X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לעתים נדירות, נדירות שבנדירות, נכנס אתה לבית עסק במקומותינו והמלים, כמו-גם חיבור המשפטים - "שלמות, מקצוענות והקפדה על פרטי פרטים באים לידי ביטוי ב"ארטה - אמנות הגלידה האיטלקית"
▪  ▪  ▪

"יֵשׁ לִי גְּלִידָה הֲכִי טוֹבָה,
הֲכִי טוֹבָה וּמְשֻׁבָּחָה
קְנוּ מִמֶּנִי יְלָדִים,
קוּקוּ אֲהָה! גְּלִידָה טוֹבָה!
בְּתֵל-אָבִיב בְּכָל פִּנָּה
שׁוֹתִים גָּזוֹז,אוֹכְלִים גְּלִידָה
קְנוּ נָא,קְנוּ נָאִ שֶּׁלִּ-
גּלִידָה מָנָה! גְּלִידָה טוֹבָה!".
שיר ילדים. מלים עממיות. לחן רוסי-עממי
לעתים נדירות, נדירות שבנדירות, נכנס אתה לבית עסק במקומותינו והמלים, כמו-גם חיבור המשפטים - "שלמות, מקצוענות והקפדה על פרטי פרטים, עד דק מן הדק", צועקות ומוטחות בך, ישר בפנים, למרות שעם כניסתך ל"ארטה - אמנות הגלידה האיטלקית", מקדמים אותך בחיוך נעים ולבבי, חושף צחור שיניים, סטפניה "סיסי" פגאני או בעלה, מרקו קאמורלי או מי מעובדי המקום. צעקות אינן חלק ממרקם המקום. חיוך, אווירה נעימה והרגשה חו"לית - דווקא כן.
עוד כמה מלים להרחבת ההשכלה. על עלון הפרסומת מופיע רישום "אדם הוויטרובי" ומעליו המלה "ארטה". האדם הוויטרובי הוא רישום מפורסם של לאונרדו דה וינצ'י משנת 1490. הרישום, המשקף זאת עושה שימוש בפרופורציות ובסימטריה של גוף האדם, כסמל לשלמות ולהרמוניה. הוא מהווה ביטוי של גילוין מחדש של הפרופורציות המתמטיות של גוף האדם במאה ה-15, ונחשב לאחת מיצירות האמנות הידועות של הרנסאנס האיטלקי.
ארטה (ביוונית: ἀρετή) הוא מונח המתייחס למצוינות מכל סוג שהוא וכן למידות טובות בכלל. ביוון העתיקה, מופעיו הראשונים של המושג מתייחסים למצוינות בהקשר מובהק לתחושת מימוש מטרה או מימוש עצמי. בהקשרים מסוימים, המונח ארטה קשור עם הידע האנושי. הפוטנציאל האנושי הגבוה ביותר הינו הידיעה וכל יתר היכולות האנושיות נובעות מיכולת מרכזית זו. אם ארטה היא ידע ולימוד, הידע האנושי הגבוה ביותר הוא הידע על הידע עצמו, שהוא לדברי אריסטו היכולת האנושית הגבוהה ביותר והסיבה העיקרית לאושר האנושי.
אז זהו זה. לאחר שסיימנו להלעיט אתכם בידע, בואו ונתבונן במבחר סוגי וטעמי הגלידות, המשתנה מדי יום ביומו. אמונים על התחייבותם, בכתב (בעלון הפרסומי המחולק במקום), שלא לעשות שימוש בצבעי מאכל, אין סיסי ומרקו מוסיפים למשל צבע ירוק לגלידת הפיסטוק, הנמכרת במקום בגוון הפסטלי שלה. מרבית חומרי הגלם - למעט חומרי גלם, דוגמת שנף (וניל) איכותי המיובא ממדגסקר - הינם רכיבים מקומיים ועונתיים. טעמי הגלידות הנמכרים במקום הינם ייחודים ומדהימים - מ-ד-ה-י-מ-ים - בפירוש כך.
כמעט שכחתי לציין, סיסי ומרקו חדשים לגמרי בעסק הזה של גלידה ולמרות זאת הם ללא כל ספק(רוצים להתערב?) - המקום שבו מייצרים ומוכרים ת'גלידות הכי טובות, בסצינה התל אביב העכשווית והלוהטת, המחכות לחום יולי-אוגוסט של שלמה ארצי, הבחורות השזופות והחשופות עד לקורקבן, שלא נותנות לדמיון לעבוד שעות נוספות, כדי להכניס מכה אחת איטלקית-סיציאלנית, ישר בפנים. אז איפה היינו? אה, כן. מרקו וסיסי. מרקו היה - עד לפני כמה שנים - צוללן שהדריך תיירים על יאכטה בתאילנד, מצרים ואינדונזיה. כשהיה בבאלי הכין - לראשונה בחייו - גלידה ומכאן הייתה הדרך קצרה לטוסקנה שבאיטליה. שם למד הוא באקדמיה לגלידה, יצק מים על ידיו של גורו הגלידה, מנואלה פרזנטי והכיר סיסי פגאני שהיא ביולוגית ימית במקצועה. סיסי - שיש לה משפחה בארץ - שכנעה את מרקו לבוא אלינו להטעים אותנו משפעת טעמי הגלידה שהוא מייצר. בדרך, זכה מרקו באיטליה בפרס ארטקייק בשל טעם שהמציא לגילדה הכוללת בחובה ריקוטה, קוטג', קרמבל שקדים ומיצוי פירות אדומים.
