X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הם רק חיל החלוץ הראשון בפלישה המוסלמית לאירופה שמקורה העמוק הוא בכישלון ההיסטורי של העולם הערבי לבנות לעצמו חברה מודרנית ככל שהבעיות של אירופה יחריפו, כך לדעתי היא תפנה, פרדוקסלית, נגד ישראל
▪  ▪  ▪
תופעה היסטורית מעניינת [צילום: AP/Kerstin Joensson]

את השבועיים האחרונים עשיתי באירופה. נשטפתי, 24 שעות ביממה, בדיווחים על "הפליטים" מסוריה, בנאומים, בפרשנויות, בסיפורים, בכללם בכלי התקשורת המקומיים. אין ספק שזאת הבעיה מספר אחת של ה"איחוד האירופי". על קצה המזלג, כמה הבחנות בנושא.
ראשית, התקשורת מתמקדת בדרך הטבע בילדים הבוכים ובאימהות הסובלות, אך ברור כי הרוב המכריע של "הפליטים" הם צעירים. זה "כוח עבודה" שיותר לא יעבוד בסוריה ופירושו של דבר שלא משנה מה יהיה גורל הטריטוריה הקרויה סוריה, ההון האנושי שלה ספג מהלומה איומה ומהבחינה הזאת (בצד הממד הפוליטי והאסטרטגי), סוריה למעשה נמחקת מהמפה.
עבור אירופה "הזקנה" זהו כוח עבודה טרי, אך הוא זר, מוסלמי ואולי החשוב מכל: זהו רק חיל החלוץ המזרח תיכוני שיבוא בגלים לאירופה. הצעירים שבאים עכשיו אומרים במפורש, שכעבור זמן קצר הם יביאו אליהם לאירופה את משפחותיהם ולאחריהם יבואו צעירים נוספים. כמובן שזאת התוצאה המיידית של "האביב הערבי", אך למעשה מדובר בתהליך היסטורי עמוק יותר: הכישלון המהדהד של העולם הערבי לבנות את עצמו, לאחר השחרור מהשלטון הקולוניאליסטי, כחברה מודרנית, משגשגת, דמוקרטית ובעלת זהות משלה. רק חברה אחת הצליחה בזאת במזרח התיכון והיא החברה של העם היהודי במדינת ישראל.
שנית, האם התהליך הזה של "הפלישה המוסלמית" לאירופה, הוא בלתי נמנע ואירופה איחרה את הרכבת? הדעות חלוקות. שרת החוץ של "האיחוד האירופי" בכלל חושבת, ש"קליטת המהגרים היא השקעה טובה בביטחון אירופה" (!?). מה שברור הוא שלפתע מופיעות גדרות ומוקמות חומות באירופה, ומופרים הסכמי גבולות חופשיים.
בימים אלו "האיחוד האירופי" מנסה להטיל מכסות קליטה על המדינות החברות באיחוד לגבי 120 אלף פליטים. (כמובן בלי לשאול את המהגרים באיזו ארץ הם רוצים להיקלט, וכמעט כולם רוצים את גרמניה). מה יהיה לגבי 120 אלף נוספים שיבואו, ובתוכם אנשי טרור? ומה לגבי אולי מיליונים נוספים בשנים הבאות? תופעה היסטורית מעניינת.
הונגריה היא השער לאירופה המרכזית ודרכה מגיעה "הפלישה" הנוכחית. היא זאת שנועלת את גבולותיה בגדרות. לפני 500 שנים האימפריה העות'מאנית, בשיא כוחה, הביסה את הצבא ההונגרי החזק, כבשה את הונגריה למשך כ-150 שנים, ומשם היוותה את האיום המפחיד על מרכז אירופה הנוצרית.
שלישית, לפי הגיון השכל הישר, אירופה הייתה צריכה להניח עכשיו לנושא הישראלי-פלשתיני שאין בו "תרומה לביטחון אירופה", ולא צפויה בגינו להתחיל תנועת הגירה פלשתינית מוסלמית לאירופה. אבל, להערכתי, ככל שהבעיות האירופיות הפנימיות יחריפו, ככה יפעלו האירופים ביתר מרץ בנושא הישראלי-פלשתיני, ובכל מה שנוגע לפעולות החרמה נגד ישראל.
למה? כי זה לא פוגע בהם, זה הכי קל ותמיד היו היהודים קורבן לאסונות ומצבים קשים באירופה. לא רק זאת. אני צופה שהאירופים יתחילו ביוזמות מדיניות שונות על-מנת למצוא כביכול פתרון שורשי לבעיית הפליטים מסוריה. איך? על-ידי הגעה להסדר מדיני לפיו הרוצח, בשאר אסד, ישאר בשלטון. רעיון עיוועים, שאין לו סיכוי.
ורביעית, רעיון עיוועים הוא לקרוא לקליטת פליטים סורים בישראל. ממש מסיפורי חכמי חלם איך להכניס ראש יהודי בריא במיטה סורית חולה. ובכלל, טרם ראיתי פליטים מתדפקים בתחינה נואשת על שערי המדינה.

תאריך:  21/09/2015   |   עודכן:  21/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הפליטים מסוריה הם צעירים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צעירים זה שם קוד בתקשורת
אהרון שחר  |  21/09/15 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
ציפורה בראבי
כבר יש לנו את פליטי הפלשתינים בעזה ובאיו"ש, יש לנו האפריקנים מדרום ובמרכז והנה גם מצפון נפתחה הרעה: פליטים סוריים    דילמת חיים    של מי?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מינכהאוזן, לא מבדח, מכוּון ובן הארץ    כתיבה וחתימה טובה
יובל ברנדשטטר
מדינת ישראל כמדינת לאום נולדה לתוך מציאות שבה תרבות הסביבה היא מטבעה אוניברסלית, חסרת גבולות, שוללת גבולות, ותובעת לעצמה את הזכות והחובה להסיג כל גבול שמוצב לפניה
עופר וולפסון
שרי הכלכלה והפנים הגרמנים אומרים כי מדינות שאינן חולקות את "הערכים האירופיים" של אמפתיה וסולידריות לא יכולות לסמוך על קבלת כספים מגוש האירו
שמעון שטיין
בעקבות הגלים של מבקשי המקלט נקלע האיחוד האירופי למשבר זהות עמוק    היעדר סולידריות ונכונות לשאת בנטל מבליט את חילוקי הדעות העמוקים בין חברות האיחוד, הנובעים משונות תרבותית, פוליטית, כלכלית והיסטורית ביניהן, שעליה הן מתקשות להתגבר בשעת משבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il