X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מינכהאוזן, לא מבדח, מכוּון ובן הארץ כתיבה וחתימה טובה
▪  ▪  ▪
יעלון. אי אפשר לתובעו [צילום: פלאש 90]
מקל של מטאטא
בארצות-הברית נהוג להגיד, שהיהודים פתאים, שיצביעו עבור גם מקל של מטאטא - ובתנאי שירוץ תחת דגלה של המפלגה הדמוקרטית (ואני יודע, שבחוגים למדעי המדינה בארצות-הברית מתרוצצת גרסה הרבה יותר גסה של אמרה זו ...).

א. פטפטן
פעם הוצאתי 25 שקל לקניית ספרו של משה (בוגי) יעלון, וקיבלתי תמורה מלאה להוצאה: הקריאה בספרו אוששה את דעתי השלילית עליו, שהתגבשה עוד כשהיה אלוף, והתחזקה בכהונתו כרמטכ"ל.
כמו מרבית הפוליטיקאים הזולים אצלנו, משתכר יעלון לנוכח מיקרופון, ומאבד שליטה על פיו. זה קרה לו עוד כשהיה אלוף, וכראש אמ"ן פיזר הצהרות מדהימות - למשל, על אל"ם (מיל') מייק אלדר, ידידי - שלא היה להן שום ביסוס. הח"כים בוועדת חוץ וביטחון שמעו אז את הצהרותיו, והאמינו לו. עד היום לא הביא יעלון אפילו בדל הוכחה לדבריו הנלוזים. וכמובן, אי-אפשר לתובעו לדין על דיבה.
על כך תמה ידידי שטוקמן, האם הוא האלוף הראשון, או היחיד, ששיקר בריש גלי לעם ישראל?!
והנה בסוף תשע"ה חזר יעלון להרגלו הישן לפזר הצהרות מדהימות וחסרות ביסוס. לדבריו, "יש סבירות של ממש, שהמפגעים משתייכים לקבוצה יהודית קיצונית ביותר, הכופרת בסמכות המדינה, ושמה לה למטרה להבעיר את השטח ולפגוע בנפשות".
כרמלה מנשה דיווחה בקול ישראל, ששר הביטחון יעלון הבהיר כי עדיין אין די ראיות, המאפשרות להניח את היד על חשודים בביצוע הפיגוע בכפר דומא [כלומר - עורבא פרח; ובערבית - כלאם פאדי]. יעלון הולך בעקבותיו של הברון מינכהאוזן, שהמציא סיפורים כאלה, המנותקים מהנעשה. כידוע, נשרפו בכפר דומא בחודשיים האחרונים ארבעה בתים, לפחות.
בתפילת יום הכיפורים נגיד: "... על חטא שחטאנו לפניך בביטוי שפתיים... על חטא שחטאנו לפניך בדיבור פה... על חטא שחטאנו לפניך בטומאת שפתיים... על חטא שחטאנו לפניך בטיפשות פה... על חטא שחטאנו לפניך בלשון הרע... על חטא שחטאנו לפניך בשיח שפתותינו... ועל חטא שחטאנו לפניך ברכילות... ועל חטא שחטאנו לפניך בשנאת חינם... על כולם, אלוה סליחות, סלח לנו, מחל לנו, כפר לנו...".
ב. בוּרות
זה היה יכול להיות מבדח - כמו התשובות של המועמדות ל"מלכת היופי" על שאלות של ידע כללי. אלא שהפעם התשובות המביכות היו של מורות בישראל, שחשפו בורות נורמטיווית עמוקה ביותר בסקר, שנערך עבור העיתון ישראל היום.
העובדה, שהמורות אינן יודעות דבר, אינה מפתיעה. נוכחתי בעובדה המרה במהלך השנים, שילדיי עברו את מערכת החינוך הנלוזה שלנו. מעט חריגות הייתה ברמה הנמוכה למדי של מוריהם; והם דווקא למדו בבתי-ספר יוקרתיים ונחשבים.
המורות הבורות הן תוצר של מערכת החינוך ושל החברה הישראליות, המקדשות את הבורות. ובינינו - טובי הנוער אינם מגיעים למכללות להוראה (שספי הכניסה אליהן מהנמוכים ביותר שאפשר להעלות על הדעת), ובידיהם, בסופו של דבר, אנחנו מפקירים את ילדינו ואת נכדינו.
ג. בלתי-בטוח
מערכת הבחירות האמריקנית קיבלה השנה תבנית מפתיעה למדי, אך דבר אחד ברור: אובמה - השחור הראשון בבית הלבן והנשיא האיסלאמיסט הראשון בארצות-הברית - שכנראה, היה הנשיא הגרוע ביותר מאז מלחמת האזרחים, הצליח לממש את כוונות מממניו, והפך את העולם למקום הרבה פחות בטוח, והמעיט מאוד בערכה של ארצו. כפי שאומר ר', ידיד, "קיפל את הדגל האמריקני בכל מקום". אין פלא, שאובמה קיבל על מעט הבל-פה, שפלט בססמאות שדופות, את פרס נובל לשלום, הניתן בידי הפרלמנט הנורווגי, בעיקר, לחבורה די מוזרה של הורסי עולם.
