X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בית המשפט העליון נתן "הכשר" בגזר הדין נגד הרב יאשיהו פינטו לפעילות עבריינית מצד הפרקליטות ומצד בא-כוחו עו"ד איל רוזובסקי חומרי חקירה נמנעו באופן זדוני ובניגוד לחוק ולצו שיפוטי בכל הכבוד, עמדת השופטים לפיה יש לכלוא את הרב פינטו ל-12 חודשים אינה יכולה להצדיק "מריחות" בפסק הדין וטיוח העובדות
▪  ▪  ▪
מזוז. הכשיר שיבוש [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]
הרב פינטו. הגנתו נפגעה [צילום: מגד גוזני/פלאש 90]

רוזובסקי. שיתף פעולה נגד לקוחו [צילום: תמר מצפי/גלובס]

התובעת הפרה בזדון ובסתר צו שופט שהורה למסור לפינטו חומרי החקירה
יואב יצחק
השופט מודריק דחה ביום 11.11.14 את התנגדות הפרקליטות והורה למסור לפינטו את חומרי החקירה, לשם הגנתו במשפטו הפלילי * למרות זאת, התובעת רחלי חזן-פלדמן ציפצפה על החלטת השופט ובמכתב מיום 18.11.14 כפתה על עו"ד איל רוזובסקי "הסכם" כביכול (שהוסתר מפינטו...) שנועד למנוע העברת החומרים ללקוחו-פינטו * המסמכים שהוסתרו מבית המשפט ומהציבור תומכים בגרסת פינטו; הם כוללים מידע מפליל נגד אפרים ברכה וחשדות חמורים לשיבוש מהלכי החקירה מצד היועמ"ש ופרקליט המדינה
לרשימה המלאה

הפרקליטות ועו"ד רוזובסקי מאשימים זה את זה בהסתרת חומרי החקירה מפינטו
יואב יצחק
בכך נותנים גושפנקה לחשיפת News1 ולטיעוניו של הרב פינטו: חומרי החקירה הוסתרו ממנו - באופן הנוגד את החוק ובניגוד לצו שיפוטי מפורש שהוציא שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק * גרסאותיהם המנוגדות הוגשו לידיעת בית המשפט העליון במסגרת ערעור שהגיש הרב פינטו על חומרת גזר הדין * השופטים יתבקשו להכריע: האם אכן נשללו זכויותיו של הרב פינטו למשפט הוגן
לרשימה המלאה

