X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מפקדי הצבא המצרי מודאגים מהצלחותיו של ארגון דאעש בצפון סיני ומתהליך הדמורליזציה בקרב יחידותיהם. דאעש החל לשלב נשים בפיגועים נגד חיילי צבא מצרים
▪  ▪  ▪

הצבא המצרי מתקשה למגר את כוחות דאעש הפועלים בצפון חצי האי סיני ושאחראים גם להפלת המטוס הרוסי בשמי שארם א-שיח'. למרות פעולות יזומות של הצבא המצרי במסגרת מבצע צבאי גדול המכונה "חק אלשהיד" שנמשך כבר כמה חודשים בצפון סיני יש לארגון "ווילאית סינאא" ("מחוז סיני"), שהינו השלוחה של דאעש בסיני, הצלחות בפיגועים והוא מקבל סיוע רב מהאוכלוסייה הבדואית המקומית המסייעת לו במקומות מסתור ומעבירה לו מידע על תנועות כוחות הצבא המצרי.
לפני כמה ימים הודיע ארגון "ווילאית סינאא" כי אנשיו תקפו בטילי גראד משלחת גדולה של קצינים בכירים של הצבא המצרי שכללה גם את שרי ההגנה והפנים בעת שביקרו בשדה התעופה אלעריש וגרמו לה אבידות כבדות.
תהליך דמורליזציה ביחידות הצבא המצרי
בקרב חיילי וקציני הצבא המצרי המוצבים בצפון חצי האי סיני החל תהליך של דמורליזציה בעקבות הקשיים במלחמה בטרור של ארגון "ווילאית סינאא".
הארגון הצליח בחודשיים האחרונים להעביר את פעילותו למרכז העיר אלעריש שנחשב עד כה לאזור בטוח. קצינים וחיילים מצרים הציפו את מפקדת הצבא המצרי בתלונות כי לחייילים בצפון סיני אין את הציוד והנשק המתאימים להילחם בטרור וכי הם הפכו לטרף קל של המחבלים הג'יהאדיסטים. הם דרשו אספקה מיידית של כלי רכב משוריינים חדישים שיחליפו את כל הרכב הישנים שאינם מספקים להם מיגון נאות ולהציב באזור צפון סיני חיילי קומנדו מצרים המאומנים בלוחמת גרילה במקום חיילי החי"ר הרגילים.
כדי לנסות ולשכך את גל ההתמרמרות והביקורת ערכו שר ההגנה המצרי הגנרל סדקי צובחי ושר הפנים הגנרל מג'די עבד אלע'פאר, לפני כמה ימים, סיור ביחידות הצבא המצרי בצפון סיני כדי לשמוע את תלונות החיילים אך עד כה אין סימנים שדרישות החיילים אכן נענו.
דאעש משתמש בנשים לצורך הפיגועים
על-פי גורמי הביטחון בישראל כ-1000 מחברי ארגון "וילאית סינאא" בחצי האי סיני הינם בדואים. העיתון "אלערבי אלג'דיד" פרסם ב-23 בינואר דיווח כי כוחות הביטחון של מצרים לכדו בצפון סיני חוליה של נשים שהשתייכו לארגון "ווילאת סינאא" שאחראית לשלושה פיגועים באזורי שיח' זוויד ורפיח שבהם נהרגו קצין ושני חיילים מצרים והושמדו שלושה כלי רכב משוריינים.
את אחת מחברות החוליה גייס פעיל של הארגון בשם אבו חמזה אלמט'פר, הוא פגש צעירה מצריה בשנות העשרים לחייה, שכנע אותה להצטרף לארגון, נשא אותה לאישה והיא עברה שורה של אימונים צבאיים. אח"כ גייסה הצעירה הזו ארבע צעירות נוספות ממחוזות שונים במצרים באמצעות הפייסבוק, הן הגיעו לצפון סיני התחתנו עם פעילים בארגון והתאמנו בהכנת מטעני חבלה והפעלתם מרחוק.
השתתפות נשים בתפקיד לוחמות בדאעש היא חריגה ומעידה על כך שארגון "ווליאת סינאא" שינה את היחס שלו לנשים, לאחר כמה פסקי הלכה של ארגון אל-קאעידה שהיו בעבר בנושא ואסרו על נשים להשתתף באופן פעיל כלוחמות ב"ג'יהאד" (מלחמת קודש). לא מן הנמנע שהארגון שינה את עמדתו בנושא זה בעקבות הלחץ הכבד שמפעיל עליו הצבא המצרי בצפון סיני והעובדה שאיבד לוחמים רבים בקרבות עמו.
