X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המרת ושינוי מיקום ריצוי מעצר והתנאת המרת מיקום ושינוי תנאי מעצר זה, באיזוק אלקטרוני, אינם מהווים שחרור למעצר בית, אלא הם מהווים המשכו של מעצר מלא, כאשר מעצר מלא זה, מלווה בשינוי והמרת מיקום המעצר
▪  ▪  ▪
רונאל פישר. לא שוחרר למעצר בית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מאז החליט שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, על המרת תנאי מעצרו, עד תום ההליכים של עו"ד רונאל פישר, ממעצר מלא במתקן כליאה המצוי באחריות שירות בתי-הסוהר, למעצר מלא - בתוספת איזוק אלקטרוני - לבית חמותו, בפיקוחם של מפקחים, שיפקחו על קיום תנאי מעצר מלא זה, מלאו כותרות וכתבות העיתונים העוסקות בעניינו הוא, בכותרות ובידיעות לפיהן: "עו"ד רונאל פישר שוחרר למעצר-בית, בידי בית המשפט העליון".
ובכן, בואו נעשה סדר בדברים ונעמיד דברים על דיוקם. עו"ד רונאל פישר לא שוחרר למעצר-בית, בהתאם להחלטתו של שופט בית המשפט העליון, כב' השופט, יצחק עמית, בשלהי השבוע החולף. כל שנעשה הוא המרת מיקום מעצרו של עו"ד רונאל פישר, ממתקן כליאה, למעצר מלא בבית חמותו.
דקדקנים בענייני חוק והמצויים בפרשנותו של חוק המעצרים - לאחר תיקונו, לאחרונה, לפני ולפנים, ידגישו ויציינו, כי מבחינה אישית ומבחינת הנוחות פרטית, אפשר אפילו שהוחמרו תנאי מעצרו, עד תום ההליכים, של עו"ד רונאל פישר, המתבצע בבית חמותו, עם "שחרורו" - כטענת בורים, בכל הכבוד הראוי, שאינו בקיאים בהליכי סדר הדין הפלילי - ל"מעצר בית", נטען שכזה. בעוד שבמעצר רגיל, המתקיים כסדרו במתקן כליאה וגם/או בבית-כלא, אין עצור - (בין אם מדובר בעציר "ימים", שטרם ניתנה החלטה בעניינו, אם ישוחרר ממעצרו או ייעצר, עד תום ההליכים המשפטיים, המתקיימים נגדו ובין אם מדובר במי שנעצר, "עד תום ההליכים המשפטים" המתקיימים נגדו) - אזוק, כלל וכלל, כל עוד מצוי הוא בתאו וגם/או אם מוצא הוא מתאו לשהות בחצר מתקן הכליאה וגם/או לחצר הכלא, הרי שונה הדבר, בתכלית השינוי, בעניינו של עצור שתנאי מעצרו המלא הומרו למעצר שלא במתקן כלא וגם/או בבית-כלא, כשהוא אזוק באיזוק אלקטרוני.
מי שתנאי מעצרו המלא הומרו למעצר באיזוק, מאבד - במידה זו וגם/או אחרת - הזכות לפרטיות ופרטיותו המוחלטת מכורסמת בשל כך. עציר שכזה נתון לפיקוח של מרכז הבקרה במתקן האיזוק האלקטרוני, אשר המצויים בו יודעים, משך כלל שעות היממה, הוא מצוי ושוהה עציר שכזה. יתר על כן. לעציר שכזה "מוצמד" מפקח וגם/או מפקח האמור להשגיח עליו ולשמור קשר הדוק - לרבות ובכלל זה, קשר עין - משך כל הזמן שעצור שכזה מצוי בפיקוחו. למעשה מי שהתנדב/ה לשמש מפקח על עציר שכזה הופך ל"סוהר", לכל דבר. מפקח/ת שכזה/שכזו חותם על התחייבות אישית ונושא באחריות, זו וגם/או אחרת - לפי התנאים שקבע בית המשפט בתנאי המרת המעצר של העצור - במקרה של הפרת תנאי המעצר של העצור, על כל המשתמע והכרוך בכך.
אין לנו - לעניין זה - אלא לצטט מהחלטתו של בית המשפט העליון, שניתנה בעניין המרת שינוי מיקום תנאי מעצרו של עו"ד רונאל פישר והתנאה שינוי מיקום זה, באיזוקו באיזוק אלקטרוני, כדלהלן:
"מעצר בתנאי פיקוח אלקטרוני
13. ביום 16.6.2015 נכנס לתוקפו חוק פיקוח אלקטרוני על עצור ועל אסיר משוחרר על תנאי (תיקוני חקיקה(, התשע"ה 2014 - החוק נוסף כסימן ג 1 לחוק המעצרים.
