X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההתנהלות של משטרת ישראל ללא כל קשר לפרשת תא"ל (מיל'), גל הירש, שתזכה, קרוב לוודאי, ל"ככב" על דפי העיתונות, הינה התנהלות שערורייתית, במקרה הטוב, כאשר במקרה הרע, עניין לנו בטמטום לשמו. אין כל סיבה שאזרח ימתין, חודשים רבים או שנים, עד שייסגר תיק החקירה נגדו, מכל נימוק שהוא שאינו נימוק חקירתי טהור
▪  ▪  ▪
גל הירש. החומר הועבר למשטרה עוד ב-2013

על-רקע גל הביקורת הציבורית המתלהם והמתלהב, של חלק ניכר מהציבוריות הישראלית בו בולט מעמדם של משפחות ההורים השקולים שבניהם נהרגו בזמן שירותם הצבאי, בעת שגל הירש שימש בתפקידיו הצבאיים בצה"ל- נדחק אל הצד, כמו נשכח, נושא מהותי וחשוב מאין כמוהו - אי-בדיקתו של חומר החשוד כחומר פלילי, בידי משטרת ישראל ודחיקתו אל צד, תוך השארת "תיק פתוח", בנושא זה, שלא נבדק, עדיין, בידי משטרת ישראל.
מתברר ומסתבר בדיעבד ולאחר מעשה כי המידע שהעבירה משטרת ישראל ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בקשר לעסקות ביטחוניות, בהן היה מעורב גל הירש, הגיע מהבולשת הפדרלית האמריקנית, עוד בשנת 2013, אולם חומר זה לא נחקר, עד כה, בידי משטרת ישראל. מתוך פרסום רשימתו של העיתונאי, יניב קובוביץ, בעיתון הארץ עולה, כי מדובר בחקירה סמויה שניהלו סוכני האף.בי.איי., אשר כוללים מסמכים והקלטות של יותר מ-20 אנשי עסקים ישראלים, המעורבים בסחר בנשק ברחבי העולם. מעורבות זו כוללת לכאורה לפי פרסומים אלה, מעורבות של לפחות חלק מסוחרי הנשק, בעבירות מס ובשוחד, בעסקות שבוצעו באפריקה, אירופה ודרום אמריקה.
לפי הפרסומים החומרים הנוגעים לחברה של תא"ל (מיל'), גל הירש, עוסקים בשתי עסקות שבוצעו בגאורגיה וקזסחסטן, ככל הנראה במרוצת שנת 2008 ובשנת 2013. בחלק ניכר מהעסקות שחקר האף.בי.איי., מעורב שר ההגנה הגאורגי לשעבר, דוד קאזרשווילי, שנמלט מארצו ומוגדר כמבוקש בחשד של ביצוע עבירות שחיתות. קאזרשווילי - לפי פרסומים שונים - כיהן כשר ההגנה בגאורגיה, גם בעת שבוצעו העסקות עם חברות בבעלות גל הירש.
הנקודה המטרידה בכל הקשור להתנהלותה של משטרת ישראל הינה, כי המידע הקשור לתא"ל (מיל'), גל הירש, הועבר למשטרת ישראל, עוד בשנת 2013, כאשר למרות שהתקיימו ישיבות עבודה שגרתיות וסדירות, בעניינו, הרי נמנעה משטרת ישראל מלפתוח חקירה פלילית בעניין ובהדבק והקשר דברים זה, לא "סגרה" היא תיק זה ולא החליטה, כי החומר המודיעיני שהועבר לידיעתה ולרשותה, אינו מצדיק חקירה פלילית.
מתברר ומסתבר, כי משטרת ישראל נוהגת כדבר שבשגרה לפי הסברים שמסרו מי המצויים בחקירות, מסוג זה, להימנע מלחקור עניינים שכאלה, חקירות עומק, עד תום הבדיקה החקירתית והמשטרתית, המתחייבת, במצב דברים זה. בשל העובדה, שמדינת ישראל חתומה על אמנות בינלאומיות, הדדיות, המחייבות בין היתר מתן דיווח למדינה עימה נחתמה האמנה הבינלאומית, כמו-גם אכיפה על עסקות נשק בלתי כשירות, הרי מצב דברים זה, גורם לכך, כי משטרת ישראל נמנעת באופן רשמי מ"לסגור" תיקי חקירה אלה. מאחר שמדובר בעסקות בסכומים של מיליונים רבים - תוך שמדינת ישראל "מככבת" ברשימת המדינות המייצאות נשק בכמויות עצומות - הרי נמנעת משטרת ישראל מלקדם תיקי חקירה שכאלה, כאשר במקביל אין היא נותנת תעודת הכשר, לכשרותן של עסקות אלה, בדרך של סגירת ההליך החקירתי המשטרתי, אם בנימוק שלא נמצאו ראיות, אם בנימוק שלא התגלה עניין פלילי ואם בכל נימוק אחר, המשמש לסגירת תיקי חקירה, בידי משטרת ישראל, על-פי הוראות החוק.
