X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שוקן. האם אכן נסחט? [צילום: פלאש 90]
פישר. כפה גניזה [איל יצהר/באדיבות גלובס]
עו"ד רונאל פישר מסר לגורם מקורב, כי הוא כפה גניזת התחקיר נגדו שהוכן בעיתון הארץ לאחר שאיים על בכיר בקבוצת שוקן: אם תפרסמו נגדי את התחקיר, אדאג לפרסם בתקשורת מידע שיפיל את עמוס שוקן התחקיר נגדו אכן נגנז וחלקים ממנו פורסמו ב-News1
▪  ▪  ▪
השיטה של עו"ד רונאל פישר
יואב יצחק
עו"ד רונאל פישר התנהל באופן עברייני ומופקר * כפי שחשפנו ב-News1 מספר פעמים, הוא נהג להשתמש בקשרים מסואבים שיצר עם בכירים בפרקליטות ובמשטרה כדי להשיג לקוחות ולסחוט מהם תשלומים בהיקף כספי גדול * גורמי האכיפה נמנעו במשך זמן רב מלמצות עמו את הדין בגין מעלליו * מעשיו הפליליים מחייבים לכולאו מאחורי סורג ובריח לתקופה ממושכת
לרשימה המלאה

התחקיר הגנוז על עו"ד רונאל פישר
יואב יצחק
העיתונאי אמיר זוהר הגיש לפרסום במוסף הארץ תחקיר על פרשה המיוחסת לעו"ד פישר (המכחיש את הטענות המיוחסות לו) * לאחר קרב של שבועות החליטה מערכת הארץ לגנוז את התחקיר
לרשימה המלאה

ביום 04.07.14 חשפנו ב-News1, כי עו"ד רונאל פישר נפגש עם עורכים בעיתון הארץ ועם עורכי הדין של העיתון, ובעקבות לחציו, איומיו ותחנוניו נגנז ב-2008 תחקיר סנסציוני שהוכן נגדו על-ידי העיתונאי אמיר זוהר, תחקיר שכלל עדויות וראיות לעבירות פליליות חמורות מצד פישר (חלק ניכר מהמידע הבעייתי נחשף בלעדית, בסופו של דבר, ב-News1).
מסרנו עוד, כי בהמשך הפסיק עו"ד פישר, במפתיע, לייצג את איל ההון ארקדי גאידמק בשתי תביעות ענק שהגיש בשמו של גאידמק - האחת נגד עיתון הארץ ויוסי מלמן (אז, עיתונאי בהארץ); והשנייה נגד עיתון הארץ וחבר הכנסת לשעבר יוסי שריד (פובליציסט בעיתון הארץ). דיווחנו גם, כי בין קבוצת שוקן לבין פישר הסתמן לאחר מכן מה שנראה כ"מאזן אימה".
המידע החדש - הסחיטה
עתה אנו מגלים - בעקבות מידע חשוב ומוצק ביותר שהובא לידיעתו, שאף הוצלב בימים אלה, כי עו"ד פישר מסר בזמנו לאדם-מקורב מאוד, כי הוא הצליח לכפות גניזת התחקיר הסנסציוני נגדו לאחר שנפגש עם בכיר מאוד בקבוצת שוקן, ואיים עליו: אם תפרסמו נגדי את התחקיר, אדאג לפרסם בתקשורת מידע שיפיל את עמוס שוקן. פישר שוחח עם גורם מסוים לפני הפגישה, ושיתף אותו בכוונתו: להשתמש ב"נשק יום הדין" כדי לכפות גניזת התחקיר. לאחר פגישת הסחיטה מסר לאותו גורם: המסר עבר. הם לא יפרסמו את התחקיר.
פישר הסביר בזמנו לגורם נוסף המקובל על News1, כי פרסום המידע שהחזיק בידיו, שכלל ראיה חפצית, עלול לפגוע קשות בעמוס שוקן, להציגו, בין היתר, כאדם שניצל לרעה את מעמדו הן ביחסיו עם כמה מעובדיו והן ביחסיו עם גורמים בנקאיים ועסקיים, ולפגוע קשות בעסקיו.
קבוצת שוקן ו/או בכירי עיתון הארץ לא טרחו עד עכשיו ליתן דין וחשבון לציבור בכלל ולקוראי הארץ בפרט: מדוע גנזו את התחקיר נגד פישר. כתבי העיתון החרוצים לא נמנעים עתה מדיווחים על מעלליו של פישר - חוכמה גדולה: לאחר התפוצצות פרשת רונאל פישר וכשהוא חלש יחסית, נתון במעצר עד תום ההליכים ודמו מותר בכל אמצעי התקשורת - כאילו כלום; ובמקביל, ולאחר שנים של הימנעות מעיסוק במעלליו של פישר ולאחר שהתגברו כביכול על "מחסום הפחד", לייזום כתבות גדולות, לפרסום, אך זאת תוך הימנעות עיתונאית מטיפול באחת הפרשות והשאלות העסיסיות ביותר בתקשורת הישראלית:
האם רונאל פישר אכן סחט את עמוס שוקן.
מענה לשאלה הנ"ל חשוב מאוד מעבר לחובה לברר עילת גניזת התחקיר נגד עו"ד פישר. האינטרס הציבורי מחייב שנדע כולנו: האם אחד המו"לים החשובים בישראל, הוא עמוס שוקן, חשוף לסחיטה. חובתו הציבורית והתקשורתית של עמוס שוקן היא להזים את דבריו של פישר, אם מדובר לטענתו בכזב מוחלט (בידי News1 מידע חמור ומטריד בעניינו של שוקן), ובמיוחד לדווח לקוראי עיתון הארץ: מדוע באמת נגנז התחקיר האמור.

