X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכל הכבוד הראוי, למחלקה המשפטית של היחידה לחקירת שוטרים וליחידה לחקירת שוטרים, דומה, כי התנהלותם של שני גופים אלה, הינה התנהגות של מי שגררו רגליים והגישו, לכאורה, על כורחם ושלא ברצונם, כתב-האישום המשולב נגד הנאשמים, בחיפזון יתר ובדיעבד, כפי שהתברר, לאחר מכן באופן בלתי מושלם וחסר
▪  ▪  ▪
רונאל פישר. טרם מוצו כלל הליכי החקירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מזה מספר שבועות מותחים אנו במספר רב של רשימות ביקורת, שבים ומותחים ביקורת על התנהלותה המוזרה של המחלקה לחקירות שוטרים בכל הקשור לחיפזון המיותר בהגשת כתב-האישום המשותף, לבית המשפט המחוזי, בירושלים נגד עו"ד רונאל ישר, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר (פלילי), עו"ד רות דוד-בלום ורפ"ק ערן מלכה, עו"ד. במסגרת ביקורת זו נטען, כי לא היה מקום להסתפק בהגשת כתב-אישום נגד עו"ד רות דוד-בלום בעבירות של שיבוש הליכי משפט וקבלים נכסים שהושגו בפשע, לכאורה וכי היה מקום לחקור פרקליטת מחוז לשעבר (פלילי) זו, גם בחשדות נטענים כלפיה בעבירה של קבלת שוחד, לכאורה, בתקופת היותה פרקליטת מחוז, קרי, עובדת ציבור.
הביקורת נמתחה, לא רק בשל החיפזון הבלתי מוצדק - בכל הכבוד הראוי - בהגשת כתב האישום המשותף נגד עו"ד רונאל פישר; עו"ד ערן מלכה ועו"ד רות דוד-בלום ונאשמים נוספים שנאשמו - יחד עמם - בכתב אישום משותף זה, אלא גם בשל העובדה שטרם מוצו כלל הליכי החקירה נגד עו"ד רונאל פישר, בפרשיות שונות, שהוא טרם נדרש להתייחס אליהן, בייחוד לאחר הפיכת רב-פקד ערן מלכה, עו"ד לעד מדינה, במסגרת כתב-האישום המשולב הנ"ל.
המחלקה המשפטית של היחידה לחקירות שוטרים, נמנעה - עד כה - מלתקן כתב-האישום המשולב וגם/או מלחקור מי מנאשמי כתב-אישום משולב זה והסתפקה בהגשת בקשה לבית המשפט המחוזי, בירושלים, להתיר לה להאריך המועד להגשת תעודת חיסיון מטעם השר לביטחון פנים והארכת מועד בכל הקשור לאי הגשת חומר הראיות לנאשמי כתב-האישום המשולב, עד לקבלת החלטה בבקשה הארכת מועד זו.
והנה מתברר, כי במקביל להגשת בקשת הארכת המועד, בכל הקשור לאי הגשת חומר הראיות לנאשמי כתב-האישום המשולב, עד לקבלת החלטה בבקשה הארכת המועד להגשת תעודת חיסיון מטעם השר לביטחון פנים שתמנע מסירת חומר הראיות וגם/או חלק ממנו, לנאשמים הנכללים בכתב-האישום המשולב, מבקשת היחידה לחקירות שוטרים, מבית המשפט המחוזי, בירושלים, להתיר לה לחקור הקבלנים, אביב ויוסף נחמיאס, כמו-גם עו"ד רונאל פישר, שהינם חלק מכלל הנאשמים שנגדם הוגש כתב-האישום המשולב, לחקירה באזהרה, במסגרת השלמת החקירה. נדגיש ונציין, כי כתב-אישום משולב זה הוגש - לטעמנו אנו - בצורה חפוזה ביותר, תוך אי-מיצוי הליכי החקירה נגד כלל נאשמים אלה ושאר הנאשמים, ששמם נזכר ונכלל בכתב-האישום המתוקן, עד תום.
