X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שר החוץ המצרי לשעבר אחמד אבו אלע'יט מתעד בספר זכרונותיו שהתפרסם לא מכבר, כי ביום השלישי למלחמת יום כיפור מסר שגריר בריה"מ בקהיר לאנוור סאדאת כי נשיא סוריה חאפז אסד ביקש את מעורבותה של בריה"מ להשגת הפסקת-אש
▪  ▪  ▪
אירן מלהיטה אש בארבע מדינות [צילום: עיתון "אלערב"]

"מוות לאמריקה, מוות לישראל"
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הביע את דאגתה של ארצו מן הסיסמה הנ"ל. השאלה היא מה חדש בסיסמה זו. הלא מזה שלושה עשורים וחצי משטר האיותאללה באירן מוציא את פעיליו להשמיע את הסיסמה ההזויה. ולא אמריקה ולא ישראל מתו.
בשטח מתים דווקא אחרים. משטרו של חמינאי ממית את העם הלבנוני ובעיקר את אנשי חיזבאללה, בסוריה, ממיתים האירנים את המוני העם הסורי, את הסונים בעירק ואת הסונים בתימן.
לאחרונה הכריז חמינאי כי "מוות לאמריקה ולישראל" זהו רצונו של העם האירני. אלא שמדובר בשקר גס. רוב העם באירן רוצה דברים אחרים. הוא רוצה רווחה, שגשוג וחיים טובים. כמו כל העמים, גם העם באירן רוצה לראות את מיליוני ילדיו נושאים כל בוקר את ילקוטיהם והולכים לבתי הספר בשלום וחוזרים להוריהם בשלום.
גילויים ממלחמת יום כיפור
עוד סיפור אודות מלחמת יום כיפור מתפרסם בימים אלה. שר החוץ המצרי לשעבר אחמד אבו אלע'יט מתעד בספר זכרונותיו שהתפרסם לא מכבר, כי ביום השלישי למלחמה (8.10.1973) ביקש שגריר ברית-המועצות בקהיר לפגוש בדחיפות את נשיא מצרים אנוור סאדאת. השגריר מסר כי נשיא סוריה חאפז אלאסד ביקש את מעורבותה של בריה"מ להשגת הפסקת-אש. סאדאת לא האמין לדברים ושיגר עוד באותו יום שליח לדמשק כדי לברר את העניין. אסד הכחיש, אך הסובייטים לא הותירו ספק לגבי אמיתות הסיפור והוסיפו כי אסד נימק את בקשתו בכך שישראל מרכזת את מאמציה הצבאיים נגד סוריה, היות שהסכנה הסורית מרמת הגולן גדולה יותר לישראל מאשר סיני הרחוקה מישראל. אבו אלע'יט כותב כי האמון בין מצרים לסוריה התערער בעיצומה של המלחמה.
כאן אומנם מסתיים דיווחו של אלע'יט, אך לא כל הסיפור.
כידוע, סאדאת ואסד תכננו יחדיו את המלחמה. איך קרה אפוא, שאחד מהם ביקש הפסקת אש בלי לתאם זאת עם שותפו ואפילו בלי ליידע אותו?
זאת ועוד, אחרי 19 ימים מתחילת המלחמה, הודיעה מצרים על הפסקת אש, אך אסד דחה אותה. זאת הייתה עדות למחלוקת ולערעור האמון בינו לבין סאדאת.
וכשצה"ל הגיע למרחק של 39 ק"מ מדמשק, כפי שהודיע שר הביטחון משה דיין, הכריז אסד כי כוחותיו נסוגים לאחור וביקש הפסקת אש.
השטן מחלק תארים וגזרי דין מוות
בית הדין של המשטר הסורי גזר שורה של גזרי דין מוות נגד מתנגדיו, ובראשם השדרן המפורסם של ערוץ אלג'זירה ד"ר פייסל אלקאסם - דרוזי ממוצא סורי המנהל תעמולה שחורה נגד משטרו של אסד.
בנוסף, נגזר מוות על יוסוף אלקרדאווי, ראש האיחוד העולמי של אנשי הדת המוסלמיים. אלקרדאווי המצרי תומך "האחים המוסלמים" קיבל מקלט מדיני בקטר המגבה גם היא את "האחים המוסלמים", ואף הפך אזרח שלה. גם נגד הוגה הדעות הסורי מישל פילו וחבר מועצת העם הסורית מוחמד חבש נפסקו גזרי דין מוות.
פייסל אלקאסם כינה את פסק הדין "מסח'רה", והוסיף כי משטרו של בשאר טרם נפל, היות שסוריה היא מדינה של עדות ומיעוטים הנלחמים זה בזה, וכי המשטר מעודד את ההפרדה והשסעים בין העדות כדי לשרוד. אלקאסם הדביק למשטרו של אסד את התואר שטן, והוסיף כי האסון הוא כשהשטן מחלק תארים ופסקי דין.
הכרזה הנסתרת
"על אחד מקירות בניין הכנסת מתנוססת כרזה האומרת: "מן הפרת ועד הנילוס, זאת אדמתך ישראל". בדותה זו נפוצה ברחבי העולם הערבי זה למעלה מיובל שנים.
לאחרונה טוענים עיתונאים ערביים כי מבחינת המגמות האימפריאליסטיות, אין הבדל בין אירן לישראל, היות ששתיהן שואפות להשתלט על העולם הערבי ועל מקורות הגז והנפט שבו. ההסברה הישראלית המכוונת לעולם הערבי פועלת באמצעים דלים כדי להזים חששות אלה. במסגרתה, נאמר כי הכנסת פתוחה, וכי עשרות אלפי מבקרים פוקדים אותה מדי שנה. מדוע אפוא אף אחד אינו רואה את הכרזה? זאת ועוד, אותם עיתונאים המפיצים את הבדותה מוזמנים לבקר בכנסת כדי לעמוד על אי-אמיתותה.
כי אם ישראל אכן מתכוננת להקים אימפריה מן הפרת ועד הנילוס, מדוע היא נסוגה מרצועת עזה ולפני כן מחצי-האי סיני שגודלו 60 אלף קמ"ר - פי 3 משטחה של ישראל? אלא שנימוקים אלה אינם נקלטים, כי אנשים אינם מעוניינים לנטוש את השקר שמסייע להם לטעון טענות שווא ולכתוב על בסיסן מאמרים.

