינה ולאחר מכן ויש לו הרבה פנסיות, אז למה הוא עוד עובד? אהה, אתה אומר שהוא אוהב לטוס. והטיסות לא על חשבונו, אתה אומר? באמת צריך לברר ת'זה מהר מהר, שלא תהיינה עוד בושות. למה הוא לא רואה טלוויזיה וזהו. הוא בן 92 שנה, נכון?

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  27/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס (פיני) פישלר
לפתוח תיק פלילי במשטרה לוקח להם דקה. אולי דקה וחצי. לסגור אותו? זה כבר חודשים רבים ושנים ארוכות. מלחמה של ממש. מלחמה על זכויות
פנחס (פיני) פישלר
הפשיעה הקשה גואה והמפכ"ל יוחנן דנינו לא נקרא ולא נדרש לתת הסברים. סיציליה היא כאן?
עו"ד חיים שטנגר
נתניהו לא רק שהוא לא סופר את בנטשקד ושקדבנט ממילימטר, הוא אפילו לא מדבר ועוסק בפומבי בקשר לתיקי שרים שהוא משאיר להם בצד. עכשיו מדברים שתיק החינוך שהם דחו קודם בשאט נפש ועכשיו הם מוכנים להתפשר עליו, ילך למחוזות של גלעד ארדן וגם/או למחוזות של יובל שטייניץ
פנחס (פיני) פישלר
דנינו אינו מבין שמשטרת ישראל איננה עוד מוצר צריכה שאפשר לשווקו באמצעות מסע פרסום כמו ל"קוקה קולה"
אריה אבנרי
בימים האחרונים התברר מחדש שפרס חזר לסורו והחל לגבות סכומי כסף ניכרים מגופים ציבוריים ופרטיים תמורת הרצאות ומעשי שתדלנות בארץ ובחו"ל. גילוי זה עורר סערה ציבורית מוצדקת אבל לא הפתיע את מי שמכיר את פרס מקרוב ויודע שמאז ומתמיד הוא סגד לעגל הזהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il