X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גל הטרור האחרון של דאעש העניק מרווח נשימה נוסף לנשיא בשאר אסד להישאר על כס השלטון בסוריה. המאמצים למציאת פתרון מדיני בסוריה יידחו עד לגיבוש האסטרטגיה החדשה נגד דאעש
▪  ▪  ▪
דאעש. חמצן נוסף לנשיא הסורי [צילום: Press/Sipa USA/AP]

גל הטרור של ארגון דאעש בשבועות האחרונים עלול לטרפד את המאמצים של המעצמות למציאת פתרון פוליטי למלחמת האזרחים בסוריה ובאופן פרדוכסלי הוא מעניק חמצן נוסף לנשיא הסורי בשאר אסד להישאר על כס השלטון בסוריה.
הפיגועים הגדולים שעשה ארגון דאעש באמצעות הפלת המטוס הרוסי בחצי האי סיני, במתקפת המחבלים המתאבדים בשכונת אלדאחיה בבירות ובמתקפת הטרור המשולבת בפריז הגבירו את המוטיבציה של רוסיה, ארגון חיזבאללה, ממשלת צרפת ומדינות המערב לנקום בארגון ולהגיב בחריפות על המתקפות האלה.
צרפת עדיין מקיימת התייעצויות כיצד להגיב על מתקפת הטרור בפריז, ב-16 בנובמבר תקפו מטוסי קרב צרפתיים מעוזים של דאעש בסוריה וגם נשקלת האפשרות של שליחת כוחות קרקע להילחם נגד דאעש בסוריה אולם המדיניות האמריקנית וגם הרוסית היא להפציץ את מעוזי דאעש מן האוויר ולא להילחם על הקרקע כדי להימנע מאבדות כבדות ושקיעה בביצה הסורית.
בכל מקרה, ועד שיוחלט על דרך התגובה הסופית על גל הטרור האחרון של דאעש, נראה כי פני הדברים הינם דווקא להסלמה בסוריה ולא לרגיעה.
את השפעת גל הטרור האחרון ניתן כבר לראות בהחלטה לקיים סבב נוסף של השיחות בוינה על עתידה של סוריה רק בעוד חודש ימים.
הכינוס הבינלאומי בוינה נועד לפרק את המוקשים הפוליטיים כדי למצוא פתרון מדיני למלחמת האזרחים בסוריה, הוא התחיל בהתכנסות צוות מצומצם של ארבעה שרי החוץ של ארה"ב, רוסיה, טורקיה וסעודיה שהתכנס מדי שבוע, אחר כך הוא הורחב והתכנס מדי שבועיים בהשתתתפות 17 שרי חוץ ממדינות שונות הקשורות למשבר בסוריה ובעקבות גל הטרור האחרון של דאעש הוא נדחה לעוד חודש ימים עד שתגובש האסטרטגיה החדשה נגד דאעש.
אם מדינות המערב ורוסיה יחליטו לשלוח כוחות קרקע להילחם בסוריה או בעירק נגד דאעש סביר להניח שהדבר יסבך עוד יותר את המצב בסוריה ויקשה על מציאת הסדר מדיני שיסיים את מלחמת האזרחים. גורמים אזוריים שונים מעורבים כבר בנעשה בסוריה והדבר מקשה על מציאת פתרון.
הדיונים בכינוס בוינה הביאו, כפי שבא לידי ביטוי בהודעת הסיכום שפורסמה ב-14 בנובמבר, להסכמה על בחירות לנשיאות ולפרלמנט בסוריה בעוד 18 חודשים מבלי להתייחס לשאלת גורלו של הנשיא בשאר אסד.
כמו-כן מתקיים מאמץ רציני להגיע להסכם הפסקת אש בסוריה לתקופה של שישה חודשים והשקת משא-ומתן בין משלחת של המשטר הסורי לבין משלחת של האופוזיציה הסורית, אולם ישנם ויכוחים קשים מי יעמוד בראש משלחת האופוזיציה הסורית ובאיזה אופן ייוצגו ארגוני האופוזיציה בסוריה ובחו"ל.
הנשיא בשאר אסד-אבן הנגף העיקרית?
גורלו של הנשיא בשאר אסד נדון בהרחבה בדיונים בוינה ללא הגעה להכרעה, רוסיה ואירן מתנגדות בתוקף להדחתו של בשאר אסד, אומנם הרוסים הודיעו כי אין מדובר בעניין עקרוני והם מוכנים לשקול גם מועמד אחר לנשיאות מהעדה העלאווית אך העמדה האירנית היא נחושה כי אין תחליף לבשאר אסד כנשיא סוריה.
אולם, כל הדיונים האלה בוינה נעשים ללא נציגים של שני ארגוני הטרור הגדולים ארגון דאעש וארגון ג'בהת אלנוצרה(השלוחה של אל-קאעידה בסוריה) ששולטים על שטחים נרחבים של סוריה, גם אם יגיעו כל המשתתפים בכינוס וינה להסכמות מלאות ולמתווה של הסדר מדיני בסוריה כיצד יוכלו לאכוף אותו על ארגון דאעש?
