X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר משההחלטה של אירופה האנטישמית מסמנת מוצרים, היא מסמנת את סופה של תקופה
▪  ▪  ▪
החרמת מוצרים מהשטחים [צילום: AP]
התגובה הציונית ההולמת להכרזה של האיחוד האירופי על סימון מוצרים היא הודעה על ניתוק כל קשר עם הקוורטט ועל ניתוק כל מגע עם נציג האיחוד בישראל.

במלאת 77 שנה לליל הבדולח הגרמני שהתרחש בין ה-9 ל-10 בנובמבר 1938 (אותו ליל בדולח שאחריו, רק להזכיר, שום מדינה אירופית לא ניתקה את יחסיה עם גרמניה), ונוכח העובדה שיהודים לא יכלו להשתתף בציון ליל הבדולח בשוודיה מחשש לבטחונם, הכריז האיחוד האירופי על ליל בדולח, לכאורה מנומס מעט יותר, שוב רק כלפי יהודים.
יש כ-100 טריטוריות במחלוקת ברחבי העולם (כולל באירופה עצמה, כמו הטורקים בקפריסין ועוד), יש טיהור אתני של נוצרים ברשות הפלשתינית, יש סחר בנשים, עבדות ורצח המוני של מוסלמים שאינם מוסלמים מספיק (שלא לדבר על נוצרים ולא-מוסלמים אחרים) ברחבי מה שהיה פעם הסהר הפורה. ויש כמובן גם קריסה של המדינה המודרנית של אתאטורק בטורקיה של ארדואן. אבל מכולם בחרו האירופים הללו לסמן את העם שסומן ועונה והוחרם ללא תקדים וללא שחזור בהיסטוריה העולמית.
ההיסטוריה תזכור לדראון את אלה שקיבלו החלטה אומללה זו כממשיכי דרכם של גדולי האנטישמיים האירופיים. על-אף כל מה שהעבירה אירופה את היהודים במשך מאות רבות של שנים, שהגיע לשיא ברצח העם המזוויע ביותר שידעה האנושות שחלק לא מבוטל מתושביה נטלו בו חלק, בחרה שוב לסמן מוצרים של יהודים.
זוהי אותה אירופה שבימים הקשים ביותר של מלחמת יום-כיפור לא רק שסירבה לאפשר למטוסי סיוע של אמריקה לתדלק על אדמתה בדרכם לישראל, אלא הגדילה לעשות ולא איפשרה למטוסים אלה אפילו לעבור בשמיה בדרכם לישראל. הרכבת האווירית האמריקנית טסה בקו האווירי בין אירופה לאפריקה ותדלקה באיים האזוריים של פורטוגל. דווקא פורטוגל, שהייתה אז דיקקטורה צבאית, היא שסייעה לישראל ולאמריקנים; לא הדמוקרטים הנאורים והמוסריים של אירופה.
רק שלוש שנים קודם לכן (ב-7 בדצמבר 1970) ירד זוכה פרס נובל לשלום הקנצלר הגרמני וילי ברנדט על ברכיו מול האנדרטה לציון הלוחמים של מרד גטו ורשה ובכה כילד כאקט של בקשת סליחה. הוא אמר אחר כך, כי נוכח כובד משקלם של ההיסטוריה והמקום, זו הייתה המחווה היחידה שהיה מסוגל לה. זה אותו הקנצלר שאחר כך סירב לסייע לאמריקנים ולהרשות להם לתדלק בגרמניה בדרכם לסייע לניצולים של אותה שואה שהמיט עמו על היהודים ...
זוהי גם אותה אירופה שבמשך 3 שבועות נוראיים של מאי 1967 לא באה לעזרת ישראל הנצורה והמאויימת, למרות הבטחותיה כי "לעולם לא שוב". ואז לא היו "שטחים" שהם כידוע מקור כל הבעיות.
זוהי גם אותה אירופה שרצה רק עכשיו ב-2015 לזרועותיה של אירן האנטישמית אשר 77 שנה לאחר הלילה ההוא, מאיימת לבצע פתרון סופי נוסף ואחרון ליהודים.
האירופה הזו...
