X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תראו איך דאעש מסוגל לשגע את העולם בכמה שניות של סרטון תראו כיצד ההסתה ברשות הפלשתינית עולה בדם יהודי תראו כיצד הולך ויורד גילם של המחבלים בגל הטרור הנוכחי
▪  ▪  ▪
כמו נוער היטלר [צילום: AP/Adel Hana]

משחקי דאעש

בתחילת השבוע פרסם דאעש סרטון בן 18 דקות, בו מופיעים בין השאר המחבלים מפריז תוך שהם מכריזים על כוונתם לבצע פיגועים. מה שבעיקר משך את תשומת הלב היו השניות הראשונות והאחרונות של הסרטון. בתחילת הסרטון ובסופו מוצג צופן, כאשר דאעש הראה שפתרון הצופן הראשון היה פקודת המבצע לפיגוע בפריז, וההערכה היא שהצופן שבסופו מהווה פקודת מבצע ליעד הבא של דאעש. אדוארד סנודן, שעבד בסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) והתפרסם לאחר שהדליף מיליוני מסמכים של ארגון זה, טוען שמדובר במפתח הצפנה מזויף, שלא אמור להוביל למידע כלשהו.
דאעש משחק פה משחק מוח מול העולם, והוא נהנה מזה. פרסום קוד ההצפנה שולח את העולם כולו לבדוק מה היעד הבא של הארגון, ויכול להיות שכפי שסנודן אומר שמדובר בכלל בזיוף. בכל מקרה, דאעש הצליח שוב לעורר דאגה בעולם, וזאת רק באמצעות כמה שניות מתוך סרטון של 18 דקות.
מה שעוד יותר צריך להדאיג, הוא השימוש של דאעש ברשתות החברתיות ובאינטרנט. אין עוד ארגון טרור שעושה שימוש באמצעים אלו כמוהו. דאעש פועל בכל הכוח ברשתות החברתיות, לא פחות מהפעילות שלו בשטח בסוריה ובעירק. לכן העולם צריך לפעול נגד דאעש בזירה הווירטואלית, כפי שהוא פועל נגד הארגון הפיזי. מכיוון שהזירה הווירטואלית היא עליית מדרגה בטרור מבחינת דאעש, צריך להבין שארגון שיעלה אחריו יצטרך להיות ברוטלי יותר ולעשות שימוש נרחב עוד יותר באינטרנט, על-מנת להשאיר חותם ולהשפיע על מהלך חיינו.

הסתה מתמשכת

השבוע הותרו לפרסום פרטים מחקירתו של מוראד אדעיס שרצח את דפנה מאיר, כאשר לטענתו ההסתה בטלוויזיה הפלשתינית היא שהביאה אותו לרצח. לדבריו, שידורי הטלוויזיה הפלשתינית מציגים את ישראל כמי שהורגת צעירים פלשתינים.
נגיד שזוהי התשובה האמיתית, ולא הטענה שהוא הושפע מהפיגוע שניסה לבצע בן-דודו והרצון לקבל את אהדת החברה בה הוא חי; התשובה הזאת לא מפתיעה לנוכח ההיכרות עם ההסתה של הרשות הפלשתינית. רבים וטובים אמרו לאורך זמן רב שההסתה של הרשות הפלשתינית היא גורם משמעותי בביצוע פיגועים. מכיוון שישראל לא יכולה להפסיק את ההסתה של הרשות, היא צריכה למנף את המקרה הנוכחי, כדי להראות כיצד הרשות ממשיכה להסית את אזרחיה לפגיעה בחפים מפשע, רק בגלל שהם יהודים.

הסתה אחרת

השבוע נעצרו האחיות דיאנא ונאדיה חוילה, לאחר שבביתן נמצאו מטעני חבלה שיועדו לפגיעה בישראלים. בחקירה עלה, כי דיאנא נחשפה באינטרנט להטפה איסלאמית קיצונית, שעודדה נשים לקחת חלק פעיל בטרור נגד ישראל.
לא דווח מה היו מקורות חומר ההטפה, אך בניגוד לקטע הקודם – הפעם ניתן להבין שלא מדובר בהסתה של הטלוויזיה הפלשתינית. למרות שהן הפלשתינים והן המוסלמים הקיצוניים מסיתים לפגיעה ביהודים באשר הם יהודים, הפעילות נגדם צריכה להיות שונה. בעוד שנגד ההסתה הפלשתינית צריך לפעול בהצגתה לעולם, את ההסתה האיסלאמית הקיצונית ניתן לעצור באמצעות העלאת טענות שסותרות אותה. על כל פסוק שמצטטים מהקוראן, להביא פסוק נגדי. על כל פרשנות, להביא פרשנות אחרת. פעולה זאת צריכה להיעשות ברמה העולמית.
ברמה הישראלית, לא ניתן לעצור את ההסתה וההטפה האיסלאמית הקיצונית. מה שכן אפשר לעשות, הוא להוריד את המוטיבציה של המפגעים הפוטנציאליים באמצעות נתינת המינימום ההכרחי למחבלים הפלשתינים שיושבים בבתי הכלא בישראל.

