X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מטופלות - מחזמר-כיס מקורי - הפתעות בסדנא הטיפולית - בועט ומקסים - (סוזן דלאל) אנו מכירים את המשתתפות בסדנא, לומדים על חייהן האישיים ולבסוף מופתעים מהתפנית החדה בעלילה
▪  ▪  ▪
כתיבה רהוטה [צילום: אתי נחמיאס]
[צילום: אתי נחמיאס]

[צילום: אתי נחמיאס]

מטופלות הוא מחזמר כיס, ישראלי מקורי, העוסק בתיבות פנדורה הנפתחות בסדנא טיפולית. המופע שוזר אירועים וסוגיות ועל הדרך גם חושף הפתעות וכולו עטור פזמונים ושירים מקסימים, המבוצעים בידי להקת שחקניות מוכשרות.
המחזמר, שעלה במרכז סוזן דלאל, במסגרת פסטיבל 80 בריבוע, נכתב על-פי רעיון מקורי של איציק צדיק, כוריאוגרף, במאי ושחקן. המופע בנוי כך שהוא ממוקם במרכז האולם והקהל צופה במתרחש כשהוא במעגל וכאילו שהוא שותף לעלילה.
מדובר באסנת, הפותחת סדנת טיפול ייחודית בשיטה קבוצתית, אך היא לא משערת מה יתרחש לאחר שלטיפול מגיעות עוד חמש נשים, מרקע שונה זו מזו, שכולן נחושות להגיע למקום טוב יותר בחייהן. המטופלות אינן מכירות אחת את רעותה. כל אחת טומנת בחובה מצוקה אישית. הן זקוקות לתמיכה ולכוח המשותף של כולן, כדי להיפתח ולחוות שינוי.
אנו מכירים את המשתתפות בסדנא, לומדים על חייהן האישיים ולבסוף מופתעים מהתפנית החדה בעלילה.
המחזמר הצנוע הזה שזור בפזמונים נפלאים, המבוצעים בכישרון רב. הם חוברו והולחנו בידי המוזיקאי אליאור פלח שהוא גם המנהל המוזיקלי של המופע ומלווה אותו בפסנתר. בעתיד הקרוב יצטרפו למופע נגנים נוספים.
סגולות משחק נפלאים
מנהלת הקבוצה, אסנת, היא יעל יקל, שחקנית וזמרת מעולה, המצליחה להרשים את הצופים ביכולת להתמזג לחלוטין עם התפקיד. יעל היא בעלת כישורים דרמטיים וקומיים נהדרים. יכולות השירה שלה הן מצוינות והתפקיד כאילו תפור עליה.
ירדן גרוסר מגלמת את דנה והיא בעלת יכולות משחק משובחות והיא גם מבצעת את השירים כהלכה. יפעת כהן מגלמת את עדי והיא מוצלחת בתפקיד. אדווה סבג היא ג'ינה והיא מרשימה ביכולת המשחק והשירה. אדר סידליק מצוינת כעמית ויש לה סגולות משחק ושירה משובחים.
ליאת צדקיהו מגלמת את נעמי, חרדית, המגיעה אף היא לסדנה והיא מבצעת את התפקיד, במשחק ושירה, באורח מקצועי ומוצלח. איציק צדיק ושיקמה הופמן ביימו את המופע בצורה נפלאה. המחזמר הצנוע הזה הוא מרגש וקולח והצופים מזדהים עם העלילה ועם הדמויות, שהן בעצם לקוחות מהמציאות היום-יומית. עבודת הבימוי המוצלחת היא גם בזכות השחקניות הנפלאות והטקסט השנון והנוקב.
איילה שלו אחראית על הדיאלוגים והכתיבה היא רהוטה, מעניינת, כתובה בשפה עכשווית וברורה. איציק צדיק אחראי גם לתנועה, המאופיינת בטעם טוב. השירים והמוזיקה חוברו בידי אליאור פלח והם מצוינים, קליטים, מרגשים ומקרינים אור על כל המופע.
עם זאת, ראוי להתייחס לכמה הערות והארות. האולם שבו התארח המחזמר ממוקם במרכז סוזן דלל בנווה צדק. באולם היו אומנם ופעלו שני מזגנים, אולם בפועל-כנראה שהם לא הועילו ובאולם השתררה לחות מעיקה והיה חום בלתי נסבל. גם מניפות שחולקו, לא פתרו את הבעיה.
ייתכן שהיה מקום להוסיף תנועה למופע המוזיקלי ולהוסיף נגנים, דבר שיתבצע, כפי שנמסר, בהופעות הבאות.
ראוי גם להוסיף הדרכה קולית לחלק מן הזמרות, למרות שרובן-ככולן שחקניות וזמרות מקצועיות וזאת כדי לבצע את השירים בצורה מלוטשת ובסולמות הראויים.
שוב אנו נוכחים כי יש עדנה גם לסגנון הזה של מחזות זמר ישראלים מקוריים ואין ספק כי מגיעות מחמאות רבות של עידוד ותמיכה על ההפקה הצנועה, אך המרשימה הזו, המביאה לצופים משב רוח של עונג וחוויה תיאטרלית.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  20/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
במלאת 100 להולדתו של אחד מגדולי כוכבי השירה במאה ה-20, פרנק סינטרה, חותמים מסיימי המחזור של בית צבי שנה של הופעות מרשימות במופע מוסיקלי מרהיב שביים צביקי לווין בבית צבי
יואל גוז'נסקי
הסכם הגרעין אליו הגיעו המעצמות עם אירן הוא חדשות לא רצויות מבחינת ריאד, שכן פירוש ההסכם הוא שטהרן קיבלה הכרה בינלאומית כמדינת סף גרעינית. ערב הסעודית רואה בהתפתחות רבת-משמעות זו עדות להתעצמות של אירן - יריבתה האידיאולוגית והגאו-אסטרטגית המרכזית - על חשבונה
הרצל חקק
על הספר "הכשרות למעשה", מאת הרב אליהו חיים פנחסי, מהדורת זיכרון מרים, תשע"ה, 486 עמודים
צילה שיר-אל
ונוס הוא הכוכב אותו אנחנו אוהבים לאהוב כיוון שהוא משפיע על מערכות יחסים וכספים
ראובן לייב
ערב ט"ו באב תקיים המועצה לשימור אתרי ישראל את אירועי "אהבה בעיר הגדולה" במגוון אתרי-מורשת תל אביביים, שיאפשרו הצצה דרך אמנות הדיבור, התיאטרון, המחול והשירה, לסיפורי האהבה של האומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il