X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יאיר לפיד נואם בבר-אילן. מזמין אורחים שיחסלו את המדינה [צילום: פלאש 90]
האושפיזין
כאשר אנו מזמינים את האושפיזין לבוא לסוכה, אנו מקווים כי כל אחד מהם יעניק לנו תשורה ממנה נלמד ונתחזק. אברהם יעניק לנו את מידת החסד, יצחק את הגבורה, אהרון את רדיפת השלום, דוד המלך את המלכות, משה את הנאמנות הגמורה, ונשאלת השאלה מה מבקש לפיד לקבל מהכנסת ה"פליטים" לתוככי ארץ ישראל?
לפיד מקים סוכה
אם לפיד מקים סוכה, חבל שאיננו מסתפק בשבעת האושפיזין הקבועים והאהובים, והוא מזמין אורחים שיחסלו את מדינת ישראל. וכל כך למה? כי הוא רוצה את היוזמה הסעודית שהיא לא רק שיבה לגבולות 67, נסיגה מלאה מרמת הגולן, מיהודה ושומרון והקמת מדינה פלשתינית עצמאית, לא רק מסירת כל קודשי ישראל למוסלמים, אלא חיסולה של מדינת היהודים אשר תהפוך למיעוט קטן.

אל הסוכה שאנו מקימים מוזמנים בדרך כלל בני משפחה וידידים, וכמובן שבעת האושפיזין. המנהג מקורו בזוהר הקדוש, ובכל יום מזמינים רועה אחר: אברהם, יצחק, יעקב, אהרון, משה, יוסף ודוד. אברהם אבינו לימדנו מה טיבה של הכנסת אורחים. כאשר הקב"ה משוחח עימו ובדיוק מגיעים אורחים, מבקש אברהם שהקב"ה ימתין קמעה, כי הוא חייב להזמין את האורחים ואז ישוב לשיחתו, ממעשה זה אמרו חז"ל ש"גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה".
השבוע כאשר נשא יאיר לפיד את נאום בר-אילן שלו, הבנתי מנאומו כי הוא ישמח אם יכסו את עין הארץ אושפיזין רבים, לא בסוכתו הפרטית, כי אם בסוכת כולנו, והרבים הללו מונים כארבעה-חמישה מיליונים, והם כלל וכלל לא אורחים שהיית מבקש מהם כי יטו ללון בסוכתך.
אם לפיד מקים סוכה, חבל שאיננו מסתפק בשבעת האושפיזין הקבועים והאהובים, והוא מזמין אורחים שיחסלו את מדינת ישראל. וכל כך למה? כי הוא רוצה את היוזמה הסעודית שהיא לא רק שיבה לגבולות 67, נסיגה מלאה מרמת הגולן, מיהודה ושומרון והקמת מדינה פלשתינית עצמאית, לא רק מסירת כל קודשי ישראל למוסלמים, אלא חיסולה של מדינת היהודים אשר תהפוך למיעוט קטן. החלטת 194 של מועצת הביטחון אומרת, כי כל אלה שהיו פליטים לפני תש"ח, כשנתיים קודם לכן, חובה להשיבם אם הם רוצים לשוב אל מקום מגוריהם הקודם, במועד המוקדם ביותר האפשרי. היום כמובן הם אינם פליטים, אבל בחוכמה רקחו להם מן צבת שכזה למדינת היהודים - גבולות אושוויץ מחד-גיסא, והכנסת 4-5 מיליון ערבים מאידך.
אדון לפיד רוצה להיות ראש ממשלה. לפיכך התייצב לשאת את הנאום בבר-אילן, כפי שעשה בנימין נתניהו עם הנאום האומלל שלו. יאיר לפיד מכריז על עצמו כ"מרכז", אבל הוא איש שמאל שמבקש לשטות בציבור. האם ראיית הנולד שלו מרחיקת לכת כפי שהייתה לפני הבחירות, אז הכריז כי "בבחירות הבאות, יהא אשר יהא, נתניהו לא ירכיב את הממשלה"?
כאשר אנו מזמינים את האושפיזין לבוא לסוכה, אנו מקווים כי כל אחד מהם יעניק לנו תשורה ממנה נלמד ונתחזק. אברהם יעניק לנו את מידת החסד, יצחק את הגבורה, אהרון את רדיפת השלום, דוד המלך את המלכות, משה את הנאמנות הגמורה, ונשאלת השאלה מה מבקש לפיד לקבל מהכנסת ה"פליטים" לתוככי ארץ ישראל? להשיבם למקומותיהם?.
אולי איננו יודע, אבל קיים אתר בשם 'הזיכרון הפלשתיני' ובו אוצר בלום. בערך safad למשל, ישנם צילומים מראשית המאה ועד ימינו. אין שם מילה על הפוגרום של יהודי צפת, אבל יש תיעוד מפורט של כל בית ומבנה שהיה שייך פעם לערבים. כשהכותרת מציינת "נשדד" או "נגנב". האתר מתעד כל פינה בארץ, כפרים, שכונות, מבנים, הם לא שכחו ולו עץ אחד.
יפו שלהם איננה רק יפו של השוק והשעון, אלא כל תל אביב. הם תיעדו את השם הערבי, השם הישראלי, מועד הכיבוש, האוכלוסייה שהייתה לפני 1948 והאוכלוסייה היום.
הרצליה היא - אבו קישק, ומצוין כי יש בה כמעט 18,000 חלקות אדמה השייכות לערבים מול כ-900 השייכות ליהודים. פתח תקוה שייכת לדעתם ליפו, רמת גן יושבת על אדמת ג'ארישה, וכך כפר שמריהו, רשפון גבעתיים ואוניברסיטת ת"א היא הכפר שייך מוניס.
התיעוד מעורר התפעלות. עבודה תעמולתית במסווה של ה"סיפור הנכון". ובהחלט עשוי לגרום למי שאיננו "שולט בחומר" רגשי הזדהות עם הנרטיב הפלשתיני. הם חשבו על כל דבר, ומן הסתם קבלו סיוע מישראלים "שוחרי שלום" שסיפקו להם תמונות ותצלומים לרוב.
אז כעת אדון לפיד, מה אתה רוצה בדיוק לעשות עם היוזמה הסעודית? לתת להם את ביתך? את סוכתך? מצידי זה בסדר. אבל עשה טובה, אל תשלח אותם גם לסוכה שלי.