התגובה הציונית ההולמת להכרזה של האיחוד על סימון מוצרים היא הודעה על ניתוק כל קשר עם הקוורטט ועל ניתוק כל מגע עם נציג האיחוד בישראל. למדינת ישראל אסור לשתוק על ליל בדולח אירופי נוסף. היום אנו יכולים לעשות זאת, ולא בזכות אירופה אלא למרות אירופה!
המציאות היא שסימון המוצרים מיהודה ושומרון יפגע בעיקר בפלשתינים קשיי יום ותסב להם עוני וסבל. אך זה רק יאיץ תהליכים שכבר מתרחשים בישראל. כבר עתה היצוא המתוחכם הישראלי הוא בעיקר בתחומים של רכיבים קריטיים הנמצאים בתוכנות, חומרות או מוצרים תעשייתים. מגמת הייצוא משתנה, וזה מתרחב ומעמיק דווקא לשווקים במזרח, ובכלל זה להודו וסין. הסימון גם יאיץ מגמות של תיעוש ותחכום מוגבר בישראל.
על כן, יותר משההחלטה של אירופה האנטישמית מסמנת מוצרים, היא מסמנת סוף לתקופה ביבשת, והסימנים לכך משוודיה וגרמניה ומקומות אחרים הולכים ומתחזקים. כך, מדיניות ההגירה שהנהיגו גרמניה ושוודיה מעוררת זעם ברחובות אירופה. רק לפני שנה שרת החוץ השוודית, זו בעלת הקריירה בביורוקרטיה של האיחוד האירופי, השיאה עצות לישראל אודות מה נכון ומה לא. יש לה הנוסחה, היא אמרה. אבל לפני מספר ימים היא הודיעה כי שוודיה בקריסה נוכח מדיניות ההגירה, מה שלא הפריע לה שוב לפני מספר ימים להשיא עצות לישראל.
השינוי באירופה יגיע מהר יותר ממה שמבינים מנהיגיה הנוכחיים, ואיתו תישטף גם הזוהמה של החלטה מבישה זו. רק השם הרע לאלה שקיבלו אותה ייזכר - אותו כבר לא ניתן יהיה למחוק.

לאתר מגזין 'מראה'
הכותב הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים (אונ' בר-אילן), ובעל תואר שני במנהל עסקים (אונ' קולומביה, ניו-יורק, ארה"ב).
תאריך:  21/11/2015   |   עודכן:  21/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירופה שקופה כ(ליל) הבדולח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אירופה עומדת לשלם ביוקר...
אדיר 1  |  21/11/15 22:06
2
המאזן המסחרי לרעת ישראל, לכן:
יסודו של דבר  |  22/11/15 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
המקרה של ג'ונתן פולארד כולל את כל השגיאות הטעויות, הרשע, הפחדנות והרפיסות של שני הצדדים לשסע האמריקני-ישראלי
מנשה שאול
עבדאללה אלעלמי, חבר אגודת הכלכלה הסעודית, כותב במאמר שהתפרסם בעיתון "אלערב" כי העולם הערבי נתון בקונפליקט פנימי, במלחמות בינו לבין עצמו השוללות מעמי ערב את כבודם, אוצרותיהם ותקוותם לחיים טובים יותר
נחמן פביאן
מדובר במאבק תרבותי רב היקף נגד צרפת ומדינות המערב שנועד לפגוע בערכים של הליברליות הכוללים חילוניות דמוקרטית, חופש ביטוי וחופש תנועה, סובלנות, ואמונה באדם כערך עליון
ראובן לייב
נטישתה של אילה חסון את ערוץ 1 הגוסס והצטרפותה לערוץ 10, שנהנה עכשיו מתחייה מחודשת, היא צעד מתבקש מאליו במציאות אכזרית של תקשורת הניצבת כיום על כרעי-תרנגולת
יוני בן-מנחם
הבעיה הפלשתינית שוב נדחקה לקרן זוית בסדר היום הבינלאומי בגלל גל הטרור של דאעש    הפלשתינים מאוכזבים מכך שדאעש לא תוקף את ישראל והם ממשיכים בטרור הסכינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il