לא תתפסו את סיסי ומרקו עם חומרי גלם מוכנים. הגלידה הנפלאה והאיכותי, המיוצרת ונמכרת במקום מיוצרים מחומרי גלם מקומיים וטריים דוגמת: פירות, ירקות, שמנת, גבינת עזים וסוגי תיבול הנרכשים בשווקי לוינסקי והכרמל.יש כאן גלידת מאלאקוף, המורכבת מחלב שקדים, שקדים ושוקולד; ריקוטה, תאני ואגוזי מלך, הכוללת בדיוק מוצרים אלה; קרם פיסטוק אלוקי והכי, הכי, הכי - גלידת השקדים שלהם. מה זה גלידה טעימה - פצצה לפנים ולחיך. לי - מורעל מרציפן שכמוני - זה הדבר הכי קרוב למקור. (אל תדאגו אני מנהל משא-ומתן עם מרקו על הכנת גלידת מרציפן והוא בודק, איפה ישיג ת'שקדים הכי מתאימים, מקצוען או לא מקצוען. פרפקציוניסט נודניק או לא!).
והגרניטה? אח אח הגרינטה, הלב בוכה מאושר ורוצה לקפוץ החוצה מהגוף בחדווה שכשהוא נזכר בטעם גן-העדן של הברד הבחוש הזה עם טעם השקדים המדוד, שהינו מתוק, אבל לא מתוק מדי. שקדים, אבל לא רוזנטה. רוצים רוזנטה תלכו לחלק הטריפולאי של נתניה. כאן יש שקדים - ורק שקדים. אנחנו כאן, מדויקים, נודניקים ופרציפיוניסטיים. לא מערבבים טעמים, חצאי טעמים ובני דודים שלהם. או המקור - או לא כולם. ככה אנחנו וזהו! רואים שהיה שווה להשקיע בסיסי ומרקו, שילכו - אחרי טוסקנה - להשתלם בייצור גרניטה בסיציליה. הם היו אחלה תלמידים. מרגישים בטעם. לא?
אני סידרתי לי קומבינה של שכבת גלידת שקדים, שכבה גרניטת שקדים, שכבת גלידת שקדים ושכבת גרניטת שקדים, בכוס גדולה. זוהי היא "השקדיה של שטנגר", דיר באלאק, תנו כבוד. יש כאן, אחד ג'ימס שסידר לו קומבינה של שכבת גלידת וניל צרפתי (צהוב), שכבת גרניטה קפה, שכבת גלידה וניל ושכבת גרניטת קפה. טענתי - לא רע בכלל, אבל אני הייתי מחליף ת'וניל הצרפתי בוניל קרם חלב שמדקדק ת'לשון, טוב יותר עם הגרניטה קפה. איך כתבו חז"ל: "על טעם וריח אין להתווכח". מה אתם אומרים? זה לא חז"ל. טוב, אז שיהיה מושיקו מ'זה משנה בכלל? והמחירים? סבירים לגמרי. תבואו תראו בעצמכם. מה, אתם עוד לא שם? רגע. רגע. לא לדחוף יש מספיק לכולם ואם לא מרקו יביא מ"המעבדה" שלו שממוקמת בקצה החנות. לא לדחוף, אמרתי. מה אתם לא שומעים? מי שחירש שיצביע.
Arte, אמנות הגלידה האיטלקית; רחוב נחלת בנימין 11, תל אביב טל': 054-6221127 כל יום משעה 10:00-23:00

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  03/06/2015   |   עודכן:  03/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
עיגון סמכות נציבות הביקורת על הפרקליטות ימנע שיבוש עבודת הביקורת השוטפת של נציבות זו, יאפשר לבדוק ולבחון - פרטנית ונקודתית - מעשיהם וגם/או מחדליהם הנטענים של פרקליטים ופרקליטות, ולהסיק מסקנות אישיות, אם וככל שידרשו זאת נסיבות הדברים, נגדם ונגדן. זהו מבחנה הראשון של שרת המשפטים הנכנסת
חיים שטנגר
לך הביתה, בני, לך הביתה, וכמה שיותר מהר. אתה לא שייך אליהם והם לא שייכים אליך. הם מבזים אותך ואתה מתבזה בקרבתם. במקרה הטוב ביותר, הם עושים בך שימוש כעלה התאנה למחדליהם ולכיסוי מבושיהם, במחילה, וגם זאת - כעלה תאנה שכמש
חיים שטנגר
אני רואה בכל ספר המצוי בספרייתי ספר נדיר שבנדירים, שאין לו תחליף. הגיעו דברים כדי כך שספרים גדשו כל פינה בביתי ומנעו מאנשיו לעשות שימוש רגיל בבית זה למגורים. אז הבנתי כי עם כל הצער הכרוך בדבר, איאלץ, שלא בטובתי ולמורת רוחי, להוציא אל חוץ - ולתמיד - כמות ניכרת מספרים עודפים אלה
אריה אבנרי
גזר הדין במשפטו של אולמרט השבוע מעלה כמה שאלות פתוחות ועובדות תמוהות    הגילויים האחרונים על תת ניצב אפרים ברכה, ראש יאח"ה, לא ניתנים יותר לטיוח למרות הגיבוי התמוה לו הוא זוכה    וגם: מהי מהות הידידות בין אושרת אסף, יו"ר ארגון זכויות השוטרים, לרונאל פישר?
חיים שטנגר
כל עוד לא יינקטו צעדים מיידיים בידי הממשלה להפסקת שביתת פרקליטי ופרקליטות המדינה, מעיד הדבר על רפיסותה וחוסר משילותה של ממשלה מכהנת זו הנהנית מרוב דחוק של 61 חברי כנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il