X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חבר הכנסת עבד אל חכים חאג' יחיא מסיעת הרשימה המשותפת בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ז באייר תשע"ה, 05.05.2015]
▪  ▪  ▪
לא מספיק חוק נגד הגזענות אלא צריך חינוך לסובלנות. חאג' יחיא [צילום: אתר הכנסת]
אל-אקצה - רק למוסלמים
מסגד אל-אקצה למוסלמים בלבד, בכל שטחו, 144 דונם. המבנים בו, גם פני האדמה וגם מתחתיו וגם האוויר מעליו. לכן על רשויות המדינה להפסיק את ההתגרות של קומץ מחרחרי המלחמות, שנכנסים אליו ומחללים את קדושתו של המקום. ולא, זה עלול להבעיר את האזור. הרי התרעתי

[אומר מילים בשפה הערבית] אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, באתי לכנסת עם דרישה לשוויון לא רק בספר החוקים, אלא שוויון אמיתי. באתי, רוצה את יישומו הלכה למעשה בכל תחומי החיים ולכל האזרחים, ערבים כיהודים, דתיים כחילוניים. כאיש מאמין, מהמסורת והדת שלי למדתי כי בני אדם נבראו שווים ובני חורין.
במרוץ סוסים שהיה במצרים, צעיר קופטי גבר על בנו של המושל המוסלמי עמרו בן אלעאס. בתגובה, בנו של המושל הרביץ לקופטי. הקופטי התלונן בפני הח'ליף השני, עומר בן אלחטאב, אשר הזמין אליו את המושל ובנו, ושם הכריז הכרזה שקדמה לכל ההכרזות של האומות המאוחדות. הכריז על הזכות לשוויון בין כל בני האדם, ואמר: [אומר מילים בשפה הערבית]. שפירושו: תרביץ לבן הטובים, מי נתן לך את הזכות להתייחס לאנשים כעבדים למרות שנולדו כבני חורין.
לאחרונה, היועץ המשפטי הכריז על הקמת צוות שמטרתו להרוס בתי ערבים ללא היתר, ובמקביל מתעלם מבניית שכונות שלמות ללא היתר ליהודים, שמכשירים אותן בדיעבד. במוסדות הממשל, אם היו מטריחים את עצמם ושואלים: למה הערבים בונים ללא היתר? היו מוודאים: 1. שבנייה ללא היתר אינה תחביב אצל ערבים; 2. הבנייה על קרקע פרטית של אזרחי המדינה הערבים; 3. המדינה חונקת את היישובים הערביים בזה שלא מאשרת להם תוכניות מתאר ולא מרחיבה את תחומי השיפוט של הרשויות המקומיות בהתאם לצרכים שלהם, ואפילו לא מחזירה להם חלק קטן מהשטחים שהופקעו מהם במרוץ השנים; 4. בתוכניות מתאר ארציות ומחוזיות מתעלמים מקיומם וצורכיהם של האזרחים הערביים; 5. תוכניות שמוגשות על-ידי הרשויות המקומיות הערביות לא מקבלות את ההתייחסות ההולמת ונמשכות עשרות שנים עד האישור, אם בכלל, ואז הן לא רלוונטיות.
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, בלימודי ההנדסה שלי בטכניון לימדו אותי כי תכנון זה פוליטיקה. לכן אני מאשים את ממשלות ישראל לדורותיהן בסבל שגרמו לאזרחים הערבים בזה שהמדינה מאלצת אותם לבנות ללא היתר וללא תשתיות כמו: כבישים, מים, חשמל, וכו'. היות שהזכות לבית היא זכות יסוד, בשם כל אזרח ערבי בין אם הוא בעל בית בסכנת הריסה היום או שלא מוצא את המגרש לבנייה, אני דורש צדק מינימלי שמתבטא בבא: א. קביעת לוחות זמנים מוגדרים ומצומצמים לסיום אישור תוכניות מתאר והרחבת תחומי השיפוט; ב. הארכת תאריך היעד של תוכניות המתאר כדי לכלול את הבתים הקיימים, כמענה על צורכי הגידול הטבעי; ג. הקפאה או ביטול של צווי הריסה עד לסיום התכנון; ד. אישור הבתים הקיימים בערים המעורבות כמו יפו, לוד, רמלה, עכו וחיפה, ובנייה חדשה לזוגות הצעירים; ה. להפסיק את ההריסות היומיומיות של בתי האזרחים הערבים בנגב ולהכיר ביישובים ובבעלותם על אדמתם, וזו דרישה לגיטימית. [אומר מילים בשפה הערבית].
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, מצבן הכלכלי של הרשויות המקומיות הערביות גרוע מאוד וזאת בגלל שהמדינה לא נותנת את האפשרות להתפתח ורוב הרשויות בתוכניות הבראה או היו שם או בדרך לשם, וזאת בגלל אפליה בתקציבים, הן הרגילים והן לפיתוח.
