X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בוגי היה רמטכל בינוני, שהצטיין באמירות לא רציניות הוא לא השאיר את חותמו על הצבא, ולא בנה את הצבא למשימות עתידיות, אלא כוחו היה בשימור הקיים
▪  ▪  ▪
יעלון. ישכח עד מהרה [צילום: AP/Matthias Schrader]

בוגי יעלון הגיע למשבצת אותה שאף למלא- משבצת שר הביטחון.הוא ראה בעיינים כלות כיצד ברק מתמנה לשר ביטחון, ומה שנותר לו היה לתקוף אותו מימין. זה לא הפריע לו לעשות את אותם הדברים כאשר התמנה לשר הביטחון.
בוגי היה רמטכל בינוני, שהצטיין באמירות לא רציניות, כמו שעם הדעיכה המסוימת של פיגועי הטרור אמר "ניצחנו". לאחר מזאת הסביר כי הנצחון שלנו נצרב בתודעת הפלשתינים. נו באמת האם זה הפריע להם בהמשך? הוא לא השאיר את חותמו על הצבא, ולא בנה את הצבא למשימות עתידיות, אלא כוחו היה בשימור הקיים. הוא כרמטכ"ל התנגד להינתקות של אריק שרון אולם עסק בהכנות לקראתה כפי שנדרש מקציני הצבא, אולם לא קם והתפטר, אלא פוטר בזה שלא האריכו את כהונתו.
מלחמת לבנון השנייה הוכיחה כי הוא לא הכין את הצבא למלחמה, וחלוץ כשל בה. מה שלא הפריע לו לטעון כי לא הכנת הצבא לא הייתה רצינית אלא ניהול המלחמה על-ידי חלוץ והמטכ"ל. בניגוד למה שקרה לדדו שנאלץ לקצץ בצבא אולם ניצח במלחמת יום הכיפורים. ידועה גם אמרתו כי הוא הולך עם נעלים גבוהות מחשש מהנחשים במטכ"ל, לימים יטען כי התכוון לאזרחים ולא לאנשי הצבא.
אישיות לא רצויה
עם כניסתו לפוליטיקה בחר להצטרף לליכוד, טענתו הייתה כי מפאי או העבודה זנחו את הדרך של מקימיה, והוא נשאר מפאיניק אמיתי. הדברים חזרו אליו כבומרנג כאשר כשר ביטחון פינה מאחזים לא חוקיים וניהל יד קשה כנגד נערי הגבעות. ואז התחשבנו איתו נפתלי בנט אביגדור ליברמן ובכירי הליכוד.
הוא טען שאין עם מי לעשות שלום כי הפלשתינים רוצים עוד ועוד עד שיחזרו ליפו עכו וכו. היה נגד מה שנקרא פתרוניזם דהיינו מציאת פתרונות אבל בפועל עשה זאת ועוד איך. במישור הדיפלומטי הסתכסך עם ארה"ב כאשר אמר כי מזכיר המדינה קרי נוהג במשיחיות, וננזף על כך והוכרז כאישיות לא רצויה בוושינגטון במהלך מספר שנים. לא הצליח לסגור תקציב רב שנתי ביטחוני לישראל באמריקה.
אמנם טוענים הפרשנים כי הוא הצליח לשמור על שקט יחסי בגזרות השונות, אולם המצב השתנה לחלוטין, את החיזבאללה דיכא אולמרט במלחמת לבנון השנייה הכושלת, ואחר כך ההסתבכות בסוריה של הארגון, במזרח אבו מאזן שומר על השקט כבסיס למדיניותו. בדרום מצרים ואסיסי עושים אותו דבר, כך שבמצב כזה אין תמה שהשקט נשמר.
עכשיו החליט על פרישה מהחיים הפוליטיים כשהוא זוכה לתמיכת השמאל, אבל כגדעון סער לפניו יש להניח כי גם הוא יחדול להיות פרסונה פוליטית, וישכח עד מהרה בציבור, כמאמר המשפט- פוליטיקה זה כמו גלגל, פעם אתה למטה פעם למעלה, אבל עליך להשאר על הגלגל. יצאת מהמשחק המשחק לא יחזיר אותך חזרה, אתה לא בן-גוריון שיקראו לך מאחורי המחרשה לחזור ולהנהיג את המדינה.

תאריך:  23/05/2016   |   עודכן:  23/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוגי יעלון שר ביטחון בינוני פוליטיקאי קטן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בוגי מנסה להיות רבין החדש
אקמול פורטה  |  23/05/16 15:58
2
מאמר מדוייק מאד ונכון מאד ל"ת
אל: מר זיו  |  28/05/16 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
כשבוגי יעלון נזף בחברי הכנסת "אני מבקש מכם לא להתערב בדברים שהם בנימי הנפש", מבקשים המחבלים התקשורתיים מהעם, אל תתערבו לנו בנימי הנפש שלנו. לנו יש תוכניות להמליך את שלטון הגנרלים! לא מתאים לכם, נצטרך לקבל את דברי בן אהרון "להחליף את העם"
צ'לו רוזנברג
היינו יכולים להמשיך ולהמשיך בציטוטים אין ספור אך נדמה שהתמונה ברורה: נתניהו הוא אותו נתניהו. ליברמן אותו ליברמן. חבריהם של השניים נותרו אותם החברים. שיגרה בהחלט. לעזאזל ביטחון אזרחי ישראל. לעזאזל כל העולם. תחיי הציניות. תחיי הדיקטטורה
דניאל גלילי
לאחר שהמוסלמים מדמשק הורשו לחזור לבצע את מצוות החאג' במכה, כל הסיפורים על ירושלים "הוכנסו לארכיון" ונשכחו. ירושלים נשכחה ואף הפכה להיות מזבלה לחומרי בניין
ראובן לייב
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השכיל להמר על סוס מנצח. עכשיו הוא יכול שוב לנשום לרווחה ולנוח בשקט על זרי הדפנה. עם ממשלת-ימין חדשה שירכיב - הוא מבטיח עצמו עד סופה של קדנציה
ישראל רוזנבלט
מה שעשה נתניהו לבוגי אינו הוגן ואינו הגון. לצד האמירה הזו מדהים לראות כיצד, ברגע אחד, הפך יעלון מאויב הדמוקרטיה למגן האחרון בפני הפשיזם, וזה רק חלק מהגידופים שמשטרת המחשבות של השמאל הצמידה לו במשך השנים. התקשורת הישראלית בעוד פליק-פלאק שייכנס לפנתיאון הצביעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il