X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינות ערב הסוניות הקרויות מתונות, סעודיה, מצרים וירדן עסוקות במשברים בהם הן עסוקות ואין להן שום אינטרס ועניין להיות מעורבות בבעיה הפלשתינית והסכסוך עם ישראל
▪  ▪  ▪
אין סיכוי [צילום: עומר ראשידי/פלאש 90]

לאחר כל האכזבות והכשלונות של היוזמות והוועידות לשלום, שהיו לאורך השנים, בניסיונות הבלתי פוסקים להגיע לפתרון לסיום הסכסוך הפלשתיני ישראלי, יצאו לאחרונה כמה ממנהיגי האופוזיציה (הרצוג, לבני, לפיד) ביוזמה מדינית חדשה.
ועידה לשלום אזורי - חזון אפשרי או דמיוני?
בהשתתפות: מצרים, סעודיה, ירדן, ישראל, והרשות הפלשתינית. החזון של הרצוג, לבני ולפיד, יוזמי הרעיון הוא להגיע לפתרון, לסיום הסכסוך ולהקמת המדינה הפלשתינית, באמצעות המדינות הערביות הסוניות הקרויות מתונות.
מבט מפוכח של המציאות בה מצויות כל אותן שלוש המדינות הערביות הקרויות מתונות, מצביע בוודאות שאין להן שום יכולת ושום עניין בתקופה זו להיות שותפים ומעורבים ברעיון הבוסר המוצע, מהסיבות המפורטות בהמשך.
הרושם המתקבל מיוזמתם ההצהרתית של הרצוג, לפיד ולבני הוא שמדובר באמירה שמטרתה להפגין "פעילות מדינית" שאין מאחוריה שום הכנה ושום סיכויי. ניסיון לשווק אשליה של כביכול "תוכנית מדינית" חדשה.
מרחב התמרון הדיפלומטי שאמור היה אולי ליזום מהלכים למען הסדר שלום בין ישראל לפלשתינים, בחסות ובסיוע המדינות הסוניות המתונות (מצרים, סעודיה, ירדן), אבד ונכשל עוד בטרם החל, לאור המלחמה המתעצמת בעולם הערבי בין הסונים והשיעים, המאיימת ומשפיעה על מצבן הפנימי של מדינות אלה.
סעודיה
ערב הסעודית מעורבת בניהול מלחמה בתימן נגד השבטים השיעים. סעודיה מעורבת במלחמה המתנהלת בסוריה נגד אסד. הוצאתם להורג של 47 סעודים ובראשם המנהיג הדתי השיעי גרמה לקרע ולעימות עם משטר האייתולות באירן. סעודיה עומדת בראש המחנה הסוני המצוי במלחמה דתית ופוליטית נגד המחנה השיעי ברשות אירן. שמונה מיליון שיעים חיים בסעודיה המהווים סכנה לחצר המלוכה. בנוסף לכל הצרות הנובעות ממלחמת השיעים בסונים, סעודיה מצויה במשבר כלכלי, כתוצאה ממפולת מחירי הנפט. מכל האמור לעיל חצר המלוכה הסעודי עסוק בבעיותיו ואין שום סיכויי שיתגייסו לטובת "ועידת שלום" ביוזמת האופוזיציה הישראלית.
מצרים
מצרים מצויה במשבר פנימי עמוק. משבר כלכלי ופוליטי, משבר בתיירות שהיא מקור הכנסה עיקרי וחוסר יציבות פוליטית עקב המשך המאבק עם "האחים המוסלמים". הפלת המטוס הרוסי עם 230 תיירים והתעצמות הטרור האיסלאמי הג'יהאדיסטי בחצי האי סיני הפועל נגד צבא מצרים. גם התקררות היחסים עם הנשיא אובמה והתקרבות לפוטין מבטאים את חוסר היציבות של משטרו של גנרל אסיסי. מכל האמור לעיל ברור ומובן שהמשטר המצרי עסוק בבעיותיו ואין שום סיכויי שיתגייס לטובת "ועידת שלום" כדי אולי לסייע לאופוזיציה הישראלית.
ירדן
ממלכת ירדן מאוימת מבפנים ומבחוץ על קיומה. רוב האוכלוסייה בירדן היא פלשתינית שעוינת ומאימת על חצר המלוכה. למעלה מחצי מיליון פליטים סורים חיים במחנות פליטים. שתי קבוצות אלה הן פוטנציאל המסכן את משטרו של המלך, השורד בתנאים קשים. אין שום סיכוי שמלך ירדן יתגייס כדי לסייע לאופוזיציה הישראלית על-ידי הסכמתו להיות מעורב "בוועידת שלום".
לסיכום
מדינות ערב הסוניות הקרויות מתונות, סעודיה, מצרים וירדן עסוקות במשברים בהם הן עסוקות ואין להן שום אינטרס ועניין להיות מעורבות בבעיה הפלשתינית והסכסוך עם ישראל. נכונה העובדה שמדינות אלה מצויות תחת איום מצד אירן השיעית ותומכיה באזור. ישראל ועוצמתה הצבאית מהווה גיבוי חשוב ביותר לריבונותה של ממלכת ירדן. גם שיתוף פעולה צבאי טקטי עם מצרים במלחמה נגד הטרור הג'יהאדיסטי בסיני. ואולם אין שום סיכויי שמדינות ערב האלה ירצו להסתבך ביוזמה מדינית של ועידה אזורית כדי לפתור בעיה ישראלית ופלשתינית.

תאריך:  10/01/2016   |   עודכן:  10/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזמה מדינית חדשה? ועידת שלום אזורית?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האופוזיציה השמאלנית שוגה
ד"ר רון בריימן  |  11/01/16 13:01
 
- האופוזיציה השמאלנית
באום  |  12/01/16 04:43
2
אמר חכם צרפתי ידוע אני חושב
שבץ חלובה  |  12/01/16 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
שמעון זיו
למיטב ידיעתי עד כה מי שרצח יהודים בתוך הקו הירוק היו ערבים, ולא זכורים לי מקרים הפוכים. שנית המעוטים זוכים לכל הזכויות המוענקות ליהודים. מאידך הערבים לא משרתים בצה"ל ו/או שרות לאומי
עידן יוסף
המטען התפוצץ ליד סיור של צה"ל ולא גרם לנפגעים    החיזבאללה הודיע על נשיאה באחריות בנקמה על חיסול קונטאר וטוען כי הרכב הצבאי נפגע
ראובן לייב
מסע ההרג של המחבל-הרוצח מכפר ערערה לא הצליח לערער את יחסי הקיום התקינים בין הערבים ליהודים במדינה. במציאות המרה שבה אנו חיים - זה דבר שאין לזלזל בו
עידן יוסף
בעקבות הפיגוע ביום שישי, בתנועת 'רגבים' הפועלת להשבת הריבונות ומנהלת מעקב אחר בניה בלתי חוקית במגזר הערבי, מפנים אצבע מאשימה דווקא לעבר ממשלת ישראל
יוני בן-מנחם
מנהיג החיזבאללה מנסה למרוט את עצביה של מדינת ישראל אך הוא נחוש לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר. רוסיה ואירן אינן מעוניינות במלחמה בין חיזבאללה לישראל דבר שאמור להשפיע על אופי התגובה של חיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il