פסק הדין של בית המשפט העליון בערעור שהגיש הרב יאשיהו פינטו, חוטא לאמת. וגם לא חכם. לא בגלל גזר הדין הסופי שנקבע - 12 חודשי מאסר בפועל בגין עבירת שוחד שבה הורשע הרב פינטו, על-פי הודאתו - על-אף מצבו הרפואי (החמור יותר מזה של אורי לופוליאנסקי), ולמרות הנסיבות המיוחדות שנודעו בתיק זה (פרשות השוחד בהן לקה תנ"צ אפרים ברכה), אלא במיוחד בשל התחמקות השופטים הנכבדים שדנו בערעור: יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז, מלדון לגופו של עניין במניעת חומרי החקירה, באופן זדוני, מהרב פינטו, ומשיבוש של הליכי המשפט. בכך "הכשירו" השופטים פעילות עבריינית מצד הפרקליטות, שאף כפתה עמדתה, לשם ביצוע זממה, על בא-כוחו של פינטו, עו"ד איל רוזובסקי.
פסק הדין לוקה בשל ההתעלמות מעובדות בסיסיות-מתועדות, ובקבלת הכחשתה השקרית של הפרקליטות בבחינת כזה-ראה-וקדש. "בכל הנוגע לטענות שהופנו כלפי המדינה, מכחישה האחרונה כאמור מכל וכל כי מנעה מבאי-כוחו הקודמים של המערער את קבלת חומרי החקירה או את העברתם למערער. לטענתה, היו אלה באי-כוחו הראשונים של המערער שביקשו בשלב ראשון להסתפק בעיון בחומרי החקירה ולא לצלם אותם, מחשש להדלפות", כתב השופט מני מזוז.
הכחשה מופרכת
דא-עקא, העובדות, כפי שחשפנו כאן, שונות בתכלית. הפרקליטות פעלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי למנוע מהרב פינטו את חומרי החקירה, חומרים שכללו ראיות ועדויות שהיה בהם כדי לסייע לו בהגנתו, ולאחר שבקשתה נדחתה, פעלה היא באופן זדוני בנתיב חלופי. השופט עודד מודריק דחה את עמדת הפרקליטות וקבע, בין היתר (ציטוט):
  • פשוט וברור שלנאשם בהליך פלילי קנויה זכות המעוגנת בדין לעיין בחומר החקירה וכן ברשימת כל החומר שנאסף או נרשם בידי הרשות החוקרת הנוגע לאישום. הזכות הזו מסויגת בכך שהיא אינה חלה על חומר שאי-גילויו מותר או שגילויו אסור לפי כל דין (סעיף 78 לחוק סדר הדין הפלילי).
    המשיבה טוענת שחומר החקירה כולל חומרים רבים שנופלים בגדרו של סייג הגילוי ושהוצאת תעודת חיסיון לגבי אותם חומרים, לרבות פעולות ההכנה המורכבות של מחיקה או השחרה של קטעים מסווגים תיקח זמן רב והדבר עלול לפגוע בלוח הזמנים המתוכנן של המשפט ואף להביא לסיכולו של הסדר הטיעון.
    בעיקרון, אינני רשאי למנוע מן הנאשם את זכות העיון. מנגד, עליי להניח בידי התביעה זמן סביר להיערך לשם הכנת החומר להוצאת תעודת חיסיון.
    את היחס שבין זכות העיון לזכות לסנן חומרים שגילויים אסור ותחולתו בעניין דנן אברר במסגרת דיון במעמד הצדדים שייערך ביום 19/11/14 בשעה 08:30.
הנה-כי-כן, השופט מודריק קבע, באופן מפורש, את זכותו של הרב פינטו לקבל את חומרי החקירה, מכוח זכות חוקתית, לשם הגנתו. למרות זאת, הפרקליטות לא צייתה להחלטת בית המשפט, אלא בחרה בנתיב חלופי, עברייני. מטרתה הברורה הייתה: למנוע ממנו את חומרי החקירה, שכללו מידע רב מאוד ועדויות, בדבר החשדות החמורים נגד תנ"צ ברכה. לביצוע זממה כפתה הפרקליטות על עו"ד איל רוזובסקי להימנע ממסירת חומרי החקירה לרב פינטו.
ב-News1 חשפנו מסמך - שהוסתר - שבו תועדו "הסכמות", כביכול, שנכפו על עו"ד רוזובסקי. "הסכמות" אלה עוגנו בכתב על-ידי עו"ד חזן-פלדמן, במכתב ששוגר ישירות אל עורכת דין ממשרדו, בת-חן ליפסקי. המכתב שוגר בדוא"ל ביום 18.11.14. אלה עיקריו:
  • 2. ההגנה מוותרת על תעודת חיסיון. אנחנו נצהיר שההשחרות הן מטעמי חיסיון או צנעת הפרט (נוצר עניין שלא סוכם עדיין בהקשר זה).
    3. ההגנה מתחייבת לא למסור את החומרים לאף אחד, כולל לא לפינטו [ההדגשה הוספה, י.י.].
    [...]