הממשלה לא מקימה אזורי תעשיה לערבים ולא דואגת למקומות עבודה ובמיוחד לאנשים צעירים ואקדמאים. כתוצאה מכך, אחוז הלא מועסקים במגזר הערבי עולה על 50%, וזה, אדוני היושב-ראש, ההסבר היחידי לאחוז הערבים מתחת לקו העוני, שהוא לא גזירה משמיים, אלא תוצאה של מדיניות מתמשכת.
הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד. מתושבי טייבה נשללה זכות זו לאחר פיזור העירייה ומינוי ועדה ממונה לפני שמונה שנים. שר הפנים הבטיח גם לוועדת הפנים וגם לבג"ץ שבחירות יתקיימו השנה, לכן אני לא ארפה משר הפנים בממשלה הבאה עד שזכות זו תמומש.
עמיתי חברי הכנסת, צעיר ערבי נשאל במבחן התיאוריה על תמרור מספר 101 שאומר "דרך משובשת". הוא ענה: דרך המובילה ליישוב ערבי. זו התשובה וזו התשובה האמיתית, כי חוץ מהמקומות האלה אתה לא מוצא את התמרור הזה.
תשובה זו מתאימה לקטע היחיד בכביש 444 מול טייבה אשל לא נסלל למרות הבטחתו בכתב של שר התחבורה דאז לי, בהיותי ראש עיר בטייבה, כי מכרז לביצוע מיידי יפורסם באוגוסט 2006. 9 שנים כבר עברו וביצוע אין, ותאונות דרכים וסבל לתושבים נמשכים יום-יום. תשע שנים כבר עברו, מתי זה ייסלל? אני מקווה שהתמרור הנ"ל ייעלם מסביבתנו בקרוב.
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, לא מספיק חוק נגד הגזענות אלא צריך חינוך לסובלנות, אבל זה לא מתאפשר כאשר ראש ממשלה ושרים מתבטאים כלפי האזרחים הערבים בגזענות ולא מתנהגים כפי שמתבקש מקברניטי המדינה, וזה ביומיום ולא רק בתקופת הבחירות.
לא ראינו עמדה נחרצת נגד הגזענות כלפי הערבים ורצח עשרות האזרחים הערבים ב-15 השנים האחרונות. תיקים נסגרים והרוצחים לא נענשים ומטיילים חופשי. לכן לא פלא שהיד של המשטרה קלה על ההדק כשמדובר באזרח ערבי. במקביל המשטרה לא מונעת רצח וכמעט לא מפענחת תיקי רצח כשמדובר בערבים.
היום נדהמתי לשמוע שמסורת זו ממשיכה בסגירת תיקים, במיוחד סגירת תיק רציחתו של המנוח ח'יר חמדאן מכפר כנא.
בנוסף, אפילו גינוי למעשה הטרור בהרצליה, אשר בו צעיר יהודי דקר תושב כפר מנדא, עם צעקות "מוות לערבים". המונח "מוות לערבים" מתקבל, אפילו, במקומות מסוימים באהדה.
לא רק זה, גם זה. המדינה מקימה מרכז לסובלנות. ואיפה היא מקימה אותו? על בית קברות מוסלמי בשם "מאמן אללה".
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, כבן לעם הפלשתיני אני חי יום-יום את סבלם של בני עמי, אשר נשללו מהם הזכויות הבסיסיות להגדרה עצמית, חרות והקמת מדינה. בגדה הכיבוש השתלט על הנכסים שלהם, בין אם זה על-ידי הקמת התנחלויות על אדמתם ושליטה באוצרות הטבע והמים שלהם, שליטה במעברים, במחסומים ובכבישים העוקפים, אשר חונקים אותם ומונעים מהם התפתחות כלכלית ואורבנית. וזה בנוסף למעצרים היום-יומיים, ובמיוחד המנהליים, שהם מתאימים למשטרים חשוכים. בעזה, לאחר הפריסה מחדש שקראו לה הינתקות, ממשלת ישראל מצמצמת את האפשרויות של הפלשתינים בעזה, וזאת בגלל המצור היבשתי, הימי והאווירי אשר חונק אותם. יש להסיר לאלתר את המצור ולאפשר את שיקום עזה, כדי למנוע את המלחמה הבאה ולחסוך בחיי אדם.
הפליטים הפלשתינים, אשר לא בחרו בגלות אלא נכפתה עליהם, סובלים ביום-יום ומייחלים ליום שבו יגשימו את זכותם לחזור לבתים אשר מהם נעקרו.
אדוני היושב-ראש, השלום הוא אינטרס ישראלי, ולא טובה שעושים לאחרים. כי המשך ההתנחלויות יביא למדינה דו-לאומית או אפרטהייד שמיושם כיום הלכה למעשה.