סעיף 22 ב)א) לחוק המעצרים קובע כלהלן:
החלטה על מעצר בפיקוח אלקטרוני
22ב. מצא בית המשפט כי התמלאו התנאים למתן צו מעצר לפי הוראות סעיף 21 (א) וכי לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של שחרור בערובה כאמור בסעיף 21 (ב) (1) רשאי הוא, בכפוף לשאר הוראות סעיף זה, להורות כי חלף החזקת העצור במקום מעצר, יימצא העצור במקום שיקב ולמשך תקופה שיקבע, בתנאי פיקוח אלקטרוני
(בחוק זה - מעצר בפיקוח אלקטרוני).
אם התקיימו כל אלה:
בעבר רווח השימוש במונח שחרור לחלופת מעצר באיזוק אלקטרוני, או נוסח דומה, על-אף שבחוק המעצרים לא מופיע המונח חלופת מעצר. בתיקון לחוק ביקש המחוקק לומר כי אין מדובר בחלופת מעצר, אלא במעצר בפיקוח אלקטרוני .ודוק: לא מדובר בשינוי טרמינולוגי בלבד, אלא בשינוי תפיסתי של ממש. נאשם שנקבע כי ישהה בפיקוח אלקטרוני נחשב לעצור, כאשר המעצר בפיקוח אלקטרוני בא חלף מעצר, על כל ההשלכות הנובעות מכך, לרבות מגבלת הזמן וההוראות המיוחדות הקבועות בסעיפים 63-60 לחוק המעצרים.
לעניין זה, אציין כי המחוקק הבחין בין מעצר רגיל למעצר בפיקוח אלקטרוני, לגביו נקבעו מגבלות זמן כפולות -
תחילת משפט תוך 60 יום מהגשת כתב אישום, והארכה על-ידי בית המשפט העליון בחלוף 18 חודשים, תוך אפשרות להאריך הפיקוח האלקטרוני ב180 - יום נוספים. (להרחבה אודות החוק והשינויים בחוק המעצרים ראו רון שפירא; "חוק הפיקוח האלקטרוני - הערות והארות"; הסניגור 217, עמ' 4-10; 2015)".(הדגשות וההדגשות בקו, שלי - ח"ש).
הוא אשר כתבנו, תחילתם של דברים. המרת ושינוי מיקום ריצוי מעצר והתנאת המרת מיקום ושנוי תנאי מעצר זה, באיזוק אלקטרוני, אינם מהווים שחרור למעצר בית, אלא הם מהווים המשכו של מעצר מלא, כאשר מעצר מלא זה, מלווה בשינוי והמרת מיקום המעצר והוספת תנאים למעצר מלא זה של איזוק אלקטרוני ומינוי מפקחים שישגיחו על קיום תנאי מעצר מלא זה במלואם.
ברוח דברי חז"ל, לפיהם: "קשים שלהי דקייטא - מקייטא" והסתמך על ניסיונו האישי של כותב שורות אלה, נדגיש ונציין, כי קשה, אפילו מעצר בית, ללא איזוק אלקטרוני ובמיעוט תנאים מגבילים, אם בכלל ממעצר מלא במתקן כליאה. על כך יורחבו דברים, בספר עם נרטיב חווייתי הנכתב בימים אלה, בידי הח"מ והדן - בין היתר - בקלות הבלתי נסבלת של שליחת אזרחי מדינת-ישראל, בידי מערכת המשפט, למעצרים ובכלל זה למעצרי - בית. עכ"ל וד"ל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  14/07/2015   |   עודכן:  14/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק עמית / Issac Amit  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעצר באיזוק אלקטרוני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביתו של אדם הוא מבצרו ל"ת
בלונד  |  14/07/15 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
קצין המשטרה לשעבר יקבל פנסיה גם בזמן מאסרו, יקבל מענק פרישה ולא יינקטו נגדו אמצעים פיסקליים    ביהמ"ש יחליט מחר האם לשחררו בערבות עד לגזירת עונשו
עו"ד יוסי דר
הפרקליטות אינה אמורה להביא בחשבון את התארכותו הצפויה של משפט פישר בבואה להחליט האם לחתום איתו על הסדר טיעון
חיים שטנגר
האינטרס הציבורי הקיים כיום, הינו להימנע מחתימת עסקות טיעון עם עו"ד רונאל פישר ועם פרקליטת מחוז תל אביב פלילי, לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, כנאשמים עיקריים ומובילים בכתב האישום המשותף, להבדילם משאר הנאשמים, למען ידע הציבור אחת ולתמיד כיצד התרחשו דברים, בפועל ולמעשה
איתמר לוין
השופט פסל את עצמו לאחר שקבע, כי ייתכן שהשיקולים שאותם יצטרך להביא בחשבון בעונשו של מלכה ישפיעו על עניינם של הנאשמים האחרים בפרשת פישר    ההכרעה עוברת ליעקב צבן
חיים שטנגר
קיימת המלצה, ברורה וגם/או משתמעת לצדדים בכתב האישום בפרשת פישר, קרי עו"ד רונאל פישר ושאר הנאשמים עמנו בכתב האישום המשותף, להגיע לעסקת טיעון ולהימנע מבירור עובדות כתבי האישום השונים, עד תום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il