ירי במסלול התנגשות

בתחילת השבוע בוצע ירי רקטי מרצועת עזה, ובתגובה לכך חיל-האוויר תקף מתחם צבאי של החמאס במרכז הרצועה. אולם, לא דווח מי אחראי לביצוע הירי הרקטי - חמאס או באחד הארגונים האחרים ברצועה.
כפי שצוין בעבר, ברצועת עזה פועלים גורמי טרור, שמתנגדים למדיניותו של חמאס הנמנע כרגע מלתקוף את ישראל. גורמים אלו, ובעיקר תומכי דאעש ברצועה, מנסים ללבות את האווירה באמצעות ביצוע ירי רקטי לעבר ישראל. לכן ישנה אפשרות שתומכי דאעש הם שביצעו שוב את הירי האחרון, במטרה שישראל תתקוף מטרות של החמאס ברצועה, מאחר שהחמאס הוא הריבון, והחמאס יגיב בהתאם.
אם אכן כך הדברים, הרי שהסבב הבא בעזה יהיה קרוב יותר ממה שחושבים. כרגע זהו אינטרס של ישראל ושל החמאס לשמור על השקט ברצועה. החמאס יוכל לשמר ולהעצים את כוחו, ולישראל יהיה שקט מירי רקטי. האינטרס המשותף לא אומר שישראל והחמאס הולכים לפעול ביחד נגד ארגונים אחרים ברצועה, אך ניתן להאמין שפעילות חזקה של החמאס מול ארגונים אלו תעבור בשקט בישראל. כמה זמן זה יוכל להימשך? שאלה טובה.

צעירי הטרור

בפיגועים האחרונים התחלתי לשים לב יותר ויותר לגילם של המחבלים. רובם המוחלט של המחבלים אינם יותר מבוגרים ממני (אני בן 25), והמיעוט שבהם אף צעירים ממני בעשור או יותר. דבר זה נוגע לנקודה אותה ציינתי בעבר, לפיה הצעירים שמבצעים את הפיגועים הנוכחיים הושפעו מההסתה והפעילות של הרשות הפלשתינית בתקופת האינתיפאדה השנייה ואף לפניה. הדבר הושרש במוחם של אותם צעירים ומהווה חלק עיקרי בחייהם. בכך הם דומים לנוער היטלר, אותם צעירים שהושפעו מהתעמולה הנאצית לאורך רוב חייהם והיו החיילים האחרונים והנאמנים ביותר למשטר הנאצי.
השאלה היא האם הם יבינו שיש להם ברירה אחרת. החיים כפי שהם חווים אותם יכלו להיות שונים לחלוטין, אם הרשות הפלשתינית הייתה משתמשת בכסף הרב שקיבלה לקידום חייהם של אזרחיה. אותם צעירים שמונעים מכעס ושנאה, יכולים להפנות אנרגיות אלו נגד הרשות הפלשתינית שהפקירה אותם. אין הדבר אומר שהם יתחילו לאהוב את ישראל, אלא שהם יבינו שהם צריכים קודם כל לדאוג לעצמם לפני שהם שונאים אותנו.

תאריך:  28/01/2016   |   עודכן:  28/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תראו את זה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דאע"ש=נאצים=אויב האנושות!
דניאל143   |  28/01/16 10:13
2
קודם כל יש לתרגמו ולשלחו
מאמר חשוב  |  28/01/16 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
מקורות ההשראה של חלק מהמחבלים בגל הטרור הנוכחי אינם מסיתים מוסלמיים קיצוניים או מפקדים בארגוני טרור, אלא דווקא חיקוי חברתי - וגם נגד זה יש מה לעשות
אריאל י. לוין
תוקף ברמז את בנט: "ישנם אנשים שמצביעים בקבינט על דבר אחד ואומרים ברבים דבר אחר"    טוען שהמחנה הסוני המתון בראשות מצרים וירדן מאוכזב מההתקרבות האמריקנית לאירן
אריאל י. לוין
יוצא נגד "הגינויים המאולצים של המנהיגות הערבית, שמצביעים על מידה של פחדנות"    קורא להציע לערביי ישראל תקווה ואמונה שכל אחד מהם יכול להצליח במדינה
אריאל י. לוין
צופה שהצלחות הארגון ופעילותו בסוריה מגבירות את הסיכון שיפנה נגד ישראל וירדן    מזהיר מפני עלייה באיומי הטרור והפעולות הקיברנטיות, לצד ירידה באיום הקונבנציונלי
אריאל י. לוין
מי הניח את המטען סמוך לגבול רצועת עזה?    מה טוב יותר מאשר הלוויה שקטה למחבל?    האם רוסיה מציידת את חיזבאללה?    מה יקרה לדאעש אם יתעסק עם צה"ל?    ומי מגלה דו-פרצופיות ביחסו לישראל?
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
הושמד 'בנק המזומנים' של דאעש  /  איציק וולף
פיצוי לכומר על השוואתו לאל-בגדדי  /  איתמר לוין
דוח חושף: דאעש מחזיק בנשק מ-24 מדינות  /  איציק וולף
לאן נעלם א-סיסי והצבא המצרי?  /  יהודה דרורי
שנתיים לרמאדי  /  אריאל י. לוין
דאעש במגננה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il