X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני חושב שהיהודים מאמינים בטוב הבסיסי של בני האדם. אף פעם לא חשבנו שזה יכול לקרות באמת. אבל, עבור רבים יותר ויותר מאתנו, כבר התפכחנו מאוסלו וחזון הבלהות של "השלום". אכן שונאי היהודים, תפסו את תשומת הלב שלנו, כבר מזמן, ואנו מאמינים להם
▪  ▪  ▪
בית כנסת נשרף בליל הבדולח [צילום: ארכיון יד ושם]

לילה אחד בחודש מאי 1933, הנאצים הובילו לכיכר בֶּבֶּל, במזרח ברלין, אספסוף עם לפידים ובזזו את הספרייה של אוניברסיטת פרידריך-וילהלם הקרובה. ארבעים אלף איש הריעו כשהם שרפו למעלה מעשרים אלף ספרים של מחברים יהודים. על כך מספר טרי הייז, ברומן הראשון שלו.
הרבה שנים אחר כך הציבו לוח זכוכית, בקרקע הכיכר, כדי לציין את נקודת השריפה. זו אנדרטת "הספרייה הריקה" מאת הפסל הישראלי מיכה אולמן, שהוקמה בברלין ב-1995 כזכר לשריפת הספרים. זהו חלון, ואם מתכופפים מעליו אפשר לראות למטה חדר לבן עם שורות מדפים ריקים מהרצפה עד לתקרה. זהו סוג העולם שהיינו חיים בו, אם הנאצים ובני בריתם האירנים, וממשיכיהם, היו מנצחים.
טרי הייז מספר על פועל ניקיון זקן עם עיניים דלוחות שטאטא בכיכר הזו, כל יום ראשון. כשנשאל הזקן למה הוא מטאטא את הכיכר, הוא אמר שהוא בן שבעים, שקשה למצוא עבודה, שגבר צריך פרנסה הגונה. כשראה הזקן את המבט על פניו של השואל, הוא לא התאמץ לשקר יותר. התיישב הזקן, הפשיל את שרוולו והראה שבע ספרות דהויות מקועקעות על זרועו. הוא יהודי והוא הצביע על קבוצות זקנים מהדור שלו, שהיו לבושים בחליפות יום ראשון וישבו לספוג שמש בספסלים הקרובים. הזקן היהודי אמר שאלה הם גרמנים. אבל כמו הרבה גרמנים, הם לא השתנו, הם רק הלכו לאיבוד. בלב שלהם, אמר הזקן היהודי, הם עדיין שרים את השירים הישנים של הרייך השלישי.
הזקן היהודי הסביר, שהוא מטאטא את הכיכר כדי שהם יראו אותו ויידעו: יהודי ניצל, הגזע ממשיך להתקיים, העם שלו החזיק מעמד. הכיכר היא הנקמה שלו. כשהוא היה ילד בן שבע, זה היה מגרש המשחקים שלו. הוא אמר שהוא היה שם בלילה, כשהנאצים הגיעו. אבא שלו היה הספרן באוניברסיטה, והמשפחה חיה בדירה מאחורי המשרד. כמה שנים אחרי שריפת הספרים, האספסוף הגיע אליו ואל המשפחה שלו. מתחילים בשריפת ספרים וגומרים בשריפת אנשים. מתוך משפחה של הורים וחמישה ילדים, רק הוא ניצל.
במשך חמש שנים עבר הילד היהודי הזקן, בין שלושה מחנות, כולם מחנות מוות, כולל אושוויץ. זה היה נס שהוא ניצל. הוא למד מזה רבות:: המוות נורא, הסבל יותר גרוע, וכרגיל, האידיוטים השימושיים מהווים את הרוב - משני צידי חוט התיל.
ואז נעצר הזקן היהודי, רגע לחשוב. היה הדבר האחד שהניסיון לימד אותו. הוא אמר שכשמיליונים של אנשים, מערכת פוליטית שלימה, אינספור אזרחים שמאמינים באליל, אומרים שהם עומדים להרוג אותך - פשוט תקשיב להם. הכוונה, בימינו, כמובן, היא לרש"פ, לחמאס, למוסלמים קיצונים. כך למדתי מפי הזקן והים. הזקן היהודי והים שאליו רוצים להשליך אותנו שונאי ישראל.
כך, כשאנו שומעים את ההסתה לשנאת יהודים בעולם, במיוחד ברש"פ, בחמאס ובאירן, אספסוף שרוצה דם, שחוטף ודוקר ודורס ורוצח יהודים, מולות ושייח'ים בארץ ישראל ובחו"ל, שמוציאים פסקי דין מוות ליהודים, מנהיגים כביכול שקוראים לג'יהאד. הם שורפים תלמוד גם בימינו, אנטישמים שמפיצים עלילות דם מצות, את 'מיין קאמפף' ואת 'הפרוטוקולים של זקני ציון', וחופרים מנהרות טרור. טמפרטורת השנאה ליהודים ולמדינה היהודית מגיעה עד כוכב פלוטו, ואני מקשיב להם.
לעומת זאת, האנשים במדינת תל אביב, בין חדרה לגדרה, מהם רבים שמשתייכים פוליטית ל'מחנה הציוני', לתנועת 'מרץ', לתנועות הנוער 'הצופים', 'הנוער העובד והלומד', 'השומר הצעיר', ולארגוני השמאל החתרני כמו 'שוברים שתיקה', לא מקשיבים לשונאינו. אולי בראש הם מקשיבים. לא בבטן.
אכן, אני חושב שהיהודים מאמינים בטוב הבסיסי של בני האדם. אף פעם לא חשבנו שזה יכול לקרות באמת. אבל, עבור רבים יותר ויותר מאתנו, כבר התפכחנו מאוסלו וחזון הבלהות של "השלום". אכן שונאי היהודים, תפסו את תשומת הלב שלנו, כבר מזמן, ואנו מאמינים להם. אנו מוכנים וננצח אותם.

תאריך:  29/06/2015   |   עודכן:  29/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
ראובן לייב
שישים שנה לאחר שנרצח עדיין מסרבת פרשת קסטנר להירגע, גם לאחר וידויו של הרוצח, שבא על עונשו, וגם לאחר זיכויו המלא של מי שעלה בידיו להציל 1,700 מיהודי הונגריה מציפורני הנאצים
איתמר לוין
הנכדה מרב מיכאלי: קסטנר הוא דוגמה לחוסר היכולת שלנו להבין מורכבות    אורי אבנרי: קסטנר התחיל להכתיב לי מאמר על "סחורה תמורת דם" אבל חזר בו בלחץ מקורבי מפא"י
יצחק דנון
המדינה: ג'ורג' סילאג'י זייף מסמכים שאפשרו לפטר שטרן להגיש כביכול בשמם של הניצולים תביעות לפיצוי מממשלת הונגריה
ראובן לייב
ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון מניו-יורק סומך את ידיו על מחקרה המאלף של הניצולה, פרופסור יפה אליאך, האוצר בקירבו את סיפוריהם עוצרי הנשימה של חסידים יהודיים, שלא הרימו ידיים גם בעת היותם אסירי מחנות התופת הנאצית
ראובן לייב
מחקרם המקיף של פרופסור יחיאל שיינטוך וד"ר מרים טרין על חילופי האיגרות שבין סופרי היידיש מרדכי שטריגלער והאלפרין לייויק, משקף את בעיות הקיום של עם ישראל במאה החולפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il