X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מנהיג החיזבאללה מנסה למרוט את עצביה של מדינת ישראל אך הוא נחוש לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר. רוסיה ואירן אינן מעוניינות במלחמה בין חיזבאללה לישראל דבר שאמור להשפיע על אופי התגובה של חיזבאללה
▪  ▪  ▪
מתיחות בגבול הצפון [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

צה"ל נקט בימים האחרונים, מאז חיסולו של סמיר קונטאר בדמשק, שורה של צעדים בגבול הצפון בעקבות איומיו של מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה לפעולת נקם של ארגונו על מותו של קונטאר.
הצעדים כוללים תגבור כוחות, סגירה של מעברים ביישובים בסמוך לגבול לבנון, איסור על חקלאים להתקרב לגבול וצעדים נוספים.
הערכת המצב הישראלית היא מוצדקת, השיח' נסראללה תמרן את עצמו למצב שבו ארגונו חייב להגיב על חיסולו של חיזבאללה.
מזכ"ל החיזבאללה נשא ב-27 בדצמבר נאום מיוחד לציון מלוא שבוע ימים לחיסול של סמיר קונטאר ששודר במהלך טקס האזכרה ברובע אל דאחייה בבירות.
היה זה נאומו השני של נסראללה בתוך שבוע שאותו הוא ייחד לסמיר קונטאר והוא בא להדוף את האזהרות הישירות והעקיפות של ישראל שנועדו להרתיע את חיזבאללה מלבצע פיגוע נקם ולחדד את המסרים הבאים:
  • התגובה של חיזבאללה לחיסולו של קונטאר בוא תבוא והיא רק עניין של עיתוי.
  • התגובה יכולה לקרות בכל מקום לאורך הגבול הלבנוני-סורי ובחו"ל, כלומר על ישראל להיות דרוכה בכל החזיתות האפשריות בהן יכול לפעול חיזבאללה.
  • חיזבאללה לא נרתע משום איום של ישראל, אין מדובר רק בפעולת נקם של הארגון אלא גם בהעברת מסר ברור לישראל כי החיזבאללה אינו מוכן לשינוי כללי המשחק והוא יעשה הכל לשמור על "מאזן האימה" מול ישראל, דהיינו תגובה הולמת על כל פגיעה בארגון.
  • פיגוע הנקם כבר יצא לדרך והוא בטיפולם של הגורמים המבצעיים בארגון.
  • בכוונת חיזבאללה להפעיל את התשתית שבנה סמיר קונטאר ברמת הגולן נגד ישראל.
את הנקודה הזו חיזק גם בסאם אלקונטאר, אחיו של סמיר קונטאר, כשאמר בטקס האזכרה: "סמיר קונטאר שב לפלשתין עם זרעי ההתנגדות אשר זרע בקוניטרה והם יניבו את פירותיהם בגולן הסורי הכבוש".
המסרים בנאומו של השיח' נסראללה הם מדודים ומדויקים ומטרתו היא למרוט למערכת המדינית-צבאית ישראלית את העצבים ולהכניס את אזרחי ישראל למצב של חרדה מפני הלא נודע במסגרת המלחמה הפסיכולוגית שהוא מנהל נגד ישראל.
"הישראלים מפוחדים ומחפשים מקלט בפחי האשפה כמו עכברים..הישראלים צריכים לדאוג בביתם ובחו"ל, הם אלה שהתנהגו באופן בלתי מחושב" אמר נסראללה. נסראללה עמד עד היום בכל איומיו, הוא יודע שבישראל יודעים זאת והוא מנצל את "האמינות" שקנו לו איומיו במערכת הישראלית כדי להעביר את מסריו.
העובדה כי מדובר במלחמה פסיכולוגית של חיזבאללה אין פירושה שהוא לא יממש את איומיו, הוא פשוט שואב סיפוק ונחת מהעובדה שבישראל לוקחים את דבריו ברצינות.
השיח' נסראללה זקוק לפיגוע נקם מוצלח נגד ישראל שיחזיר את תחושת הביטחון שנפגעה אצל פעילי חיזבאללה, סמיר קונטאר לא היה פעיל בכיר חשוב של הארגון אך הוא היה סמל ומבחינתו של נסראללה, אי-אפשר לאפשר פגיעה בסמל של הארגון ללא תגובה.