תאריך:  27/09/2015   |   עודכן:  29/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האושפיזין
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
האם התבלעה דעתו
שרון שרונה  |  27/09/15 14:10
2
לפיד ואובמה -התרמית של המאה
asdrr  |  27/09/15 15:11
3
יאיר לפיד ומפלגתו לא ישרדו בכנ
ציון מציון  |  27/09/15 16:30
4
מאמר חד ושנון
משה אהרונוביץ  |  27/09/15 18:05
5
גאוני!! ל"ת
יהודית ב  |  27/09/15 19:22
6
הזהרו "ממוכרי הלוקשים" הללו
פן יבולע לכולנו  |  28/09/15 11:51
 
- תגובה הולמת. ל"ת
נוניק.  |  29/09/15 14:24
7
ברחוב אנו פוגשים אנשים
מי הם הטפשים?  |  29/09/15 05:57
 
- גם ילדי. ל"ת
לצערי  |  29/09/15 14:54
8
אני חושב שבגלל ה"יחוס" הוא
משה משולם  |  29/09/15 09:50
9
יש אושפיז נוסף מאיר שיטרית,
אוי לבושה  |  29/09/15 16:19
10
חסרי בינה הצביעו לו.
שאול ארגוב  |  29/09/15 22:13
 
- מצביעים נבערים הצביעו גם:בוז'י
וציפיטפוט וזהבה  |  1/10/15 10:15
 
- כל הדברים שנכתבו בתגובה זו
נכון נכון נכון   |  1/10/15 11:34
11
חדירת פליטים = סכנה לישראל!!!! ל"ת
דוד ביטון  |  30/09/15 23:01
12
לפיד וכל הגמדים שלו
לירז אמסלם  |  1/10/15 13:12
13
רדף לאמריקה אחרי נתניהו
מצעד הלפידים  |  3/10/15 22:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל רוזן
השמאל הישראלי, וחלקים מהמרכז, לא רואים חשיבות בהר-הבית, בריבונות ישראל בו ובאפשור עלייה יהודית ותפילה במרומיו    הם מקבלים, בגלוי או בסתר ליבם, את המתווה ההיסטורי של משה דיין: הכותל ליהודים והר-הבית למוסלמים
יוני בן-מנחם
ההתפרעויות בהר-הבית נמשכות והן מסכנות את יחסי ישראל-ירדן ופוגעות בתדמיתה של ישראל בעולם. אחד האתגרים החשובים של המפכ"ל החדש יהיה להחזיר את השקט למקום שהפך למוקד אלימות והסתה שעלול להבעיר את המזרח התיכון
דרור אידר
המאמר של יאיר לפיד בעיתונות האיסלנדית שכח את כלל היסוד בצדקת הדרך הישראלית: זכויות היהודים על הארץ המוחרמת הזו    זה חייב להיות הבסיס גם - ואולי בעיקר - למי שמעוניין בחלוקת הארץ
איציק וולף
ארבעה פלשתינים בני 16 עד 19 מצור באהר נעצרו על-ידי משטרת ירושלים והשב"כ    בחרו באופן מכוון בליל ראש השנה כמועד הפיגוע    חקירתם נמשכת גם כעת בשירות הביטחון הכללי
יוני בן-מנחם
גורמים שונים מפעילים לחצים על יו"ר הרש"פ שלא "לשבור את הכלים" בנאומו באו"ם בסוף החודש. במקביל יש צניחה חדה בפופולריות שלו בשטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il