X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בעוד שבעברות אישיות, כגון סכסוכים אלימים בין צמד גנבי רכב יהודי-ערבי, המדינה לא תעלה בדעתה לשאת בנטל האדם הנפגע ומשפחתו, נפגעי "טרור הבודדים" הם במעמד של נפגעי אויב. המדינה מכירה בכך שאנו במלחמה אך ממשיכה בהונאה שמדובר בעניין פרטי של "בודדים
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר חמאס]

הלוחמה הפסיכולוגית העוינת משחקת בנו, ומשתילה במוחות מושגים משני-התייחסות. המונח פלשתינים (שהפך לפלשתינים) החדיר את ההכרה בעם פלשתיני הזכאי (בלעדית?) לארצנו. "טרור יהודי" הפך כל התנגדות חריגה לטרור הערבי להצדקת הטרור הערבי.
עכשיו משווקים לנו "טרור בודדים". נוטעים מחשבה שאין חברה אויבת, אלא לקט עבירות אישיות שהן מעניינם של פרקליטים בלבד, לא של ראש הממשלה והממשלה כולה שמתעסקת בענייני המדינה. אך בעוד שבעברות אישיות, כגון סכסוכים אלימים בין צמד גנבי רכב יהודי-ערבי, המדינה לא תעלה בדעתה לשאת בנטל האדם הנפגע ומשפחתו, נפגעי "טרור הבודדים" הם במעמד של נפגעי אויב. מדינה מכירה בכך שאנו במלחמה אך ממשיכה בהונאה שמדובר בעניין פרטי של "בודדים".
יש לראות כל פעילות מסכנת חיים מחברה אחרת נגדנו כלחימה. אין זה משנה אם יש שם גיוס חובה, או רק עידוד פעילות. זו לחימה גם אם הנהגתם מתאמצת למנוע פעילות שכזו. להטוטן מלים יכול לשכנע שהבליץ לצרפת לא היה מלחמה אלא פלישת בודדים רבים.
להפיכת לוחמת האויב לעניין פרקליטותי תוצאות חמורות. מחבלים משוחררים רוצחים. 1027 משוחררי "שחרור שליט" רצחו כצפוי יהודים; בששה מהמקרים ידועה זהות המשוחרר שרצח. הדבר גרם להכרה שהימנעות מהריגת מחבל היא שותפות ברציחת היהודי שהמחבל ירצח אחרי שחרורו.
לכן הלוחמה הפסיכולוגית המציאה "ניטרול". הניטרול מרכז את המחשבה בטווח המיידי, ומוחק את תחושת החובה כלפי היהודי העתיד להירצח ע"י המנוטרל שישתחרר. לניטרול הניטרול ראוי להשתמש ב"נוטרל זמנית" ו"נהרג".

מה מניע את פעילי הטרור ההתאבדותי?

לתופעה שני סוגי הסבר: א. הסבר שנועד לתאר את התופעה כתואמת את העולם הרוחני של המסביר. ב. הסבר שנועד להבין את התופעה כתואמת את העולם המציאותי. המונחים "הנביא מוחמד" ו"הקוראן הקדוש" במקום "מוחמד, קוראן" נועדו ליצור יראת כבוד לתרבות האויב ולמנוע ביקורת תבונית, מהסוג ב', המביאה להכרה בטיבה האמיתי של תרבות האויב שלנו.
במאמר באתר-שמאל נכתב: "פלשתינים לא נולדו עם גנים המפעילים טרור או התאבדות, אלא עם גנים הדוחפים לחיי 'עצמאות ורווחה' – ממש ככל בני האדם". הכותב המציא גנים שאינם בפרויקט הגנום האנושי, וכך התאים את ההתאבדויות הרצחניות לשמאלניותו. ידיעה במוסף מעריב 3.8.2001 עמ' 8 מוסרת שמשנת 1993 התאבדו 83 מחבלים: 70 נשואים ו-13 רווקים. הנשואים זנחו את משפחתם והתאבדו למען השגת "עצמאות ורוחה"? - אבסורד.
להבנת הממצא עלינו להתבונן במציאות אף שאינה נענית לדרישות התקינות הפוליטית. הגברים הפנימו את תיאור גן העדן המצפה לשאהיד. מי שנישואיו אינם מימוש ציפיותיו, שליטה מוחלטת באשה ושאר מאוויים, יודע שיש תחליף זמין איכותי בהרבה מהחיים הנוכחיים: תתפוצץ – והעונג השמימי לרשותך! שם תשלוט לא רק באחת אלא ב 70 ותהיה בעוררות רגשית מתמדת. אימהות חוגגות כשבנם נהיה שאהיד והן זוכות ב-70 כלות מעולות. בעבר נשים יצאו לרצוח יהודים רק תחת איום בשחיטתן על כבוד המשפחה.
בשנים האחרונות מסבירים במסגדים ובחינוך לצעירים ולצעירות מגיל הגן, על העונג השמימי המצפה להם בשמים אם ימותו כשאהידים. העובדה שהקניית תאורים כאלה לילדים ולילדות נראית מוזרה בתרבותנו אינה רלונטית. חשוב רק שכך זה אצלם.
לא שמענו על אישה בנהריה או ילדה באילת שרבו עם הבעל או ההורים ויצאו לרצוח. אך בהרבה מקרים לאחרונה הרוצח יצא לרצוח אחרי ריב שכזה: הוא מחליף את המציאות העגומה באושר השמיימי. השאהיד זוכה לעונג רק אחרי קבורה מוסלמית. בעבר ישראל עכבה לתקופה ארוכה את מסירת הגופות וממילא את הקבורה המוסלמית. ההמתנה לתקופה לא מוגדרת לקבלת העונג השמימי פגמה בעוצמת הפיתוי.
לפני כחודש נכנעו לח"כים ערבים, הגופות מוחזרות מיידית ומספר היוצאים לרצוח הוכפל. השינוי לא היה בדחף ל"עצמאות, רווחה, אל-אקצה ובנייה בהתנחלויות" אלא בודאות העונג המיידי. החזרת הגופות היא רצח.

