X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הנשיא התבלבל בכתובת? אגף העיתונות מקופח ביותר בספרייה העירונית בירושלים מערך הגיור האלטרנטיבי: פורעי חוק? ולקינוח שדרן דע את יהדותך
▪  ▪  ▪
ריבלין. מעידות מיותרות [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

מה יגידו הערבים?
עם כל הכבוד לנשיא ריבלין, האמור להיות נשיא של כו-לם, אי-אפשר להתעלם מניסיונותיו הנחושים לרַצות את הערבים בכל מחיר. מדובר במדרון חלקלק (תרתי משמע) המוביל לא אחת למעידות מיותרות.
זה החל בביקוריו החנפניים בכפרים ערביים ביום הנכבה, עבר לברכת המזל טוב החמה לנישואי הזוג המעורב ביפו - במקום כנשיא לאומי לגנות את תופעת ההתבוללות בכל פה - והסתיים בהכללת בני עמו בציון, שמהם יֵצא טרור.
וכאן עולה השאלה: האם הנשיא לא התבלבל בכתובת? האם העם המצמיח טרור יומיומי, בחינת כלב נשך אדם, הוא לא העם הפלשתיני, בעוד הטרור היהודי הוא נדיר ביותר - בחינת אדם נשך כלב? מן הראוי להזכיר לנשיא הליכודניק את דברי ה'זקן' המפא"יניק הנצחיים: "לא חשוב מה יגידו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים".
אגף חורק
כידוע הספרייה העירונית, על שם ז'ראר בכר בירושלים, ממומנת מכספי הארנונה של התושבים, שהיא מהגבוהות בישראל. אז מדוע אגף העיתונות בספרייה הוא 'בן חורג' בה, ומבחינת פעילותו נמצא בתחתית סולם העדיפויות של המקום, ומבקריו נהנים משירות סוג ג'?
האם לא די בצמצום שעות הפעילות של האגף, יחסית למחלקות העיון, שכמעט כל שני וחמישי הוא נסגר מוקדם יותר? ויתרה מכך האגף יוצא לחופשה שנתית לפחות פעמיים בשנה - בקיץ ולפני חג הפסח. כל זאת בטענה השחוקה של מחסור בכוח אדם.
דרושה אפליה מתקנת לאלתר של האגף הכי מקופח בספרייה, שמבקריו משלמי המיסים זכאים לה, לא פחות מאשר בשאר המחלקות. ובא לשירות השוויוני גואל.
לתשומת לב מנהלי הספרייה והעירייה, ובראשם ניר ברקת.
פורעי חוק
הקמת מערך הגיור האלטרנטיבי, על-ידי רבני הציונות הדתית, היא מעשה פוליטי מובהק, שנובעת מתוך מלחמה ארוכת שנים בממסד החרדי. אולם מעֵבר לכך, אותם רבנים המתהדרים כליברלים ודמוקרטיים (בניגוד לחרדים החשוכים), שאחדוּת העם מדברת מגרונם, הם פורעי חוק ומובילים לשסע לאומי לא רק בתחום הגיור והשלכותיו על נישואים, גירושים וכדומה.
אחרי הקמת מערך הכשרות החלופית, שסללה את הדרך להקמת מַעֲרָכִים אלטרנטיביים נוספים מחוץ לרבנות, אותו קומץ רבנים, מתוך ראייה קִצרת טווח אינו רואה את הנולד. הוא משמש מודל לגורמים נוספים, ולציבור בכלל, להתנגד לחוק ולקחת אותו לידיים, ובקיצור ליצירת אנרכיה. למַעט התלהמות, והשוני בתחום, במה אפוא שונים הרבנים מנוער הגבעות פורע החוק של הקהילה הציונית הדתית?
שדרן, דע את יהדותך
האם לא ראוי לשדרנים לנקד מילים הקשורות בתודעה יהודית? כך לפחות תימנע מבוכה מציבור המאזינים ומהם, בעקבות בורותם ביהדות המהדהדת מעל גלי האתר.
זה בדיוק המקרה שקרה לאחד השדרנים הוותיקים בגלי צה"ל, שציין בתוכנית 'המילה האחרונה', כמיטב המסורת, את פרשת השבוע שעבר עקב. אולם, בהעדר ניקוד, התלבט בין הצורות עָקַב, עָקֵב, ושגה בשתיהן, כי, מה לעשות, שם הפרשה הנכון הוא לא אחר מעֵקֶב.
ואולי, לא יזיק, שהשדרן יתכונן כהלכה וילמד את הפרשה. ובכלל, האם לא ראוי שהשדרנים יעברו קורס מזורז ביהדות?

תאריך:  12/08/2015   |   עודכן:  12/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צחוק מהחוק?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברל כצנסלון ציטט: "רצינו לגדל
דע את יהדותך  |  13/08/15 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
בישראל חייבים לשמר את חלם. אחרי חודשים של "היו מצלמות?" החליטו אי-שם באיזה בוקר חגיגי במשטרה להציב שניים וחצי שוטרים בנקודת ציון אחת ממיליון בנתצ"י ישראל, והתוצאה - שלא נדע
שמעון זיו
הגיע הזמן כי לא יאפשרו פרסומות אלימות לשום דבר    יש לנו מספיק אלימות ברחובותינו    קצת יותר שלום, קצת יותר רגיעה, קצת יותר יצירתיות ופחות אלימות
הרב אליהו קאופמן
נכדו של כהנא הוא בדיחה עלובה במגרש ההתלהמות האנטי ערבי לעומת בנצי גופשטיין, אבל מסתבר שהבדיחה בפנים והאימפולסיבי בחוץ. במדינה נורמלית ממדרים איש קיצוני שבריונותו היא סכנה לציבור, וכך גם קרה בישראל ללא מעט רדיקאלים הרבה פחות ממנו. אבל בנצי'לה שלנו מקבל שעות שידור ויחס המראיינים אליו הוא יותר מסימפטי
רפי לאופרט
בהסכם עם אירן הציב ממשל אובמה סדר עדיפויות מאוד לא ידידותי לישראל ומאוד לא נוח לה. לאור עמדת ארה"ב במבצע צוק איתן, כאשר הטילה אמברגו על נשק לישראל תוך כדי לחימה, אומנם לא סיכנה אותה באופן חמור במקרה זה, אבל מי שמהמר על סיוע צבאי אמריקני לישראל מול אירן ובני בריתה - מהמר בגדול
רון בריימן
קשה להיות יהודי. רבים מבקשים את דמנו. אפילו רבים בתוכנו מתנכרים ליהדותנו. אם למרות הקושי הזה באים אנשים - ואפילו מוצאם היהודי חלקי בלבד - ומבכרים להצטרף לעמנו, ולשרת במסירות בצה"ל, מעשיהם מוכיחים את אהבתם לעם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il