X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות ההתאבדות, אין למנוע את חשיפת האמת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
לקיים חקירה מקיפה
את הסיפור התעלומתי של אפרים ברכה המנוח אי-אפשר להניח בלי לקיים דיון-חקירתי גם בענייניו הפליליים של הרב יאשיהו פינטו. על זה נאמר: פטור בלא כלום אי-אפשר
יואב יצחק
ברכה גילה לחשוד על חקירה סמויה נגדו בביקור חברתי בביתו במודיעין

התאבדות ברכה - כישלון משטרתי
עמי דור-און
האם הצעתו המרושעת של הרב פינטו לברכה שילך להתאבד היא שהובילה לטרגדיה? * האם בכלל אחראים לכך צמרת המשטרה והמפכ"ל? * והאם הפרקליטות יכולה הייתה למנוע חלק משמעותי מסבלו?
לרשימה המלאה

עיתונאים אחדים טוענים, כי ידיו של יואב יצחק סייעו לשפוך את דמו של תנ"צ אפרים ברכה. הואיל וברכה שם קץ לחייו, אי-אפשר לשאול אותו האם יש אמת כלשהי בדבר או שהמדובר בסתם טיעון "ידידותי" מצד חברים למקצוע ששכחו מה פירוש המילים "עיתונאות חוקרת". אך נוכח החומרים העובדתיים שמתפרסמים באתר News1, כולל הידיעה (13.7.15) המספרת, כי ברכה גילה לחשוד מעיריית אשדוד בעת ביקור חברתי בביתו של ברכה במודיעין, על חקירה סמויה המתנהלת נגדו, יש בהחלט מקום לתבוע מן היועץ המשפטי לממשלה לחשוף בפני הציבור את האמת בפרשה באופן המדויק ביותר, ולדווח מתי הייתה חקירה סמויה נגד ברכה, מדוע נפתחה ומה היו תוצאותיה.
אם אומנם העובדות המפורטות בידיעות השונות שמפרסם יצחק, שהינו עיתונאי מנוסה ומהימן, מצביעות על נתיב האמת, הרי בהחלט יהיה זה הגיוני להניח שחקירה פלילית שעמדה ככל הנראה להיחשף בחשדות נגד ברכה, הייתה הסיבה להתאבדות הטרגית. אסמכתה מסוימת להערכה זו נמצאת בדבריה של הרבנית דבורה עשור, מקורבת למשפחת ברכה, שאמרה בראיון לידיעות אחרונות (6.7.15): "ברכה תמיד אמר לבני משפחתו שהפחד הכי גדול שלו זה להיות חלילה יום אחד באזיקים במח"ש".
בשום מקרה אסור לבלום את חשיפת האמת, מרה וכואבת ככל שתהיה, בגלל ההתאבדות.
כל המעורבים בחקירה
את מידת החומרה שמייחסת הפרקליטות לפרשת החקירה נגד ברכה ניתן להבין מהיקף האישים שהיו מעורבים בחקירה שטופלה אישית על-ידי בכירי התביעה בישראל, ובראשם: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, המשנה ליועמ"ש רז נזרי, ופרקליט המדינה שי ניצן. וינשטיין ונזרי הם שהובילו את הבדיקה הסמויה במח"ש - יחד עם ראשי מח"ש עו"ד אורי כרמל וסגנו עו"ד משה סעדה - שגבו עדויות מטרידות שחייבו, לדעתם, חקירת ברכה באופן גלוי ובאזהרה.
החקירה במקרה המדובר נסבה על פרשייה חריגה משהו. על-פי חשדות שונים, הדליף ברכה מידע מוקדם לחשודים על הבדיקה הסמויה ואף נפגש אישית עם אחדים מהם כדי להזהירם; לפי החשדות השונים שפורסמו, ברכה היה חשוד גם בהדלפה נוספת שלפיה עומדים לעצור חשודים אחדים וכך איפשר להם להימלט לחו"ל.
עובדה נוספת שהתגלתה ממש בימים אלה והמטילה צל כבד של חשדות בפרשת ברכה, קשורה בהיעלמות המסתורית של הטלפון הנייד שלו שבאמצעותו - אם יימצא - ניתן אולי לחשוף הרבה פרטים עלומים שבינתיים רב בהם הנסתר על הגלוי.
להציל את המשטרה
מתוך כל הפרטים הללו ורבים אחרים המתפרסמים בתקשורת בעניין החשדות נגד ברכה - בנוסף לכל מכלול האירועים הפליליים בפרשת הנוכל רונאל פישר וחבר מרעיו מן המשטרה והפרקליטות - אין מנוס מן המסקנה שמשטרת ישראל היא ארגון חולה מאוד. עם זאת יש לקוות שלמרות הכל עדיין אפשר להצילו.
כדי להצליח במשימה חשובה מאוד זו חייב השר לביטחון פנים גלעד ארדן, להרחיק מיידית משורות המשטרה את המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, למרות שהציבור כבר נפרד ממנו במסיבת פאר מגלומנית. בנוסף לכך חייב השר לכנס בדחיפות את כל הצמרת הפיקודית הבכירה של המשטרה ולהעביר את החברים בה תחקור ובדיקת פוליגרף, כולל חתימה אישית על תצהירים, כדי לוודא שמשטרת ישראל תפסיק להיות מסננת שדרכה דולפים בחופשיות לידיעת עולם הפשע הסודות המבצעיים הכמוסים ביותר.
על-פי המצב כיום, לגוף הממונה על אכיפת החוק בישראל, שאמור לשרת את כוחות האור במאבק האינסופי נגד כוחות החושך, אסור להתהדר בתואר משטרה. משטרע הינו שם מתאים יותר.
ומה עם הרב פינטו?
אבל את הסיפור התעלומתי של ברכה המנוח אי-אפשר להניח בלי לקיים דיון-חקירתי גם בענייניו הפליליים של הרב פינטו. על זה נאמר: פטור בלא כלום אי-אפשר. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונש של שנת מאסר על פינטו, שהורשע בעבירות שוחד במסגרת עסקת טיעון שחתם עם הפרקליטות. בנוסף נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי וקנס של מיליון שקלים. בית המשפט נענה לבקשת סנגוריו לעיכוב בביצוע העונש, וקבע כי פינטו יתייצב במתחם הכליאה "ניצן" ב-28 ביוני. אם במקרה לא יצליח לברוח למדינות הים קודם למאסר.
עד למועד זה יש לרבנות הראשית די והותר זמן לשלול ממר פינטו את התואר המכובד "רב" ולמנוע ממנו כל קשר עתידי לעולם הרבנות אחרי שישתחרר מהכלא. אסור שבישראל יהיה רב מי שנושא על חטוטרתו את החותמת "עבריין פלילי". אולי אחרי המאסר והדרכים המתוחכמות שבהן סובב פינטו את המשטרה על אצבעו הקטנה ימצאו לו נסיכי עולם הפשע תפקיד ותואר חדשים ומכובדים: "דון פינטו".