תגובת עמוס שוקן

תגובת עמוס שוקן (עידכון, 16.06.17):
"ההחלטה שלא לפרסם את התחקיר התקבלה, כי לא היה די בראיות שהיו בידי הארץ באותה עת, זמן רב לפני מעצרו של פישר, כדי לבסס את האמור בתחקיר, וזאת ללא כל מעורבות מצידו".

תגובת אמיר זהר לתגובת שוקן

העיתונאי אמיר זוהר מסר ל-News1, באמצעות עו"ד שומרון אילנית, את התייחסותו באשר לתגובת עמוס שוקן בהסדר הגישור בתיק 13551-07-15 (ציטוט):
תגובתו המאוחרת של מר שוקן, מטרתה לעוול בפגיעה נוספת במשלח ידי כשלא הייתי צד להליך, באומרו על התחקיר: "ההחלטה שלא לפרסם את התחקיר התקבלה, כי לא היה די בראיות שהיו בידי הארץ באותה עת...".
תגובתו של מר שוקן פוגעת במוניטין המקצועי שלי כעיתונאי חוקר, שכבר נפגע מעצם גניזת התחקיר ב-2008. טענתו של מר שוקן כי לא היו ראיות, היא טענה מופרכת מיסודה ויש להצטער כי בחר בה על-אף שהיא אינה נכונה.
מוטב למר שוקן לבחון למשל, כיצד כחודש לאחר גניזת התחקיר משך ידיו עו"ד פישר משתי תביעות ענק בהיקף 70 מיליון שקל שהוא הגיש נגד עיתון הארץ בשם מעסיקו דאז, ארקדי גאידמק.
למיותר לציין, כי כל פרק ופרק בתחקיר שעיתון הארץ גנז היו בו כל הראיות העיתונאיות המקובלות, במסמכים רשמיים, כתבי תלונות, הקלטות וראיונות עם שלל "נפגעי" רונאל פישר, כפי שנהגתי לפרסם מטעם הארץ ב-15 השנים בהן עבדתי בקבוצה בשלל תפקידי כתיבה ועריכה.
רק לשם דוגמה אחת מיני רבות - הפרק הראשון שבתחקיר עסק בתלונה על הטרדה מינית שהושתקה בהסכם תשלום למתלוננת נגד פישר. הראיות כולן הובאו כולל אמירות של מי שהייתה אז ראש לשכת עוה"ד במחוז תל אביב, אורנה לין, וכולל הסבר מצד המגשרת עו"ד מאיה צחור. אלא שב הארץ, למרות קיום הראיות, בחרו לגנוז ו"לאתרג" את פישר.
מן הראוי שתגובת שוקן, כאילו לא היו בפני הארץ ראיות, לא הייתה נאמרת ואף טוב וצדק יעשה אם יחזור בו בעצמו בעניין זה".

