X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן חוששת כי רוסיה סיכמה בחשאי עם ארה"ב לסלק בהדרגה את בן בריתה הנאמן הנשיא בשאר אסד מהשלטון. אירן מודאגת מהתיאום האווירי של רוסיה עם ישראל והיא תפעל לטרפד כל הסדר בסוריה שיפגע באינטרסים שלה
▪  ▪  ▪
ולדימיר פוטין עם הנשיא בשאר אסד [צילום: Alexei Druzhinin, RIA-Novosti, Kremlin Pool via AP]

למרות המעורבות הצבאית הרוסית בסוריה אין עד כה שינוי במאזן הכוחות לטובתו של הנשיא הסורי בשאר אסד ובכמה חזיתות בקרבות אף נרשמה נסיגה של הכוחות הסורים.
יותר מ-1,600 גיחות הפצצה של מטוסי חיל-האוויר הרוסי על מעוזי המורדים, שבהם נהרגו 1,400 בני אדם, לא הביאו לתפנית כלשהי במצב, רוסיה מודאגת מאוד מהמצב והיא האיצה באחרונה את המגעים המדיניים למציאת פתרון פוליטי של המשבר בסוריה, בין היתר היא יזמה את המפגש בווינה בשבוע שעבר בנסיון להתקדם.
סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב הודיע ב-3 בנובמבר כי נציגים של ממשלת סוריה ונציגים מהאופוזיציה הסורית הוזמנו למוסקבה בשבוע הבא בניסיון למצוא פתרון למשבר בסוריה.
המפגש בשבוע שעבר בווינה נכשל ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי הודיע: "הסכמנו עם רוסיה ואירן שלא להסכים על גורלו של בשאר אסד".
אירן הוזמנה למפגש בוינה למרות שהיא צד ישיר בסכסוך בסוריה ונציגים של "משמרות המהפכה" האירניים משתתפים בקרבות, רוסיה לחצה על ארה"ב להסכים לכך בניסיון ליצור מפנה חיובי בשיחות.
אולם מפקד משמרות המהפכה האירניים, הגנרל מחמד עלי ג'עפרי חשף ב-3 בנובמבר את חילוקי הדעות בין רוסיה לאירן בכל הקשור לגורלו של בשאר אסד, בן בריתן.
בהרצאה שנשא באוניברסיטת טהרן התייחס ג'עפרי לרוסיה ואמר: "(רוסיה) מגישה סיוע על בסיס אינטרסים משותפים אך אין זה ברור שעמדות רוסיה עולות בקנה אחד עם עמדת אירן בכל הקשור לנשיא בשאר אסד, אירן איננה רואה תחליף לנשיא אסד והיא התייחסת אליו כקו אדום שאסור לחצות אותו".
בניגוד לעמדה הזו הודיע משרד החוץ הרוסי כי "הישארותו של בשאר אסד בשלטון לא נחשבת לעניין עקרוני בכל הקשור למוסקבה".
דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זאחרובה, אמרה בראיון רדיו ברוסיה ב-3 בנובמבר כי "גורלו של בשאר אסד צריך להיקבע על-ידי העם הסורי, אנחנו לא קובעים אם אסד צריך להישאר או ללכת".
העמדה הרוסית המנוגדת לעמדה האירנית יוצרת תקוות אצל סעודיה ואולי גם בקרב פלגי האופוזיציה הסורית לתחילת שינוי שיביא בסופו של דבר לסילוקו של בשאר אסד.
נראה כי המחלוקת בין רוסיה לאירן על גורלו של בשאר אסד הינה אמיתית, כבר לפני כמה ימים מתח המנהיג העליון של אירן, עלי ח'מינאי, ביקורת על רוסיה ואמר כי "מדינה אחת (רוסיה) איננה יכולה לקבוע את עתידה של סוריה".
