X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כמה תובנות על גל האלימות הגואה במשטרת ישראל
▪  ▪  ▪
אלימות משטרתית

לאחרונה, לצערנו, אנו עדים לגל של אלימות שוטרים כלפי אזרחים. אנו עדים לכך, לא כי האלימות "נולדה" רק לאחרונה. היא הייתה שם - תמיד. אנו עדים לכך, רק כי קל יותר לתעד את האלימות באמצעות מצלמות הממוקמות כמעט בכל מקום (ברחוב, בחנות, בבית) ובאמצעות מכשירי הסמארטפונים המצויים בידי כל אזרח. את התיעוד מפיצים כיום ברשתות החברתיות, ומשם הכל עובר למסכי הטלוויזיה ולמהדורות החדשות.
רק נזכיר, כי זה לא מכבר, יצא מטעם מבקר המדינה, כבוד השופט בדימוס יוסף שפירא, דוח חמור ומצמרר על השימוש בטייזר המשטרתי. הדוח הזה קשה לקריאה. הוא מאיר באור רע מאוד את משטרת ישראל בשימוש שהיא עושה במכשיר הקטלני הזה.
בדוח, תמצאו רק קצה של קרחון על אודות האלימות במשטרה באמצעים כמו מכשירי הטייזר. אבל, אלימות שוטרים נמצא, גם באמצעות אלות, אזיקים, פנסי-יד, קסדות, מכות פיזיות - ידניות באמצעות ידיים ורגליים, אלימות מילולית קשה וכגון דא. רק לאחרונה ממש, הרשיעו בתי המשפט השונים, שוטרים ומתנדבים שהפעילו אלימות קשה כלפי חשודים ועצורים, לרבות באמצעות שימוש במכשיר הטייזר, בעודם אזוקים וכפותים - חלקם אף "מרוחים" על הריצפה.
הנה, רק אתמול, הרשיע בית משפט השלום בתל אביב, שוטר שזו לו ההרשעה השלישית באלימות קשה כלפי אזרחים. הרשעה שלישית! נקשה: מה הוא מחפש במשטרה, למן הרשעתו הראשונה בפלילים ועד לזו האחרונה? הרי המפכ"ל יוחנן דנינו מבטיח "אפס סובלנות" כלפי התנהגות שכזו. אז דנינו מבטיח - אבל אינו מבטיח לקיים.
לא זו אף זו: מי אשר יעקוב אחר פסקי בתי הדין המשמעתיים של המשטרה (ביד"ם), אשר אינם מגיעים כדי כתבי אישום בהליכים פליליים) יבין עוד עד כמה האלימות פושה במקומותינו (במקומות בהם מוצבים שוטרים) ומדאיגה במיוחד כדי דרך של כמעט יום-יום.
נזכיר, שלא הכל "מכוסה" באמצעות מצלמות ומכשירים סלולריים. צאו וחישבו מה נעשה דווקא בחדרי החדרים. בתוך חדרי החקירות פנימה. שם במחשכים כשאין תיעוד והשכנים אינם מצלמים - ולחשוד אין מכשיר סמארטפון ביד - יכול אדם למצוא עצמו מודה בדבר עבירה, תחת כוח, לחץ, איומים ומכות קשות. לימים, לך תוכיח במשפט זוטא שהודאתו נמסרה "חופשית ומרצון". קשה, כדי בלתי אפשרי יהיה להוכיח זאת. מי יאמין לך? מי בכלל יוכל לדמיין, ללא תיעוד, במלל לא מוחשי, את שעבר החשוד בתוך חדר חקירות אפל.
אגב, אותו חייל שצולם שלשום מוכה קשות בידי שני שוטרים, מה היה קורה לו אילו לא היה קיים אותו תיעוד? מי בכלל היה מאמין לו. הרי תפרו לו כבר תיק על "תקיפת שוטרים" והוא נעצר בהנף קולמוס ואגודל. כתב אישום כנגדו - היה רק עניין של זמן.
מקום בו יש להפעיל מוח וכישורים, מוצאים אנו עצמנו תחת גל של אלימות שוטרים והפעלת כוח. אין מדובר ב"אירועים נקודתיים". מדובר בתופעה. "יש והכמות הופכת לאיכות" - במובן הרע של הביטוי.
כנסת ישראל כבר כינסה אין-ספור של ישיבות, בהן עלה נושא האלימות המשטרתית. אלא, שכלום לא נעשה לתיקון הנגע. יושבים, נואמים, שומעים, מבטיחים ומה שהיה הוא שיהיה. אין חדש תחת השמש. ההפך, מדי יום, סיפורים חדשים על אלימות. עד אנה? עד מתי?

תאריך:  29/04/2015   |   עודכן:  29/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איציק וולף
המפכ"ל דנינו הודיע כי שוטר היס"מ שתועד מכה עד זוב דב חייל צה"ל יפוטר בכפוף לשימוע    "אין מקום לשוטרים כאלה במשטרת ישראל"
פנחס (פיני) פישלר
תקנת השבים ו"מחיקת העבר הפלילי" אחרי מניין תקופת ההתיישנות והמחיקה לאו מחיקה היא
איתמר לוין
ישי סימן-טוב המשיך לשרת במשטרה למרות שהורשע פעמיים ונשלח לעבודות שירות    פוטר רק לאחר התלונה השלישית - שלמח"ש נדרשו 3.5 שנים להשלים אותה
פנחס (פיני) פישלר
לפתוח תיק פלילי במשטרה לוקח להם דקה. אולי דקה וחצי. לסגור אותו? זה כבר חודשים רבים ושנים ארוכות. מלחמה של ממש. מלחמה על זכויות
איתמר לוין
שוטרים טענו שתנועות גוף מחשידות היוו עילה לביצוע חיפוש, ותפסו נשק וציוד משטרתי - אך בית המשפט זיכה את הנאשם לאחר שנקבע שלא הייתה עילה חוקית לביצוע החיפוש
רשימות נוספות
מאסר לשוטר שהפעיל טייזר על עצור  /  איתמר לוין
קצין משטרה זוכה משיבוש והפרת אמונים  /  איתמר לוין
עיצומי הפרקליטים יעלו למשטרה 90,000 שקל  /  יצחק דנון
"הפשיעה בבלימה"? אולי ב...לימה  /  פנחס (פיני) פישלר
על משטרה ו"קוקה קולה"  /  פנחס (פיני) פישלר
עיקר וטפל  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il