בבקשה שהוגשה אתמול (יום ד', 1.7.15) לבית המשפט המחוזי, בירושלים, בידי עו"ד קרן אלטמן, מהמחלקה המשפטית של היחידה לחקירות שוטרים, להתיר לחוקרי היחידה לחקירות שוטרים, לחקור הנאשמים הנכללים בכתב-האישום, נוכח סירובם של פרקליטיהם של אותם נאשמים, לאפשר זאת נטען, כי לאחר הגשת כתב האישום המשולב נגד הנאשמים, חלו התפתחויות בחקירת הפרשה, בין היתר בשל חתימה על הסכמים עם רפ"ק עמי מלכה ועם גורם נוסף שהיה לקוחו של עו"ד רונאל פישר. בנוסף - נטען בבקשה - כי החלה חקירה מצד יחידת החקירות של רשות המיסים, פקיד שומה חקירות תל אביב, בליווי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). בבקשה נטען, כי ההסכמים והחקירה הנ"ל מבססים חשדות נגד חלק מהנאשמים, הן בקשר לפרשיות נשוא כתב האישום, הן בקשר לפרשיות מהסוג נשוא כתב האישום והן בקשר לפרשיות נוספות ולכן, השלמת החקירה מחייבת חקירתם באזהרה.
בבקשת המחלקה המשפטית של היחידה לחקירות שוטרים נכתב, כי על-פי הנחיות פרקליט המדינה 6.11 פנו נציגי התביעה אל באי-כוחם של עו"ד רונאל פישר, כמו-גם יוסף ואביב נחמיאס, אולם אלה התנגדו לחקירה. בבקשה מצוין, כי פרקליטת מחוז תל אביב, לשעבר (פלילי), עו"ד רות דוד-בלום ויאיר ביטון, נחקרו ומסרו גרסתם. על-פי ההנחיה הנ"ל, מודגש בבקשה, הרי אם סניגור מתנגד לחקירת לקוחו, הנאשם, במסגרת השלמת חקירה, לאחר הגשת כתב האישום, יש להביא את בקשת התביעה לקיום החקירה, להכרעת בית המשפט ולכן מוגשת בקשה זו.
המחלקה המשפטית של היחידה לחקירות שוטרים, טוענת בבקשתה זו, כי הואיל ומשפטם של הנאשמים טרם החל למעשה וטרם ניתנה תשובתם לכתב האישום, לא יהיה בחקירתם בשלב זה, כדי לפגוע, כהוא זה, בהגנתם. עוד נטען - בבקשה זו - כי חקירת הנאשמים בחשדות הנ"ל הנה זכות של הנאשמים, עליה רשאים הם לוותר, כפי שרשאים הם לעשות שימוש בזכות השתיקה מפני הפללה עצמית. המאשימה סבורה - כנטען בבקשה דנא - כי חקירתם זו של הנאשמים, נחוצה לשם גילוי האמת והיא עותרת לחקירת נאשמים אלה, גם כדי להעניק להם הזכות למסור גרסתם לחשדות, מוקדם ככל שניתן. בסיום הבקשה נכתב ונטען, כי הצורך בהשלמות החקירה נבע, כאמור, מהתפתחויות שאירעו לאחר הגשת כתב האישום ומכאן מתבקש הצורך להיעתר לבקשה זו.
בכל הכבוד הראוי, למחלקה המשפטית של היחידה לחקירת שוטרים וליחידה לחקירת שוטרים, גם יחד, דומה, כי התנהלותם של שני גופים אלה, הינה התנהגות של מי שגררו רגליים והגישו - לכאורה - על כורחם ושלא ברצונם, כתב-האישום המשולב נגד הנאשמים, בחיפזון יתר ובדיעבד, כפי שהתברר, לאחר מכן - באופן בלתי מושלם וחסר.
