X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טרור האקלים שהוא תוצאה ישירה מההתחממות הגלובלית ומפליטה בלתי נשלטת של גזי חממה. "טרור האקלים" מפיל קורבנות רבים יותר בין אם כתוצאה ישירה של פגעי מזג האוויר: שיטפונות והצפות לצד חום בלתי אנושי ובין אם כסיבה לירידה דרמטית בכמות המזון בעולם
▪  ▪  ▪
פליטת גזי חממה [צילום: AP]

בימים אלו מתכנסת בפריז ועידת הUNews1CC - הוועידה להתמודדות מול ההתחממות הגלובלית- כאשר ברקעה פיגוע הטרור הרצחני מבית מדרשו של דאעש בליבה של פריז.
ההיסטריה המוצדקת סביב החשש מאירועי טרור נוספים באירופה היא רק מרכיב אחד בעולם ההולך ומשתנה נגד עינינו. ישנן מדינות רבות בעולמנו דהיום שמלבד העיסוק או ליתר דיוק הפחד מאירועי טרור של דאעש, אל-קאעידה ודומיהם מקדיש תשומת לב למה שהוא רואה כטרור אלים יותר, מסוכן יותר ומתמשך יותר - טרור האקלים שהוא תוצאה ישירה מההתחממות הגלובלית ומפליטה בלתי נשלטת של גזי חממה. "טרור האקלים" מפיל קורבנות רבים יותר בין אם כתוצאה ישירה של פגעי מזג האוויר: שיטפונות והצפות לצד חום בלתי אנושי ובין אם כסיבה לירידה דרמטית בכמות המזון בעולם.
אם בענייני טרור איסלאמי קיצוני ישראל עלולה למצוא עצמה בצד המואשם (כמעט תמיד שלא בצדק, סתם כי זה נוח) הרי שבעניין פגעי ההתחממות הגלובלית אנו יכולים למצב עצמנו בקרב מובילי המאבק באמצעות חדשנות.
העולם המשתנה מחייב את ישראל לנקוט ביוזמות, להתחבר לשיתופי פעולה בינלאומיים, להציג חדשנות ולבצע מדיניות חוץ נבונה של הממשלה ושל ארגונים חוץ ממשלתיים בנושאים נוספים העומדים בראש סדר היום הבינלאומי ושאינם טרור, איסלאם ופלשתינים ובראשם ההגנה על הסביבה.
ועידת UNews1CC בפריז שבמרכזה ניסיון, שכנראה יצליח, לחתום על סוג אמנת קיוטו חדשה במסגרת המאבק למניעת ההתחממות הגלובלית יוצרת הזדמנות לישראל לשנות, ולו במעט, את היחס אליה ממדינה שיש המאשימים אותה כאחראית לכל תחלואי העולם למדינה תורמת המסייעת לשפר את איכות החיים על פני הגלובוס.
ישנן, לא מעט, מדינות שנושא המאבק בהתחממות הגלובלית והגנה על הסביבה עומד בראש סדר העדיפויות הלאומי שלהן (לא רק של המשרד והארגונים להגנת הסביבה) והוא בעל אפיל ציבורי ממדרגה ראשונה בדעת הקהל במדינות אלו.
למעשה, כל המערכת הגלובלית בנושא קיימות בכלל והמאבק בהתחממות הגלובלית בפרט התכווננה לקראת הוועידה וייעשה מאמץ להפיכת שנת 2016 לשנת מפנה ובעיקר לריכוז תשומת לב ממשלתית ותקשורתית בעולם כולו.
הוועידה בפריז נותנת כר פעולה יוצא דופן ומאתגר המאפשר לישראל להציג פן אחר של התנהלותה: פן של נכונות לשיתוף פעולה גלובלי, פן של מוכנות לקבל על עצמה כללים מחמירים מעבר לנדרש בתחום החשוב לעולם כולו, פן של חדשנות למען האנושות והצגת נכונות לחלוק כל מידע וכל רעיון עם הקהילייה הבינלאומית ופן של אוכלוסייה אזרחית תומכת ולא רק מדיניות ממשלתית.
הרצון הישראלי (שפירותיו בצדו) להציג פנים מאירות אלו מחייב לתפוס מקום מרכזי בשליחותו של ראש הממשלה ופגישות הצד שיתלוו לביקורו בבירה הצרפתית. אמנם, אי-אפשר שביקורו של ראש הממשלה לא יעסוק בהתמודדות מול הטרור הדאעשי, בעיקר עקב מסע הרצח הנורא ברחובות פריז, אולם לא רק שאין בכך די אלא שטעות מדינית ותקשורתית גדולה נעוצה בהסתפקות בעיסוק בנושאי טרור. דווקא בהתרכזות בתרומת ישראל למאבק בהתחממות הגלובלית יש משום מענה הסברתי נכון למצבה המורכב של ישראל בזירה הבינלאומית ובעיקר זו האירופית.
הן בפגישותיו של ראש הממשלה והן בפעילות הישראלית האחרת בוועידה עלינו להציג בפני העולם סטרטאפים בתחום זה של מניעת ההתחממות הגלובלית והמאבק למען הקיימות הסביבתית, תוצרים של חברות ישראליות, המצאות, חידושים וממציאים בתחום זה. כל אלו הם מרכיבים חיוניים והכרחיים בארגז הכלים של המשלחת הישראלית.
"תיקון עולם" אינו רק סיסמה של ימים עברו אלא מתווה פעולה חיוני לממשלת ישראל. ועידת האקלים בפריז היא הזדמנות יוצאת דופן לישראל למלא את ייעודה ואת שליחותה עלי אדמות.

