X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המדיניות האמריקנית במזרח התיכון כשלה באופן מחפיר בלוב, דרך מצרים, סוריה ועירק, וגם כעת היא מוסיפה חטא על פשע כשאיננה מתערבת, ואינה עושה דבר כנגד התפשטות הארגון
▪  ▪  ▪
התקפות דומות עשויות להתרחש גם אצלנו [צילום: AP]

הם הטילו מורא כאשר הגיעו למצרים, לסוריה, ללבנון ובגלל החשש שיגיעו גם לארץ ישראל, הייתה השפעתם מזעזעת על הקהילות היהודיות. הם היו שונים בהופעתם וגם בדרך לחימתם האכזרית. וכך נכתב על אותה תקופה: "והיה ביום ההוא ישרוק ה' לזבוב אשר בקצה יאורי מצרים, ולדבורה אשר בארץ אשור (ישעיה ז יח)... והם עושים מלחמה עם בני ישמעאל (המצרים) והורגים את גיבוריהם ויורשים את ממונם, והם אנשים כעורים ביותר ולובשים שחורים והם מרים ונמהרים ואכזרים.
ועוד נכתב "והם עם זר מתאכזר... ולובשים קובעות שחורים ויצעקו כמו פילים להרעיד ולהפחיד".
המדרש מיוחס ל-ר' שמעון בר יוחאי', שבמהלך שבתו במערה התגלו לו נסתרות כתבי הקודש וכעבור כ-900 שנים, כאשר הגיעו הסלג'וקים לארץ ישראל, נזכרו הכל באותה נבואה. שבטי הסלג'וקים שהונהגו בידי מפקדם אתסיז, החלו חודרים ב-1071. הם היו כה שונים בהופעתם מהאוכלוסייה המוסלמית, בשחורים שעטו על עצמם וכיסו בו את פניהם, בזורעם הרג ומעשי אכזריות.
שלמה בן-יוסף הכוהן, מתאר את המצור הסלג'וקי הכושל של קאהיר: בזזו וגם שפוך דמים אכזריים, וגם גלו עריות, וכאשר פרצה נגדם מרידה בירושלים ב-1078, טבחו קשות באוכלוסייה האזרחית וכך מספר מחבר הקינה: "וחותכים האוזניים, וגם האף משלימים, וישללו המלבושים להציגם עירומים, ולא ידמו לבני אדם ולחיות הם דומים".
תיאור הסלג'וקים מזכיר במידה מסוימת את לוחמי דאעש. במלבושיהם השחורים, באכזריותם, בהשתלטותם על האזור. ישראל ומצרים פוקחות עיניים אחרי התעצמות ארגון דאעש בחצי האי סיני. בעקבות מתקפת הטרור לפני ימים ספורים, התעורר חשש בישראל שהתקפות דומות עשויות להתרחש גם אצלנו, למרות העמידה על המשמר.
פעילי טרור שבו מאימונים באירן ונכנסו לרצועת עזה, נשק וטילים הוברחו מלוב ומסודן לחצי האי, והמתקפה בה השתתפו 300 טרוריסטים במטרה להשתלט על עיירה מצרית ולהחזיק בה, מעידה כי מדובר במליציה צבאית, הנוהגת בחצי האי כבתוך שלה, מקימה בו בסיסים ומחנות אימונים ושולטת בו בלא הפרעה.
לפני שנה עוד היו מצויים לוחמיו במזרח סוריה, מרחק של כמעט 1,000 ק"מ מהגבול הישראלי-סורי והיום הם הולכים וקרבים לגבול, והחשש הולך וגובר. הם הספיקו לבנות בסוריה ובחצי האי סיני בסיסים קרקעיים, ובהם הם הולכים ומתעצמים, באין מפריע.
ומי יכול למגר אותם? מאחר שהם מחופרים מתחת לאדמה, הרי התקפות מהאוויר, אינן יעילות, זה אפילו לא ידגדג אותם, אם כך נותר לצאת במהלך קרקעי, הסורים, אינם מחפשים להם עוד לחימה, והמצרים אינם מתלהבים, עובדה שלא הייתה תגובה מצידם, לאחר ההרג של עשרות חיילים, מהצבא המצרי. חוסר תגובה ירחיב את פעולות הארגון אל מדינות ריבוניות נוספות באזור. אם כך נותרה ישראל לבד במערכה, והיא חייבת לעמוד על נפשה. אפשר לחסום את דרכי העברת התחמושת, ולעשות כל מהלך כדי להרחיקם מהגבול, כמו-כן לתת תמיכה למצרים במאבקה, וגם אמצעי לחימה לסיני, תוך עקיפת המגבלות שמציב הסכם השלום בין המדינות.
המדיניות האמריקנית במזרח התיכון כשלה באופן מחפיר בלוב, דרך מצרים, סוריה ועירק, וגם כעת היא מוסיפה חטא על פשע כשאיננה מתערבת, ואינה עושה דבר כנגד התפשטות הארגון. חוסר ההתערבות של ושינגטון, עשוי להביא את מרוקו, ירדן ועוד מדינות במפרץ, למצב הרסני ביותר ואפילו לקריסה טוטלית.
לאחר מתקפת הטרור על הצבא המצרי, נאמר מפי "יודעי דבר" כי היה שיתוף פעולה בין דאעש לחמאס. אם נכון הדבר, אז כל ההנחה שלא למוטט את שלטון החמאס בעזה, עומדת על הנחה שגויה. הרי אמרו שמוטב חמאס מדאעש, כי הם פחות מסוכנים, והינה אם בסופו של דבר מקבלים שניים שהם אחד, גם חמאס וגם דאעש, אז בהחלט כדאי לפעול גם בעזה. ומהר ככל האפשר.

