X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קומדיה רומנטית מרגשת של ניל סיימון - לראשונה בישראל - בית צבי הצגה אינה מאופיינת כשאר מחזותיו של סיימון
▪  ▪  ▪
משחק מקצועי [צילום: יוסי צבקר]
הצגה שנונה [צילום: יוסי צבקר]

תפאורה מוצלחת [צילום: יוסי צבקר]

"הנשים של ג'ייק", העולה בבית צבי ברמת גן, היא קומדיה מרגשת פרי עטו של המחזאי הנודע ניל סיימון. המחזה מוצג לראשונה בישראל ואיננו מוכר כשאר מחזותיו של סיימון. "הנשים של ג'ייק" עלה בבכורה עולמית בשנת 1990, ולאחר תקופת הרצה הוצג בניו-יורק כ-450 הצגות. 6 שנים לאחר מכן, הופק לסרט טלוויזיה בכיכובו של אלן אלדה הידוע, שכיכב גם בהצגה המקורית והיה מועמד לפרס הטוני על משחקו.
למעשה, ההצגה אינה מאופיינת כשאר מחזותיו של סיימון. העלילה עוסקת בסופר שנישואיו השניים עומדים על סף פירוק והוא משחזר את כל הרומנים שלו עם הנשים בחייו והן קורמות לדמויות ממשיות ומתרוצצות על הבמה בדמיונו ובמציאות. העלילה חושפת כי ג'ייק כבר היה נשוי בעבר ואולם אשתו הראשונה ג'ולי נהרגה בתאונת דרכים, משאירה לו ילדה כבת 12, המעודדת אותו להינשא לאשתו השנייה, מגי. הנישואין הללו יודעים עליות ובעיקר מורדות ובשעת האמת, חולפות על פניו כל הנשים בחייו, והוא בוחן היכן שגה ואיך היה שואף להמשיך את דרכו.
משחק דרמטי
עיקר המטלה היא על שכמו של שי לוי, המגלם את ג'ייק ואינו יורד מהבמה לכל אורכה, עמוס בשנינויות לשון ובמונולוגים רבים, ובדו שיח עם כל מי שאפף אותו בעבר ובהווה. שי הוא שחקן מוכשר, המצליח לדלג על המהמורות והמשוכות והתוצאה היא משחק דרמטי, טעון ומוצלח.
רותם מלר המצוינת מגלמת את מגי, אשתו העומדת לעזוב את הבית בשל פרשת אהבים, שולית, לדעתה, והמביאה להצגה יכולות תיאטרליות מרגשות מאוד. טל צ'רנובסקי מגלמת את קארן, אחותו, המנסה להאיר את דרכו בעצות שהיא שולפת, חלקן מדוד הפופ קורן שהיא בולסת כל העת. טל מגישה משחק מקצועי נהדר.
הדר ברנשטיין מגלמת באורח יפה מאוד את מולי, בתו בת ה-12 וענת שרון מגלמת בצורה טובה מאוד את מולי בגיל 21. הן מתמודדות נהדר עם התפקידים הקוטביים בגיל. אליה בר נהדרת בתפקיד ג'ולי אהבתו ואשתו הראשונה שלא זכתה להגיע לגיל 33. משחקה הוא מרגש ומעולה.
חן יוסף מצוינת בתפקיד הפסיכולוגית של ג'ייק, אדית. חן שולטת ברזי הדמות ומדגימה דמות חצי קריקטוריסטית במשחק משובח מאוד. אסתי אסרף מעולה בתפקיד שילה, אחת מאהובותיו של הסופר. היא שוצפת במשב רוח על פני הבמה ומשחקה הוא נפלא. כובע הנוצה מצטרף לכובע הזוי אחר שחבשה בהצגה אחרת.
הקטע שבו כל הנשים עוברות ביעף על פניו של הסופר, ושעוצב בידי רותם מלר, הוא פנינה של סצנה. הסיום הוא כצפוי ומהווה אקורד נוסף להצגות השנונות של ניל סיימון.
מיטקו בוזקוב ביים את ההצגה בטוב טעם ובהקפדה על איכות תיאטרלית. התרגום של דורי פרנס הוא עכשווי ורהוט. דניאלה מור עצבה תפאורה מוצלחת מאוד ובה משרדו של הסופר ושם ארונות ספרים ומדף ספרים ענק התלוי מקצה אל קצה. מאיה ארבל עצבה את התלבושות הנפלאות. אורי מורג עצב את התאורה הנאותה.
הצגה בלתי מוכרת בארץ של ניל סיימון מוצאת לה עדנה ונחת והיא בהחלט מעניינת, קלילה ואפילו מרגשת.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  23/05/2016   |   עודכן:  23/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
הלל יצחקי, היה בן 17 לערך כשנעצר על-ידי הבריטים יחד עם 20 מחבריו בעת שהשתתפו בקורס אימונים של האצ"ל בשוני. העצורים נשפטו לעונשי מאסר שבין 7-3 שנים. במהלך מאסרו בכלא עכו לקה הלל יצחקי בדלקת התוספתן, הבריטים למרות תלונותיו על כאבים עזים התמהמהו מלתת לו טיפול רפואי בזמן, והוא מת על שולחן הניתוחים בביה"ח הממשלתי של בית הסוהר, כשנותרו 3 חודשים בלבד לתום ריצוי מאסרו. בן 20 היה במותו
חיים נוי
הפקה מקסימה וענוגה מהטובות של המלחין האיטלקי- האופרה הישראלית    העלילה עוסקת בתככים בשלטון בסקוטלנד ובשאיפת בני הזוג מקבת, לעלות למלוכה, במחיר חיסול המלך המכהן, יורשו הפוטנציאלי ויריבים מבית ומחוץ
שושנה ויג
עולם המשחקים בעבורי שמגיעה מעולם האפי, עולם הספרות הוא עולם חדש. העולם החדש הוא עולם רווי דימויים שבו מנסים היוצרים החדשים וביניהם בני אלירן ויג לבטא ביקורת על העולם הישן העולם האלים
ראובן לייב
במוזאון הנגב לאמנות בבאר-שבע נפתחה בסוף השבוע תערוכה בינלאומית-אוטוביוגרפית ייחודית של אמניות יהודיות מרחבי העולם, שמצאו דרך להתבטא באמצעות המדיה הגרפית
אברהם (אברי) גלברשטט
בעוד שבספרים הקודמים ניתן להבחין בנושא אחד עיקרי, שסביבו מתגלגלים שירי הספר, הלובשים חליפה אחת, הרי כאן התלבושות שונות ומגוונות, כמו תיאטרון בובות בחלון ראווה, הנעות בחוטים סמויים, חוטי החיים למיניהם על גווניהם השונים. לכן הזעקה חזקה יותר מרוכזת ומוחשית יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il