X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בקיבוץ הזורע, במבואות עמק יזרעאל, ולמרגלות הר הכרמל, ישנו קיבוץ יפהפה המתגדר במוזאון יחיד ומיוחד: מוזאון המוקדש לאמנות המזרח הרחוק, ומכיל בנוסף לאוסף מייסד המוזאון - וילפריד ישראל, גם תערוכות מתחלפות רבות עניין
▪  ▪  ▪
מוצג בתיאטרון וילפריד ישראל [צילום: עליס בליטנטל]
פיסול קוריאני עכשווי [צילום: עליס בליטנטל]

בבוקר שבת חמימה נסענו עם זוג חברים להספיק לראות תערוכה של אמנות קוריאנית בת זמננו, שעמדה לרדת למחרתו. הנסיעה הייתה כדאית. מלבד אוסף המוזאון הקבוע, שמכיל פריטי אמנות ושכיות חמדה שאסף כל ימיו היהודי הגרמני וילפריד ישראל, נחשפנו ליצירות פיסוליות ותלת ממדיות מרהיבות, שמגלות לנו עד כמה האמנות הקוריאנית כיום מפתיעה ומלבבת בצורה מושלמת.
כדי להיות מסוגל לאסוף את האוסף, שבהמשך תרם אותו לקיבוץ יחד עם הקמת המוזאון בתמיכתו, נדרש אדם להיות בעל הון. ואכן, סיפור חייו המרגש והלא ידוע לציבור של וילפריד ישראל הוקרן בסרט באולם במוזאון הקטן והאינטימי, והיה עבורנו בבחינת גילוי מחדש. מסתבר, שהוריו של וילפריד היו בעלי הכלבו הגדול ביותר בברלין של ראשית המאה העשרים. חלק גדול מאלפי העובדים של העסק היו יהודים. וילפריד היה בעל זיקה לאמנות, והקדיש חלק מהונו לאסוף יצירות, שכיום אפשר לראותן במוזאון על שמו, קיבוץ הזורע.
ההפתעה שבסרט הייתה הגילוי על היותו של וילפריד בעל חזון ורגש נבואי. הוא חזה את השואה, ועשה כל שביכולתו להציל יהודים מהגורל המר שהיטלר הועיד להם. עוד בטרם פרוץ מלחמת העולם השנייה, הוא כבר החל בפעולה לאפשר ליהודים לקבל דרכונים כדי לנסוע לארץ ישראל, שאז נקראה פלשתינה א"י. בהמשך, בזמן המלחמה ניצל את כספו כדי לשחד קצינים נאציים, תוך שימוש במתווך דיפלומט, כדי לסדר ליהודים דרכונים מזויפים שיוכלו לצאת מהתופת. בדרך זו, תוך סיכון עצמי עצום, הצליח להציל יותר מעשרת אלפים יהודים מהכליה.
אך חשיבות פעילותו הייתה גם בהיותו ממייסדי קיבוץ הזורע בשנת 1936, וכן בתרומתו להקמת המוזאון. וילפריד ישראל הציל למעשה יותר יהודים מאוסקר שינדלר, אך שמו נשאר עלום לגבי רובנו. יפה עשו מי שטרחו ויצרו סרט תיעודי עליו, שמוקרן במוזאון וייתכן גם בהמשך, נקווה, שבטלוויזיה, כי ראוי ליידע את הציבור על פעילותו זו, עליה יש להתגאות במעשיו ובתרומתו לקיבוץ ולעם ישראל.
הצילומים המצורפים מראים הן יצירות אמנות מהאוסף האמנותי שלו, וכן את היצירות העכשוויות מקוריאה, שהאירו את עינינו להכיר באופן מוחשי אמנות ברמה הגבוהה ביותר, המתקדמת והאיכותית, שמאפיינת בעצם כל מוצר קוריאני. בין אם יהיה זה תכשיט, ארנק או בדי משי מרהיבים ליצירות האופנה. על המכוניות המעוצבות שלהם אין להכביר מילים, כי אותן רואים על הכבישים ברחבי הארץ.
ביקור במוזאון וילפריד ישראל הוא בבחינת חובה, בין אם אתם בדרך לטיול בצפון, ובין אם בא לכם ליהנות מבוקר של שבת שכולה עונג.

תאריך:  10/05/2016   |   עודכן:  10/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קסם המזרח הרחוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע הבריטיםסגרו שערים ו
וגרמו להשמדתנו!  |  10/05/16 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
כמדינה, איננו יכולים להרשות לעצמנו לשבת "שבעה" על הקורבנות מזה ומזה    עלינו לקום, להתמלא בכוחות נפש ולעמוד על המשמר כדי להמשיך ולשרוד!
אלי אלון
לא רבים יודעים כי בחצר ישיבת "שפת אמת " בשכונת "מחנה יהודה" בסמוך לשוק מחנה יהודה שוכנים קבריהם של שני אדמו"רי גור, אב ובנו רבי אברהם מרדכי אלתר שנפטר בעת מלחמת העצמאות והתגורר במקום, ובנו רבי פינחס מנחם אלתר ששימש כראש הישיבה עד למינויו לאדמו"ר
משה ניסנבוים
למקום החדש יש עיצוב מודרני וחדיש בצורה מעניינת וגם התפריט שונה. האנשים נחמדים, השירות אדיב וניכר כי מלאכת המסעדנות ידועה היטב לבעלי המקום
חיים נוי
הצגה נוקבת ומרגשת על עבר השואה, ילדות ובגרות, זיכרונות, אהבה וסודות - בית צבי
איתמר לוין
ניהול יעיל, בקיאות רבה, תשומת לב לפרטים - כל אלו מאפיינים את השופט החיפאי ערן קוטון, ביום עמוס של תיקים פליליים. בדרך הוא שם לב לבלוף קטן של התביעה, ומקפיד שהמתורגמנית תקבל את מלוא שכרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il