X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - כוונה, רוח רעה, שמחה לאיד, שלטון החוק, שיטות חקירה ונמלט שבוע טוב
▪  ▪  ▪
עקורים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

א. זעקות הקוזק הנגזל
שוב מדגים השמאל את כישרונו המדהים לצעוק זעקות חמס על סתימת פיות, שהיא התמחותו הידועה. הפעם בעניין הספר, גדר חיה לדורית רביניאן, שהוצא מרשימת הספרים לבגרות של משרד החינוך.
הקוזק הנגזל, שמדיר מאז ומתמיד סופרים, משוררים ואמנים, על שלא הלכו בתלם, שהתוו אדמו"רי השמאל, יודע פרק בהדרה. הוא צווח מרה כל אימת שנדמה לו, שרומסים את ערוגותיו, וגוזלים ממנו את המגיע לו.
בינתיים הודיעה הוצאת עם עובד, כי הביקוש לספר גאה בעקבות הידיעה בחדשות. אולי זו הייתה כוונת הקוזק הנגזל?!
ואולי ראוי להזכיר כאן - רק בתחום הספרות - את "טוביה החולב" לשלום עליכם. טוביה, כזכור, ישב 'שבעה' על בתו, שנישאה לגוי. כך, נהגו אבותינו - למרות שזה אינו תקין פוליטית בעיני הצדקנים בדורנו ובמקומותינו - וכך ראוי.
ב. ההר והעכבר
אם נאמין לפרקליטיו, הראשון בנאשמי דומא עונה ונחקר בשיטות בלתי-מקובלות (שיקבלו, כנהוג אצלנו, את אישור בית המשפט), ולמרות זאת הוא הואשם, אחרי כחודש של חקירה נמרצת, בזוטי-זוטות. זה יחייב את החוקרים להתאמץ יותר לגבי הנאשמים הבאים, כי יוקרתם ויוקרת ארגונם עומדת למבחן.
מה שברור, שאי-האמון כלפי השב"כ ישגה, וכבר נשאלתי - איזו רוח רעה מניעה את אנשיו?
ג. חרפה
170 משפחות מגוש-קטיף, שגורשו על-ידי הקלגסים בשחור, ששיסתה בהם ממשלת הזדון של אריק שרון, עדיין חיים במחנות העקורים.
עברו יותר מעשר שנים מאז האירועים, שיירשמו לדראון עולם בתולדות המדינה והעם היהודי; ואי-אפשר להבין מדוע ממשיכה הממשלה להתעלל בעשרות המשפחות האומללות הללו.
במשרדי הממשלה מאשימים, כמובן, את העקורים בעיכוב פתרון בעיותיהם, אלא מה?! הפקידים מתעלמים מהעובדה, שיסוד הרע בהחלטה המטומטמת והרשעה לגרש יהודים מבתיהם. וצריך לזכור, כי כמו כל פשע מלחמה בהיסטוריה, אושר הפוגרום ביהודי קטיף על-ידי הכנסת ועל-ידי בית המשפט - רמזור אדום ודגל שחור גדול מעליו לכל המפנטזים על הישנות הטיפשות התהומית, שלוותה בהרבה רוע-לב, זדון ושמחה לאיד.
ד. שאלה של קשה-הבנה
קשה להתעלם ממה שאירע בבית המשפט העליון בערעורו של אהוד אולמרט.
ראשית, תגבות אולמרט להרשעתו ולזיכויו החלקי הייתה צפויה, והצביעה על האסטרטגיה שלו, שאמת אינה מנחה אותה.
קשה להבין כיצד ערכאת ערעור צמצמה את מאסרו ב-75 אחוזים, והעמידה אותו על שנה וחצי (חצי ממה שספג האומלל, שהשליך נעל על שופטת בית המשפט העליון) בלבד. משהו מאוד רעוע נראה לציבור; וכידוע, הצדק צריך גם להיראות.
מזמן איני מהמתפעלים משלטון החוק בארצנו. משפט אולמרט הוכיח - בניגוד לדמגוגיה המקובלת - שיש משפט אחר לאולמרט, המפוצץ בכספים, ויכול לשכור את מיטב היחצנים ועורכי-הדין, ומשפט אחר לרבינוביץ, או לבוזגלו. לדעתי, הם היו ממתינים מזמן בכלא עד שיישמע ערעורם.
יתר על כן, פסקי הדין במשפט אולמרט ובמשפט זדורוב מוכיחים את יחסיות הפסיקה, המותנית במותב (השופטים, היושבים לדין).
ושאלה קלה: לקשה-הבנה כמוני לא ברור כיצד מממן אולמרט את הגנתו היקרה מאוד?! הרי רוב חייו היה נבחר ציבור.
