X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן לאחר אובמה היא המרוויחה הראשית, זו ששודרגה וזכתה להכרה במהפכה האיסלאמית שלה, קבלה 150 מיליארד דולר למרות היותה מדינה תומכת טרור, וקיבלה הסכם גרעין שיהפוך אותה למדינת גרעין
▪  ▪  ▪
אובמה. צעיר מדי? [צילום: AP/Pablo Martinez Monsivais]
דיקטטורה
אירן ממשיכה להיות דיקטטורה איסלאמית אלימה המקדמת טרור במזרח התיכון, באפריקה, באירופה, ובאמריקה הלטינית.

אובמה לאחר פרישתו מכס הנשיאות בארה"ב, בוודאי יתיישב לכתוב את זיכרונותיו, מתוך הערכה עצמית ל"פועלו". מעניין אם יתעכב על כך שידו בחשה פה ושם, ובכל מקום שפסע השאיר אחריו אדמה חרוכה.
הרע ביותר הוא כמובן התחמשות והתגרענות אירן. המחמירים ביותר אומרים שיש לישראל חמש שנים של שקט בחזית האיום האירני... אובמה אמר על הסכם זה: "הזדמנות של פעם בחיים". אפילו אם נניח בצד את מדינת ישראל, מה הואיל אובמה בצעד זה עבור מדינתו שלו והעולם החופשי? איזה אינטרסים ביטחוניים קיבל העם האמריקני? אירן לאחר אובמה היא המרוויחה הראשית, זו ששודרגה וזכתה להכרה במהפכה האיסלאמית שלה, קבלה 150 מיליארד דולר למרות היותה מדינה תומכת טרור, וקיבלה הסכם גרעין שיהפוך אותה למדינת גרעין מן המניין.
רבים שואלים את עצמם, מה הסיבה לכל הטובות שהרעיף על אירן? האם בעיניו ההפיכה נגד מוצדק בתחילת שנות ה-50 (הפיכה צבאית שהביאה להדחת מוצדק ראש הממשלה האירני שהוביל מאבק היסטורי למען הלאמת הנפט, ותנועתו נשאה מסר של לאומיות חילונית ומאבק לאומי למען עצמאות אירן) על-ידי ארה"ב ובריטניה, מביאה אותו ללטף אותם כעת? קשה לדעת. אבל ההתקפלות שלו מול אירן היא מסוכנת ולא אחראית בכל סעיף, אפילו שעדיין אין יודעים את הכל. אם ניקח לדוגמה את פורדו - בונקר תחת ההר ליד קום, שעליו הצהיר אובמה כי קיום המתקן אינו עולה עם תוכנית גרעינית למטרות שלום, וחימנאי סירב לפרק את תשתיות הגרעין, חזר בו אובמה והסכים שפורדו לא תיסגר ואפילו תכלול צנטריפוגות פעילות. החוק מחייב את הנשיא להביא לא רק את ההסכם, אלא גם את כל ההסכמים הצדדיים שסוכמו במסגרתו. הסכם הצד בין אירן לסוכנות הבינלאומית שבו קובעים את נוהלי היישום של משטר הפיקוח, לא הועבר לקונגרס. אבל ידוע שהוא מלא חורים שחורים. בינתיים אירן ממשיכה להיות דיקטטורה איסלאמית אלימה המקדמת טרור במזרח התיכון, באפריקה, באירופה, ובאמריקה הלטינית. היא מכתיבה מהלכים מדיניים בסוריה, לבנון עירק, ואין עוררין שאובמה תרם תרומה מכרעת להפיכת המזרח התיכון, לבן ערובה של אירן למשך עשרות השנים הבאות. .

500 מיליון דולר
מאה מיליון דולר הושקעו בחיילים כי חשבו שהם אלה שיביסו את דאעש, אבל זה עוד לא קרה
▪  ▪  ▪

