X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההנהגה המצרית חוששת כי דאעש מתכנן עוד מתקפת טרור במדינה מחצי האי סיני או מגבולה עם לוב. החשש המצרי הוא שדאעש יחבל בפרויקטים כלכליים כמו תעלת סואץ החדשה כדי למוטט את הכלכלה המצרית
▪  ▪  ▪
א-סיסי. לא נמצאה עדיין הפרצה הביטחונית [צילום: AP]

הודעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי החקירה הרוסית העלתה כי המטוס הרוסי התרסק בשמי חצי האי סיני כתוצאה מפצצה שהוטמנה בתוכו הכתה בהלם את ההנהגה המצרית ושר החוץ המצרי הזדרז להתקשר לעמיתו הרוסי כדי למחות על כך שמצרים לא עודכנה מראש על תוצאות החקירה לפני שהן פורסמו בהודעת הקרמלין לאמצעי התקשורת.
בעקבות זאת שוחחו בטלפון נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא מצרים א-סיסי וסיכמו על הידוק שיתוף הפעולה במלחמה נגד הטרור.
ארגון דאעש הצליח לגרום, באמצעות הפיגוע במטוס, לנזק כבד לתיירות המצרית וגם ליצירת מתיחות בין קהיר למוסקבה אשר הפסיקה את כל הטיסות מרוסיה למצרים עד הודעה חדשה, ולא רק לשדה התעופה בשרם א-שיח', ופינתה כ-80 אלף תיירים רוסים ממצרים.
מצרים מלקקת את פצעיה ומנסה למצוא דרך ליציאה מהמשבר שקיבל את הכינוי "משבר שרם א-שיח'".
מצרים מנסה לבלום את הסחף בענף התיירות אליה שאמור לפגוע קשות בכלכלה המצרית, לכן היא מסרבת לאשר כי המטוס הרוסי אכן התרסק כתוצאה מפעולת טרור, שר התעופה המצרי חסאם כמאל כינס ב-18 בנובמבר מסיבת עיתונאים וטען כי וועדת החקירה עדיין לא הגיעה לתוצאות בחקירה הנמשכת בנסיבות ההתרסקות של המטוס הרוסי וגורמים מצרים מבטיחים כי, ללא כל קשר להתרסקות המטוס הרוסי, יהודקו סידורי הביטחון בכל שדות התעופה במצרים.
פרצות בביטחון המצרי
מצרים עדיין לא הצליחה לגלות את הפרצה הביטחונית שאפשרה את הטמנת הפצצה במטוס הרוסי והיא פועלת נמרצות כדי לאתרה. ארגון דאעש פרסם ב-18 בנובמבר תמונה של פחית שתיה עם חוטי חשמל לידה וטען שזו הפצצה שהחדיר למטוס הרוסי כדי לנקום על הפצצות חיל-האוויר הרוסי בסוריה.
העיתון המצרי "אלמצרי אליום" דיווח ב-18 בנובמבר כי גורמי הביטחון המצרים הצליחו, כתוצאה מבדיקת מצלמות האבטחה בשדה התעופה בשרם א-שיח', לקבוע כי 17 עובדים בשדה טיפלו במטוס הרוסי לפני המראתו, החקירה מתמקדת בארבעה מהם לאחר שאחד מהם נראה בצילומים מוסר תיק יד לחברו שהונח לבסוף בזנב המטוס הרוסי.
תנועת "האחים המוסלמים" מנסה לערער את תחושת הביטחון במצרים וטוענת כי יש פרצות בביטחון המדינה.
עיתון "אלערבי אלג'דיד" פרסם ב-19 בנובמבר כי אחד ממנהיגי התנועה, ד"ר מחמוד עזת, סגן המדריך הכללי של התנועה, שהיה מבוקש במשך שנתיים על-ידי גורמי הביטחון המצרי בשל פעילות חתרנית, הצליח לצאת באחרונה לחו"ל דרך אחד משדות התעופה במצרים למרות אמצעי הביטחון וכי לפניו הצליח לעשות זאת בכיר אחר בשם עלי בטיח'.
על-פי הדיווח, ניתן לשלם סכום של 2000 דולר לגורמים בשדות התעופה במצרים כדי לצאת לחו"ל ללא פיקוח ביטחוני.
הסתה נגד ישראל ואירן
הגורמים הקיצונים במצרים כמו תנועת "האחים המוסלמים" והתנועה הסלפית מנסים לנצל את המצב המתוח במצרים כדי להסית נגד ישראל ואירן.
גורמים משתי התנועות האלה מתבטאים באמצעי התקשורת כי העובדה שארגון דאעש איננו תוקף את ישראל או אירן מעידה על הקשר של שתי המדינות האלה לארגון הטרור ועל הסיוע שהן מעניקות לו.
מח'תאר נוח, אחד ממנהיגי "האחים המוסלמים", אמר ב-18 בנובמבר לעיתון "אליום אלסאבע" כי "ישראל מימנה את התקפת הטרור של דאעש בצרפת" והוסיף כי "יש מדינות שהאינטרסים שלהן משחקים תפקיד מסוכן בפיצול העולם הערבי ופגיעה בתדמית המוסלמים".
