X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אודרי ברוש באולפן הרדיו שנות ה-50 [צילום: באדיבות רשות השידור]
סיפורה של הקריינית אודרי ברוש
אודרי ברוש הייתה קריינית בתחנת הרדיו של שירות השידור הארץ-ישראלי (Palestine Broadcasting Service,‏ PBS)ולאחר קום המדינה הייתה קריינית בקול ישראל. ב-1960 פרשה מהרדיו. סיפור חייה של הקריינית שברבות השנים, שמה נשכח כמעט לגמרי ורק מעטי מעט יודעים מי הייתה
אודרי וצבי ברוש [צילום: באדיבות המשפחה]

בימים אלה מוצגת בגלריה "שרונה" במתחם שרונה בתל אביב תערוכה "האזינו לקול ישראל", לציון מלאות 80 שנה ל"קול ישראל". בתערוכה מוצגים פריטים, מסמכים צילומים ותמונות מההיסטוריה הענפה של קול ישראל, וכן מוצגים הקלטות של שידורים ותוכניות מארכיון הרדיו.
ביקרתי בימים אלה בתערוכה. בין התמונות המוצגות בה הבחנתי בתמונה ובה צילום של קריינית היושבת באולפן רדיו מול מיקרופון ובתחתית התמונה כיתוב הסבר של ארבע מילים בלבד: "אודרי ברוש שנות החמישים". יסולח לי על בורותי אבל מעולם לא שמעתי על קריינית בשם אודרי ברוש. שאלתי אנשים שהתלוו אלי בסיור בתערוכה וכן כמה מאנשי רשות השידור שהיו במקום, מי זאת אודרי ברוש שבצילום?. איש לא ידע להשיב. סקרנותי גברה.
והחלטתי להעלות פוסט לפייסבוק שכלל צילום תמונתה של אודרי בצירוף פניה לגולשים בנוסח: מי מכיר מי יודע פרטים על קריינית קול ישראל בשם אודרי ברוש? באילו שנים שידרה ובאלו תוכניות?.
אט אט החלו לזרום תגובות גולשים לפוסט והוא הגיע אף לידיעת בני משפחתה של אודרי, ובהם בנה עודד ברוש ורעייתו אילנה אלרואי ברוש כלתה של אודרי. בני המשפחה שלחו אלי את תמצית סיפור חייה של הקריינית הנשכחת וכן מספר צילומים מהאלבום המשפחתי ואני מבקש להביא את סיפור חייה בפניכם.

מי הייתה אודרי גולדסטן ברוש

אודרי נולדה בשנת 1922 למשפחה יהודית מסורתית בשם גולדסטן בשכונת גולדרס גרין בלונדון, שכונה ברובע בארנט שבצפון-מערב לונדון. אביה היה מו"ל ומפיץ של ספרי יודאיקה. בתקופת מלחמת העולם השנייה חוותה כנערה את תקופת "הבליץ" כאשר לונדון וערי בריטניה האחרות הופצצו יום ולילה מהאוויר במשך חודשים רבים, בשנים 1941-1940 על ידי, חיל-האוויר של גרמניה הנאצית. בשנת 1946 והיא בת 24 עלתה אודרי לארץ.
את הקריירה הרדיופונית בארץ החלה כקריינית בתחנת הרדיו של שירות השידור הארץ-ישראלי (Palestine Broadcasting Service,‏ PBS) כלתה של אודרי, אילנה אלרואי ברוש מספרת כי אודרי נודעה בכינויה "הנערה עם קול הזהב" וזאת בשל קולה שהיה נדיר ביופיו. אודרי שירתה תקופה מסוימת ב"הגנה". ב-1948 נישאה בירושלים לעיתונאי ואיש הרדיו צבי בורשוק שלימים עיברת שמו לצבי ברוש. בעיון בארכיון העיתונות ההיסטורית אני מוצא מודעה שפורסמה בעיתון "הצפה" ב-22 באוקטובר 1948 על הרשמתם של הזוג לנישואין. וזה נוסח המודעה: "צבי בן פאול בורשוק אודרי ליליאן בת אדוארד גולדסטן" ממודעה זו אני למד כי שם אביה של אודרי הוא אדוארד גולדסטן.
מספר בנם של הזוג, עודד ברוש:" הורי, אודרי וצבי עבדו שניהם במחלקת השידורים באנגלית, תחילה ב-PBS - Palestine Broadcasting Service בירושלים ואחרי קום המדינה ב"קול ישראל". אודרי הייתה קריינית וצבי ברוש היה קריין ועורך חדשות. כך הכירו באולפנים בירושלים".
מספר עוד עודד ברוש: אבי צבי ברוש גם נסע בשליחות הרדיו לעדן וכיסה שם בשידורים באנגלית את עליית יהודי תימן הידועה יותר בשם "מרבד הקסמים". ב-1950 עברו אודרי וצבי ברוש לרמת גן. צבי ברוש הקים את תחנת גלי צה"ל והיה מפקדה הראשון של התחנה עוד כשזו שכנה באולפן מאולתר באחת הכיתות בבית ספר ברמת גן. אודרי המשיכה לעבוד כקריינית באולפנים של קול ישראל בת"א עד 1960.
ב-1960 פרשה מהרדיו והצטרפה לבעלה צבי ברוש שכיהן בשורה של תפקידים דיפלומטיים בארצות שונות בחו"ל.

