X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן נאיף עבד אל-עזיז, ועם שר ההגנה של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלמאן [צילום: AP Photo/Jacquelyn Martin]
קואליציה חדשה למלחמה בטרור
סעודיה הקימה קואליציה צבאית חדשה למלחמה בארגוני דאעש ואל-קאיעדה. אחת המטרות של הקואליציה היא להציג את האיסלאם כדת מתונה ולנקות את סעודיה מההאשמות כי היא תומכת בארגוני הטרור בסוריה

שר ההגנה הסעודי, מחמד בן סלמאן, הודיע ב-15 בדצמבר, במפתיע, על הקמת קואליציה צבאית איסלאמית חדשה בראשות סעודיה למלחמה בטרור הכוללת 34 מדינות.
הקואליציה הזו מצטרפת לשתי קואליציות נוספות הנלחמות כבר בארגוני הטרור בסוריה ובעירק, האחת של מדינות המערב, המונה 65 מדינות, בראשות ארצות הברית והשנייה בראשות רוסיה שבה חברות סוריה ואירן.
שר החוץ הסעודי עאדל ג'ביר הודיע כי מקום מושב הקואליציה החדשה יהיה העיר ריאד, בירתה של סעודיה, בה יוקם חדר מבצעים משותף. לדבריו, הקואליציה תעביר לחברותיה מידע מודיעיני, תאמן כוחות ותשלח אותם במידת הצורך להילחם בארגוני דאעש ואל-קאיעדה.
בקואליציה החדשה חברות קטר, מאע"מ, טורקיה, מצרים, מאלזיה, פקיסטן וכמה מדינות באפריקה ובראשן ניגריה הנלחמת בארגון הטרור האיסלאמי "בוקו חראם" שהודיע באחרונה על הצטרפותו לדאעש. סעודיה הדגישה כי הקואליציה החדשה איננה תחליף לקואליציה המערבית בראשות ארה"ב נגד דאעש.
ארצות הברית בירכה על היוזמה הסעודית החדשה, דובר הבית הלבן אמר כי "סעודיה ממלאת תפקיד חשוב במלחמה נגד דאעש במיוחד בכל הקשור לאידיאולוגיה של הארגון המופצת באינטרנט", גם בריטניה, גרמניה וצרפת הצטרפו לברכות, רוסיה לעומת זאת שומרת על שתיקה, בהודעת הקרמלין נאמר כי היא מסרבת להגיב "עד שיתבררו פרטים נוספים".
כזכור, רוסיה מאשימה את סעודיה, קטר וטורקיה בתמיכה ובסיוע לארגוני הטרור הפועלים בסוריה ובהם דאעש, האשמות שגברו לאחר הפלת מטוס הנוסעים הרוסי בחצי האי סיני.
מצוקה סעודית
סעודיה נכשלה במלחמה בתימן, המבצע הצבאי המכונה "סופת הנחישות" שהיא מנהלת כבר תשעה חודשים בתימן לא הצליח להכניע את המורדים החות'ים (שיעים) ונאמני הנשיא המודח עלי עבדאללה צאלח, המלחמה נמשכת ללא הכרעה ובשבועות האחרונים היא עברה לגבול הדרומי של סעודיה, המורדים החות'ים מסתננים לעבר הערים ג'אזאן ונג'ראן בדרם סעודיה.
נראה כי מדובר בהרפתקה חדשה של מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז אשר יזם גם את המתקפה על המורדים החות'ים בתימן. מלך סעודיה מנסה להדוף את הביקורת על ארצו כי היא תומכת בארגוני טרור באמצעות הקמת קואליציה בראשותה למלחמה בטרור.