אתר מגזין "מראה"
תאריך:  07/08/2015   |   עודכן:  07/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן ברא השטן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אכן כן, ללא ספק ברא השטן
אהרון שחר  |  7/08/15 17:23
 
- גש לרופא עיניים
שוחר-שלום  |  9/08/15 07:40
 
- אם אתה פרקליטו של השטן
אהרון שחר  |  11/08/15 19:19
2
קטעי עתונות מעניינים מן העולם
רשימות שאול מנשה  |  8/08/15 09:01
3
כך זה אצל הערבים
כבש 44  |  9/08/15 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
תנועת "האחים המוסלמים" הסונית תומכת באופן מפתיע בהסכם הגרעין עם אירן    רוצה להתנקם בשליטי ערב הרודפים אותה עשרות שנים והיא רואה באירן בת ברית חדשה וחזקה
יורם שוייצר, צבי מגן
פעילות גורמי הג'יהאד העולמי ברוסיה ובמדינות הקווקז אינה איום חדש. עם זאת, חדירתה של 'המדינה האיסלאמית' לאזור באמצעות כריתת בריתות עם גורמי טרור ג'יהאדיסטים-סלאפים מקומיים מבשרת רעות. אכן, במהלך החודשים האחרונים שונתה נימת ההתייחסות הרוסית לתופעת 'המדינה האיסלאמית' בכללה
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס משחקת משחק כפול ומנסה לקבל סיוע כספי מאירן ומסעודיה המתחרות ביניהן על ההגמוניה במזרח התיכון. משלחת נוספת של חמאס תצא בקרוב לסעודיה כדי לדון בסיוע הכספי לתנועה
קובי מיכאל
ההתמודדות הישראלית עם האתגרים האסטרטגיים הלא-גרעיניים, שהוחרפו כתוצאה מהחתימה על הסכם הגרעין עם אירן, אמורה להיות מושתתת על "ריפוי" היחסים המיוחדים שבין ישראל לארצות הברית
ד"ר רונן זיידל
העדה היהודית היא העדה העירקית הראשונה שנכחדה בעירק הערבית ובכורדיסטן. האם יהיו הצוענים העדה העירקית השנייה שתיכחד כליל?
רשימות נוספות
מדוע טורקיה שינתה דעתה  /  יוני בן-מנחם
נסראללה: הגולם קם על יוצרו  /  עידן יוסף
סעודיה לוחצת על מצרים להתפייס עם חמאס  /  יוני בן-מנחם
ערב הסעודית והסכם הגרעין עם אירן  /  יואל גוז'נסקי
אדוניס מבכה את מצב הערבים  /  מנשה שאול
קרב שתוצאותיו ידועות  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il