יציאה מהחג זה מושג מקובל בקמעונאות המזון במיוחד לאחר חול המועד פסח, המתקרב ובא.
אם כניסה לחג זו ההערכות לקראת חג הפסח ובדגש כיסוי כל הסחורה הכשרה, הרי יציאה מהחג זו הערכות לא פחותה, אשר נערכים לה במקביל להכנות לפסח וכוללת פקודת מבצע מסודרת, תדריכים, מבצעי פרסום ולוגיסטיקה מורכבת.
היציאה מהחג כוללת מספר פעולות במקביל, כאשר הראשונה שבהם, היא החזרת הלקוחות לרשת, תוך הפעלת מאמצי שכנוע גדולים שברשת שלנו הקנייה היא היא המשתלמת ביותר.
עושים זאת בעיקר במבצעי מחיר עמוקים במוצרים ממותגים, כמו דגני בוקר, פסטה, קוסמטיקה כמו דאודורנטים ומבצעים במוצרים טריים כמו בשר דגים וירקות ופירות.
מבצעים אלו ילוו בהשקעה מאסיבית בפרסום, בעיקר בטלוויזיה.
קנקן מים לצד המאמצים השיווקיים, קיימת גם פעילות לוגיסטית מורכבת כמו החזרה של חלק מהמוצרים אשר אין להם שימוש לאחר הפסח כמו, מצות, קמח מצות ותפוח אדמה וקמח תופח כשר לפסח ומילוי המדפים במוצרים כמו פסטה, ופתיתים.
השנה נראה לבטח פעילות משמעותית בתחום המשקאות הקלים, אשר ממשיכים בנסיגה ואשר רמת הצריכה מהם הולכת ויורדת על ציר הזמן.
ערכתי ניסוי קטן, אצלנו סביב שולחן הפסח בנושא.
שלא כמו בשנים עברו, בקבוק הקולה החזיק מעמד ואפילו עד מחציתו עד תום הארוחה ולא נזקקנו לתגבורת של הבקבוק השני, אשר יישאר מיותם ועזוב עד ראש השנה הבא.
הסובבים פשוט לא שתו משקאות ממותקים ואלו קנקן המים והסודה, דרשו מילוי נוסף.
דבר נוסף שבלט בליל סדר זה, היה הבישול המיוחד לטבעונים שבחבורה, אשר להם הוכנו מאכלים ללא ביצים וללא מוצרי חלב, אשר גם צריכתם הולכת ויורדת, דבר אשר בא לידי ביטוי גם בדוחות של תנובה ובעיקר במבצעי העומק של השחקנים במוצרי החלב השונים, דבר אשר יעצים לבטח לקראת חג השבועות הקרוב.