תאריך:  20/06/2015   |   עודכן:  21/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ארקדי גאידמק / Arcadi  Gaydamak  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  הוצאת עיתון הארץ בע"מ  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסי מלמן  יוסי שריד  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עיתון הארץ  עמוס שוקן  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר מסר: סחטתי את עמוס שוקן
תגובות  [ 29 ] מוצגות  [ 29 ]  כתוב תגובה 
1
לחץ פיזי מתון
עידןסובול  |  20/06/15 13:48
 
- כחש
חרד  |  20/06/15 15:34
 
- יושבים אסירים שהם חפים מפשע ? ל"ת
ואולי בכלא  |  20/06/15 19:15
 
- מספיק סובל גנבת. ישבת בכלא. כו
מהפך 77  |  20/06/15 20:18
2
יש עוד הרבה גועל
"דמוקרטיה "....  |  20/06/15 14:12
3
אשמח מאוד לדעת כל דבר
מיתולוגי  |  20/06/15 14:13
4
חקירת דוד כפרקליטת המחוז ! ל"ת
לטובת הכלל  |  20/06/15 15:26
5
י. יצחק - העיתונאי היחיד בארץ
כל הכבוד!  |  20/06/15 16:00
6
פרשת השחיתות מקרית גת? ל"ת
פישר המפלצת מה עם  |  20/06/15 16:11
7
מהי הראייה נגד שוקן ?
דן ה  |  20/06/15 18:08
 
- אתה תמים-פה יד לוחצת יד גם להם ל"ת
יש ראיות וישתוקו   |  21/06/15 11:04
 
- מה הקשר לתמים ? ל"ת
דן ה  |  21/06/15 18:05
8
במדינה רקובה ומושחתת
אהרון שחר  |  20/06/15 18:45
9
עמוס שוקן
מתתיהו (מתי) דוד  |  20/06/15 20:33
 
- ואני הפסקתי לקרוא את אל ארד ל"ת
אל ארד-לא שלנו   |  21/06/15 10:13
10
מה זה אומר על שוקן
שאול א.  |  21/06/15 00:00
11
News 1
מיכל ביטון   |  21/06/15 06:11
12
מי מחפה על ההטבות שג.לוי מקבל
לשעבר  |  21/06/15 09:00
13
ליואב יצחק: השאלה שגויה
משה, עורך-דין  |  21/06/15 09:44
14
זו הכתבה הכי מסקרנת עד כה!! ל"ת
מהן עבירות שוקן??  |  21/06/15 10:45
15
מענין אם ואיזה מידע היה לפישר
אורי יהודה  |  21/06/15 10:49
16
לפחות בזה יש לך במה להשתבח
נקודת זכות  |  21/06/15 13:14
17
שוקן קשור בעקיפין למאפיה רוסית
חיים ק  |  21/06/15 18:18
18
לכל מפכ"ל שלא חוקר את שוקן ל"ת
ביצים סדוקות  |  21/06/15 21:30
19
עמוס שוקן
ביג דיל  |  22/06/15 00:19
20
מי מונע פרסום מעלליו של דון
תמהני  |  22/06/15 07:31
21
יש מקום לחקור הכנסותיו בחול ל"ת
עובדת מס הכנסה ל  |  23/06/15 07:31
22
זה מתאים לרונאל פישר.
7_7_7.  |  23/12/17 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
רון שפירא טוען שיש הוכחות לכך שמח"ש ניהלה מו"מ עם ערן מלכה עוד לפני הגשת כתב האישום    מבקש להורות למדינה למסור לנאשמים את כל הודעותיו של מלכה וחומרי החקירה שנאספו בעקבותיהן
איתמר לוין
מבקשת ארבעה שבועות נוספים להכנת החומר להוצאת צו חיסיון על עדותו של מלכה ועל החומר שנאסף בעקבותיה    סניגוריו של ביטון: אין כלל מקום להוצאת הצו
עידן יוסף
עדויות במח"ש חושפות כי ניצב בארי התקשר לרונאל פישר להודות על התרומה לבר המצווה שארגנה אשתו    מקצת התרומות הועברו לחשבונה האיש של רעיית הניצב
אברהם פכטר
עו"ד פישר, רות דוד, רפ"ק מלכה - משולש לא שווה-צלעות שמטיל צל ענק על מערכת אכיפת החוק. ככל שנוקפים הימים ומצטרפים עדי מדינה, מתגלה תמונה עגומה של מערכת שחיתויות שפעלה כמו מכונה משומנת והניבה הרבה פירות באושים, הרבה דולרים ונכסים מכל הסוגים, בים וביבשה, כולל טיולים באוויר ובחו"ל
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענת המדינה לפיה פישר עלול לשבש את ההליכים ומלכה עלול להימלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il