    7. לגבי תיק חזון ישעיה - ההגנה מופנית לפרקליטות ירושלים, תוכלו לעיין בלבד ולא לצלם.
- ראו המכתב הבעייתי בתחתית הרשימה
תוכן המסמך המובא לעיל מעיד מעבר לכל ספק: בניגוד לטענתה בבית המשפט העליון - הפרקליטות מנעה חומרי חקירה מהרב פינטו. תוכן המכתב שצורף לערעור שהוגש לבית המשפט העליון, מדבר בעדו: חתירה תחת החוק ותחת צו שיפוטי של השופט עודד מודריק.
חמור מכך: המסמך מעיד כי הפרקליטות ניצלה את חולשתו ו/או תלותו של רוזובסקי בפרקליטות (רוזובסקי דאג למעמדו בפני הפרקליטות, עבור לקוחות אחרים), כדי להשיג את מבוקשה. כל-זאת, למטרה אחת: הסתרת המידע המפליל נגד תנ"צ אפרים ברכה. למרות כל זאת בחרו השופטים הנכבדים לקבל את גרסת הפרקליטות - שהכחישה מניעת חומרי חקירה, למרות שההסתרה תועדה במסמך מטעמה של הפרקליטה התובעת בתיק, עו"ד רחלי חזן-פלדמן.
הבדלי הגרסאות בין רוזובסקי לפרקליטות
בית המשפט מתעלם, בכל הכבוד, גם מהאירועים שהתרחשו, מהבדלי הגרסאות אפילו בין הפרקליטות לבין עו"ד איל רוזובסקי, ומהעובדה הפשוטה: חומרי החקירה נמנעו מהרב פינטו וזכויותיו נפגעו. עובדה זו עולה אפילו מההתקוטטות שתועדה בהתכתבויות שהוצגו בפני בית המשפט. הפרקליטות ורוזובסקי הטילו זה על זה את האחריות למניעת חומרי החקירה.
בית המשפט התעלם מהטענות הסותרות: הפרקליטות – שהפנתה אצבע מאשימה כלפי רוזובסקי; ומצד רוזובסקי – שאישר בפועל כי הייתה זו דרישתה של הפרקליטות למנוע את חומרי החקירה מהרב פינטו. "בצדק טענו באי-כוח המדינה כי הטענות שמעלה המערער כלפי באי-כוחו הקודמים הן, הלכה למעשה, טענות של כשל חמור בייצוג", כותב השופט מזוז, ומשתמש בתגובה-בהכחשה הגורפת של עו"ד רוזובסקי ועו"ד צבי קלנג, בתגובה שצורפה מטעמם, לפיה: "אינם תומכים בטענה לכשל בייצוג. במכתבם מיום 9.11.2015 הם מציינים בין היתר, כי הטענה כאילו הסנגורים לא מסרו למערער את מלוא חומר החקירה הועלתה בשעתו על-ידי עיתונאי מסוים המקורב למערער עוד קודם לשלב הטיעונים לעונש בבית משפט קמא, וכי המערער התנצל בפני עו"ד רוזובסקי על הדברים שכתב אותו עיתונאי".
מיותר כמעט לציין: "עיתונאי מסוים" הוא הח"מ. טוב היה עושה בית המשפט העליון אם היה מציין זאת, במקום לכתוב בשפת הרמזים. רוזובסקי ניסה להגן על עצמו מפני אותו "עיתונאי מסוים", לאחר שזה חשף את קלונו ובגידתו בלקוחו.
"הכשר" למעשים פליליים
ב-News1 עסקנו רבות בסוגיית שיבוש מהלכי החקירה והמשפט בפרשת הרב פינטו. הוכחנו שוב ושוב: משפטו של הרב פינטו שובש. למרות זאת, השופטים בחרו להתעלם מהעובדות. בכך נתנו, למרבה הצער, "הכשר" למעשים פליליים שבוצעו הן על-ידי הפרקליטות והן על-ידי עו"ד איל רוזובסקי. תופעה זו - של "מריחות" ו"טיוח" עובדות, ניכרת, מזמן לזמן, בפסקי דין ובהחלטות של בית המשפט העליון, הפועל באופן עקבי כדי לגונן על הפרקליטות ועל היועץ המשפטי לממשלה, גם כאשר מובאות בפניו ראיות למעשים פסולים מצד תפוחים רקובים - כמו בענייננו - במערכות אלה.
בכל הכבוד, הניסיון המובן מצד בית המשפט העליון (נזכור נא: מזוז כיהן כיועץ המשפטי לממשלה) לגונן על הפרקליטות, מבלי להוקיע את הפעילות העבריינית שבוצעה, אינו ראוי; בכל הכבוד, עמדת השופטים לפיה יש לכלוא את הרב פינטו ל-12 חודשים אינה יכולה להצדיק "מריחות" בפסק הדין וטיוח העובדות; הימנעות השופטים הנכבדים מחתירה לבירור האמת העובדתית הפשוט, ולו האמת לשעתה, גם כאשר מוצג בפניהם מסמך-מפליל המעיד בעד עצמו - בדבר מניעת חומרי חקירה, בניגוד לדין ובניגוד לצו שיפוטי, מדאיגה מאוד. שכן ברי: מתן "הכשר" שכזה הוא המקים תשתית לעבריינות חמורה מצד עובדי מדינה.

