X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
הסיפור מתואר מנקודת מבטו של כלב מאומץ, שהאהבה העיקרית שלו והדבר שמניע אותו בחיים הוא אוכל אוליבר מתגורר עם מיטל (שאימצה אותו) ודוג'ר, כלב נוסף שהצטרף למשפחה בעקבות האהבה שלו לאוכל הולך אוליבר לאיבוד
▪  ▪  ▪

הרפתקאות אוליבר מאת מיטל צפרוני, בהוצאת הספרים אוריון, הוא הספר השני בסדרת ספרי הילדים, המתאר את חוויותיו של הכלב אוליבר.
הסיפור מתואר מנקודת מבטו של כלב מאומץ, שהאהבה העיקרית שלו והדבר שמניע אותו בחיים הוא אוכל. אוליבר מתגורר עם מיטל (שאימצה אותו) ודוג'ר, כלב נוסף שהצטרף למשפחה. בעקבות האהבה שלו לאוכל הולך אוליבר לאיבוד. בזמן שהוא שוהה מחוץ לבית, הוא חווה געגוע לבעליו ולדוג'ר, חרטה, זיכרונות מהעבר ופחד.
בסופו של דבר, לאחר לילה קשה מחוץ לבית, סוף טוב הכל טוב, ואוליבר נמצא הודות לתליון שעל צווארו. באמצעות הסיפור הקוראים נחשפים לעולמם המיוחד של הכלבים ומקבלים מסרים, גם בנושא גידול בעלי חיים וגם מסרים של חמלה, סבלנות וקבלה של האחר.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של נורית יובל אשר מפיחה חיים בסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי שלוש-שבע.
"מָה קָרָה, כֶּלֶב חָמוּד, הָלַכְתָּ לְאִבּוּד?". "כֵּן, כֵּן!" צָעַקְתִּי בְּקוֹל, "הָלַכְתִּי לְאִבּוּד!". הָאִשָּׁה הִבִּיטָה סָבִיב וְשָׁאֲלָה אֶת הָעוֹבְרִים וְהַשָּׁבִים: "מִישֶׁהוּ מַכִּיר אֶת הַכֶּלֶב הַזֶּה?". אִישׁ לֹא עָנָה. "מָה נַעֲשֶׂה אִתְּךָ? אֲנִי לֹא יְכוֹלָה לָקַחַת אוֹתְךָ אֵלַי הַבַּיְתָה", הָאִשָּׁה אָמְרָה, וּכְבָר כִּמְעַט הִתְיָאַשְׁתִּי. בְּבַקָּשָׁה, עִזְרִי לִי לִמְצֹא אֶת הַדֶּרֶךְ הַבַּיְתָה! (מתוך הספר)
מיטל צפרוני, 39, עורכת דין, טבעונית, ילידת שבי ציון שבגליל המערבי, וכיום תושבת קיסריה. בעלת משרד עצמאי "ולד צפרוני עורכות דין" בתחום המסחרי. אוהבת אדם ובעלי חיים, מאמינה ודוגלת בשוויון, מוסריות, חמלה ודאגה לסביבה. כמו בחייה האישיים "גם ההתנהלות העסקית שלי נעשית בראיה של התמונה הגדולה והתחשבות באחר".
הרפתקאות אוליבר הוא ספרה השני אחרי אוליבר, שראה אור בשנת 2011 ונכנס לליבם של קוראים רבים, קטנים וגדולים כאחד וזכה להצלחה רבה גם בקרב חובבי בעלי החיים.
מיטל צפרוני מספרת, כי הטריגר לכתיבת הסדרה היה "שילוב של אימוץ שני כלבים מצחיקים ואחייניות שאהבו לשמוע סיפורים עליהם. הסיפורים שבספר נלקחו מהחיים האמיתיים והיו השראה לסיפור". רוב ילדותה גידלה מיטל בעלי חיים, וכשאוליבר ודוג'ר נכנסו לחייה הבוגרים נולדו אין ספור סיפורים שחלקם שימשו כהשראה לסיפור הנוכחי. כפי שנהגה עם ההכנסות של ספרה הראשון, תתרום מיטל גם חלק מההכנסות ספר זה לעמותת תנו לחיות לחיות ועמותות נוספות אשר עושות עבודת קודש בשמירה על זכויותיהם של בעלי חיים.
הילדים ילמדו בקריאה, בין היתר, על חשיבות של תג עם פרטים, רגשות של שמחה מהולים בדאגה וחמלה: "אוֹלִיבֶר, אֵיפֹה הָיִיתָ? דָּאַגְתִּי לְךָ!" שָׁמַעְתִּי אֶת מֵיטַל אוֹמֶרֶת תּוֹךְ שֶׁהִיא מְחַבֶּקֶת אוֹתִי חָזָק חָזָק. מֵיטַל הוֹדְתָה לָאִשָּׁה הַנֶּחְמָדָה שֶׁמָּצְאָה אוֹתִי. הָאִשָּׁה אָמְרָה שֶׁמַּזָּל גָּדוֹל שֶׁיֵּשׁ לִי תָּג וְעָלָיו הַפְּרָטִים שֶׁלָּהּ. גַּם דוֹגֶ'ר הִתְרַגֵּשׁ כָּל כָּךְ לִרְאוֹת אוֹתִי, שֶׁהוּא מַמָּשׁ צָעַק וְקָפַץ מִשִּׂמְחָה. אֲנִי לֹא יָכוֹל לְתָאֵר בְּמִלִּים אֶת הַהַרְגָּשָׁה שֶׁלִּי כְּשֶׁרָאִיתִי אֶת דוֹגֶ'ר וּמֵיטַל. אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁלַּהַרְגָּשָׁה הַזֹּאת קוֹרְאִים 'אֹשֶׁר'. (מתוך הספר).
מיטל צפרוני מסכמת, כי בכוונתה להמשיך להוציא ספרים שיתארו חוויות בחייהם של אוליבר ודוג'ר.

הרפתקאות אוליבר, מאת מיטל צפרוני. איורים: נורית יובל, הוצאת הספרים אוריון, 28 עמודים. מחיר: 52 שקלים
תאריך:  22/06/2015   |   עודכן:  22/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
בספר של שרה אהרונוביץ קרפנוס מוצאים את קווי יצירתה המוקדמים שהכרתי מן הספר שהוציאה בהוצאת פיוטית 'נשק שפתי וגע'    ספרה של המשוררת הוא ספר בן 131 עמודים, מעוטר באיורים של שרה שמאיירת בעפרון    אי-אפשר להתעלם מן הציורים, הם קשורים לשירים וכשמתבוננים בהם רואים דמויות וגם איברי גוף
עפר דרורי
עלילת הספר מתמקדת בסוכן מוסד בעבר המשמש בהווה מרצה לספרות באוניברסיטה (ואני משתדל לא להתבלבל בין גיבור הספר לסופר) שאינו בין המיועדים לקידום ולפרופסורה
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
בלפור חקק
הכתיבה הפובליציסטית מאפשרת למנחם פאלק לשלב מדי פעם נימה הומוריסטית בכתיבתו, וכשהוא עוסק ברצנזיות ובמאמרים על ספרי פרוזה או שירה, הוא מרבה להביא ציטטות ונימוקים
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il