X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
התזמורת הקאמרית של דרזדן [צילום: יח"צ]
תחייתה המחודשת של מוזיקה אבודה
לראשונה מזה שבעה עשורים תשמיע בארץ התזמורת הקאמרית היהודית של דרזדן יצירות מוסיקליות נדירות, שהוחרמו בשעתן על-ידי הנאצים ושנאסרו בהוראתם להשמעה באירופה
[צילום: יח"צ]

יצירות מוסיקליות של מלחינים יהודים, שהוחרמו באירופה על-ידי גרמניה הנאצית, עומדות לזכות בתחייה מחודשת. יהיה זה כאשר הן יושמעו, לראשונה בארץ, על-ידי התזמורת הקאמרית היהודית החדשה של דרזדן, בשני קונצרטים חגיגיים נדירים, שיתקיימו מחר, 10 בנובמבר, במרכז למוזיקה של ירושלים, וב-12 בנובמבר בקונסרבטוריון הישראלי בתל אביב.
במסגרת ביקורה הראשון של תזמורת-דרזדן בישראל תהיה זו הזדמנות נדירה לשוחרי המוזיקה להיחשף לרפרטואר עשיר ומרגש, שמזה שבעה עשורים נשכח ונזנח בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל. כך או אחרת ברור למדי שנגני התזמורת של דרזדן חדורים עמוקות ברוח השליחות שנטלו עליהם להחייאתו המחודשת של עידן שנעלם.
איסור וחרם
תוכנית ההופעות בישראל תכלול בחלקה יצירות שנכתבו על-ידי מלחינים בארצות-הברית, בעיקר אחרי המלחמה. כך, למשל, יושמעו מהמלחין אלכסנדר זמלינסקי שני פרקים מתוך הרביעיה בלה-מז'ור; (1986); מהמלחין מיקלוש רוז'ה תושמע אנדרטה לתזמורת-מיתרים (1950); מהמלחין פליקס מנדלסון יושמע קונצ'רטו ברה- מז'ור לכינור ולתזמורת-מיתרים, עם הסולן סרגיי אוסטרובסקי; ואילו מן המלחין אריך קורנגולד תושמע סרנדה סימפונית בסי-במול מז'ור, אופוס 39 (1948)
ראוי לציין שצירותיו של מנדלסון נאסרו להשמעה אחרי מותו, ואילו זמלינסקי, רוז'ה וקורנגולד הוחרמו בחייהם. רוז'ה וקורנגולד נמלטו לארה"ב והתפרסמו, בין היתר, כמלחיני מוזיקה לסרטים. רוז'ה הלחין את הפסקול לסרט הנודע "בן חור", ואילו קורנגולד זכה פעמיים באוסקר על הלחנת המוזיקה לסרטים "הרפתקאות רובין הוד" ו"אנתוני אדוארדס".
מאגר עצום
התזמורת הקאמרית היהודית של דרזדן הציבה לעצמה כאתגר את ביצוע יצירותיהם של מלחינים יהודים, או בעלי מוצא יהודי, שנאסרו להשמעה בגרמניה הנאצית, אם לאחר מותם ואם בחייהם, כשחלקם אף נרדפו, נאסרו, או נרצחו.
"מצוי מאגר עצום של יצירות ורפרטואר עשיר שבימות הקונצרטים בגרמניה בפרט ובאירופה כולה הזניחו ושכחו בשבעה העשורים האחרונים". כך אומר מייקל הרשל, מנצחה ומנהלה האמנותי של התזמורת. "זהו רפרטואר איכותי, שהתזמורת מתכוונת להחיות ולשמר - רפרטואר הפותח צוהר לפרק נשכח בהיסטוריה של המוזיקה הגרמנית"
הרשל חשף בתוך כך כי לחברי התזמורת היו מספר מפגשים עם מאזינים ניצולי-שואה וכי בכל המפגשים המרגשים הללו התוודו הניצולים, יותר מפעם אחת, כי הם זוכרים היטב את היצירות המוסיקליות שתזמורת-דרזדן מנגנת, וכי לא שיערו בנפשם שיזכו אי-פעם לשמוע אותן שוב.

תאריך:  09/11/2015   |   עודכן:  09/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחייתה המחודשת של מוזיקה אבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל פלורנטין
המרכז למחקר ולמידע מארח את פרופ' חיים רבינוביץ, לשעבר דיקן הפקולטה לחקלאות באוניברסיטה    הצגנו לאורח שאלה אחת: עד כמה מבוססת הסברה כי ירקות אורגניים בריאים יותר?    אנו מודים לפרופ' על אדיבותו ונכונותו לשתף איתנו פעולה, והרי הדברים
חיים נוי
"מה הסיפור שלך, תמר?" - הצגה מוזיקלית מקסימה לילדים עם קריצה למבוגרים - תיאטרון חיפה
ליטל פיינגרץ
השימוש בסוכר או בתחליף לסוכר להמתקת המזון, הוא נושא שנוי במחלוקת    ישנם מחקרים רבים שעסקו בסוגיה    מצד אחד המקטרגים, שבודקים את הקשר בין שימוש בממתיקים להתעוררות מחלת הסרטן ומאידך-גיסא, הממליצים צריכה של תחליף סוכר, במקום סוכר, לאיזון רמות הסוכר אצל חולי סוכרת
שרה אהרונוביץ קרפנוס
"סמוקי קוורץ, אבן מרפא העוזרת להכיר בגבולות היכולת של כל אחד, להתחבר לרצונות האישיים ולא לבזבז אנרגיה על מה שחושבים שמצופה מאיתנו. עוזרת לעשות הפרדה בין הצרכים והרצונות האישיים לבין אלו של אחרים, ולפעול מתוך בחירה שטובה לנו"
צבי מגן, שרה פיינברג, בנדטה ברטי
לרוסיה היה עניין להעתיק את מוקד העימות בינה לבין המערב מאוקראינה למזה"ת ולהסתייע בהשפעתה בסוריה ע"מ להביא להקלה בסנקציות הכלכליות המעיקות, שהושתו עליה בגין מדיניותה באוקראינה, וליצור רקע לפתרון משולב-מקביל לשני הסכסוכים. בהקשר זה צפויה רוסיה להיתקל בקשיים לא מעטים בדרכה לגבש פתרון למשבר בסוריה, הן במישור הצבאי והן במישור המדיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il