איך להפסיק את הטרור הנוכחי?

את התופעה יש לחסל בשני שלבים. שלב א': שכנוע מקבלי ההחלטות להתייחס בחיוב לקיום היהודי, ביותר חיוב מאשר לתדמית עצמם בעיני כל מיני גורמים.
שלב זה קשה ביותר. רבים מאלה בתוכנו המנסים לשנות עמדות שבויים בתפישות מנותקות מהמציאות. מאמינים, בלי מחקר-תומך, שכל יהודי שואף לטוב ולכל היותר טועה. לאשלייתם הטועה יהיה טוב כשנגיד לו מה טוב. דרך זו נכשלה בעבר. הסיסמה "הרובים שנתתם הורגים אותנו" עודדה את נותני הרובים. הסיסמה "יהודי לא מגרש יהודי" התקבלה כהלצה. פעמים רבות שמענו דרישות להפעיל אלטלנה נגד המתנחלים כדי להבריח את הנותרים בחיים מהיישובים.
הדורשים זאת אינם "טועים". מי שמרגלים אחרי הדרכים של צה"ל לגילוי מנהרות אינם טועים, הם משתתפים במודע במאמץ להגיע במנהרות לכרם שלום, לשם שחיטת הילדים. מסקנה אחרונה זו מתקבלת בקלות לגבי אשף ולא לגבי שוברים שתיקה - הוכחה שהדעה, מנוגדת המציאות, שכל יהודי שואף לטוב - אכן קימת.
שלב ב': ללמוד מהמכירים את הריאליה הערבית, ולנהוג במלחמה כמו במלחמה. לדוגמה, לפזר בים את אפר המתנכלים לנו, כפי שנהגו באייכמן. אין קבורה מוסלמית– אין עוג שמימי – אין רצח – אין קבורה יהודית. אפשר להפיץ שבאושר השמימי יזכה רק המסייע ליהודים.
כשהמטרה לא תהיה "פתרון הסכסוך" אלא קיומנו בארצנו, תימצאנה הדרכים היעילות.

הערות

1. פעמים רבות נמצא שמחבל שהתאבד בהתפוצצות הגן על עצמו בתחתונים רבים או בקשירת לבנת-בנין שם. אין זה מראה בהכרח על דמיונו על פעילותו הצפויה. ייתכן שבעוד אנו רואים בלב או במוח את מרכז הוויתנו הוא, בתרבותו, רואה מקום אחר ומגן עליו. כך ניתן להבין את נוהגם עוד במלחמת השחרור להכניס לפה של הנרצח היהודי את מה שכרתו מגופו.
2. מחבלים מתאבדים ו"שהאדה". ראה שם סרטון הסברה באל-אקצה לילדות וילדים על הבתולות בשמים, ובסיומו ערבי שלא מבין את הצעת הבתולות לילדות ולילדים.
3. על האושר השמימי לילדים: "בתולות יפות קוראות: שלוט בי כשאהיד" (דקה 8:23)
4. שחרור 1024 מחבלים הוא רצח ודאי. טענו "כל מחבל כנראה לא ירצח ולכן סביר שאיש לא ירצח". הטענה מקבילה לטענה: "אם אעמוד בחוץ בגשם, כל טיפת מים מסוימת הנופלת משמים כנראה שלא תפגע בי ולכן סביר שאשאר יבש".
5. הכתבה על "שוברים שתיקה".
6. מדריך בשוברים שתיקה צוחק למשמע מות אבא של מתנחל בידי הערבים.

תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"טרור הבודדים" ההמוני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרתעה
סתם אחד  |  23/03/16 07:10
2
נראה שממציאי "טרור היחידים" לא
רותי איזיקוביץ  |  23/03/16 08:34
3
הכינוי מקבע את התודעה
גדי אשל  |  24/03/16 12:44
4
הכינוי מקבע את התודעה
גדי אשל  |  24/03/16 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארווין קליין
כל מה שהיה אפשר לצחוק עליו    כפי שנתניהו אומר: החרם על ישראל זה אנטישמיות החדשה, אז מדוע החלטנו לקרוא למערכת ההגנה שלנו כיפת ברזל - זה רק יעורר יותר את האנטישמיות בקרב עמי העולם...
איתמר לוין
תובעת ועורך דינה שמגיעים באיחור ניכר מעצבנים את השופטת שרון לארי-בבלי, וגם טענותיהם חסרות הביסוס לא ממש מתקבלות על דעתה
משה ניסנבוים
החדרים מעוצבים באלגנטיות ומאובזרים בצורה נוחה    מראה השידות בסגנון העתיק לצד הרהיטים האחרים, משווה למקום ערבוב מעניין בין ישן לחדש
שמעון זיו
ארגון צוות גמלאי צה"ל מבוסס כל כולו על התנדבות של אנשים מכל הרמות, שלא שוכחים את חבריהם לנשק, ומנסים לשפר את תרבות הפנאי שלהם
עליס בליטנטל
לא יכול להיות מקום מתאים יותר מתיאטרון הבימה לתערוכת 50 הצילומים "פנטזיה לובשת אישה" שצילם יונתן זק את רעייתו עדי עציון-זק, שחקנית, בימאית ובעיקר זמרת אופרה. הצילומים מהווים סיכום ביניים של הקריירה העשירה של האמנית הוותיקה הרב-תחומית הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il