X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תנועת "האחים המוסלמים" הסונית תומכת באופן מפתיע בהסכם הגרעין עם אירן רוצה להתנקם בשליטי ערב הרודפים אותה עשרות שנים והיא רואה באירן בת ברית חדשה וחזקה
▪  ▪  ▪
עצורים מתנועת המוסלמים [צילום: עמר נביל/AP]

פגישת משלחת תנועת חמאס בראשות ח'אלד משעל ב-17 ביולי עם מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז העניקה את הרושם כי מלך סעודיה מתקדם בהקמת "הציר הסוני" נגד התפשטות אירן השיעית וכי הוא יצרף אליו גורם אזורי חשוב - תנועת החמאס. אולם ההתפתחויות בסוף השבוע שעבר מעידות על עמדה שונה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית הסונית, שהיא תנועת האם של תנועת החמאס.
העיתון המצרי "אליום אלסאבע" פרסם ב-31 ביולי את הודעתו של אברהים מוניר, מזכיר הארגון הבינלאומי של "האחים המוסלמים", המברכת את אירן על החתימה על הסכם הגרעין ותוקפת את ארצות הברית וישראל.
ההודעה מודיעה על נכונות התנועה לפתוח בדיאלוג עם אירן ומנוגדת לעמדת רוב מדינות ערב, שנמנעו מלברך את הסכם הגרעין ועמדת התנועות הסלפיות שהזהירו מפני הסכנה האזורית שמהווה הסכם הגרעין.
הודעת תנועת "האחים המוסלמים" העולמית מהווה סטירת לחי לסעודיה ולמדינות המפרץ. נראה שהתנועה מנסה להתחשבן כעת עם המדינות הסוניות כמו סעודיה, מצרים ומאע"מ על כך שבתקופתו של המלך הסעודי עבדאללה בן עבד אלעזיז הן קיבלו את עמדתו של הנשיא המצרי א-סיסי והכריזו על התנועה כארגון טרור.
נראה כי תנועת "האחים המוסלמים" העולמית מעדיפה את האינטרסים הצרים שלה על פני האינטרסים של האיסלאם הסוני. זאת למרות שהיא התנועה הסונית הגדולה ביותר בעולם, והיא מחפשת בן ברית חדש וחזק כמו אירן בעקבות השינויים האזורים האחרונים.
הודעת התנועה התקבלה בתדהמה בקרב מדינות המפרץ נוכח העובדה שהמורדים החות'ים (השיעים) בתימן, הנתמכים בידי אירן, נלחמים נגד מפלגת "אלתג'מוע" התימנית שהיא הזרוע הפוליטית של תנועת "האחים המוסלמים" בתימן.
אולם למרות ההודעה הרשמית של התנועה התומכת בהסכם הגרעין ומברכת עליו, יש בתוך התנועה גם קבוצה הרואה באירן סכנה גדולה לאיסלאם הסוני והקוראת לדיאלוג עם מדינות המפרץ כדי ליישר את ההדורים.
ד"ר אמיר בסאם, אחד ממנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלט ממצרים וקיבל מקלט מדיני בטורקיה, תקף ב-1 באוגוסט את אירן וקרא לחרם כלכלי על טהרן. בהודעה שפרסם הוא קרא למיליארד וחצי המוסלמים בעולם להימנע מלקנות מוצרים אירנים וקרא להחרים את התיירות והטיסות האווירות לאירן.
הוא האשים את אירן, שאותה כינה במילים, "האויב האירני הפרסי", בניצול התנאים הכלכליים הקשים במדינות סוניות מובהקות באפריקה כמו סומליה ומאוריטניה ומדינות במזרח הרחוק כדי לנסות ולהפיץ את הדת השיעית בקרבן, וקרא להקמת "ברית שיעית" שתכלול את טורקיה, מצרים ופקיסטן. אולם נראה כי הדעה הרווחת בצמרת תנועת "האחים המוסלמים" העולמית היא כי זה הזמן להתנקם בשליטים והמלכים הערבים שרדפו את מנהיגי התנועה בשנים האחרונות, במיוחד על-רקע הכוונה של נשיא מצרים א-סיסי להוציא להורג עשרות מנהיגים של התנועה ובראשם הנשיא המודח מחמד מורסי, שנגזרו עליהם עונשי מוות בבתי הדין במצרים.
להערכת פרשנים בעולם הערבי, התמיכה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית באירן ובהסכם הגרעין תחליש את המחנה הסוני בראשותה של סעודיה אולם תגביר את השנאה ברחוב הערבי לתנועה.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האחים המוסלמים בעד הסכם הגרעין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם אדם קלר,דובר
קלאודיה רמות  |  4/08/15 10:10
2
אתה ראית מוסלמי
אהרון שחר  |  4/08/15 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
היכן החלה אלימות השוטרים נגד מתנחלים    האוצר שוב פועל בשיטת "מצליח"    סעודיה מצטרפת למרוץ החימוש הגרעיני    בתי המשפט כבר נדרשים לסוגיית הרכבת הקלה    חודשיים ראשוניים בעייתיים לממשלת ה-61    לאן יגיע נער שכבר בגיל 16 הוא עבריין כבד
יוני בן-מנחם
בחריין מאשימה את אירן כי היא מבצעת פיגועי טרור בשטחה כדי לערער את יציבות השלטון. למרות הצהרותיה בעקבות הסכם הגרעין אירן איננה מתכוונת להפסיק את כוונות ההתפשטות שלה
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, חושף את מסע התגמול, שמציב לדבריו נשיא-ארה"ב אל מול חתירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כנגד הסכם הגרעין עם אירן
אריאל י. לוין
אזרחי ארה"ב ממשיכים להתנגד להסכם עם אירן, בסוריה ממשיכים לנסות לפגוע בישראל, חמאס ממשיך להתקרב לסעודיה וממשיך בהתקדמות טכנולוגית וטורקיה ממשיכה להסתבך בשתי חזיתות
איציק וולף
ראש המועצה לביטחון לאומי חשף בפני חברי ועדת החוץ והביטחון כי עד עתה לא קיבלה ישראל את נספחי ההסכם שנחתם בוינה בין אירן למעצמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il