X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כיום זה גן ציבורי קטן, שמסוגר בתוך גדר של גן קטן ליד כיכר המדינה ואיש, מלבד השכנים, אינו מכיר את המקום הקסום הזה
▪  ▪  ▪
גם ספסל לשבת

רמת גן הכניסה את הגנים לשמה. גבעתיים, מנסה להתגנן. ותל אביב, מי יודע שהיא עיר גנים? אני! כבר שנים אני מטייל עם חברים, פנסיונרים, באתרים שונים גם בתל אביב ומגיעים, לפעמים, לפינות חבויות. מאמר של פרופ' אברהם בלבן הוליך אותי אל גן הגת, פינה נסתרת ויפהפיה מאחורי בית לסין לשעבר. הוא כתב בעיתון הארץ על הגינה הקטנה, השכונתית, הוותיקה מאוד והמאד לא ידועה. סמוך לכיכר המדינה נמצאת הגינה.
צריך ללכת לרחוב חברה חדשה (כך נקראה החברה שהקימה את העיר תל אביב) ולהמשיך אל ד"ר חיים מנחם בסוק, השיה סגן ראש עיריית תל אביב לפני הרבה שנים וקיבל רחוב קצרצר. בין בתי השיכון, ומאחורי הבניינים המיוחדים של כיכר המדינה, נמצאת פינת החמד.
בוויקיפדיה כתוב שגן הגת הוא אתר מהתקופה ההליניסטית. לא מוזכרת שם התקופה החשמונאית, כי הגן נמצא בצפון תל אביב והממלכה הישראלית הייתה באזור ירושלים. כיום זה גן ציבורי קטן, שמסוגר בתוך גדר של גן קטן ליד כיכר המדינה ואיש, מלבד השכנים, אינו מכיר את המקום הקסום הזה. חוקר תל אביב, העיתונאי, אילן שחורי, טרח והוסיף עוד פרטים על הגן.
בית בד
מי שטורח להיכנס אל השטח הקטן, הירוק והמוצל - בימים חמים זה חשוב - לא מוצא שזה אומנם גן הגת. העירייה, שכל כך טרחה לקומם את הגן, לטפח ולקשט אותו, העלימה כמעט לחלוטין את שמו. מי שנכנס, מוצא בצידו הצפוני גת ציבורית, שהייתה בשימוש במאות 4 לפני הספירה עד 2 לספירה בחלקה העליון ריבוע גדול, שעליו היו דורכים את הענבים. התירוש ירד במרזב פשוט אל הבריכה הראשונה, שהייתה בור איגום וסינון הגרעינים והזג, וממנו המשיך אל בריכת האיגום הנמוכה, שבה נאגר היין. אגב, אנחנו רגילים לקרוא "גת ענבים" למקום לסחיטת שמן זיתים, אבל שמו הנכון הוא אך ורק בית בד.
מי שיבקר כאן, כדאי שיידע. במקום זה היה מחנה צבאי בריטי קטן שהועבר לידי ההגנה עם הקמת המדינה. האגדה מספרת, שטרקטור שעבד על השטח, גילה במקום קיר אבן ופסיפסי חימר. הוא הזעיק את נציגי העירייה ודבר הגת נתגלה. מדוע אגדה? כי מפעילי טרקטורים וקבלניהם, אינם אוהבים לדווח על מציאת עתיקות בשטח. בכל אופן, העירייה גילתה תושיה. אדריכל העיר, יעקב קפלן, ערך במקום חפירות בשנת 1965 ובמקום הוקם גן משחקים לילדים, עצי נוף נהדרים למבוגרים וגם קצת ארכיאולוגיה למבוגרים. זה כולל גם פרגולה גדולה מאבן גיר, ספסלים לשבת וגם קצת עתיקות לקשט את הנוף המקסים, מלבד הגת עצמה. מי שנהנה מאוד מהגינה הציבורית הקטנה, הם דיירי כיכר המדינה, שחלונותיהם פונים אל הירוק. יתרון מעולה לדירות.
נ.ב. הטיול מיועד לפנסיונרים, שיש להם פנאי. אלה שממהרים להשיג פרנסה, עדיף שישאירו את הטיול הזה לשעות הפנאי. כסף קטן נוח לי לקנות במכולת השכונתית. נוח, גם אם היא קצת יקרה אבל יש פירוט חשבון וזה קרוב לבית. נוח היה לי לקנות גם בחנות הירקות הסמוכה, אבל... אתמול קניתי אצל הירקן והסכום - 46 שקל - נראה לי קצת גבוה. אצל הירקן, משום מה, אף פעם אין חשבון מפורט. אז רשמתי לעצמי את מספר הירקות שקניתי והלכתי להלכתי לחנות מגה, שנמצאת בקניון. עדיין לא נמכרה הרשת הזו. קניתי בדיוק אותו מספר פריטים והחשבון, הפלא ופלא, היה 21.88 שקל. הפרש קטן, אבל מרגיז.

תאריך:  24/04/2016   |   עודכן:  24/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי קצבורג
האינטרנט של הדברים חודר לכל אספקט בחיינו - כולל למכשירים שמודדים את המשקל שלנו    ה-KS1 של קוגיק מאפשר לראות, באמצעים חכמים, כמה העלינו או הורדנו, מהם אחוזי השומן בגוף ונתונים נוספים    מתאים במיוחד לקראת הארוחות הדשנות של פסח
מעיין כפיר
רוצים לדעת איך היו נראים חיינו לולא הוציא אותנו הקב"ה ממצרים? הציצו לחייהם של עבדים בני זמננו
יובל לובנשטיין
דבר שבלט בליל סדר זה, היה הבישול המיוחד לטבעונים שבחבורה, אשר להם הוכנו מאכלים ללא ביצים וללא מוצרי חלב, אשר גם צריכתם הולכת ויורדת
צילה שיר-אל
ימי החג עוברים עליכם בצורה מאוד מעניינת וחריגה עבורכם כיוון שאתם יוצאים מהשבלונה שאתם רגילים אליה    זהו זמן שבו חשוב מאוד שתעבירו אותו ביחד עם אנשים קרובים אליכם בין שאתם רוצים ובין שלא
אלי אלון
דומה כי ענף הפרסום הסמוי התופס בשנים האחרונות תאוצה ונפוץ בכלי תקשורת לא מעטים חדר או מנסה לחדור גם למוזאונים ואתרי מורשת ציבוריים. אם לא יקבעו כללים ברורים מחייבים ומחמירים, נראה כי לא ירחק היום והפרסום הסמוי יהיה נפוץ גם במוזאונים ואתרי מורשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il