X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר הרש בליץ נתן לי כרטיס ביקור שלו שבו היה רשום שמו ותוארו ומקום מגוריו במישיגן בארה"ב בהמשך השיחה סיפר בהתרגשות שהוא יהודי, חניך תנועת "הבונים" וכי בתו היא מתנדבת באחד הקיבוצים בצפון הארץ
▪  ▪  ▪
התאונה החמורה ביותר [צילום: AP/Andrew Kravchenko, Pool]

בימים אלה משדר המגזין של וואלה סרט אודות האסון של הפיצוץ הגרעיני בצ'רנוביל באוקראינה (בעבר ברה"מ) שבחודש זה מלאו 30 שנה לאסון. יוצר הסרט דב גילהר ליווה שני ישראלים יוצאי אוקראינה, שטיפלו בזמנו באסון, המהנדס קלטינסקי והרופאה ד"ר פולסקי. הצוות של וואלה עם המהנדס והרופאה ביקרו בצ'רנוביל וסיפרו על פעילותם שם לפני שלושים שנה.
העיר צ'רנוביל הפכה לאנדרטה נטושה של ימי הכישלון של המשטר הסובייטי. כל אירופה עקבה בדאגה אחר התפשטות הגל הרדיו אקטיבי הקטלני שהתפשט על כל אירופה. אלפים חלו בסרטן ומאות אלפים פונו מבתיהם. שטח של 30 קמ"ר מסביב לכור הפגוע נותר סגור עד היום. הפיצוץ של הכור הגרעיני בצ'רנוביל הייתה התאונה החמורה ביותר בעולם בזמנו.
הפגישה שלי עם ד"ר הרש בליץ בלובלין
בחורף שנת 1986 הדרכתי קבוצת נוער ישראלי במחנות המוות בפולין. במסגרת זו לנו לילה אחד במלון "UNIA" בעיר הפולנית לובלין שבעברה מחצית מאוכלוסייתה היו יהודים ופעלה שם הישיבה המפורסמת ישיבת חכמי לובלין. במהלך אותו ערב גשום וקודר, במהלך ארוחת הערב במלון נקראתי בדחיפות ללובי כדי לפגוש אדם שהציג את עצמו כד"ר הרש בליץ מארה"ב, פיסיקאי מומחה לאטום. בשיחה שניהלנו באנגלית סיפר האיש שהוא חוזר עתה מצ'רנוביל, לאחר שהיה שם פרק זמן, על-פי בקשת השלטונות הרוסים שביקשו עזרתו, ופיסיקאים מערביים נוספים, לסייע במה שאפשר לאחר האסון.
האמנם ד"ר בליץ מומחה לאטום או סוכן סובייטי?
ד"ר הרש בליץ נתן לי כרטיס ביקור שלו שבו היה רשום שמו ותוארו ומקום מגוריו במישיגן בארה"ב. בהמשך השיחה סיפר בהתרגשות שהוא יהודי, חניך תנועת "הבונים" וכי בתו היא מתנדבת באחד הקיבוצים בצפון הארץ.
הוא התעניין בתוכנית שלנו למחרת, וסיפרתי לו שאנחנו עומדים לבקר למחרת במחנה ההשמדה מידנק הסמוך לעיר לובלין וגם בשרידי הרובע היהודי בעיר. כמובן שנעניתי לבקשתו להצטרף אלינו לסיור.
אני התעניינתי בתוכניות שלו ובקורות חייו. פגישתנו בנסיבות הכול כך עצובות ומוזרות הציתה את דמיוני כאיש ששירת בחיל המודיעין. שאלתי את עצמי האם הסיפור שלו הוא אמיתי או כיסוי למשהו חשוד.
ד"ר הרש בליץ אמר לי שהוא מתעתד לבקר בעיר LWOW (במערב אוקראינה) מקום הולדת אביו שהגר מזמן לארה"ב מאחר שגם אני יליד העיר לבוב התחלתי לחשוד בו שהוא איש שירותי המודיעין הרוסי KGB שעוקב אחרי. ראוי לזכור שאלה ימי המשטר הקומוניסטי. ואולי אני והקבוצה הישראלית "חשודים".
הפיסיקאי האמריקני (?) הצטרף אלינו לביקור בעיר. באחת ההפסקות הוא נעלם במפתיע, בדיוק כפי שהגיע בהפתעה עם הסיפור שלו על צ'רנוביל.
כעבור שנים ביקשתי מיהודיה ניצולת שואה שפגשתי בוורשה החיה במישיגן שתנסה לאתר את כתובתו של ד"ר הרש בליץ על-פי הפרטים הרשומים בכרטיס הביקור שלו. התשובה שקיבלתי ממנה שאין כתובת כזו ואין איש כזה במשיגן. נשאלת השאלה האם סיפורו היה אמיתי או כיסוי של סוכן סובייטי. ואולי זה דמיון מזרחי שלי שחשד בו.

תאריך:  19/04/2016   |   עודכן:  19/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגישה עם פיסיקאי שחזר מצ'רנוביל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בית פיינסטון היה בית חולים שיקומי שהוקם בשנות ה-40 לחולים במחלות ממושכות ולנכים קשים. הוא פעל בין השנים 1944 עד איחודו בשנת 1959 עם בית החולים לוינשטיין ברעננה. סיפורו של מוסד רפואי זה שלא ידוע לרבים
ד"ר דניאל מדר, ד"ר חגית אולנובסקי
את אפקט הפלצבו אתם בטח מכירים, אבל מה לגבי האפקט ההפוך? לפעמים הפחד ממפגעים סביבתיים גורם לתחלואה ומוות יותר מאשר המפגע הסביבתי עצמו
חיים נוי
סיפור האהבה של שייקספיר והסיום הטראגי העקוב מדם שזור באופרה במוזיקה קסומה והוא נשען בעיקר על זוג האוהבים ובדואטים שנכתבו עבורם. מרגש, איכותי ומענג
איתמר לוין
שופט המעצרים ארז נוריאלי מוכיח שגם דיונים כאלו ניתן לנהל תוך איזון נכון בין כל האינטרסים ושמירה על יעילות, ואולי הכי חשוב - מבלי שהאולם יהפוך לזירת צעקות ובלגנים
הרצל חקק
פסח בשכונת הילדות: דמות האם קורנת מדמותה אמה תופחה, דמות הסבתא. חוליות שמחברות את הזמנים. זוהר שעובר מדור לדור כמו משואה עתיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il