X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו עובד לפי השיטה של קודם תצביעו ותאשרו שינוי חוק יסוד: הממשלה ותאפשרו קבלת אמון של הממשלה, בידי הכנסת ואחר כך נדון בעניין הכופתאות. נראה ששיטה זו של "המקל והגזר" פועלת פעולתה ואפילו ח"כ איוב קרא, שאיים לא להגיע להצבעה ולפקוד את קבר הנביא איתו, קיבל עליו הדין
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. שומר את הקלפים קרוב לחזה [צילום: AP/Gali Tibbon]

צאצאיהם של המתיישבים הספרדים, שהיו ממייסדי סן-פרנסיסקו יודעים לספר, כי מעט בתי-העץ ההיסטוריים שנותרו בעיר זו, לאחר רעידת האדמה החזקה ושריפות הענק שהשמידו כשלושה רבעים מהעיר, בשנת 1906, שרדו בזכות העובדה שחרקי העץ, שאכלו והממשיכים לאכול בכל פה מהעץ שנבנו ממנו בתי העץ ההיסטוריים, משלבים אצבעות ידיים זה עם זה. בזכות שילוב אצבעות ידיים מתמשך זה, אין בתי-העץ ההיסטוריים מתמוטטים וצונחים ארצה, אם לא מיושן אזי, למצער, מהיותם מכורסמים מבפנים, לפני ולפנים. זהו, למרבה הצער, גורלה הצפוי של ממשלתו ה-34 של בנימין נתניהו אותה מתעתד הוא להציג בפני הכנסת, ביום רביעי הקרוב ולבקש אמונה של הכנסת, לממשלה עתידה זו, שכל כולה בנוי על כרעי תרנגולת, בכל הכבוד הראוי.
הממשלה הגישה במהלך השבוע האחרון הצעה להחלטה בדבר הגשת טיוטת הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 3 והוראת שעה לכנסת ה-20), שזו לשונה:
"הואיל והממשלה רואה צורך לחקיקה דחופה:
א. בהתאם להוראת סעיף 63 בתקנון לעבודת הממשלה, לוותר על ההליך של הגשת תזכיר חוק.
ב. לאשר את נוסח טיוטת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 3 והוראת שעה לכנסת ה-20), המצורפת בזה.
ג. בהתאם לסעיף 81 (ג) בתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת להקדים את הדיון בהצעת החוק.
ד. בהתאם לסעיף 88(ב) בתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת להתיר את הקריאה השנייה בהצעת החוק, ביום הנחתה על שולחן הכנסת".
בדברי ההסבר לטיוטת הצעת החוק שהגישה הממשלה נכתב, כי בהצעת החוק מוצע להשיב על-כנה הסמכות למנות שר בלי תיק ולקבוע כי ההגבלות בדבר מספר השרים ומספר סגני השרים, שנקבעו בתיקון מס' 1 לחוק יסוד: הממשלה, שהתקבל בכנסת, בתאריך 11.3.2014, לא תחולנה בתקופת כהונתה של הכנסת ה-20, אלא רק החל מתקופת כהונתה של הכנסת ה-21. עוד נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק עצמה, כי בשל האילוצים הפוליטיים הכרוכים בהקמת הממשלה ה-34, המתבססת על סיעות ומפלגות רבות, עדיין לא ניתן ליישם את ההסדרים שנקבעו בתיקון מס' 1 לחוק היסוד, נוכח הצורך לתת את הייצוג המתחייב לחברות הקואליציה ולקיים ממשלה יציבה, לקראת המשימות והאתגרים הניצבים בפניה ובשל כך מוגשת הצעת חוק זו, לתיקון חוק יסוד: הממשלה.
בחוות דעתה של היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, עו"ד שולמית ברנע פרגו, נכתב כי בהתאם להוראות הפסיקה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, על ממשלת המעבר לנהוג איפוק בקבלת החלטות על-מנת להימנע מכבילת ידי הממשלה הנכנסת. ברם, במקרה דנא, הצעת החוק מוגשת בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין סיעת הליכוד לבית שותפות אחרות בקואליציה ונועדה לאפשר כינון הממשלה בהרכב שהוסכם עליו, מוקדם ככל שניתן.
סעיף 63 בתקנון לעבודת הממשלה שאושר בהחלטת הממשלה מס' 13, מתאריך 7.4.2013 קובע, כי אם ראתה הממשלה צורך בחקיקה דחופה, היא רשאית לוותר על ההליכים של הגשת תזכיר-חוק, הגשת טיוטת-חוק והדיון בה וניסוח הצעות חוק, או על חלק מהליכים אלה; ויתרה הממשלה כאמור, היא תסמיך את שר המשפטים, יחד עם שר או שרים שתקבע, לאשר על דעתה נוסח הצעת חוק לשם פרסום ברשומות והגשתו לכנסת.
