X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ליברמן לא שלף מהמותן, לא פעל מהלב, הוא פעל כחלק מתוכנית סדורה - תוכנית לבניית בסיסו הפוליטי מחדש לקראת הבחירות הבאות, תוכנית שבסופו של יום הוא רואה אותה כחלק מהמקפצה שלו אל עבר כיסא ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן. שועל פוליטי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

זה היה מקיוואלי אשר כתב מדריך למנהיג או כפי שהוא קורא לו ה"נסיך", מדריך איך לפעול בכדי שקודם כל, לעלות לשלטון ושנית, להחזיק בו לאורך זמן. למעשה, מקיוואלי כותב סוג של מדריך "עשה ועל תעשה" למנהיג הרצוי.
המנהיג בראייתו של מקיוואלי
בקצרה, ניתן לומר כי הנסיך הטוב זה שידע להחזיק בשלטון לאורך זמן הינו נסיך שיראה את המטרה כמקודשת ובכדי להשיגה יהיה מוכן להשתמש בכלל האמצעים וזאת כולל מניפולציות רגשיות על המונהגים, הבטחות סרק וכו'. מקיוואלי רואה את הנסיך כחיי בעולם א-מוסרי, משמע הנסיך פועל מחוץ למוסכמות המוסר בחברה.
ניתן למנות דוגמה לנסיך בדרך הבאה:
אדם נחוש שאין לו רסן עצמי, אדם תחמן שמוכן להבטיח הבטחות על ימין ועל שמאל, שמוכן להיות קשוח כשצריך, שמוכן להסית נגד אנשים/ עמים/אומות אחרות כשצריך. אך מצד שני, גם מוכן להיות חנפן לא קטן כשצריך, מוכן "ללקק" לאנשים מסוימים ובזמנים מסוימים.
במילים אחרות: כל האמצעים קשרים בכדי להשיג את מטרת העל, בין אם זה ביסוס השלטון ובין אם זה שימורו.
ליברמן ואי כניסתו לממשלה
ליברמן שועל פוליטי ותיק החליט "בהפתעה" שאינו נכנס לממשלתו של נתניהו, שאינו מוכן להיות חלק מהקואליציה ושהפעם, מקומו באופוזיציה.
על פניו - החלטתו של ליברמן נראתה כלא-רציונלית, כהחלטה שהוא שלף מהמותן ברגע של תסכול על ראש הממשלה, החלטה שלא מתאימה לו כשועל פוליטי.
ובכן, כנראה שההפך הוא הנכון. ליברמן לא שלף מהמותן, לא פעל מהלב או מתסכול אלא למעשה, פעל כחלק מתוכנית סדורה - תוכנית לבניית בסיסו הפוליטי מחדש לקראת הבחירות הבאות, תוכנית שבסופו של יום הוא רואה אותה כחלק מהמקפצה שלו אל עבר כיסא ראש הממשלה או לפחות כמשהו שיביא לו את השרידות הפוליטית.
בסיסו הפוליטי של ליברמן
זה לא סוד שהבסיס הפוליטי של ליברמן הולך ונעלם, הבסיס הפוליטי של ליברמן ברובו אף פעם לא היה אידאולוגי במובנים של ימין או שמאל. בסיסו הפוליטי מאז ומתמיד היה, בסיס של קליטת עלייה, בסיס של עולי חבר-העמים מהעלייה של שנות ה-90, אלו אשר התקשו בשפה ובהתאקלמות בארץ, עולים שהיו צריכים פטרון פוליטי שידאג לצרכיהם.
מזלו של ליברמן במהלך השנים היה שהוא ידע לטפח את אותם העולים ולמכור להם שהם בראש סדר יומו, בראש מעייניו – הוא ידע למכור את עצמו כפטרונם וכך למעשה בנה סביבו בסיס יציב ונאמן שבגדול-לא משנה מה יקרה ימשיך ויצביע עבורו.
לצערו של ליברמן, חלפו השנים והדור שמהווה את בסיסו הפוליטי הולך ונעלם, הדור מתבגר ומזדקן ובמקומו קם דור צעיר של אותה עלייה, דור שלא "הולך כעיוור" אחר ליברמן, דור שבעיות הקליטה כבר פחות רלוונטיות כלפיו, דור שמבסס את עצמו על-פי אידאולוגיה מקומית- ימין/שמאל, כלכלה וביטחון, החזרת שטחים או פינוים וכו'.
בניית בסיס פוליטי חדש
ליברמן אינו טיפש וכפי שכבר נאמר שועל פוליטי לא קטן, וככזה הוא יודע לקרוא את המפה, הוא יודע שאין לו כבר בסיס כפי שהיה לו בעבר ולכן- בדיוק כמו אותו הנסיך של מקיוואלי הוא מוכן להמציא את עצמו מחדש והפעם בתוך מחנה שהלכה למעשה הוא נטש אותו מזמן(וזאת על-ידי הסכמה לחלוקת הארץ), הוא מוכן להמציא את עצמו כאיש בעל עקרונות וחזון, אחד שלא מוכן להתפשר, כאחד שהוא האלטרנטיבה של מחנה שלם.
למעשה ליברמן מנסה להמציא את עצמו כמנהיג הימין-"הליברלי" הלא מתפשר, זה שבעד עונש מוות למחבלים, בעד חוק הלאום, בעד גיוס חובה לכולם ובעד תחבורה ציבורית וחנויות פתוחות בשבת, זה שאצלו מילה זאת מילה ואינו מוכן לשבת בממשלה שלא שמה את העקרונות האלו בראש מעיינה.
ועכשיו, עכשיו מבחינתו נשאר רק לחכות באופוזיציה שפתאום לא כזאת נוראה, לחכות ולקוות שאכן המהלכים הללו ישאו פרי וסביבם יבנה הבסיס הפוליטי החדש, בסיס שמורכב מאנשים שרואים את עצמם מצד אחד כימיניים לא מתפשרים ומצד שני, כליברלים שרוצים להפריד את הדת מהמדינה, בסיס שבסופו של יום ימשוך אליו מחנה שלם.

תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  26/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנסיך של הפוליטיקה הישראלית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי מי יצביע לו ל"ת
אהרון שחר  |  26/05/15 10:24
2
לא הבנתי מאיפה לקחת את
זקן  |  26/05/15 13:29
 
- אז הוא יתוגמל?
אהרון שחר  |  26/05/15 18:26
 
- לא=הסמול מזרים לו כסף=נגד ביבי
ע_הראל  |  27/05/15 03:41
3
ליברמן סוס מת
kdavid22  |  27/05/15 01:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
הממשלה אישרה טלפונית את מינויו של גלעד ארדן לשר לביטחון הפנים ולאיומים אסטרטגיים    אלקין ושטייניץ זומנו לשיחות פיוס אצל נתניהו
עופר וולפסון
לפי התיקון שאושר בוועדה בראשותה של שרת המשפטים החדשה איילת שקד, תקציב 2015-2016 יהיה תקציב דו-שנתי, והממשלה תוכל לאשרו בתוך 175 מיום כינונה
עמי דור-און
אצה הדרך לנשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק לנסות ולטכס עצה מעל דפי העיתון עם איילת שקד בנוגע למינויה    כדי להבין מה בדיוק מבקש ברק ששקד תעשה ומה לדעתו צריכות להיות משימותיה בתפקידה החדש, צריך לבדוק לעומק את הכוונות המסתתרות מאחורי המילים
איתמר לוין
כחלון הוא משפטן ולא עורך דין    הועדף על פני שרים עורכי דין מהליכוד - סילבן שלום ויריב לוין
עידן יוסף
אלי גרונר היה כתב כלכלי, ציר כלכלי בוושינגטון ויועץ בכיר בחברת מקינזי    רה"מ: אלי יסייע לי בקידום רפורמות, תחרות במשק, קיצוץ הביורוקרטיה, ייעול המנגנון הממשלתי ושיתוף הפעולה עם המגזר הפרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il