הצעירות המצריות המצטרפות לארגון דאעש, שאינן תושבות חצי האי סיני, מושפעות מפעילות התעמולה של הארגון באתרי האינטרנט והרשתות החברתיות ומיצר הרפתקנות ורצון לשינוי בחייהן. כוחות הביטחון של מצרים מחזיקים במעצר גם עוד עשרות נשים מקרב מהשבטים הבדואים בחצי האי סיני שמואשמות בהשתייכות לארגון "ווליאת סינאא" והגשת סיוע לוגיסטי לפעילי הארגון כמו אוכל ושתיה ומידע מודיעיני על פעילות הצבא והמשטרה המצרים באזור שיח' זוויד ורפיח.
מדובר בצעירות שאיבדו את בעליהן, את בני משפחותיהן או את בתיהן במהלך הקרבות של הצבא המצרי נגד פעילי ארגון "ווילאית סינאא", או נשים שעברו עינויים והשפלות על-ידי חיילי הצבא המצרי.
המניע העיקרי שלהן הינו נקמה יותר מאשר מניע אידיאולוגי ואמונה בדרך הג'יהאד. הנשים הללו מוחזקות במתקן מעצר וחקירות של הארמיה השנייה במפקדת גדוד 101 באלעריש.
נראה כי הקושי העיקרי של הצבא המצרי בהתמודדות עם ארגון "ווליאת סינאא" בצפון חצי האי סיני הינו הסיוע הרב שהוא מקבל מהאוכלוסייה המקומית המאפשרת לו להיטמע בתוכה ומגישה לו סיוע לוגיסטי ומודיעיני רב.
השנאה של האוכלוסייה הבדואית המקומית בצפון סיני לצבא המצרי היא רבה, השלטון המצרי הזניח במשך שנים רבות את פיתוחו של חצי האי סיני, בדרום סיני עובדים הבדואים בתעשיית התיירות המצרית אך בצפון סיני הם מובטלים ועוסקים בהברחות נשק וסמים.
פעילות הצבא המצרי פוגעת קשות בענף הפרנסה העיקרי של התושבים שהינו כאמור ההברחות.
לארגון "ווילאית סינאא" יש גם קשרים הדוקים עם הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, הוא מסייע לה בהברחת אמצעי לחימה לתוך הרצועה באמצעות המנהרות והיא מסייעת לו בתמורה באימונים צבאיים ומתן טיפול רפואי בבתי החולים ברצועה לפעילים שנפצעו בקרבות עם הצבא המצרי.

תאריך:  15/02/2016   |   עודכן:  15/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש מתחזק בצפון סיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם ישראל שמה ליבה לכתבות
הגוי..  |  16/02/16 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
בעזה חמאס נלחם נגד דאעש, ובסיני הוא משתף איתו פעולה. בינתיים ישראל ומצרים פועלות יחדיו נגד הארגון, אך גם זה עלול להשתנות
אריאל י. לוין
בעוד חמאס ממשיך לפעול בתחום המנהרות, דאעש עלול להקים שלוחה ימית    ובינתיים חיזבאללה מלבין כספים עבור מבריחי סמים
אריאל י. לוין
תראו איך דאעש מסוגל לשגע את העולם בכמה שניות של סרטון    תראו כיצד ההסתה ברשות הפלשתינית עולה בדם יהודי    תראו כיצד הולך ויורד גילם של המחבלים בגל הטרור הנוכחי
אריאל י. לוין
מקורות ההשראה של חלק מהמחבלים בגל הטרור הנוכחי אינם מסיתים מוסלמיים קיצוניים או מפקדים בארגוני טרור, אלא דווקא חיקוי חברתי - וגם נגד זה יש מה לעשות
אריאל י. לוין
תוקף ברמז את בנט: "ישנם אנשים שמצביעים בקבינט על דבר אחד ואומרים ברבים דבר אחר"    טוען שהמחנה הסוני המתון בראשות מצרים וירדן מאוכזב מההתקרבות האמריקנית לאירן
רשימות נוספות
ריבלין: מימוש הריבונות - התשובה לדאעש  /  אריאל י. לוין
איזנקוט: סכנה גוברת מדאעש  /  אריאל י. לוין
הושמד 'בנק המזומנים' של דאעש  /  איציק וולף
הנחות ומטענים  /  אריאל י. לוין
לאן נעלם א-סיסי והצבא המצרי?  /  יהודה דרורי
שנתיים לרמאדי  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il