על-פי מקורות סעודים, זוהי התשובה האיסלאמית לתעמולה של המערב המאשימות את מדינות האיסלאם כי הן מקור הטרור העולמי, המטרה הראשונה של הקואליציה הינה מלחמה בדאעש ואל-קאיעדה שהן תנועות טרור סוניות אך היא מכוונת גם נגד תנועות טרור שיעיות כמו החזיבאללה. הקואליציה החדשה אמורה גם לסייע בהפגת המתיחות בין מצרים לטורקיה.
פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי מאחורי היוזמה הזו עומדת ארה"ב והיא זו שדחפה את סעודיה לצאת בהודעה פומבית על הקמתה כשהמטרה האמיתית היא לנסות ולבלום את הציר הרוסי-סורי-אירני המתחזק בתוך סוריה.
אולם סעודיה רוצה להצטייר כמי שמניפה את הדגל האמיתי של האיסלאם, שר ההגנה הסעודי אומר כי ארגון דאעש "חטף את דת האיסלאם" ועיוות אותה. לדברי הסעודים, הקואליציה החדשה מונה 34 מדינות מתוך 52 מדינות איסלאמיות וכי בקרוב יצטרפו אליה 9 מדינות נוספות. הקואליציה החדשה אמורה להציג את האיסלאם כדת מתונה, להזים את הטענות של דאעש כי קיימת מלחמה בין דת האיסלאם לשאר העולם ולהילחם בטרור באופן צבאי, אידיאולוגי ותקשורתי.
הסעודים אינם מכחישים כי אחת הסיבות להודעה על הקמת הקואליציה החדשה הינה תופעת האסלאמופוביה והגזענות הגוברת במדינות שונות בעולם בעקבות גל התקפות הטרור האחרון של דאעש.
מבחנה של הקואליציה החדשה נגד הטרור יהיה מבחן המעשה, שר החוץ הסעודי עאדל ג'ביר כבר הודיע כי סעודיה וכמה ממדינות המפרץ מקיימות התייעצויות לגבי שליחת כוחות מיוחדים למלחמה נגד דאעש בסוריה. צריך להמתין ולראות מה יקרה בהמשך והאם לא מדובר רק בספין סעודי ותרגיל ביחסי ציבור שיתפוגג לאחר תקופה קצרה.

תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קואליציה חדשה למלחמה בטרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קואליציה למטרות הטעיה ורמיה !
מסעודה משדרות  |  19/12/15 07:09
2
קואליציית אבות הטרור נגד הטרור
הגוי..  |  21/12/15 10:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
זירות הלחימה בסוריה ועירק אינן שקטות אפילו לרגע: דאעש והמערב, דאעש והכורדים, אסד והאירנים, חיזבאללה והמורדים - כולם בתוך הקלחת הרותחת, כאשר הגבולות בין שתי המדינות נעלמו מזמן
צבי מגן, גליה לינדנשטראוס, שרה פיינברג
ניתן לראות את המשבר המתפתח בין רוסיה לטורקיה כנדבך נוסף של המשבר האזורי במזה"ת בכלל ושל המשבר בסוריה בפרט, ולהעריך כי הסוגיה תידון בין המעצמות במסגרת המאמץ לקדם לו פתרון    רוסיה מוכנה לשלם מחיר כלכלי זה משום שהיא מבקשת להצר את צעדיה של טורקיה במחלוקת על עתידם של סוריה והסדר האזורי
איתמר לוין
חבר מועצת עיריית שפרעם ישלם 35,000 שקל לכומר גבריאל נדאף, הפועל לגיוס ערביי ישראל לצה"ל, לאחר שהשווה אותו בפייסבוק למנהיג דאעש
ראובן לייב
אחרי סדרת פיגועיו באירופה נערך ארגון הטרור הרצחני לפיגועים גם בתוך שטח-ישראל, וכבר נוקט צעדי-הכנה מתאימים כדי לממש את יעדו
אריאל י. לוין
אז אלו היו המכבים נגד היוונים. היום יש במזרח התיכון שורה ארוכה של מוקדי סכסוך אחרים, ובחרנו להצביע על המרכזיים שבהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il