X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
גדולי הבמה הישראלית בקונצרט תיאטרלי על חברות וזקנה - תיאטרון הספרייה
▪  ▪  ▪
אנרגיה מדהימה [צילום: אייל לנדסמן]
קונצרט תיאטרלי [צילום: אייל לנדסמן]

ענקי הבמה [צילום: אייל לנדסמן]

רביעייה היא קונצרט תיאטרלי, העולה בתיאטרון הספרייה (מיסודו של בית צבי), שבו מככבים גדולי הבמה העברית והם מרגשים את הצופים בפכים קטנים ובאירועים הנושקים לדייטים, בגידות, מחלות, סקס, זקנה ומוות.
כלות פרס ישראל לתיאטרון, ליא קניג ומרים זוהר, חוברות לענקי הבמה יהודה אפרוני ואילן דר ועושים על הבמה כבוד למקצוע, במשחק של עונג תיאטרלי צרוף וגורפים מחיאות כפיים.
הבמאי רועי הורוביץ, שגם אחראי לנוסח העברי, להטט עם הרביעייה המופלאה הזו וההצגה העולה לראשונה בישראל, היא הצדעה לשחקנים מוכשרים ולמחזה מצוין, הפורט את רגעי החיים היפים לחויות ולקשיים, למתחים ולקורת רוח, לחשש מהבאות ועוטף את הכול באהבה רבה ובמשחק נהדר.
המחזאי האמריקני דן קלאנזי שנכח בפרמיירה, כבר כתב כמה הצגות שהועלו בתיאטרון הספרייה.
בגידות וזקנה
העלילה עוסקת ברון וג'ודי, רות וארי, שני זוגות חברים מזה 37 שנים. שנות החברות ההדוקות הללו היו טעונות באירועים ובחוויות, חלקן מטלטלות. הרביעייה הזו ידעה רגעי שמחה וימים של עצב.
השחקנים מתייצבים מאחורי דוכני נואמים ומולם חוברות ההצגה. מאחוריהן וילון ארגמן, שולחן וכסאות, המדמים כאילו הופעת הרכב נגנים או מופע קברטי.
הדמויות משחזרות את תחילת הפגישות בינם לבין עצמם ועם שאר החברים. התמודדויות עם קשיים והקמת משפחה, הפכים הקטנים שבחיים. מחלות וטרגדיות. אובדן בת משפחה ואחר כך, ההתבגרות. בגידות וזקנה - עד לחידלון הסופי.
ההצגה נעה בשצף קצף, באנרגיה מדהימה ובתוספת מקצבים ואפילו שיר תוסס וחצוף.
ליא קניג מוכיחה שוב שהיא חיית במה. עולצת, סונטת, מדברת גסויות, מתרוצצת על הבמה ומגישה את המשחק המופלא והנהדר שלה. מרים זוהר היא כרגיל, מקצועית, קולחת, משובחת והטקסטים זורמים מפיה במרקם קצפתי.
יהודה אפרוני הוא מרשים ומכובד, מגיש משחק מצוין ויודע להגיש פזמון ושיר ומשחק מעולה. אילן דר הוא נהדר, מוצלח בהגשת המשחק, שופע הומור ומקצוען טוב מאוד.
רות דר אחראית לעיצוב החזותי ההולם והראוי. ירון פריד אחראי לנוסח השירים. שמוליק נויפלד אחראי למוזיקה המוצלחת. אורי מורג עיצב את התאורה המוקפדת.
רביעייה היא לא רק עוד הצגה. זו הצגה המאכלסת בקרבה שנים רבות של עשייה תיאטרלית ובה חוברים, אולי לראשונה, כוחות במה מהמעולים בימינו. פנינה של הצגה ופנינים של שחקנים.

הכותב עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
צלם - אייל לנדסמן
תאריך:  31/03/2016   |   עודכן:  31/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מלון "שפירא" בעפולה שהיה המלון הראשון שהוקם בעיר, היה בעל מבנה אדריכלי מיוחד ומבתי האירוח היחידים בעמק יזרעאל בתקופת המנדט הבריטי    בין אורחיו, ממנהיגי וחשובי האומה ובהם: ד"ר חיים ויצמן, חיים נחמן ביאליק, זאב ז'בוטינסקי ועוד
עליס בליטנטל
לראות על במה אחת את שתי מלכות התיאטרון הישראלי מזה למעלה מחמישים שנה - ליא קניג ומרים זוהר - זו חוויה נדירה. הכל, הודות לחיבור ההדוק בין המחזאי דן קלאנזי האמריקני והבימאי הישראלי רועי הורביץ. ועל כך תודות לתיאטרון הספריה שאירח את ההצגה ומאפשר העלאת כזו פנינה של הצגה
יובל לובנשטיין
היצרנים והספקים "משחקים" עם המבצעים, עם השקות המוצרים החדשים, עם תקציבי הפרסום בטלוויזיה, עם הגרלות ובונוסים לחו"ל למנהלים מצטיינים ועם צ'ופרים כאלה או אחרים
עידן יוסף
מהפכת תעריפי התחבורה הציבורית נמשכת: מיום שישי הקרוב יתוספו שבעה אזורים חדשים שיחברו את כל הישובים בישראל לארבע המטרופולינים הגדולות
יורם שוייצר, עודד ערן
הפיגועים האחרונים בפריז ובבריסל מאיצים את התהליך שבו אירופה מתלבטת בין שמירה קנאית על חירויות הפרט השונות לבין ההחלטה למגר את בסיסי הטרור של האיסלאם הפונדמנטליסטי באירופה    בפועל המאבק הזה יצריך פיקוח הדוק יותר על מוסדות הדת באירופה, מעקב צמוד יותר אחר ארגוני צדקה למיניהם ועיבוי מערכי האבטחה במתקני השירות הציבורי למיניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il