X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
לאורך כל השנים ישיבה משותפת סביב שולחן האוכל הייתה עניין מרכזי, זמן בו כל המשפחה מתכנסת יחדיו זמן משפחתי בו מתקבלות החלטות, בו מנהלים שיח משותף ומבלים יחדיו לאורך השנים חלו שינויים בעיצוב פינות האוכל ושינויים בתכנוני חללי הדירות מה שהוביל גם לשינויים בתחום עיצוב פינות האוכל
▪  ▪  ▪
בשנות ה-2,000 הטרנד המוביל הוא החזרה לטבע [צילום: פלאש 90]

בשנות ה-60 שולחנות אוכל ייעודים היו נדירים והמשפחות סעדו בעיקר במטבח, המונח פינת אוכל עוד לא היה מוכר. השולחן במטבח היה מרכז הבית ושימש כעזר למטרות רבות כולל הכנת שיעורי בית ופעילויות נוספות. השולחנות במטבח היו עשויים בעיקר מפורמייקה ורגלי השולחן היו עשויים בעיקר ממתכת או מעץ. את השולחן היה ניתן להגדיל מקסימום ב-35 ס"מ לכל היותר. הייצור היה סטנדרטי ולכן מידות השולחן היו קטנות יחסית.
בשנות ה-70 ההתייחסות כלפי ישיבה משותפת סביב השולחן גברה והשולחן מתחיל לקבל מקום של כבוד בבתים רבים ועובר לחלל עצמאי משלו - פינת האוכל. באופן טבעי, בעקבות השינוי המהותי, נוספו לשולחנות הרחבות על-מנת שיהיה ניתן להגדילן מעבר לסטנדרט שהיה מקובל באותם ימים. המונח פינת אוכל כבר היה שגור בבתים.
בשנות ה-80 בעקבות שינויים בשוק הנדל"ן, צורת הבנייה החלה להשתנות וכן תכנון הדירות, אנשים תכננו את בתיהם לא לפי מספר החדרים, אלא לפי מטר מרובע. חלל המטבח, הסלון ופינת האוכל, הפכו ליחידה אחת - open space. המרחב הפתוח עורר את תשומת הלב לצורך בשולחן וכסאות מעוצבים כמו גם פרקטיים ואפשר יצירה של שולחנות אירוח הנפתחים למידות גדולות הרבה יותר ומותאמים יותר ויותר לצורכיהם של הרוכשים. בהתאם, נעשה שימוש במגוון רחב יותר של חומרי גלם, מידות וגימורים.
בשנות ה-90 שוב שוק הנדל"ן מכתיב שינויים בעיצוב פינות האוכל, החלה בנייה לגובה, החדרים בדירות היו קטנים יותר ולכן שוב השתנה הצורך לשולחנות אירוח קטנים יותר שיתאימו לחלל אך שיוכלו להיפתח לאירוח גדול, יתאימו לכל המשפחה ויכילו כמות רבה של סועדים. בתקופה זו פותחו בארץ סגנונות פתיחה ייחודים על-מנת להקל על המארח ככל שניתן.
בשנות ה-2,000 הטרנד המוביל הוא החזרה לטבע, חזרה למראה הטבעי של העץ, עצים בעלי טקסטורה בולטת ומעניינת. מגמה זו מובילה אנשים להעדיף שולחנות אירוח איכותיים העשויים עץ מלא ולא מסיבית ו/או MDF שהיו נפוצים יותר בעשורים קודמים.
בנוסף, הרגלי הצריכה המשתנים והרצון לנוחות ופשטות באירוח, הובילו לטרנד בו ייצור השולחן הוא אישי ומותאם לפי בחירה. יותר ויותר אנשים רוצים לקחת חלק משמעותי בעיצוב השולחן אשר יתאים לצרכיהם ולחלל הבית, אנשים בוחרים כיום בעצמם את סוג העץ, צבע העץ, הגימור, גודל השולחן, סגנון הפתיחה, כמות ההרחבות, עיצוב רגלי השולחן וכדומה.
כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, פותחו טכניקות ייחודיות לייצור הרחבות לשולחן כגון הגדלות קלות, המאפשרות למארח לפתוח את ההגדלות עם יד אחת בלבד, פתיחה באמצעות משיכה מצד לצד ואף פתיחה אוטומטית של השולחן. עם העלייה החדה במודעות לאיכות הסביבה והדאגה לשמירה על כדור-הארץ, נעשה שימוש בעיקר בחומרים טבעיים כגון: לכות על בסיס מים, עצים שגודלו לטובת התעשיה בלבד וכדומה.

הכותב הוא בעלים של עץ המשאלות
תאריך:  24/11/2015   |   עודכן:  24/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגמות השינוי בעיצוב שולחנות אירוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכל איכט
"הלך לי הקול" - זו תלונה שכיחה ביותר, בעיקר בחודשי החורף    מדוע זה קורה? ומה עושים? להלן כמה טיפים
איתמר לוין
השופטת עדי אייזדורפר נותנת שיעור בניצול נכון של הליך קדם-המשפט בתביעות נזיקין, תוך הפגנת בקיאות רבה בפרטים ויצירת אווירה העשויה לסייע לצדדים להגיע להסכמות המיוחלות
ד"ר דניאל מדר
חדשות טובות לקופי האדם: מכון הבריאות האמריקני הודיע על הפסקת ניסויים בשימפנזים
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הכריזה באופן חד-צדדי על מסירת אדמות מדינה ברצועת עזה לפקידי חמאס שהרש"פ הפסיקה את תשלום משכורותיהם. הצעד מעורר גל זעם ומחאה בשטחים ומקטין עוד יותר את הסיכוי לפיוס בין חמאס לרש"פ
עופר זהר
המשפחה הישראלית מתכנסת לפחות פעם בשבוע, לרוב ביום שישי בערב למפגש משפחתי של שמחה וארוחה חגיגית סביב השולחן    כמעט תמיד קיים הקושי המוכר בכל בית באלתור מקומות ישיבה שיספיקו לכולם ובסידורי ישיבה נוחים למבוגרים ולילדים    מלבד היין, העיצוב והאוכל חשוב שכל המשפחה תשב סביב השולחן בנוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il