X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לצערי בשנים האחרונות נוצר רושם שהמפכ"ל המכהן לא רצוי, ולכן צריך למנות מפכ"ל חדש. דווקא השר האחרון, יצחק אהרונוביץ, בניגוד לאחרים פעל הרבה לתוספת תקציב וכוח אדם. הוא השתדל לעשות רבות לביטחונם של השוטרים עצמם ולביטחון הציבור כולו. זאת בניגוד לשרים אחרים שהעדיפו להיות נציגי הממשלה במשטרה
▪  ▪  ▪
רוני אלשיך. בהצלחה בתפקיד החדש [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

רבנים בכירים ואישי ציבור מהציונות הדתית בירכו על מינויו הצפוי של רוני אלשיך לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "בתפקיד זה הוא יזדקק להרבה תפילות", נאמר. תודו שזה לא ממש מעודד.
מי שזוכר את שר הפנים הראשון של ישראל, ודאי קרא לא פעם על הסוגיה שדוברה בנוגע לדילמת שר המשטרה. השר יצחק גרינבוים, היה אמור להתמנות גם כשר המשטרה אך סרב בכל תוקף בטענה שהמשטרה מזכירה לו בכל פעם את ההתנהלות בגולה, שם המשטרה הייתה הגוף הכי עוין כלפי היהודים, ולכן ביקש בנימוס שלא לעסוק בסוגיה זאת יותר.
מאותו הרגע המשטרה הוגלתה לממשלות ישראל לדורותיהן. בהתחלה השרים שהגיעו לוועדות היו רק נציגי עדות, לאחר מכן שרים רבים ראו בה קרקע פורייה לצמוח ולהתפתח. רק מעטים מהם באמת באו, רצו, וחלמו להצליח מול הבמלחמה בפשע.
זאת נוסחה פשוטה ואנליטית, המשטרה פועלת בכפוף לפקודות המשטרה ולא מקבלת פקודות מהממשלה. פעולותיה הן פועל יוצא של הוראות וחוקים של השרים. כתוצאה מכך לשר עצמו יש מעט מאוד סמכויות: אחריות לתקציב, גיבוי למשטרה (את זה צריך בכמויות) בתחום הציבורי, וכמובן מינוי המפכ"ל.
גם כשמדובר במינוי מפכ"ל, זה לא דבר של מה בכך. מינוי מפכ"ל דינו כמינוי רמטכ"ל. המשטרה הינה גוף היררכי, שמתנהל במסגרת פקודות ומי שעומד בראש יש לו אחריות והשפעה כבדת משקל על דרך תפקודם של לובשי הכחולים בשטח, ועל כל סדרי העדיפויות במשטרה. התקציב שקובעת הממשלה למשטרה מכתיב את היקף הלחימה בפשיעה. למלחמה בפשיעה הפשוטה צריך הרבה יותר שוטרים, על-מנת לבלום פריצות, אלימות במועדונים, עברייני תנועה, לא מספיק צעדים ארגוניים.
לצערי, דימוי נמוך מביא לגיוס נמוך. גיוס נמוך מביא לתוצאות נמוכות במלחמה ובפשיעה. כעת תפקידו של ארדן ליצור אווירה חיובית סביב המשטרה והמפכ"ל החדש. אם לא ניתן 100 אחוז תמיכה ציבורית במשטרה, לא נקבל הצלחה מבצעית.
לצערי זה מה שקרה בשנים האחרונות. נוצר רושם שהמפכ"ל המכהן לא רצוי, ולכן צריך למנות מפכ"ל חדש. דווקא השר האחרון, יצחק אהרונוביץ, בניגוד לשרים אחרים פעל רבות לתוספת תקציב וכוח אדם. הוא השתדל לעשות הרבה לביטחונם של השוטרים עצמם, ולביטחון הציבור כולו, וזאת בניגוד לשרים אחרים שהעדיפו להיות נציגי הממשלה במשטרה.
לסיכום, נקווה שלא יהיו היום שני מפקדים מפכ"ל ומפכ"ל עליון. למשטרה יש תוספת מפכ"ל ובממשלה חסר שר לביטחון פנים.
רוני אלשיך היקר, מחכה לך דרך ארוכה. נקודת זכות כבר יש לך. אנחנו בטוחים שאתה לא תעזוב לברלין בגלל עליית המילקי והקוטג'!.

תאריך:  04/10/2015   |   עודכן:  04/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ובאה מפכ"ל לציון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה חוסר הבנה במאמר אחד??
יודעי דבר  |  5/10/15 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
קצינים בכירים במשטרה עלולים להפר פקודות של רוני אלשיך ואף לשקר לו כדי להכשיל אותו. יש לפחות שתי דרכים בהן המפכ"ל המיועד יכול לטפל מראש בסכנה הזאת
פנחס (פיני) פישלר
תלמד גל הירש, תלמד. הומור לשבת
איתמר לוין
כמה מחשבות לקראת סבב המינויים בצמרת המשטרה, בחירת היועץ המשפטי לממשלה, מינוי נציב השב"ס, איוש משרת הממונה על ההגבלים העסקיים והחלפתו הצפויה של מאמן נבחרת הכדורגל. וגם מבט עקרוני על מקומו של בג"ץ בתהליכים אלו
אריה אבנרי
ארדן רצה לנכס לעצמו את המינוי המוצלח, של רוני אלשיך אך הדלפה מוקדמת של המינוי המפתיע ל-News1 טרפה את קלפיו, והוא נותר רק עם רבע תאוותו בידו    מתחת לרדאר של וינשטיין מונה הפצ"ר לשעבר תת-אלוף (במיל'.) אביחי מנדלבליט, לתפקיד מזכיר הממשלה חרף מעורבותו בפרשת הרפז. למרבה האירוניה מנדלבליט רוצה לרשת את וינשטיין בתפקיד היועץ    מי שגם יצא לא טוב מפרשת מינוי המפכ"ל החדש הוא ארנון מוזס שפעל נמרצות למינוי מפכ"ל שלא יעניק הנחות למשפחת נתניהו
לילך ויסמן
הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל הודיעה על המלצתה לשר ארדן ולראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il