תאריך:  02/12/2015   |   עודכן:  02/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור האקלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הטרור הוא בשקר ההתחממות
יסודו של דבר  |  3/12/15 08:29
 
- צודק. יש עוד דבר. חום השמש
הגוי..  |  3/12/15 16:25
2
האקלים מתעתע בנו
יהודה מגבעת שמואל  |  3/12/15 08:33
3
The writer is right ל"ת
David n.y  |  3/12/15 12:07
 
- The writer is wrong
מסעודה משדרות  |  4/12/15 13:48
4
ממש רחמנות על עובד האלילים הזה
אהוד פרלסמן  |  3/12/15 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ועידת האקלים
מירב ארד
כך דברי ר"מ טורקיה במסיבת עיתונאים עם מזכ"ל נאטו בבריסל    הבהיר: מקווים שרוסיה תשקול מחדש הטלת הסנקציות הכלכליות    פוטין הודיע כי לא יפגש עם ארדואן בוועידת האקלים בפריז
מירב ארד
כ-40,000 נציגים מרחבי העולם ישתתפו בוועידה במשטרה לגבש הסכם אקלים עולמי חדש ומחייב לצמצום פליטות גזי חממה
בועז ארד
גם ללא מומחיות מיוחדת, ניתן להעריך כי איומי מלחמה וטרור, רעידות אדמה, מחסור במים ונושאים כמו ביוב, אספקת אנרגיה, תאונות דרכים תחבורה, בריאות וחינוך בוערים יותר מהתחממות עולמית בלתי מוכחת אשר לגביה אין למשרדי הממשלה כל יכולת השפעה
בועז ארד
למרות קביעתו של מדען מומחה כי לא נשקפת סכנת הצפה לאיים המלדיביים, לא החמיץ נשיאה של מדינה מוסלמית זו את הזדמנות לסחוט רגשות אשם מערביים בוועידת האו"ם לשינויי האקלים
בועז ארד
נכונותן של מדינות המערב לקבל על עצמן אחריות להתחממות הגלובלית, והצגתה כאיום נורא על המדינות העניות - לא יסייעו למאמץ בנושא שינויי האקלים, אך יסייעו להנצחת השלטון העריץ במדינות העניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il