תאריך:  16/07/2015   |   עודכן:  16/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שניים שהם אחד
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
סלג'וקים מסוממים
אהרון שחר  |  16/07/15 11:06
2
ההסטוריה חוזרת על עצמה
בן עטר  |  16/07/15 11:45
3
חשוב מאוד לקרוא
עובדיה אהרוני  |  16/07/15 14:18
4
אני כבר לא שם ל"ת
אורנה צופית  |  16/07/15 14:24
 
- עברתי לשמרון
המשך של התגובה  |  16/07/15 15:08
 
- איפה את? ל"ת
אהרון שחר  |  16/07/15 15:19
5
העובדות כל כך נכונות
רואי יונתני  |  16/07/15 14:53
6
עוד שנתיים יא מנייק
יונה אברמוביץ  |  16/07/15 15:03
7
כנגד כוח רע כזה יש לפעול כנגד
דוד זמרוני  |  16/07/15 16:05
8
ממש אחרית הימים
ציון מציון  |  16/07/15 16:46
9
את מתארת ממש תסריט אימים
יהודית ס  |  16/07/15 20:49
 
- הנה תסריט האימים המדוייק יותר:
ר.ב.ז  |  17/07/15 15:29
 
- הבעיה היהודית: האוטו-אנטישמיות ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  18/07/15 12:45
10
איראן ממנת את דעאש
יצחק יעקב  |  17/07/15 00:31
11
רק הסלג'וקים?
משה מ  |  17/07/15 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
המערב מפקיר את אחת הזירות החשובות ביותר נגד דאעש: הקרב האידיאולוגי, שרק באמצעותו אפשר לשמוט את הקרקע מתחת לרגליו של הארגון. למערכה הזאת אפשר לגייס אפילו אנשי דת מוסלמים
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש מרחיב את פעילותו לקהיר בגלל הלחץ של הצבא המצרי בסיני ורצונו לפגוע במוסדות השלטון המצרי. בין רשימת המטרות של דאעש נמצא גם הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי
מרדכי קידר
על העולם לפקוח עיניים ולראות את המציאות שכפתה את עצמה על המזרח התיכון. "המדינה האיסלאמית" היא חלק מהמציאות המזרח תיכונית, ועל העולם להתייחס אליה כאל מדינה
יובל ברנדשטטר
"המדינה האיסלאמית" החלה לערער את סמכותו של חמאס ה"מתון" ברצועת עזה. תחת הלחץ של חמאס ו"המדינה האיסלאמית", יעדיפו עוד ועוד עזתים לעשות מה שעשו אחיהם בסוריה - להגר לאירופה לפני שזו תסגור את שעריה. עם הזמן, זה מה שצפוי שיקרה גם ברש"פ
טל פבל
המרכז אשר הוקם בשיתוף פעולה עם איחוד האמירויות אשר אמור להוות תוכנית מקוונת רב-לאומית ראשונה מסוגה למסרים ולמעורבות, לשם תמיכה בקואליציה העולמית נגד דאעש
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
שב"כ עצר מורים תומכי דאעש מחורה  /  איציק וולף
דובר צבא מצרים: 100 אחוז מסיני בידינו  /  עופר וולפסון
דאעש עומד לתקוף בארה"ב ב-4 ביולי  /  אביתר בן-צדף
מורים לחיים  /  אריאל י. לוין
לקראת עימות עם דאעש  /  רפי לאופרט
המבחן המצרי  /  דביר מור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il