תאריך:  14/07/2015   |   עודכן:  14/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקיים חקירה מקיפה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
האמת
שמ  |  14/07/15 09:20
 
- אתה מתכוון לנסיון הפוטש? ל"ת
שלא חוקרים כי...?  |  14/07/15 10:40
2
הרב לא חבר שלך
יואב תירגע  |  14/07/15 10:56
 
- הדיבור על האדמו"ר פינטו מיותר ל"ת
מסכים תיק תפור  |  14/07/15 13:24
3
חכם היה כבר מבין תיק הרב תפור ל"ת
דבר מתוך דבר  |  14/07/15 13:07
4
מי יחקור את אשרת אסף?
שמעון אמסלם  |  14/07/15 13:34
5
יש עוד נימוק בעל ערך עליון
אהרון שחר  |  14/07/15 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ברכה
יואב יצחק
פרופ' משה נגבי מפנה אצבע מאשימה כלפי News1 כאילו פרסמנו הכפשות נגד תנ"צ אפרים ברכה ז"ל    אלא שנגבי פוסל במומו: הוא לא עשה את המינימום הנדרש מפרופסור המבקש להגיע לחקר האמת - לפנות ל-News1 ולברר את העובדות    אם היה בודק, ואם היה כותב ביושר, היה מביא בפני הציבור מסקנות הפוכות מאלה השקריות שפרסם    למרבה הצער, נגבי, שנחשד בבחרותו בשיבוש הליכי משפט וסולק מהפרקליטות הצבאית כשהיה פרקליט צעיר, לא נגמל מתכונותיו הבסיסיות: לשקר, לפברק
איתמר לוין
מדוע יש להמשיך בבדיקת החשדות למרות מותו הטרגי של אפרים ברכה, מדוע את חקירת המוות יש להעביר לידי גורם אוביקטיבי, ומדוע יש לבדוק לעומק את התנהלותם של וינשטיין וניצן
איתמר לוין
משה נוסבאום א' תקף במשך שבוע את הפרסומים ב-News1 בנוגע לאפרים ברכה והכחיש את קיומה של בדיקה חשאית (פלילית) בעניינו    משה נוסבאום ב' אומר שכנראה ברכה העלים את הטלפון הנייד שלו "וכנראה שהייתה לו סיבה לכך"
איציק וולף
המשטרה לא מצליחה לאתר את מכשיר הטלפון הסלולרי של תת-ניצב אפרים ברכה שהתאבד לפני שבוע    שתי אפשרויות עולות על הפרק: או שברכה העלים את המכשיר או שגורם נוסף העלים אותו לאחר ההתאבדות
יואב יצחק
כחודש לאחר שברכה הדליף לקבלן החשוד (18.03.12) כי עומדים לעוצרו בחשד לעבירות שוחד, סייע לו להימלט לחו"ל ולאחר מכן "סידר" שובו לארץ בלא שייעצר בשדה התעופה, נפגש עמו ברכה באופן אישי בשטח נתב"ג בתוך מכונית אאודי של החשוד    במהלך הפגישה החשאית תידרך ברכה את הקבלן באשר לעדויות שנשמעו בתיק השוחד ובאילו צעדים יש לנקוט    בפגישה המשולשת נכח הרב פינטו, שאותו הסיע הקבלן במכונית האאודי לנתב"ג לקראת טיסתו של הרב פינטו לניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il