מסגד אל-אקצה למוסלמים בלבד, בכל שטחו, 144 דונם. המבנים בו, גם פני האדמה וגם מתחתיו וגם האוויר מעליו. לכן על רשויות המדינה להפסיק את ההתגרות של קומץ מחרחרי המלחמות, שנכנסים אליו ומחללים את קדושתו של המקום. ולא, זה עלול להבעיר את האזור. הרי התרעתי.
אדוני היושב-ראש, אלוהים ברא את האדם שווה, בן-חורין ומכובד, ואמר בקוראן: (אומר דברים בשפה הערבית).
כנסת ישראל מתגאה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. אבל כנראה שהמחוקק שכח להגדיר מיהו אדם. האם התכוונו לערבים, לאתיופים, לספרדים, לחרדים, לחילונים, הדתיים או האשכנזים? למי התכוונו? ולא מספיק זה, אלא נשמעים לאחרונה קולות שרוצים להגביל את יכולת בג"ץ לפרש את החוק. האם חלק מכבודו וחירותו של גבר או אישה לאהוב ולהתחתן עם בחיר לבו או לבה, אם הוא או היא מחוץ לגבולות המדינה? ואם כן, למה מונעים איחוד משפחות?
האם חלק מכבודו של האדם, שמאות בתים בלוד ורמלה, הקיימים לפני קום המדינה, ולא מחוברים לרשת החשמל עד עצם היום הזה?
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, באתי לבית המחוקקים כזועק זעקתם של החלשים וכרודף צדק, ובתקווה להסיר מהתת-מודע שלי את האמירה שעורך-דין, שפעם ייצג אותי, אמר לי: צדק ומשפט לא הולכים ביחד. האם יגיע זמן שהם ילכו ביחד? באתי עם תקווה לשנות את מצב האי ודאות הקיים לאזרח הערבי ולי אישית, האם לשלוח את ארבעת הבנים שלי, מוחמד, אחמד, מחמוד וזנידין, ללימודים האקדמיים, בתקווה שימצאו עבודה בהתמחות שלהם אחרי הלימודים, והאם יהיו בטוחים שהבית שהם יבנו לא ייהרס.
אבא שלי, מוחמד, זכרונו לברכה, לא זכה לראות אותי מסיים את לימודי ההנדסה שלי. אבל הוא חינך אותי כי עזרה לזולת היא ערך עליון. לכן עסקתי הרבה שנים בעבודה התנדבותית לתועלת הציבור שלי.
אמי, עיישה, זכרונה לברכה, קיוותה לראות אותי חבר כנסת כדי לעזור לחלשים, כי משם באתי. אבל גם היא נפטרה חודש ימים לפני הבחירות. הבטחתי לה ולכל בוחרי להשקיע בתחום עזרת הזולת, להשקיע בזה מאה אחוז מאמץ. אני חוזר על ההבטחה הזו גם פה, ואני מקווה שבבית זה אמצא הרבה שותפים לדרך.
[נושא דברים בשפה הערבית]
אני כאן כשליח לבני עמי. אני כאן כדי למנוע "איש הישר בעיניו יעשה". אני כאן, ארדוף צדק באשר הוא. תודה.

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איסמעיל הנייה  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  חסן רוחאני  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עלי חמנאי  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צבי יחזקאלי  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רון לאודר  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמאם סלאם / Tamam Salam  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליח לבני עמי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחבר הכנסת ולשמאל הקיצוני
ישראל קרמר  |  19/05/15 17:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עומר עינב
ישראל מוטרדת מהאפשרות כי כוחות חיזבאללה ואירן יכבשו את מחוז דרעא. אם כך יקרה, האיום הנשקף לה מצד 'הציר' ייעשה מוחשי ובעל פוטנציאל נפיצות גבוה יותר מאשר במצב הנוכחי, שבו אין מנצח מובהק בקרב
עאידה תומא-סלימאן
נאום הבכורה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מסיעת הרשימה המשותפת בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ו באייר תשע"ה, 04.05.2015]
איימן עודה
נאום הבכורה של חבר הכנסת איימן עודה מסיעת הרשימה המשותפת בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ו באייר תשע"ה, 04.05.2015]
יואל גוז'נסקי, קובי מיכאל
האינטרס האמור להנחות חתירה ישראלית להגיע לנוסח מותאם ומוסכם של היוזמה הערבית נותר בעינו. נוסח זה עשוי להפוך להיגיון המארגן של מערכת אזורית יציבה יותר, המכילה גם הסדר מוסכם לסוגיה הפלשתינית
אריאל י. לוין
מוחמד דף חי וקיים, וכמובן שאינו עוסק בפעילות פילנתרופית. אבל בדיקה מעמיקה יותר מעלה, שלא בטוח שכל ראשי חמאס שמחים לראות אותו ממשיך בפעילות הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il