בקרב פעילי הארגון יש התמרמרות רבה על המלחמה של חיזבאללה בסוריה ועל מספר הקורבנות הגדול שהוא נאלץ להקריב כדי להגן של משטרו של בשאר אסד, פגיעה מוצלחת במטרה ישראלית תגביר את המורל בשורות החיזבאללה ותחזק את תדמיתו כ"ארגון התנגדות" פעיל ויעיל בניגוד למשל לארגון דאעש שעד כה לא פעל נגד ישראל. השיח' נסראללה מאוכזב מרוסיה שלא הפעילה את מערכת טילי הנ"מ המתקדמת מסוג אס-400 שהציבה בלאד'קיה שבסוריה נגד המטוסים הישראלים ששיגרו את הטילים לעבר הדירה שבה התגורר סמיר קונטאר בדמשק.
המסר שהוא מעוניין להעביר נועד גם לרוסים לאמור, גם אם תגנו בעקיפין על ישראל היא תיענש בכל מקרה מכיוון שהחיזבאללה לא יסכים לשינוי כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה.
הפעילות של צה"ל בגבול הצפון נועדה לצמצם למינימום את המטרות שביכולתו של חיזבאללה לפגוע בהן אולם ישראל צריכה להיות ערוכה למתן מכה כואבת נוספת נגד חיזבאללה במקרה שיממש את איומיו. רוסיה ואירן אינן מעוניינות כרגע בחימום החזית נגד ישראל והן אמורות לרסן את חיזבאללה, ישראל צריכה לקחת זאת בחשבון במשחק מורט העצבים שחיזבאללה מנסה לכפות עליה.

תאריך:  29/12/2015   |   עודכן:  29/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה הפסיכולוגית של נסראללה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מכה
שמ  |  29/12/15 11:48
2
לא יודע
שוחר-שלום  |  30/12/15 08:39
3
לי נראה שתגובת חיזבללה תהיה
הגוי..  |  30/12/15 11:41
4
יוני בן מנחם קשקשן בלתי נלאה
בבר  |  30/12/15 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אסתר שניאורסון גרי
קודם צריך לבטל מיד את הסכמי אוסלו, לבנות ביהודה ושומרון, להביא רבבות יהודים להתיישב שם, להחיל את ריבונותנו ביהודה ושומרון כמו שמדינת ישראל עשתה ברמת הגולן, ולחדול מהליכה מדינית ואידיאולוגית בניגוד לרצון העם
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה יגיב על חיסולו של סמיר קונטאר בעיתוי הנוח לו ובתיאום עם אירן ורוסיה. המשימה העיקרית של הארגון היא לתמוך בהמשך שלטונו של בשאר אסד בסוריה והוא איננו מעוניין בעימות נרחב עם ישראל
עידן יוסף
שלוש קטיושות נחתו בשטח פתוח    אזעקות נשמעו בנהריה, בשלומי ובישובי הסביבה    חיל-התותחנים הגיב בירי פגזים    ראשי ישובים הורו לפתוח מקלטים ציבוריים
איציק וולף
המחבל סמיר קונטאר, שמאז שחרורו מהכלא הישראלי בשנת 2008 הפך לגורם בכיר בחיזבאללה, נהרג בתקיפה אווירית על מבנה בבירה הסורית    אחיו: אנחנו גאים להצטרף לשיירה של משפחות השהידים
ראובן לייב
אחרי סדרת פיגועיו באירופה נערך ארגון הטרור הרצחני לפיגועים גם בתוך שטח-ישראל, וכבר נוקט צעדי-הכנה מתאימים כדי לממש את יעדו
רשימות נוספות
נרצחי אולימפיאדת מינכן עונו  /  עידן יוסף
עובדים ירדנים החלו לעבוד במלונות אילת  /  עופר וולפסון
כרסום בחוסן וקושי נפשי בעוטף עזה  /  יפעת גדות
הזוועה חזרה - ההתעלמות תישאר  /  ישראל רוזנבלט
ערביי ארץ ישראל - כשונאינו   /  יהודה דרורי
מה שנשאר מהשלום  /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il