המכתב הבעייתי שהורה על מניעת חומרי החקירה מפינטו
תאריך:  05/01/2016   |   עודכן:  07/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא צודק, לא חכם
תגובות  [ 50 ] מוצגות  [ 50 ]  כתוב תגובה 
1
לא מובן לי איך...
פרפראות  |  5/01/16 12:45
 
- {{{פינטו עבריין וגם מלשין. ל"ת
יואב יצחק יודע.  |  5/01/16 13:34
 
- בית המשפט הוכיח שוב
אליזבת פ   |  5/01/16 17:59
 
- יואב יצחק ממש ככותרת המאמר ל"ת
קול ההגיון  |  6/01/16 08:31
2
נו יואב, עכשיו אתה נהיית לשופט
פועה  |  5/01/16 12:51
 
- פועה , כל זמן ששתקת
פישלזון  |  5/01/16 14:06
 
- פישלזון כשאתה מגיב יוצא שאתה
פועה  |  5/01/16 14:51
3
רק לפינטו עשו עוול?
וסתם אזרחים מה ?  |  5/01/16 12:54
4
שאלות תם לפרקליטות
חרד  |  5/01/16 12:55
 
- לקח לברכה זמן לצאת כנגד רבו
ארז האחד  |  5/01/16 15:42
 
- פינטו הודה בקבלת שוחד! ל"ת
לא מתחזה  |  5/01/16 16:55
5
מזוז תפר לי תיק
סהר שוקר  |  5/01/16 13:03
6
הכישלון המהדהד של יואב יצחק
תמים-דרך  |  5/01/16 13:03
 
- אתה צודק. אבל יצחק לא תמים דרך
ארז האחד  |  5/01/16 14:55
7
מר יצחק? מה הקשר?
אחדדד  |  5/01/16 13:14
8
הצחקתני יואב יצחק
חוסיין אובמה  |  5/01/16 13:15
9
מה אתה רוצה, הרי לא קוראים
רוביק  |  5/01/16 13:28
10
התיק הזה תפור מראש ותוצאותיו
תיק תפור  |  5/01/16 13:28
11
ההשחתה הגיעה גם לבאי הכוח
יוסי בלום הלוי  |  5/01/16 13:34
12
מזוז בבקורת קשה על הסדר הטיעון
לא ייאמן  |  5/01/16 14:15
 