ההתנהלות של משטרת ישראל בנפרד וללא כל קשר לפרשת תא"ל (מיל'), גל הירש, שתזכה, קרוב לוודאי, ל"ככב" על דפי העיתונות, עוד מספר שבועות ובמיוחד לאחר שוועדת טירקל, אמורה להידרש לעניין זה הינה התנהלות שערורייתית, במקרה הטוב, כאשר במקרה הרע, עניין לנו - בכל הכבוד הראוי - בטמטום לשמו. אין כל סיבה שאזרח ימתין, חודשים רבים וגם/או שנים, עד שייסגר תיק החקירה נגדו, מכל נימוק שהוא שאינו נימוק חקירתי טהור. תא"ל (מיל'), גל הירש - ככל אזרח אחר שלא הורשע בפלילים ושלא הוגש נגדו כתב-אישום, בגין ניהול עסקות נשק, שלא כדין, זכאי ליהנות בחזקת הכפות, כאשר חלק נכבד ובלתי נפרד, מחזקת כפות זו, הינה ניהול חקירה משטרתית, יעיל ומהיר והבאת העניין להכרעה, אם בדרך של הגשת כתב-אישום, במקרים המתאימים בידי התביעה המשטרתית וגם/או העברת העניין לפרקליטות, לצורך בדיקת הגשת כתב-אישום ואם בדרך של סגירת התיק הפלילי, מנימוקים הקבועים והמפורטים בחוק.
לא בכדי קבל שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, על התארכות החקירה הפלילית בעניינו ועל כך, כי המשטרה אינה סוגרת התיקים הפליליים, בעניינו, כך שהיא הופכת אותו, למעין "בן ערובה" שלה, על כל המשתמע והכרוך בכך.
מן הראוי שנהלי החקירה של משטרת ישראל ירועננו ויהפכו לחד-משמעיים, באופן שיחייב חוקרי משטרת ישראל, לסיים חקירתם הפלילית בתיקים הנתונים לחקירתם, תוך זמן מוגדר וקצוב, בכפוף לחריגים, אשר - גם הם - יוגדרו באופן ממצה ונוקשה. מדינה שבה אדם נתון לחסדיה של הרשות החוקרת, בין אם זו משטרת ישראל ובין אם זה גוף חקירתי, דוגמת רשות המיסים, רשות ניירות ערך וגם/או כל גוף אחר בעל סמכויות חקירה לפי פקודת הפרוצדורה הפלילית, בלא שנקצב זמן לאנשיה של רשות חוקרת זו, לסיים חקירתם, בעניינים פליליים המסורים לטיפולם, אינה מדינה דמוקרטית.
מדינה שבה קיים מרווח עצום, בין מועד תחילת חקירה פלילית לבין מועד סיום חקירה פלילית וליתר דיוק - אין קיים כל מרווח שהוא, בין הרגע שבו מתחילה חקירה פלילית ועד הרגע שבו חייבת היא להסתיים, מכוח הוראות חוק - אינה מדינה דמוקרטית. זו היא מה שנוהגים לכנות, בשפת הרחוב "מדינת משטרה". סגנון זה של השארת תיקים "פתוחים" אופייני למדינות שהדמוקרטיה רחוקה מהם והלאה ואינה נחלתן של מדינות נאורות. אולי יצא טוב לציבור הרחב מפרשת מינויו הצפוי, אם לאו, של תא"ל (מיל'), גל הירש, אשר בעקבותיה התברר ונחשף כי אין כל הגבלה שהיא המונעת ממשטרת ישראל ואולי גם מרשויות חקירה אחרות, במדינה להשאיר תיקי חקירה "פתוחים", ללא מגבלת כל זמן שהיא. מן הראוי שיבוא המחוקק וייתן דעתו לעניין זה, בחקיקה מהירה, למען מנוע פגיעה בזכויות מהותיות של מי שאין מקום לפגוע בהם, שעה שתיקי חקירה בעניינם, חייבים היו ל"הסגר" בידי רשויות החקירה, זה מכבר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  30/08/2015   |   עודכן:  30/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערורייה לשמה, ובמקרה הטוב - טמטום לגופו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לי זה מזכיר את הקלסר שהחזיק
בני בנקר  |  30/08/15 12:59
 
- רעיון
שמ  |  30/08/15 13:20
2
של מי שגיאות הכתיב?
ירושלמית  |  3/09/15 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
יהודה דרורי
ראובן לייב
כדי לשקמה מן ההריסות היא זקוקה ליד מקצועית מכוונת שתשכיל לטפל בתחלואיה הקשים ושתזכה לשיתוף-פעולה מלא מבפנים. גל הירש איננו האיש שיכול לעשות זאת
איתמר לוין
כל מי שיש לו מה לומר, או שחושב שיש לו מה לומר, מנסה להשפיע על מינוי המפכ"ל הבא    זו כמובן זכות יסוד, אך אין להתבלבל בין חופש הביטוי לבין השאלה במי צריך להתחשב בדרך למינוי
יוסי דר
גלעד ארדן כשל קשות בבחירת גל הירש לתפקיד המפכ"ל, וזאת, בין היתר, בכך שהוא התעלם מהעובדה הקריטית, שגם הוא נמצא עדיין בתקופת לימוד של תפקידו    האם שני טירונים יוכלו לטפל במשברים חמורים?
יוני בן-מנחם
המינוי של גל הירש לתפקיד המפכ"ל הולך ומסתבך אך הוא יוצא למתקפה נגד הגוף שהוא מתכוון לעמוד בראשו ומאשים קציני משטרה בניסיון לסכל את מינויו    בנסיבות שנוצרו גל הירש יתקשה לחולל רעידת אדמה במשטרה ורצוי שיפרוש מהמרוץ למפכ"לות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il