גם הפרסומים בתקשורת העולמית על היכולת המודיעינית של ישראל בכל הקשור לארגון דאעש, העובדה כי ישראל העבירה מידע לארה"ב ובריטניה כי ארגון דאעש עמד מאחורי הפלת המטוס הרוסי בסיני והצהרת ראש הממשלה נתניהו כי ישראל תעביר מידע מודיעיני לצרפת על התקפת הטרור בפריז, מנוצלים על-ידי גורמים איסלאמים קיצונים לההתקפה על ישראל וניסיון לשרבב את שמה לקשר כלשהו להפלת המטוס הרוסי בסיני.
החשש המצרי הוא שדאעש שינתה את האסטרטגיה שלה ומתכוונת להגביר את גל פיגועי הטרור במדינות ערב ובמערב כשמצרים היא אחד היעדים העיקרים שלה.
ההערכה של גורמי הביטחון המצרים היא שארגון דאעש ינסה להגביר את הפגיעה בכלכלה המצרית ולפגוע בפרויקט תעלת סואץ החדשה שנחנך לפני כמה חודשים.
מאז שנפתח היו כבר חמישה ניסיונות של ארגוני טרור שונים לפגוע בו. גורמי הביטחון המצרים מעריכים גם כי ארגון דאעש יגביר את פעילות הטרור בחצי האי סיני ובגבולה של מצרים עם לוב.
חשש מטרור של דאעש מלוב
כאמור כוחו של ארגון דאעש מתחזק בלוב בעיקר בעיר סרת אבל גם בערים דרנה ובנגזי. בלוב יש כ-5,000 אלפים פעילים של דאעש ממוצא תוניסאי, סודאני ותימני.
כעת מנסה דאעש להקים מאחז נוסף בעיר אג'דאביא במזרח לוב. שר החוץ של לוב, מחמד אלדאירי הזהיר ב-18 בנובמבר כי לממשלתו יש מידע וודאי כי הנהגת דאעש ביקשה מלוחמיה לצאת ללוב ולא לסוריה בעקבות המכות הקשות שספגה מההפצצות האוויריות של חיל האויר הרוסי על מעוזיה בסוריה.
למודיעין המצרי יש מידע כי פעילים של דאעש יוצאים ללוב לאימונים צבאים ואחר כך חוזרים למצרים כדי לבצע פיגועים, זאת בנוסף להברחות נשק מלוב לדאעש בחצי האי סיני.
הכלכלה המצרית היא הבטן הרכה של משטרו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי וארגון דאעש הצליח להכות בה קשות באמצעות הפיגוע במטוס הרוסי, גם תנועת "האחים המוסלמים" מנסה לפגוע בכלכלה המצרית באמצעות הנחת מטעני חבלה במתקנים אסטרטגים,כמו תחנות כוח ועמודי מתח גבוה, ובמשרדים של חברות זרות במצרים כדי להבריח את המשקיעים הזרים מהמדינה.
המגמה של ארגוני הטרור היא לזעזע את היציבות השלטונית במדינה באמצעות פגיעה בכלכלה המצרית.

תאריך:  19/11/2015   |   עודכן:  19/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצרים חוששת מגל טרור נוסף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כשאתה
שמ  |  19/11/15 17:41
2
בן מנחם: גלוי מרעיש. יהיה טרור
בבר  |  19/11/15 17:59
3
בן מנחם: גלוי מרעיש. יהיה טרור
בבר  |  19/11/15 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
מירב ארד
בנאום מול הפרלמנט הודיע רה"מ צרפת כי מצב החרום יוארך בשלושה חודשים    קרא לאיחוד האירופי לשתף מידע בין המדינות להגברת המלחמה בטרור
אריאל י. לוין
בצל הפיגועים בפריז, היו השבוע אירועים משמעותיים גם בחזית הטרור הפנימית הקרובה אלינו    ועוד אחרי פריז: שימו לב לאצטדיון באיסטנבול
איציק וולף
ארגון המדינה האיסלאמית פרסם במגזין אינטרנטי שלו צילום של פחית שתיה שעל-פי הנטען זהה למטען החבלה שהפיל את מטוס הנוסעים הרוסי בחצי האי סיני
מערכת אנשים ומחשבים
"צפו למתקפות סייבר מאסיביות - זוהי הכרזת מלחמה", בישר הנציג האנונימי לניצודי דאעש לעתיד    התארגנות ההאקרים הכריזה בסרטון שפרסמה כי "נציגינו מכל רחבי העולם יצודו אתכם - דעו שנמצא אתכם ולא נרפה מכם! נשיק את המבצע הגדול ביותר שנערך אי-פעם כנגדכם"
עודד ערן, אדם הופמן
'המדינה האיסלאמית' מבקשת להשיג שלושה יעדים בפיגועים ובנטילת האחריות על ביצועם    בישראל יש אולי תקווה, שהאירועים בפריז יגבירו באירופה הבנה לאילוצים הקשורים בהתמודדות עם הטרור הפלשתיני ויביאו להקלה בביקורת הנשמעת נגדה בהקשר זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il