הדרך היחידה האפשרית היא למגר את דאעש בשדות המערכה בסוריה באמצעות לחימה קרקעית.
ארצות הברית נחושה להמשיך בשיחות בוינה כדי לנסות ולקדם הסדר מדיני בסוריה לאחר מלחמת אזרחים של חמש שנים, למרות שבאותה העת היא גם מעוניינת בכך שרוסיה תסתבך בסוריה ותותש צבאית וכלכלית, היא סבורה שהפתרון הוא מדיני בלבד ולא צבאי.
אולם ארגון דאעש הצליח באמצעות גל הטרור האחרון שלו לסבך את העניינים ולהעמיד את מדינות העולם בפני דילמה קשה לגבי המשך ההתנהלות שלהן לגבי סוריה והאפשרות להגיע להסדר מדיני מוסכם על כל הצדדים.
גל הטרור של דאעש העניק מרווח נשימה נוסף לנשיא סוריה בשאר אסד אשר הזדרז להופיע באמצעי התקשורת כדי להציג שוב את טיעוניו והסבריו למצב, "המדיניות המוטעית של מדינות המערב ובמיוחד צרפת כלפי מה שקורה באזור וההתעלמות מכך שכמה מבנות בריתה תומכות בטרור היא אשר היה לה חלק בהתפשטות הטרור, לכן חשוב לאמץ מדיניות חדשה, לפעול כדי להפסיק את התמיכה הלוגיסטית והמדינית בטרוריסטים בדרך לחיסול הטרור" אמר בשאר אסד ב-14 בנובמבר.
בשאר אסד יכול לנשום לרווחה, גל הטרור של דאעש עשה לו שירות טוב והכניס את העולם ללחץ, האפשרות להסדר מדיני בסוריה שידיח אותו מהשלטון שוב הולכת ומתרחקת והנשיא הסורי מציג את עצמו כלוחם הגדול נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני כשהוא מנסה להאפיל על מעשי הטבח הנוראיים וההרג ההמוני שעשה בבני עמו.

תאריך:  16/11/2015   |   עודכן:  16/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש מטרפד מציאת פתרון למשבר בסוריה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא דאעש, ארהב מטרפדת.
הגוי..  |  17/11/15 14:07
2
לא דאעש, ארהב מטרפדת.
הגוי..  |  17/11/15 16:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עידן יוסף
סאלח עבדסלאם חשוד בארגון הלוגיסטי במתקפה    אחיו השתתף גם הוא במתקפה כמחבל מתאבד    חלק מהמחבלים הם אזרחי צרפת    בבלגיה נעצרו שבעה בחשד למעורבות
שמעון זיו
מדינות העולם הנאור, ובראשן ארה"ב חייבות להפנים כי בלי פעולה נחרצת מתמשכת ונחושה כולל משלוחי חיילים לארצות ניכר, לא ניתן יהיה להתגבר על גל הטרור הזה. ומשהם הריחו את הדם הצרפתי הם לא ירפו עד שירוו דם
אסתר שניאורסון גרי
לו מדינות המערב היו מתייחסות אל "המדינה האיסלאמית" מלכתחילה כאל מדינה ולא כאל ארגון, נלחמות עימו ומשמידות אותו בבחינת לרוצץ את ראש הנחש בתחילתו, הן היו מצליחות לחסוך מעצמן הרבה הרג ודם
מתי דוד
אולי סוף-סוף יבין העולם המערבי הליברלי, המתעלם מלהכיר באשמת האיסלאם הרדיקלי לטרור הגלובלי. אולי העולם המערבי יעריך ויתמוך סוף-סוף בישראל שהפכה למעוז קדמי של העולם החופשי והדמוקרטי, הנילחם בטרור האיסלאמי
רון בריימן
"התקינות הפוליטית" והרצון להימנע מלציין במפורש את מקורו מצניעים את מוצאם של המחבלים ואת עובדת היותם ערבים ומוסלמים. שוב חוזרת השגיאה - גם במקומותינו, כאילו האויב הוא הטרור. הטרור הוא רק אחד מן האמצעים של האויב, החרם והסימון הם אמצעי אחר, אבל האויב הוא ציר הרשע הכולל את עבאס, חמאס, דאעש ומרעיהם
רשימות נוספות
רשמית: "ג'ון הג'יהאדיסט" חוסל  /  עידן יוסף
כיתת יורים של דאעש טבחה 200 ילדים  /  עידן יוסף
הקופסה השחורה מאשרת: פיצוץ במטוס הרוסי  /  עופר וולפסון
הטירוף הזה ייעקר  /  יצחק מאיר
הטרור בצרפת - המחדל של המערב  /  יוני בן-מנחם
סון טסו שוב רלוונטי  /  אריאל י. לוין, איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il