קשה להבין את האמריקנים, שבחרו באובמה מחדש לכהונה. נוטים להסביר זאת בטעויות חמורות של מיט רומני, שהתמודד נגדו (כמו טעויותיו של ג'ון מקקיין, שהתמודד מולו ארבע שנים לפני כן). קשה מאוד להבין את היהודים האמריקניים, שבחרו נשיא אנטישמי מוצהר ובוטה. הם הצביעו בהמוניהם לבחירתו מחדש, למרות שכבר בכהונתו הראשונה הקיף את עצמו ביהודים ובגויים עוכרי ישראל, וניהל מדיניות אנטי-ישראל בוטה.
אם איני טועה - יצביעו היהודים בהמוניהם עבור הילרי קלינטון החמוצה, שאינה טובה מאובמה לארצות-הברית ולנו. בארצות-הברית נהוג להגיד, שהיהודים פתאים, שיצביעו עבור גם מקל של מטאטא - ובתנאי שירוץ תחת דגלה של המפלגה הדמוקרטית (ואני יודע, שבחוגים למדעי המדינה בארצות-הברית מתרוצצת גרסה הרבה יותר גסה של אמרה זו ...).
במזרח התיכון נהוג להאשים את האחר בצרות, שפוקדות אותו חדשים לבקרים. הפליטים, הנוהרים לאירופה, כדי להורסה ולקעקע את תרבותה, מאשימים בצדק את ארצות-הברית בהוותם. בעשור וחצי הראשון של המאה ה-21 הצליחו האמריקנים להרוס בשיטתיות כל משטר יציב במזרח התיכון באסטרטגיה מוזרה וברעיונות בלתי-אפשריים. תוצאתם - מהומה אדירה, שמפרה את המאזן העדין, שהושג בקושי בסוף המאה העשרים.
ואל תגידו לי, שזו אינה מדיניות מכוונת של מי שמימנו את ריצת אובמה לנשיאות.
ד. לא כולנו פליטים
במסגרת המנהג החביב להכות על חזה האחר, יש הטוענים, כי אנחנו צריכים לפתוח את שערי הארץ לפליטים ולמהגרי עבודה - בעברית מדוברת ומדויקת, מסתננים - הרוצים ליהנות מהשפע שיצרנו כאן. אחת הססמאות הנפוצות בדמגוגיה זו, "כולנו פליטים ובני פליטים". איני פליט, אלא בן הארץ הזה, שאבותיו גורשו ממנה בכוח הזרוע. סבי ואבותיו חלמו לשוב לכאן, והתפללו ללא הרף בכל מקומות גלותם לשיבה ארצה. "תקע בשופר גדול לחרותנו, ושא נס לקבץ גלויותינו, וקבצנו יחד מארבע כנפות הארץ...". כך אמרו יחד עם מיליוני יהודים שלוש פעמים ביום מאות שנים בברכה העשירית של תפילת עמידה.
אבי ואחיו הגשימו את חלומם, לפני יותר משמונים שנה - הרבה לפני ששארית המשפחה הפכה לפליטים, ורובה עלה ארצה, אחרי מלחמת הקוממיות.
הם עלו ארצה, ולא היגרו אליה. בעברית יהודי, שמגיע ארצה, עולה; ומי שעוזבה - יורד. יש במעבר יהודים לארץ-ישראל עלייה רוחנית, והדבר נטוע בנאמר בתורה: "...וכל הארץ באו מצריימה לשבור אל יוסף כי חזק הרעב בכל הארץ" (בראשית מ"א, נ"ז). והמקרא ממשיך: "... ויאמר יעקב לבניו ... הנה שמעתי, כי יש שבר במצרים. רדו שמה ושברו לנו משם ונחיה ולא נמות. ויירדו אחי-יוסף עשרה לשבור בר במצרים ..." (בראשית מ"ב, א'-ג').
מעניין, שדווקא מי שרוצים להסיר ממדינת ישראל את הגלימה היהודית, ולהופכה למדינת כל-תושביה, מחקו ממילוניהם את המונח "עלייה".
הרבה רוצי-טוב ועוד יותר חורשי-רע מקרבנו רוצים לפתוח את שערי הארץ לרווחה בפני הפליטים. אחרי מלחמת הקוממיות, הרשה דוד בן-גוריון לאלפי ערבים לשוב ארצה; ומנחם בגין קלט בארץ כמה מאות פליטים מוויטנאם. אלו היו מחוות סמליות, שאסור בתכלית לחזור עליהן כעת - פן נוצף במסתננים.
זו ארצנו, ואיננו מתכוונים לחלוק אותה עם אחרים - גם אם זה נשמע רע באוזניים הרגישות של יפי-הנפש.