כזכור הנשיא בשאר אסד ביקר לפני כשבועיים במפתיע במוסקבה ונועד עם הנשיא ולדימיר פוטין למפגש תמיכה מתוקשר אך נראה כי רוסיה מתחילה להבין את עומק הביצה הסורית ואת ההתנגדות העזה של האופוזיציה הסורית ומדינות ערביות, כמו סעודיה וקטר, להמשך הישארותו של בשאר אסד בשלטון.
רוסיה עדיין תומכת בנשיא בשאר אסד אך אירן חוששת שהיא מתאמת בחשאי עמדות עם ארצות הברית על פתרון שיכלול המשך שמירה על המשטר הסורי ומוסדות המדינה אך הנשיא בשאר אסד יוחלף בדמות אחרת מהעדה העלאווית.
אירן איננה מרוצה מהתיאום הרוסי אמריקני והתיאום של רוסיה עם ישראל בכל הקשור לטיסות במרחב האווירי של סוריה,בניגוד לעמדת אירן, הנשיא פוטין הבהיר באחרונה,תוך שימוש בשמו של בשאר אסד, כי לסוריה אין אינטרס לפתוח חזית נוספת מול ישראל ברמת הגולן.
ההתערבות הצבאית המסיבית של רוסיה בסוריה מדאיגה את טהרן שחוששת לאינטרסים שלה בתוך סוריה, אירן היא בת ברית מסורתית וותיקה של סוריה,היא חוששת לאבד את השפעתה על המשטר הסורי אם יודח הנשיא בשאר אסד.
אירן חוששת שהאינטרס המשותף של רוסיה וארצות הברית לעצור את התפשטות האיסלאם הקיצוני יביא להגברת שיתוף הפעולה שלהן על חשבון האינטרסים שלה בסוריה.
מתנגדיו של המשטר הסורי לא הצליחו עד כה לנצל לטובתם את חילוקי הדעות בין רוסיה לאירן על גורלו של בשאר אסד ולתקוע טריז ביניהן, בינתיים הן שומרות על תיאום וסבב השיחות בוינה הסתיים בשבוע שעבר בתשע נקודות הסכמה בנושא הסורי והמחלוקת עיקרית נותרה גורלו של בשאר אסד.
חילוקי הדעות הרוסים-אירנים נחשפו כעת בגלוי לעולם ולא ברור עדיין כיצד הם ישפיעו על גורלו של בשאר אסד.

תאריך:  05/11/2015   |   עודכן:  05/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת רוסית-אירנית על גורלו של אסד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פוטין מדבר על העם הסורי
הגוי..  |  5/11/15 12:00
2
פוטין מנהיג משכמו ומעלה
מקס פאואר  |  5/11/15 20:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
ד"ר עמרי ניר
שלושה אירועים בולטים בעת האחרונה מסוגלים להשפיע מאוד על מעמדה והחלטותיה של תנועת חיזבאללה בלבנון    בחינת השפעתם האפשרית של אירועים אלו על התנועה
יואב יצחק
המטרה: בסיסים של צבא סוריה ושל החיזבאללה באזור הרי קלמון    התקיפה - במסגרת מדיניות צה"ל למנוע זליגת אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה
עופר וולפסון
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתכנן לפרוס מספר קטן של כוחות מבצעיים מיוחדים בסוריה במטרה לייעץ למורדים המתונים - צעד לו התנגד נחרצות עד כה
אריאל י. לוין
בעוד אנו שקועים בגל הטרור, מתרחשות במדינות הסובבות אותנו התפתחויות בעלות משמעות אסטרטגית ארוכת טווח: מאירן ועד מצרים, מעירק ועד לבנון, מירדן ועד טורקיה
יוני בן-מנחם
ביקורו של אסד במוסקבה מסמל את התמיכה האיתנה של הנשיא פוטין בנשיא הסורי לקראת חידוש המאמצים למציאת הסדר פוליטי בסוריה    רוסיה מנסה להשיג הסכמה של כל הצדדים המעורבים במלחמה בסוריה על תקופת מעבר שבה יישאר אסד על כס השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il