X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בד בבד עם הלחץ על ישראל לסגת ל"קווי 1967", הרחוב הערבי זועק: "אחרי שבת מגיע יום ראשון", כלומר - אחרי חיסול היהודים יגיע תור הנוצרים
▪  ▪  ▪
העולם הנוצרי [צילום: AP/Armando Franca]

המיעוט הנוצרי המוגן במדינות ערבשגריר (בדימוס) יורם אטינגר,: במחשבה שנייה: יוזמה ישראל-ארה"ב"חדשות מחלקה ראשונה",
ערב החתימה על "הסכם אוסלו", התריע ראש העיר בית לחם, אליאס פריג', בפני ראש הממשלה רבין: "אם לא תספח את בית לחם לירושלים הגדולה, תדון את העיר להיות שופעת כנסיות אך דלת נוצרים." לפני אוסלו, אמר ראש העיר בית ג'אלא, פראע אל-עראג', לבעל הטור המפורסם, וויליאם ספאייר: "התחזקות אש"פ תאיץ את בריחת הנוצרים לאמריקה הלטינית". עם סיום מלחמת 1967, הזהיר ראש העיר בית ג'אלא, אליאס בנדאק, את שר הביטחון דיין: "אי-סיפוח בית ג'אלא לירושלים הגדולה יפגע אנושות באופי הנוצרי של בית ג'אלא".
ואכן, מאז הקמת הרשות הפלשתינית הפך הרוב הנוצרי ברמאללה, בית לחם ובית ג'אלא למיעוט זעיר, עקב רדיפת הנוצרים חברתית, כלכלית ואף גופנית. יותר נוצרים מערים אלו מתגוררים באמריקה הלטינית מאשר נשארו בעיר ילדותם.
אפליה אלימה של נוצרים היא חלק בלתי נפרד מההוויה במדינות ערב. לדוגמה, עד המאה ה-10 שבטים נוצרים נטבחו, גורשו או התאסלמו בסעודיה, שאינה מעניקה אזרחות ל"כופרים", ואוסרת על "כופרים" המבקרים או עובדים בתחומיה להתפלל או להציג פריטי דת בפומבי. נשיא מצרים סיסי פועל אומנם להקלת האפליה נגד המיעוט הקופטי, אך חטיפת נשים קופטיות, תקיפות ואפליה מערכתית הם עדין מנת חלקו של המיעוט בעל השורשים הפרעונים.
אויבי האל
רדיפת נוצרים במדינות האיסלאם מבוססת על מורשת מוחמד השולטת במערכות החברה, המדיניות, התרבות, המשפט, הצבא והחינוך ברחוב הערבי, ומאפיינת את הממסד הפוליטי הערבי שאינו חילוני כנהוג במערב. לפי הקוראן, היהודים והנוצרים - "אנשי הספר" שדחו את האיסלאם - סטו מדרך הישר, הם אויבי האל ועליהם להשתעבד לאיסלאם, שרק היא הדת הלגיטימית והעליונה, המנהלת ג'יהאד נגד "בית הכופרים".
התייחסות טיפוסית של הקוראן לנוצרים, ו"כופרים" נוספים, מופיעה בסורא 5, פסוקים 60 ו-86: "אלוהים קללם ושפך חמתו עליהם, ועשה אותם קופים [יהודים] וחזירים [נוצרים].... יורשי גיהנום הם".
לרדיפת הנוצרים יש מסגרת חוקית מוסלמית המבוססת על "חוזה עומאר" מהמאה ה-7 ועקרון "הד'ימי", המגדיר את מעמד האזרחים "הכופרים", הכפופים ל-ומוגנים על-ידי האיסלאם, בתנאי שיקבלו את עליונות האיסלאם. לפי סורא 9, פסוק 29: "הילחמו באנשים... שאינם מחזיקים בדת האמת - אלה שהוענק להם הספר - עד שישלמו את הג'יזיה ["מס כופרים"] בעודם מושפלים." בפני הד'ימי שלוש אפשרויות: התאסלמות, השלמה עם מעמד הד'ימי או הוצאה להורג.