- צ"ל : מזוז הוא כיועץ המשפטי...
תיקון לתגובתי  |  5/01/16 14:52
 
- יאמן יאמן. יוע"מ אינו שופט!
פועה  |  5/01/16 14:59
 
- המדובר ב'אישיות' הוא אינטרסנט
לפועה יקרה  |  5/01/16 15:29
 
- זהירות!
היהודי הניצחי  |  5/01/16 16:31
 
- עסקינן : במזוז ו 'הסדר טיעון' ל"ת
ל'ניצחי'  |  5/01/16 17:39
13
נפנים לאט, אין לנו בית משפט ל"ת
פול  |  5/01/16 14:16
14
אכן אין צדק -צריך לשלש את ענשו
ארז האחד  |  5/01/16 14:44
15
בימ''ש אינו מאכזב את מתעביו.
מוטי1  |  5/01/16 15:48
16
לא פלא
שלמ  |  5/01/16 16:22
17
שכחת לספר שהוא מממן אותך ל"ת
שיר  |  5/01/16 16:44
18
יותר חמור מלופליאנסקי?? יענו
ציון לנקרי  |  5/01/16 17:13
19
יואב מסייע לעבריין
תל  |  5/01/16 17:13
20
הקליקה עוזרת לאנשיה בלבד ל"ת
צדק ?! פחחח  |  5/01/16 17:14
21
דמגוגיה צרופה
ד.ה  |  5/01/16 19:19
22
לך תדחוף מים. עיתונאי לא חכם.  ל"ת
משהמוישה  |  5/01/16 19:26
23
צודק וגם חכם רק הענש קצר מדי
ע.ג.  |  5/01/16 19:28
24
יואב צדיק החונטה נפשעת
דוד איש מלחמות  |  5/01/16 21:33
25
אם שמו של פינטו היה פינטוביץ'
לא צודק ולא חכם  |  5/01/16 22:08
 
- 'לכן' השופט מזוז ולא מזוסוביץ ל"ת
לעדתי - קפח  |  5/01/16 22:41
 
- מזוז מזמן מכר את נשמתו לשטן
לאדון ה"חכם"   |  6/01/16 05:13
 
- מי שמכר נשמתו לשטן זה י.יצחק
ארז האחד  |  6/01/16 08:27
 
- ל'מבעיר האש' השטן = 'אשכנזים' ל"ת
לארז על עדתי  |  6/01/16 17:45
26
כל הכבוד למקור 1 - המעז
עורכי דין  |  6/01/16 07:51
27
6 חודשי עבודות שירות לבן שופט
yeshurun  |  6/01/16 08:49
28
במקום המשפט, שם המשפח.במקום הצ
אבנר אברהם   |  6/01/16 09:19
29
הרב הבוחש ואינו חושש ק
אבי גרין  |  6/01/16 09:31
30
כהנה מחמת ספק אין בו חומרה
אבי גריו  |  6/01/16 09:55
31
כהנה מחמת ספק אין בו חומרה
אבי גריו  |  6/01/16 09:55
32
השופטים בבית המשפט העליון הם
צדיקוב  |  6/01/16 12:35
33
כמה זמן יש לו עוד לחיות?
נתי1  |  6/01/16 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
פסק דינו של בית המשפט העליון בנושא פינטו היה צפוי לנוכח מדיניותו הקבועה, ומוצדק לנוכח העובדה שגם כך עונשו של פינטו הוא כמעט מגוחך
איתמר לוין
פינטו נדון לשנת מאסר לאחר שהודה במתן שוחד של 200,000 שקל לאפרים ברכה    העליון: כל הנסיבות לקולא כבר נשקלו בידי ביהמ"ש המחוזי
יואב יצחק
בית המשפט המחוזי גזר על הרב יאשיהו פינטו 12 חודשי מאסר בפועל    בערעור שהגיש ביקש להפחית את עונשו    הנימוקים שהציג: מחלתו הקשה ומחלת רעייתו; חומרת העונש ואי-קיום הליך תקין באופן שפגע בזכויותיו
יואב יצחק
רביב דרוקר וברוך קרא נאלצו, "במרווחים הקטנים" בתוכנית 'המקור' בערוץ 10, בין השקרים והעיוותים, לחזור בקולם על המידע המוכיח ומאמת את צדקת News1    בעל כורחם, ההשמצות ודברי השקר שוקעים ומתאיידים. האמת מבצבצת ונחשפת במלואה, ומאירה את החושך. לאט ובטוח. כפי שאנו מחויבים לגולשים ב-News1
אפרים הלפרין
90 דקות של תחקיר ה"מקור" בשני פרקים, עסקו בעניין הרב פינטו ותת ניצב אפרים ברכה ז"ל, העיתונאים שהובילו את התחקירים הם רביב דרוקר וברוך קרא, וסייעה בידם ענת גורן זוגתו של רביב. בתוכנית אנו רואים ביטחון, המצביע אולי על עומק ויסודיות, ובכל זאת ראוי לשאול האם אנו רואים ביטחון או התנשאות, האם אנו רואים עומק ויסודיות או שמא אנו רואים פופוליזם וזחיחות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il