צבי ברוש

צבי ברוש בעלה של אודרי ברוש היה אישיות רבת פעלים בפני עצמה. הוא נולד בשנת 1922 בשם צבי וולפגנג בורושק בברלין, עלה לישראל בשנת 1933. הוריו עלו לארץ אף הם בשנת .1933 אביו פאול בורושק, יליד שרודה שבפולין, היה איש עסקים ולאחר עלייתו לארץ יסד את עיתון "רדיו ירושלים" והיה ממפיקי הסרט התעודי "עבודה" שצולם בארץ בשנות ה-30 בביומו של הלמר לרסקי.
אמו של צבי ברוש, אדית לבית פרידלנדר, ילידת גרמניה, הייתה זמרת אופרה ולימים מורה לאופרה. צבי למד בתיכון בית הכרם בירושלים. בתקופת מלחמת העולם השנייה שירת בצי המלכותי הבריטי והוצב בספינת האספקה HMS Reliant, אניית משא אזרחית שגויסה לשירות הצי במלחמה.
לאחר שחרורו מהצי הבריטי ב-1946, הצטרף ברוש כעורך חדשות באנגלית לתחנת הרדיו של שירות השידור הארץ-ישראלי, שם הכיר כאמור את רעייתו לעתיד אודרי גולדסטן שהייתה קריינית חדשות בתחנה. ובמקביל הצטרף לשורות ארגון "ההגנה". במלחמת העצמאות שירת ברוש במטה מפקדת ירושלים, שם שימש דוברו של מפקד ירושלים, סגן-אלוף משה דיין. לאחר תום המלחמה המשיך בעבודתו בשירות השידור של המדינה, קול ישראל. בשנת 1950 היה כאמור מקים והמפקד הראשון של גלי צה"ל,(1950-1952), לאחר מכן כיהן בתפקיד ראש מדור הסברה בדרגת רב סרן תחת פיקודו של קצין חינוך ראשי אלוף-משנה אהרון זאב.
בשנת 1956 הועלה לדרגת סגן אלוף ומונה לראש ענף הווי ובידור במפקדת קצין חינוך ראשי הייתה זו ראשיתה של תקופת שנות הפריחה של הלהקות הצבאיות.
בתחילת שנות ה-60 התקבל למשרד החוץ והיה איש שירות החוץ במשך 28 שנים. בין השאר כיהן כשגריר ישראל בבורמה, באיים המלדיבים וברומניה. ב-31 במרס 1988 פרש לגמלאות. צבי ברוש נפטר ב-31 באוגוסט שנת 1997. שנתיים לאחר מכן ב-1999 נפטרה רעייתו אודרי והיא בת 77 לערך.
צבי ואודרי ברוש הותירו אחריהם בן (עודד) ובת (ליאורה).

צבי ברוש ובנו עודד 1957 [צילום: באדיבות המשפחה]
תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
לפני מספר שבועות יצא לאור ספרו החדש של פרופסור מאיר חת "הבנקאות הישראלית במנהרת הזמן" הסוקר את התמורות במערכת הבנקאות בישראל ביובל האחרון. הזדמנות טובה להזמין את ידידי, חיים כהן, לשעבר מנכ"ל כלל ביטוח אשראי, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט וכיום שותף בקרן אוורסט לשמוע תובנות בנוגע לדרכי התמודדת המערכת הבנקאית עם האתגרים שטומן לה העתיד
גדעון ארליך
בעוד שבעברות אישיות, כגון סכסוכים אלימים בין צמד גנבי רכב יהודי-ערבי, המדינה לא תעלה בדעתה לשאת בנטל האדם הנפגע ומשפחתו, נפגעי "טרור הבודדים" הם במעמד של נפגעי אויב. המדינה מכירה בכך שאנו במלחמה אך ממשיכה בהונאה שמדובר בעניין פרטי של "בודדים
ארווין קליין
כל מה שהיה אפשר לצחוק עליו    כפי שנתניהו אומר: החרם על ישראל זה אנטישמיות החדשה, אז מדוע החלטנו לקרוא למערכת ההגנה שלנו כיפת ברזל - זה רק יעורר יותר את האנטישמיות בקרב עמי העולם...
איתמר לוין
תובעת ועורך דינה שמגיעים באיחור ניכר מעצבנים את השופטת שרון לארי-בבלי, וגם טענותיהם חסרות הביסוס לא ממש מתקבלות על דעתה
משה ניסנבוים
החדרים מעוצבים באלגנטיות ומאובזרים בצורה נוחה    מראה השידות בסגנון העתיק לצד הרהיטים האחרים, משווה למקום ערבוב מעניין בין ישן לחדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il