מדיניות אובמה לאור כל התנהלותו הייתה הרת אסון. בעטיו רוסיה הפכה לגורם משמעותי באזור כשברקע כשלון האסטרטגיה האמריקנית בעירק, בסוריה, באפגניסטן. אובמה נכשל בכל החזיתות. המורדים הסורים שארה"ב אימנה נכנעו בפני ג'בהת א-נוסרה (המשויך לאל-קאעידה), בעירק כוחות הממשלה הנתמכים בידי הצבא האמריקני לא הצליחו להגיע להישג מול דאעש. וכך כאשר נכנסו הרוסים הוכה הפנטגון בהלם. הם לא חשבו לערוך חשבון נפש כדי להבין שהמודיעין של ארה"ב נגוע בבעלי אג'נדה מוסלמית שמטשטשת להם את המציאות. ב-cia אמרו שלא לציטוט כי אובמה מסרב לקרוא חומר מודיעיני שאינו תואם את השקפתו.
ממשל אובמה השקיע 500 מיליון דולר כדי להכשיר 5 אנשים מורדים על אדמת סוריה. הגנרל לויד אוסטין העומד בראש הפיקוד האמריקני CENTCOM חשף מידע זה. מאה מיליון הושקעו בכל אחד מחיילים אלה כי חשבו שהם אלה שיביסו את דאעש, אבל זה עוד לא קרה, למרות שבעבר הסביר אובמה שדאעש היא כמו קבוצת מילואים שהחליטה לשחק כדורסל. גם באותו נאום הגדיל לספר על ההישגים בתימן וכעבור שלושה חודשים נמלטה ממשלת תימן מצנעא.
אובמה כבר פירק את עירק, לוב, תימן והליגה הערבית צריכה להיות מודאגת מאחר שיש לה עוד מדינות ואובמה עדיין לא הלך הביתה. הוא גם אחראי להתעצמותה הגרעינית של קוריאה הצפונית. אובמה ויתר על מובארק, וא-סיסי החזיר את מצרים עשרות שנים לאחור בכל הנוגע לזכויות אדם ולחופש אזרחי. כאשר הקפיא את משלוחי הנשק למצרים, גרם לפוטין לנצל את המצב שנוצר וכמובן לאירן. ריאד התייאשה ממדיניות הפיוס שהנהיג אובמה כלפי שותפות טבעיות לטובת שיתוף הפעולה עם אירן. זנח את ישראל, את ערב הסעודית, ובכך הגביר את השפעת האירנים בעירק, בסוריה, לבנון ותימן.
לפחות אובמה הבין שמדינה פלשתינית לא תקום כאן. ההכרזה של רם עימנואל "תוך ארבע שנים תקום מדינה פלשתינית" ונאום קהיר שלו עצמו ב-4 ביוני 2009, נאום הפניית העורף לישראל, שהיה כמו מתן תורה לרבים, הושלך לפח האשפה של ההיסטוריה. מי שנכנס לתפקיד ב-2009 ללא כל ניסיון במדיניות חוץ (הוא התמחה בלימוד משפט חוקתי) החליט לתת לכל העולם תקווה, זה לא צלח ואפילו המזכיר לשעבר של ועדת פרס נובל לשלום טוען בספרו כי לנוכח התנהלות הנשיא בשש השנים שחלפו - פרס נובל לשלום בהחלט לא הגיע לו. טוב את זה גם אנחנו יודעים, אך לפחות ה"חלום הגדול" שבק חיים, ודובר הבית הלבן ג'וש ארנסט כבר הודיע - כי לא צפוי הסדר ב-14 החודשים שנותרו לסיום כהונת אובמה.
כאשר נשאל ברק חוסיין אובמה על הגרעין האירני, האם זה היה הסכם נכון, ענה: "אני מספיק צעיר כדי לגלות אם טעיתי".
אז מה כולנו היינו שפני ניסיון? עוד אחד שבא והלך, עשה את הנזק שלו והשאיר אחרים לנקות את הלכלוך

תאריך:  25/11/2015   |   עודכן:  25/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה וחשבון הנפש
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לכותבת שבכל כתבה מוסיפה
שולה פז  |  25/11/15 10:43
2
לא ידוע אם נכון הדבר אך לאובמה
ולרי גארט אירנית?  |  25/11/15 10:48
3
אובהמה עשה הרבה טעויות
יהודית שגב  |  25/11/15 13:23
4
ברוך שפטרנו
דני מת"א  |  25/11/15 15:31
 
- עוד שנה זה המון זמן. מי יתן
לדני מת"א  |  25/11/15 20:44
5
ורוסיה עולה בגלל אובמה
אמריקה נחלשת מטה  |  25/11/15 20:06
6
מאמר מחכים ביותר
בן עטר  |  25/11/15 21:13
7
צודקת בקשר לאובמה. הוא כשלון
שרון אברמוביץ  |  25/11/15 21:28
8
צריך לאפשר לפולארד לעלות
ירון מהרצליה  |  26/11/15 10:55
9
זה נובע מזה שהוא קשור לאיסלאם
דינה צייטלין  |  26/11/15 17:22
10
זה נובע מזה שהוא קשור לאיסלאם
דינה צייטלין  |  26/11/15 21:14
11
יאוש
מודאגת  |  29/11/15 10:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פיקניק, תמונת ראי, בעד הכיבוש, בודקים, טרור מבית, מוחל טובות ואפקט מצנן
דן ארידור
הנשיא רפסנג׳אני, שנחשב במערב כמתון, הסביר בעבר כי שימוש באטום כנגד ישראל לא ישאיר דבר בעוד שתגובה ישראלית כנגד מדינות האיסלאם תפגע בהן, אבל לא תחסל את התרבות הערבית המוסלמית
איציק וולף
על-פי פרסום אמריקני, מטוס ישראלי הצליח לחדור בשנת 2012 לתוך המרחב האווירי של אירן ולצאת ממנו ללא פגע כחלק מהכנות לתקיפה אפשרית של המתקן הגרעיני בפורדו    בתגובה - שלחה ארצות הברית נושאת מטוסים לאזור והתכוננה לאפשרות של מלחמה אזורית
עופר וולפסון
ארה"ב אישרה כי הניסוי בוצע ב-10 באוקטובר, ומהווה "הפרה ברורה" של החלטת מועצת הביטחון
עידן יוסף
מומחה בכיר לצבאות ערב: "לאירנים יש טראומה לאומית מההתקפה הצבאית עליהם ב-1980 מצד עירק של סדאם. הם מאשימים את ארה"ב וישראל שעמדו מאחורי אותה ההתקפה. המלחמה עשויה הייתה לחסל את משטר האייטולות. לכן הם מבקשים לייצר נשק גרעיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il