X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בצהריים חודש הירי לעבר כל יישובי הצפון בכרמיאל - קטיושה פגעה ישירות בבית ללא נפגעים הלילה לראשונה קטיושות בעפולה ונצרת עילית
▪  ▪  ▪

חיפה היא המותקפת העיקרית ביום השביעי למלחמה נגד החיזבאללה. שלושה מטחי קטיושות נורו במהלך היום לעבר חיפה. בכל מטח נורו בין 4 ל-6 רקטות. עשרות מתושבי חיפה נפצעו, עשרות בתים נפגעו, אחד מהם מפגיעה ישירה. גורם משטרתי מסר כי נבדק חשד שמדובר בטילי קטיושה מסוג ראאד, המיוצג בסוריה. טילים אלה נושאים חומר נפץ במשקל גבוה יותר ומכאן פגיעתם הגדולה.
סמוך לשעה 15:00 נורה המטח השלישי. חמש רקטות פגעו בעיר במטח השלישי. בניין מגורים בן שלוש קומות נפגע פגיעה ישירה. כתוצאה מהפגיעה קרסו באופן חלקי שתי קומות בבניין ושריפה פרצה במקום.
ממגן דוד אדום נמסר, כי שישה בני אדם נפצעו באירוע. מהם אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני ושלושה במצב קל. כ- 10 בני אדם נוספים לקו בחרדה. כל הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בעיר.
כוחות הצלה שהגיעו למקום דיווחו, כי עשן היתמר מעל הריסות הבניין. נזק רב נגרם לכלי רכב ברחוב ולרכוש נוסף בסביבה. כוחות החילוץ של פיקוד העורף בצה"ל הוקפצו למקום לסייע בחילוץ לכודים מהבניין. בתום סריקה נמסר מהמשטרה כי לא הותרו לכודים.
מוקדם יותר, בשעה 14:00, נורו מטחי קטיושות לעבר שטחים הסמוכים למגדל העמק וחיפה. לא נמסר על נפגעים.
המטח הראשון היום לעבר חיפה נורה ב- 13:30. שש קטיושות נחתו ברחבי העיר. לא דווח על נפגעים. המשטרה ביקשה מהציבור להיכנס למרחבים מוגנים ולהישאר קשובים לאמצעי התקשורת.
דקות ספורות לאחר המטח הראשון לעבר חיפה, נורו קטיושות גם לעבר נצרת עילית, עכו, צפת, טבריה, רמות ויישובים נוספים בדרום רמת הגולן. צופרי האזעקה הופעלו בכל היישובים. לא היו נפגעים בכל הנפילות.
מוקדם יותר, סמוך ל- 12:30 בצהריים (יום ב', 17.7.06) נורו שני מטחי קטיושות לעבר אזור עמק החולה - מושב שדה אליעזר. לא דווח על נזק ולא על נפגעים. זמן קצר לאחר מכן נורה מטח של שלוש קטיושות על העיר כרמיאל. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית וגרמה לנזק רב למבנה. שני בני אדם נפגעו באורח קל מחרדה.
הבוקר נורה מטח קטיושות שפגע באזור הגליל המערבי. מדיווחים נוספים עולה, כי קטיושות פגעו גם בשטח ירכא-ג'וליס, טל-אל, כפר יסיף ואבו סנאן.
קטיושות פגעו הבוקר גם באצבע הגליל בשטח קיבוץ אביבים, קיבוץ דן וכפר רג'ר. לא ידוע על נפגעים או על נזקים. כמו כן נפלו כמה קטיושות גם באזור עכו. ממטח זה נפגעו ארבעה: שניים מהם קל ושניים לקו בחרדה. בחיפה היתה סמוך ל- 06:00 אזעקה שהתריעה על קטיושות, אך התבררר כי מדובר באזעקת שווא. אובך כבד ועננות כבדה הקשו על הראות מחיפה וצפונה.
גל שקט בצפון
כדי להקל על תושבי הצפון הודיעו בעיריית חיפה כי תחנת הרדיו האיזורית, רדיו חיפה, תפעיל החל מהשעה 22:30 הלילה ועד לשעה 6:00 "גל שקט" לרווחת התושבים. תדר השידור הוא 92.7 FM. שידורים ישמעו רק במקרה של הודעות של מערכת הביטחון.

האוכלוסיה הלבנונית נדרשה להתפנות

בשעות אחר-הצהריים של יום א' קרא צה"ל לאוכלוסיה האזרחית בכפרים: בינת ג'בל, א-תירי, ירון, כונין, מרון א-ראס, יעתר ובזוריה להתפנות מבתיהם, ולהתרחק מאזורים בהם מבוצעת פעילות טרור למען ביטחונם האישי. גורמי צבא ציינו, כי הקריאה הושמעה לקראת פעולה צבאית הצפויה במקום במהלך הלילה או הימים הקרובים.
בצה"ל הדגישו, כי "אזור דרום לבנון הינו אזור לחימה ופעילי ארגון החיזבאללה פועלים מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית תוך ניצולם כ"מגן חי". "צה"ל אינו רואה באוכלוסיית דרום-לבנון כאויב ואינו מעוניין בפגיעה בהם", נאמר בהודעת צה"ל.

השתתף בהכנת הידיעה - שלומי דיאז
תאריך:  16/07/2006   |   עודכן:  17/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הדר פרבר
אמר כי הפסקת האש תהיה אפשרית בעקבות שחרור האסירים
הדר פרבר
לא ידע כי המיקרופון פתוח כשאמר את הדברים לפני ארוחת הצהריים המשותפת של שרי ה- G8
יוסי עבדי
בנדיקטוס ה- 16 מתנגד ל"הפרת הריבונות הלבנונית", וקורא לצה"ל להפסיק את הפעילות האווירית בביירות    במקביל: גינה את מתקפת החיזבאללה על חיפה    גורמים בוותיקן: "שני הצדדים מפרים את החוק הבינלאומי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il