סעיף 81 (ג) לתקנון הכנסת המעודכן לתאריך 4.2.2015 קובע כי ועדת הכנסת רשאית להחליט על קיצור תקופת הנחת הצעת חוק על שולחן הכנסת ועל המועד לקריאה ראשונה של הצעת חוק שכזו. התקופה תקוצר, לפי בקשה בכתב - במקרה של הצעת חוק ממשלתית - של הממשלה, בהודעה בכתב של מזכיר הממשלה, כאשר הדיון המוקדם בהצעת החוק יכול שיתקיים לפני שעברו 45 ימים מיום שהונחה הצעת החוק על שולחן הכנסת, כקבוע - במקרה רגיל - בדיון בהצעות חוק המונחות על שולחן הכנסת. לצורך קיצור תקופה זו, צריכה וועדת הכנסת, להחליט על קיצור תקופת ההנחה, לפי בקשת הממשלה, אליה יצורף נוסח הצעת החוק, אם השתכנעה כי להצעת החוק יש חשיבות או דחיפות ובעת ההצבעה, בעניין זה, נכחו בוועדת הכנסת, לפחות שליש מחבריה הקבועים.
בכך לא תמה מלאכת הלוליינות והריצה נגד השעון של ממשלתו העתידית - ממשלה מס' 34 במניין - של בנימין נתניהו, לצורך הצגתה בפני הכנסת וקבלת אמונה, ביום רביעי הקרוב, לאחר שיתקבלו התיקונים המבוקשים בהצעת חוק זו. חוק יסוד: הממשלה, קובע באופן מפורש וחד-משמעי שאין לשנות הוראות חוק יסוד: הממשלה, אלא ברוב חברי הכנסת. עוד נקבע, בחוק זה, כי הרוב הדרוש לשינוי חוק יסוד: הממשלה, הינו רוב של חברי הכנסת, באשר להחלטות מליאת הכנסת, בהתייחס לשינוי זה, בקריאה הראשונה, בקריאה השנייה ובקריאה השלישית.
מאחר שממשלתו העתידית של בנימין נתניהו נהנית מרוב דחוק של 61 חברי כנסת בלבד, חייב הוא לכנס כלל חברי כנסת אלה, לקראת הדיון הצפוי בתיקון חוק יסוד: הממשלה, מחר, בכנסת, שאם לא כן, לא יצליח הוא להציג ממשלתו לפני הכנסת ולקבל אמונה, ביום רביעי, שעה שיום חמישי הוא היום האחרון להצגת הממשלה, בפני הכנסת, לפי הוראות חוק יסוד: הממשלה.
לא פלא הדבר, שנתניהו שומר הקלפים צמוד לחזהו ואינו מפרט מי ומי יהיו בין מקבלי התיקים ותפקידי השרים, בממשלתו העתידה, האמורה למנות 12 חברי כנסת, מסיעת "הליכוד" וכן מספר נוסף של חברי כנסת, לתפקידי סגני שרים, בממשלה זו. נתניהו עובד לפי השיטה של: "קודם תצביעו ותאשרו שינוי חוק יסוד: הממשלה ותאפשרו קבלת אמון של הממשלה, בידי הכנסת ואחר כך נדון בעניין הכופתאות". נראה ששיטה זו של "המקל והגזר" פועלת פעולתה ואפילו ח"כ איוב קרא, שאיים לא להגיע להצבעה ולפקוד את קבר הנביא איתו, קיבל עליו הדין והודיע שיגיע להצבעה, על-אף שלא הובטח לו תפקיד השר, לו מייחל הוא, בממשלת נתניהו ה-34 במניין. רק ימים יגידו אם ממשלה זו שתחילתה דשדוש במקום, תוך הקמתה על כרעי תרנגולת, תצליח להחזיק מלוא תקופתה, קרי, 4 שנים תמימות.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  10/05/2015   |   עודכן:  11/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלת כרעי התרנגולת של נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אובססיה של כותרות מאוסות ל"ת
אורי ציון   |  10/05/15 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איציק וולף
שרי הממשלה אישרו הצעת תיקון לחוק יסוד הממשלה אשר על פיה יידחה יישום הגבלת מספר השרים בממשלה עד לכנסת הבאה    בכוונת הקואליציה לסיים את הליך החקיקה עד ליום רביעי    ח"כ לפיד: איך מרגיש חבר כנסת מהקואליציה שמתמנה לשר שלא צריך אותו, שהממשלה כבר הודתה שהוא מיותר?
איתמר לוין
איילת שקד כבר מסומנת כ"אויבת שלטון החוק" - משום שהיא מעזה לומר שצריך להכניס שינויים בכמה מן המערכות המשפטיות המרכזיות    הטענות נגדה הן צביעות והתעלמות ממושגי יסוד של שלטון דמוקרטי
עידן יוסף
ההבטחה לעדיפות לאומית - למרות שאין שום עיר חרדית בפריפריה - ניתנה לש"ס בהסכם הקואליציוני    70 מיליון שקל למבני דת
איציק וולף
השר בנט, שצפוי להיכנס בקרוב למשרד החינוך, הצהיר כי חוק צוהר לפתיחת אזורי הרישום לנישואין לא יבוטל למרות העברת משרד הדתות לידי ש"ס
עמי דור-און
האם מוטת השליטה על האימפריה הענקית שהעניק ראש הממשלה נתניהו למשה כחלון היא באמת בתחומי יכולות התפעול שלו והאם באמת יש לו הידע והכישורים כדי להפוך לשר אוצר מוצלח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il