תאריך:  20/09/2015   |   עודכן:  20/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הברון מינכהאוזן
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אביתר -
אבנר צפוני  |  20/09/15 14:25
 
- עוד שמאלן יפה נפש,"אידיוט
בני בנקר  |  20/09/15 15:08
 
- "אפנר", תנוח קצת...
מגיב ותיק  |  20/09/15 15:27
2
ההצתה הראשונה בדומא
שוחר-שלום  |  20/09/15 15:21
 
- עם לוגיקה כמו זו שלך, יכולת
רותיא  |  20/09/15 16:29
 
- רותיא,
שוחר-שלום  |  20/09/15 17:15
 
- אני משקיף על ישראל מהגהינום
ברוך גולדשטיין  |  20/09/15 19:05
 
- ומה עם ההצתות שהיו לפני ???? ל"ת
ישראלי מן השורה  |  21/09/15 17:24
3
ישנם כמה מגיבים שמאלניים
למתנגדים לבן-צדף  |  21/09/15 12:25
 
- נסה לענות
עניינית  |  21/09/15 13:12
 
- כל דלי המוח המזדהים עם שאלותיו
תגובה לתגובה  |  21/09/15 14:54
 
- להלן תגובה עניינית- חלק א
מפוקח  |  21/09/15 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
יובל ברנדשטטר
מדינת ישראל כמדינת לאום נולדה לתוך מציאות שבה תרבות הסביבה היא מטבעה אוניברסלית, חסרת גבולות, שוללת גבולות, ותובעת לעצמה את הזכות והחובה להסיג כל גבול שמוצב לפניה
עופר וולפסון
שרי הכלכלה והפנים הגרמנים אומרים כי מדינות שאינן חולקות את "הערכים האירופיים" של אמפתיה וסולידריות לא יכולות לסמוך על קבלת כספים מגוש האירו
שמעון שטיין
בעקבות הגלים של מבקשי המקלט נקלע האיחוד האירופי למשבר זהות עמוק    היעדר סולידריות ונכונות לשאת בנטל מבליט את חילוקי הדעות העמוקים בין חברות האיחוד, הנובעים משונות תרבותית, פוליטית, כלכלית והיסטורית ביניהן, שעליה הן מתקשות להתגבר בשעת משבר
עמי דור-און
אם לא תיבלם נדידת פליטי המלחמות במזרח התיכון לאירופה - תהפוך אירופה לאחרת, אירופה שההיסטוריה לא ידעה כמותה: אירופה האיסלאמית
עופר וולפסון
חלק ממבקשי המקלט מתגוררים במחנה במשך כמה חודשים, לאחר שלממשלה הגרמנית אזלו מקומות השיכון עבור הזרם הבלתי נגמר של פליטים    נציגת המועצה המקומית: "חוסר רגישות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il