X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומר שופט (בדימ.) לאור התפטרותו של מנהל בתי המשפט, השופט בועז אוקון, על-רקע המתיחות בינו ובין הנשיאה המיועדת של בית המשפט העליון אוקון עצמו, נוטה שלא לקבל את תפקיד מנכ"ל משרד המשפטים
▪  ▪  ▪

התבטאות נדירה של שופט (בדימ.) נגד הנשיאה המיועדת של בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש. ההתבטאות באה בעקבות ההתפתחויות של הימים האחרונים ובהםן ההתפטרות המתוקשרת של מנהל בתי המשפט, השופט בועז אוקון, זאת עקב המתח הגלוי שבינו ובין ביניש בסוגית מינוי הפרופ' נילי כהן לבית המשפט העליון, מינוי שביניש מתנגדת לו בצורה נחרצת.
"שלטון הפחד של ביניש מתחיל, שוב נראה, כמו בימים הטובים של ביניש בפרקליטות - תככים שקרים ומזימות", אומר השופט שמוסיף, כי "ההתנהלות של ביניש גורמת להתגעגע לנשיא ברק עוד לפני שפרש".
כזכור, לפני כשבועיים פנתה ביניש לשר המשפטים, רמון בדרישה להעביר את אוקון מתפקידו וזאת בשל היחסים העכורים ביניהם והעובדה שהשניים לא יוכלו לתפקד יחד. רמון דחה את הבקשה החריגה של ביניש, אולם, אוקון עצמו הבין את הרמז שבעצם הבקשה של ביניש והודיע השבוע במפתיע על התפטרותו מהתפקיד.
הסכסוך רווי היצרים שבין ביניש ואוקון פרץ לאחר שזה האחרון, הידוע כ'בן יקיר' של נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, העז להפעיל בסבב המינויים הקודם לבית המשפט העליון, לובי פעיל למען מינויה של פרופ' נילי כהן, מינוי ששוב עומד כעת על הפרק למורת רוחה של הנשיאה המיועדת, דורית ביניש.
ביניש התנגדה ועודה מתנגדת בכל תוקף למינויה של כהן, בתואנה רשמית לפיה כביכול תחום מומחיותה של כהן - דיני חוזים, הינו תחום צר שאינו מצדיק מועמדות לכהונה הנכספת, בעוד שלמעשה בין השתיים קיימת יריבות על בסיס אישי. מאידך אוקון, אשר מיודד עם כהן ואף היה בעבר מתרגל בקורסים שהעבירה באוניברסיטת ת"א, ניסה בשליחות מכר נוסף של השניים פרופ' דניאל פרידמן לעשות נפשות למען מינויה של כהן, ניסיון שטורפד בסבב הקודם על-ידי ביניש, שהאשימה לבסוף את אוקון בכך שכביכול הדליף לתקשורת את המחלוקת בין השופטים סביב מינויה של כהן.
שר המשפטים, חיים רמון, נוקט מאז מינויו בטקטיקה מעניינת מול ביניש. מחד, הודיע רמון כי יפעל לביטול שיטת ה"סניוריטי" - מינוי נשיא בית המשפט העליון לפי הקריטריון של ותק, שיטה המנוגדת לחוק - הקובע מפורשות כי הנשיא צריך להבחר על-ידי הוועדה לבחירת שופטים. מאידך, רמון נמנע לפי שעה, הן באופן פומבי והן בשיחות אישיות, מלהצהיר על נכונות לבחון מועמד אחר זולת ביניש לתפקיד הנשיא הבא של בית המשפט העליון, לאחר פרישת הנשיא ברק בחודש ספטמבר הקרוב.
באמצעות טקטיקה זו, מצליח רמון 'ללכת עם ולהרגיש בלי', כמאמר הפרסומת. רמון אינו מעוניין לשבור את הכלים ולשרוף את הגשרים בינו ובין ביניש, אך עם זאת, כדרכו, מעוניין רמון לשמור על עצמאות ובניגוד לשרי משפטים אחרים בעבר דוגמת טומי לפיד, הוא אינו סבור כי עליו להתיעץ עם ביניש באשר למינויים הצפויים בבית המשפט העליון.
בינתיים, בימים האחרונים פורסם כי רמון, הידוע בקרבתו לאוקון, צפוי להציע למנהל בתי המשפט הפורש את תפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, בו כיהן עד לאחרונה אהרון אברמוביץ' שעזב עם שרת המשפטים היוצאת, ציפי לבני, למשרד החוץ. גורמים המקורבים לאוקון אומרים ל- Nfc, כי הוא נוטה שלא לקבל את הצעת שר המשפטים על-אף היחסים הקרובים ביניהם.

תאריך:  25/07/2006   |   עודכן:  25/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כאשר מדובר בשחרור ממתח, צחוק הוא בדיוק מה שהרופא צריך לרשום, ויש לכך כמה סיבות
איריס פרחי
המזוודה איחרה ועוה"ד המפורסם סייר בבית משפט העליון בנעלי התעמלות
איריס פרחי
תביעה: מנגנון המיטה שבק חיים. החנות: המנגנון נשבר עקב שימוש לא נכון במיטה
איריס פרחי
פנסיונרית יצאה לשייט בספינה מלכותית וחזרה הביתה עם כאבי ראש
איריס פרחי
תביעה נגד אגד: מודיעין אגד טעה, האוטובוס לאילת יצא מוקדם יותר, ושתי נוסעות התבשלו שעות בשמש    אגד: שילמנו 600 שקל למונית והצענו 400 שקל פיצוי בגין עוגמת נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il