ועוד שאלה של קשה-הבנה: האם עו"ד זוטר מזרנוגה עלית היה משיג קשב של השופטינו הנכבדים, כפי שקיבלו עורכי-דינו של אולמרט? כנראה, השתלמה מאוד השקעתו העצומה בסוללה של עורכי-דין מפורסמים.
ה. שוועת המעונים
בעניין השתיקה מקיר-לקיר בפרשת מעוּני חקירת דומא לא אלך לשיר המפורסם של הכומר מרטין נימלר, אלא ליצירה החשובה של הבימאי מילוש פורמן, "רוחות הרפאים של גויה".
פורמן מעמת ביצירתו בין לורנסו, האינקוויזטור, לבין הנערה אינס, קרבנו, שהצייר המפורסם פרנסיסקו גוֹיה משמש פטרונה, אך גם כאמרגן, המעלה באמצעותה לדיון את סוגיית העינויים.
פורמן מראה, שאין מי שחסין לעינויים, ובכל עת אפשר להוציא הודאה בכל עניין מכל אדם. כבוגר המערכת הקומוניסטית בצ'כוסלובקיה, הכיר פורמן היטב את שיטות העבודה הנתעבות של מנגנוני החושך, שהחזיקו את המשטר על חודי כידונים, ומזהיר אותנו מפניהן.
אצלנו, כנראה, לא יגיע יום החשבון, ואין מי שייגן על זכויות האדם של הנחקרים - גם אם עשו מעשים נתעבים, ואינם פצצה מתקתקת. שלושת הקופים עובדים כרגע שעות נוספות בעניינם.
במקום אחר הצעתי לללמוד ממה שהתרחש, לפני כשלושים שנה, בפרשת קו 300 - רק כשאחד החוקרים פצה את פיו, נודעה לנו הפרשה; ונחשפה גם פרשת עיזאת נפסו. אותו הדבר קרה למשטרה בפרשת עמוס ברנס. כנראה, בית המשפט לא יהיה המגן האחרון של זכויות מעוני דומא.
ו. פגע וברח
אף אחד מהקהל הגדול, שהיה מעורב בירי על פאב "הסמטה" בתל אביב, לא נשא נשק. התוצאה העגומה: המפגֵע (שלצורך דיוננו, אין חשוב מה מניעיו) ירה עשרות כדורים, ונמלט מבלי שניסו לעוצרו.
זה לא היה קורה בירושלים.

תאריך:  03/01/2016   |   עודכן:  03/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחות אומללות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה מעל הכל ואי אפשר לשמור
רותי איזיקוביץ  |  3/01/16 18:06
2
יידע לו בן-צדף שאחוז גבוה
לאביתר בן-צדף  |  4/01/16 09:35
3
אין אפשרות לקבל אקדח בת"א
אלון פלג  |  6/01/16 02:08
4
עבדו עליך, בן צדף. וגם עלי.
אהוד פרלסמן  |  6/01/16 18:40
5
עוד הגיגים אומללים של קיצוני
שלמה המגיב  |  8/01/16 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
אהוד פרלסמן
כששופטים קובעים שירדני שיחד את בוזגלו לפני שנתן לאחיו חצי מיליון שקלים, ושיחד את בוזגלו גם לאחר מכן, האם לא די בעובדה שירדני אינו מכיר את אחיו של בוזגלו כדי שהם יבינו שחצי מיליון השקלים היו כספי שוחד מירדני לבוזגלו? אתמהה.
יעקב עמר
בעיני פסק הדין המזכה היא מורה דרך והנחייה לכל מושחת: התעלם מהשחיתות עצמה והתרכז בספק הסביר. מלא בשחיתותך את הכוס כמעט עד סופה אך השאר טיפה ל"ספק סביר" שהוא ורק הוא יצילך
מוטי קפלן
אם אנחנו שואפים לחברה מתוקנת ולא מושחתת הגיע הזמן להפסיק עם המצב שרשע ומושחת טוב לו. הגיע הזמן שהאחראים לחקיקה ואכיפה של חוקים שנועדו להגן על חושפי שחיתות, ידאגו לוודא כי אכן מתייחסים ברצינות ובכבוד לאותם אנשים נדירים, ומעריכים את מעשיהם
ראובן לייב
חשיפת פרשת השחיתות של אולמרט באתר "News1" קוצרת עכשיו את פירותיה. גם לאחר שהופחת עונשו על-ידי בית המשפט העליון - הרשעתו עדיין נותרה על-כנה, והיא אפילו התבקשה מאליה
מנחם רהט
אהוד אולמרט, האיש שכמעט חיסל בזחיחות דעת את המפעל הציוני, חושף את פשעיו המדיניים: מדינת אויב פלשתינית-דאעשית בקווי 67', ויתור מלא על הר-הבית, הכותל והעיר העתיקה, ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il