מאז המפלה הצבאית בשערי וינה ב-1683 נישלו מעצמות "כופרות, נחותות ויהירות" נוצריות את האיסלאם ממעמדו כמעצמת על, וערכים ותפיסות עולם נוצרים חודרים ל"בית המאמינים". תחושת העלבון המוסלמית, והנחישות לשקם את מעמד-העל המגלומני הביאו להתפרצויות זעם מוסלמית והוסיפו שמן למדורת הטרור האסלמי.
טרוריסטים מוסלמים
הממסדים הדתי והפוליטי המוסלמים רואים במודרניזציה ובזכויות האדם הנוצרים/מערביים איומים ברורים, מיידיים וקטלניים. אך הם מתעודדים מהכרסום הדרמטי בכוח ההרתעה המערבי ומהמדיניות המערבית הפייסנית, המהווים רוח גבית לזעם ולטרור המוסלמי נגד העולם הנוצרי/מערבי, למרות מדיניותו הביקורתית ולעתים עוינת כלפי ישראל.
בד בבד עם הלחץ על ישראל לסגת ל"קווי 1967", הרחוב הערבי זועק: "אחרי שבת מגיע יום ראשון", כלומר - אחרי חיסול היהודים יגיע תור הנוצרים. ואכן, כנסיות, מנזרים, בתי קברות, בתי ספר ובתים נוצרים מהווים מטרה לתוקפנות מוסלמית. לדוגמה, באפריל-מאי 2002 השתלטו 200 טרוריסטים מוסלמים על-כנסיית הקבר בבית לחם, בזזו אותה והטמינו בה מטעני צד.
הרחבת נוכחות אש"פ בלבנון מ-1970 האיצה את בריחת הנוצרים והפכה אותם למיעוט דל-שרירים. הקמת הרשות הפלשתינית (בפיקוד אש"פ) ב-1993 החמירה את רדיפת הנוצרים ובריחתם מיו"ש. אבל, הוותיקן והעולם הנוצרי/מערבי ממשיכים להקריב את המיעוטים הנוצרים במזרח התיכון על מזבח הרהורי-הלב, התקינות-הפוליטית והפייסנות.

תאריך:  17/04/2016   |   עודכן:  17/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המיעוט הנוצרי - המוגן במדינות ערב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כעת נותר רק שהאפיפיור
אהרון שחר  |  17/04/16 22:50
2
האיסלאם יעצר מול ישראל
יום הדין  |  19/04/16 16:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במאזן הכולל יש לדון את "גנדי" לכף-חובה. לאור מה שהאלוף המיתולוגי הותיר אחריו לדורות הבאים - יקשה עד מאוד לחנך את ילדי ישראל. הפספוס, כמובן, הוא גדול ומציק, אך זהו הלקח שיש ללמד
רפי לאופרט
על תוצאות המאבק על ארץ-ישראל, מדינת ישראל עשויה לקום או עלולה חלילה ליפול    עם כל שאר הבעיות נסתדר, במוקדם או במאוחר, מוטב במוקדם
אסתר שניאורסון גרי
האם מישהו כאן החרים את אלון ליאל ודומיו שכל זמנם כל מרצם, כל חלומותיהם, נטועים ב'חזון' אחד, איך להרוס את מדינת ישראל
שמעון זיו
אוכלוסית החרדים מנציחה את העוני שבחרו בו, כי הבעל יושב ולומד תורה כל היום, ואשתו, שעליה מוטל עול פרנסת המשפחה, מטופלת בדרך כלל בשבעה עד עשרה ילדים ללא עזרה
נאוה קורן
ליגוני, לא זכה גנדי להגשים את הבטחתו: "יבוא יום שאפרסם ספר שחור על השמאל האדום" כי רצחו לנו אותו, בטרם עת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il