לטעמנו אנו, השימוש במילים מכובסות, בבקשה זו, לפיה הצורך בהשלמות החקירה, נבע, כאמור מהתפתחויות שאירעו לאחר הגשת כתב-האישום המשולב, בכל הכבוד הראוי, נכונה - חלקית - בלבד, שכן מהתפתחויות הדברים עולה, שהיה מקום להרחיב בחקירה נגד חלק מהנאשמים, שלא נחקרו בעניינים מסוימים, עובר וקודם להגשת כתב-האישום המשולב המקורי. כך למשל, לא נחקרה פרקליטת מחוז תל אביב, לשעבר (פלילי), עו"ד רות דוד-בלום, בחשד של קבלת שוחד וחשד להטיית טיפול משפטי בתיקים משפטיים, בהם טיפלה, במסגרת עבודתה השוטפת, כפרקליטת מחוז תל אביב וגם/או לא מוצתה חקירתה בעניין זה, כאשר הדברים נעשו, בשלב מאוחר יותר ולפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.
ייתכן, כי לו הייתה חקירתה של עו"ד רות דוד-בלום מתקיימת, בכלל החשדות שהועלו נגדה, בזמן אמת, קודם להגשת כתב-האישום המשולב והרזה נגד כלל הנאשמים, לא הייתה היא משוחררת למעצר בית, שנסתיים, זה מכבר, עם הגשת כתב-האישום המשולב וייתכן, שהיא הייתה נעצרת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.
זאת ועוד. לא ברור מדוע לא הוגשה בקשה לחילוט רכוש נגד פרקליטת מחוז לשעבר זו, שעה שאחד מסעיפי האישום, בכתב-האישום המשולב, המיוחס לה, מאשים אותה בקבלת נכסים, שהושגו בפשע. אם הושגו נכסים, בפשע, בידי עו"ד רות דוד-בלום הנ"ל, מדוע לא הוגשה בקשת חילוט נגדה, בקשר לנכסים אלה, כפי שנעשו הדברים, באשר ובהתייחס לעו"ד רונאל פישר? דומה, כי בשלב ההוכחות בפרשת פישר, יישלפו הרבה שפנים מן הכובע - שפנים שזכרם אינו מופיע ולא יופיע, בכתב-האישום המשולב, בין בשלב זה, קודם תיקונו, בשנית ובין לאחר תיקונו, בשנית, לבקשת המחלקה המשפטית של היחידה לחקירת שוטרים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן
תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יוסף נחמיאס  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנהלות רשלנית בחקירת פרשיות פישר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איזה צירוף מקרים נדיר: בדיוק
חבר הלשכה  |  3/07/15 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
המסעדן ארז מוסצ'ו העביר לרועי בר את הצעתו של פישר לסגור את התיק נגדו תמורת 2 מיליון דולר, ולאחר מכן התחנן שפישר יסייע לבר
איתמר לוין
ע"י טוענת שרות דוד הציעה לה להתמוטט בחקירתה    דוד: זה היה סוג של בדיחה אחרי שבחקירתה הראשונה ע"י צעקה "אבא אבא"    מיכל פישר: איש לא הציע לע"י לברוח מהארץ
איתמר לוין
העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה מספרת כיצד עבדה תעשיית הסחר במידע הסודי    העידה ששי ברס היה הראשון ששילם תמורת המידע - עשרות אלפי יורו שהתחלקו בין פישר ומלכה, וגם היא קיבלה קצת
איתמר לוין
מח"ש: נחתם הסדר גם עם לקוח לשעבר של פישר    מבקשת לחקור באזהרה את פישר והאחים נחמיאס, לאחר שדוד וביטון כבר נחקרו    אומרת שיש מידע על פרשות נוספות של מכירת מידע מסווג
איתמר לוין
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר אומר שפישר התיימר לסגור תיק נגד בנו - כאשר למעשה לא היה תיק    טוען שלא שילם לפישר: "הבנתי באמת שהוא חנטריש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il